Maar het was dus wel een maatregel, dat zeg je nu zelf ook.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Was op dat moment al een lachwekkende maatregel die eigenlijk niet eens een maatregel was, laat staan als je de realiteit van dit moment in ogenschouw neemt. Ze moeten zich kapot schamen dat ze het zover hebben laten komen.
Lubach vertelt vooral op tv wat de onderzoeksjournalisten van Follow The Money al hebben opgeschreven.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Los van deze vraag is Lubach boven alles een satirisch programma, het is niet eens onderzoeksjournalistiek. Het zou absoluut niet de eerste keer zijn dat Lubach een verkeerde voorstelling van zaken geeft.
Inderdaad drie of vier straten is misschien ook lokaal maar had niets te maken met het concept dat Hugo ons had uitgelegd over lokaal ingrijpen n.a.v. signaalwaardes.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, bij wijze van experiment in een paar drukke winkelstraten. Dat was expliciet geen maatregel, maar een proef om te kijken hoe mensen daarop zouden reageren.
En hier en daar op straat. Dat ging écht helemaal nergens over.quote:
Ja. Een schijnmaatregel die ons niets heeft opgeleverd.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar het was dus wel een maatregel, dat zeg je nu zelf ook.
En daarbij zit je dan op een schitterende plek, goed idee! Zit hier nu weekje op Texel, leeft hier wel minder dan thuis (Randstad). Daarbij, het stikt hier van de Duitsers, en die zijn niet zoals we zien dat het in Duitsland gaat. Ik weet het, N=1, maar vandaag voor het eerst in maanden in de supermarkt weer 's iemand gehad die echt tegen me opliep omdat ie ergens bij wilde. Hij: "Entschuldigung!" maar wel lekker tegen me aan blijven schurkenquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Lekker op een gletsjer in IJsland gaan zitten ofzo. Wel eerst effe 5 dagen wat testjes afleggen maar daarna 100% safe
We zijn het lachertje van Europa, al maanden. Benieuwd waar dit gaan eindigen, al is het meest recente pakket in elk geval iets.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:43 schreef Dven het volgende:
[..]
En hier en daar op straat. Dat ging écht helemaal nergens over.
Daarom zie je dat in andere grote steden niet overal.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:43 schreef Za het volgende:
Stoffen mondkapjes zijn net gehaakte condooms.
De poriën in de modieuze soms kleurrijke gebloemde mondkapjes zijn zo groot dat het minitieuze virus er gewoon doorheen gaat.
https://inspanje.nl/algem(...)t-gehaakte-condooms/
Misschien een verklaring voor al die besmettingen in grote steden waar mensen dicht op elkaar in het OV staan.
maar wat zijn nou de werkelijke redenen dat ze het hebben laten lopen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Was op dat moment al een lachwekkende maatregel die eigenlijk niet eens een maatregel was, laat staan als je de realiteit van dit moment in ogenschouw neemt. Ze moeten zich kapot schamen dat ze het zover hebben laten komen.
Er zijn waarschijnlijk meer landen die vinden dat zijzelf het lachertje zijn. Laten we vooral niet doen alsof we midden in de picture staan want ik vermoed dat men elders genoeg aan zichzelf heeft.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:45 schreef Elan het volgende:
[..]
We zijn het lachertje van Europa, al maanden. Benieuwd waar dit gaan eindigen, al is het meest recente pakket in elk geval iets.
Die reacties op die tweet ook....quote:
Er kwam veel kritiek over oneerlijke concurrentie vanuit ondernemers en dat was - wat mij betreft - terecht want ze zagen hun klandizie in die straten drastisch dalen in die paar weken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar wat zijn nou de werkelijke redenen dat ze het hebben laten lopen?
Bang om impopulaire maatregelen te nemen.
Zelf hun zaakjes niet op orde hebben en dan is het moeilijk dat van de burger wel te verlangen.
Wachten tot de bruiloft van Ferd achter de rug was.
Dit zijn zomaar wat opties maar ik zou het wel willen weten.
Waarschijnlijk het eerste in aanloop naar de verkiezingen en de economische afweging. Het interesseert me eigenlijk ook geen zak.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zelf hun zaakjes niet op orde hebben en dan is het moeilijk dat van de burger wel te verlangen.
Welke landen doel je dan op? We scoren in alle relevante lijstjes wel extreem slecht op dit moment hoor.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:48 schreef galantis het volgende:
[..]
Er zijn waarschijnlijk meer landen die vinden dat zijzelf het lachertje zijn. Laten we vooral niet doen alsof we midden in de picture staan want ik vermoed dat men elders genoeg aan zichzelf heeft.
Even wat breder, terug naar begin van het jaar (denk dat dat een beetje additionele context kan geven).quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nouja, het gênante is dat Nederland het enorm serieus neemt maar dan wel met de raarste regels komt. Wees dan gewoon één van de landen die er zo goed als geen flikker aan doet joh.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:45 schreef Elan het volgende:
[..]
We zijn het lachertje van Europa, al maanden. Benieuwd waar dit gaan eindigen, al is het meest recente pakket in elk geval iets.
Ik denk dat het voornaamste probleem was dat de veiligheidsregio's geen concrete doelen hebben meegekregen. Er werd gezegd "het is nu aan jullie, succes", in plaats van dat ze de opdracht kregen om bepaalde waardes niet te laten overschrijden. Het was verder ook niet duidelijk wie wanneer zou moeten ingrijpen. Waarom zou je als burgemeester van Delft ingrijpen als ze het in Den Haag en Rotterdam ook niet doen? En waarom zou je vervolgens als burgemeester van Bergeijk ingrijpen als ze het in Delft niet eens doen? Etc.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
het grappige was dat de winkeliersvereniging in de Klaverstraat er eerst voor pleitte en toen het klandizie ging kosten het toch niet zo'n goed idee vondenquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er kwam veel kritiek over oneerlijke concurrentie vanuit ondernemers en dat was - wat mij betreft - terecht want ze zagen hun klandizie in die straten drastisch dalen in die paar weken.
Dat is iets wat je sowieso heel erg merkt in deze crisis. Mensen zijn voor maatregelen, totdat het henzelf negatief gaat raken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
het grappige was dat de winkeliersvereniging in de Klaverstraat er eerst voor pleitte en toen het klandizie ging kosten het toch niet zo'n goed idee vonden
Ja precies dit.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Nouja, het gênante is dat Nederland het enorm serieus neemt maar dan wel met de raarste regels komt. Wees dan gewoon één van de landen die er zo goed als geen flikker aan doet joh.
Ook dat stelde Lubach terecht aan de kaak - Rutte is in deze eigenlijk geen echte leider die met de vuist op tafel durft te slaan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Rutte lijkt nog in de modus van de intelligente lockdown te denken, terwijl de situatie nu een hele andere aanpak en dynamiek vereist....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |