abonnement Unibet Coolblue
pi_195468772
Sterkte voor SQ :*
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:55:40 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_195468831
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:49 schreef Viv het volgende:
@:SQ Ik vind het eigenlijk wel onfatsoenlijk van jouw verloskundigen (is dit een andere praktijk dan bij Noud?) dat ze jou het gevoel geven dat je nog niet "mag" bevallen vanwege anderen met weeën. Als de bevalling nu spontaan zou beginnen, zouden ze ook een oplossing vinden. En als je nu gestript wordt, is het helemaal niet gezegd dat je binnen de kortste keren bevalt (en zo wel: hoelang duurt een derde bevalling met een p40-baby nou helemaal, dat kan wel even tussendoor :{w ). Maar dan heb je in ieder geval voor vandaag het gevoel dat er wél alles aan gedaan is. :*
Nah, het was ook niet zo dat het echt al goed open stond ofzo ;) dus ik snap het ergens wel. Als het nou echt al helemaal verweekt zou zijn is het anders.
disclaimer
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:07:11 #53
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195469016
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:24 schreef Bienelientjee het volgende:
Gefeliciteerd voor alle nieuwe babies en zwangeren! *O* O+

Zo leuk! O+ Sinds kort drukt mijn mannetje zo nu en dan zijn lichaam of lichaamsdelen tegen mijn buikwand aan! O+ Zo'n raar gevoel om dat te voelen en je buik iets schuin te zien staan! Gisteravond zaten we in bed tv te kijken en rechts van mijn navel kwam ineens wat naarboven. Manlief voelde het ook. Je kon echt duidelijk voelen dat het baby was. Links was niets te voelen! En even later kwam er links van mijn navel nog een lichaamsdeel naar boven (ik denk dat hij met zijn rug tegen mijn buik aan lag en dat dat misschien hoofdje was?) Voelt zo onwerkelijk om ineens echt een lichaampje te voelen! Zaten we daar allebei toch wel even heel verwonderd. Manlief met zijn hand rechts, ik met mijn hand links. O+

Heb sinds een week 's nachts last van wakker worden met lichte pijn in mijn linker heup. Ik draai niet echt meer in mijn slaap. Dus lig soms urenlang op mijn zij. Beetje vervelend. Moet even uitvinden hoe ik lekker kan liggen zodat dat niet vervelend begint te worden. Gelukkig helemaal nergens last van overdag.

En maandag eindelijk mijn haar weer eens laten doen. Sinds December niets meer aan gedaan. :@ Het is echt lang door de hormonen en mijn kleur is uitgegroeid/uitgewassen en een partij grijze haren hier en daar ( :'( ) :D Eerst kon het niet vanwege Covid (vanwege de zware lockdown hier in Engeland waren ze zeker 4 maanden gesloten). Toen uitgesteld vanwege eerste trimester zwangerschap. Heb er zin in! Even lekker ontspannen!
Bijzonder blijft dat hè zo'n levend wezentje in je buik? Ik geniet daar ook nog steeds van O+

Ik heb sinds vandaag ook heuppijn -O- Ik heb een zwakke heup en denk inderdaad dat ik last heb doordat ik steeds in 1 houding lig. Door mijn voedingskussen draai ik ook minder makkelijk om. Al word ik wel regelmatig wakker op mijn rug :?

quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 13:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

:o :o heb je al meldplicht? Je bent toch pas net zwanger.
Ja bizar hè? Maar inderdaad al 37 weken :Y

quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:37 schreef SQ het volgende:
Geen covid *O*
Zo dadelijk meteen door naar de verloskundige. Hopelijk wil/kan ze strippen. Let it end *O*
Yay covidvrij *O* Wat een opluchting moet dat zijn!

Wij hebben vandaag een huis bezichtigd en gaan een bod uitbrengen :o
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:20:42 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_195469306
Oehhh spannend MaJo!
Waar staat het huis?
disclaimer
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:31:18 #55
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195469497
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:20 schreef SQ het volgende:
Oehhh spannend MaJo!
Waar staat het huis?
Ik zal je even DM'en maar het is op de Utrechtse Heuvelrug :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195470411
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:11 schreef Philomijn het volgende:
Gefeliciteerd LTC! O+ *O* *O* Ben erg benieuwd hoe het je vergaan is!

SQ, oi, ik hoop dat je nog een paar TLC-daagjes in rust en vrede krijgt :*

Donna, klinkt heftig zeg!

Gaddle, ik eet veganistisch, ook tijdens mijn vorige zwangerschap, en dat was toen met zwangerschapsdiabetes geen probleem. Alproyoghurt met fruit was zelfs cravingggg tijdens mijn verlof. Werd naar m’n eetpatroon verder overigens nooit inhoudelijk gevraagd dus tis ook nooit benoemd. Ik moest 4x per dag prikken, gelukkig geen insuline. Zat in het begin, toen ik nog zoekende was, wel eens te hoog, maar dat was altijd erg verklaarbaar (2 vegaburgers met ketchup, uhmmmm, ja, dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken). Als je vragen hebt, DM staat open!
Ik mag deze keer de suikertest weer doen... ben benieuwd of ik er dit keer ook weer aan moet geloven.

Houden jullie van podcasts? Ik luister met veel plezier naar ‘Adem in, adem uit’ (van conceptie t/m bevallen) en nu elke dag in de auto van werk naar huis ‘Mama-en, de podcast’ (over het proces van moeder worden). Allebei wel aanraders vind ik. :) van Laatstgenoemde vind ik sommige afleveringen een tikje zweverig, moet je van houden. Soms denk ik: okeeee, you lost me there, maar Nina Pierson (schrijver van het boek Mama’en en influencer) probeert ook wel een wetenschappelijke insteek aan te houden. ‘Podnataal’ bespreekt ook bevallingsverhalen maar die vind ik zelf minder lekker in de montage.
Dank je @Philomijn altijd fijn als het kan.
Ik heb voor de zekerheid even na gevraagd wat mijn waardes waren. Ik ben wel benieuwd.

Vandaag een fijne en rot dag gehad. De babykamer is bijna klaar. Het voelt nu echt dat daar ook een baby komt te liggen. Dat is wel super fijn. Mijn moeder heeft mij geholpen. Ik heb meer toegekeken, want dat was zowat het enige wat eruit kwam.
Het is zo gek hoe mijn hoofd en gevoel mij zo voor de gek houden.Tussen weten, voelen etc. Vertrouwen hebben is moeilijk.

Ik zou naar het ziekenhuis moeten bellen. Dat ga ik morgen doen. Ik voel de baby minder vandaag. Ik heb pijn in buik en een hoofd dat bijna ontploft. daarom kan ik mij er ook niet toe zetten om te bellen.
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:19:39 #57
382129 crew  Donna
pi_195470512
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:14 schreef SQ het volgende:

[..]

Dan hebben ze nog steeds hetzelfde probleem :P
Ahhh ik dacht ze willen je bij een gewone VK praktijk niet strippen omdat er iemand aan het bevallen is en dan nu in het ziekenhuis voor ctg. Verkeerd gedacht dus.
Zitten ze dan zo vol in het ziekenhuis??
pi_195470613
Halloooo! Even een update vanuit de grootste roze wolk waar ik ooit op heb gezeten!

We hebben hier toch wat opstartproblemen. Het is een enorm klein mannetje die bij geboorte 2600g en een beetje woog. Z’n temperatuur en suikerwaarde zijn daardoor wat schommelend en laag. Ook is er een infectie gezien in zn bloed, dus we liggen nu op de kinderafdeling en hij heeft een infuusje antibiotica.

Verder gaat het hartstikke goed. Ik ben compleet van mn HG klachten af, mn wond doet pijn maar is handelbaar en ik voel een liefde die ik nog nooit gevoeld heb. Het is echt de allerleukste, allerliefste en allerknapste baby op de wereld.

De bevalling ging enorm snel. Ik kreeg zondagavond rond 21u een beetje krampjes en dacht “het zal wel, vorige keer was het ook vals alarm” maar het begon toch vaak terug te komen met golven. Om half 11 gevraagd het te gaan timen, kwam vrij onregelmatig toen nog. Daarna in bed gaan liggen en toen werd het steeds heftiger. Om 3 uur gebeld en we konden meteen komen. Geen ontsluiting, morfine prik gehad. Dat haalde de weeën niet weg, maakte me wel knetterstoned (ik heb blijkbaar over guldens zitten brabbelen). En toen was het “over een halfuur gaan we hem halen”. Ging ZO snel. Viel enorm mee en iedereen hier is superlief en zorgzaam.

O+
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:52:23 #59
447051 crew  Peejtur
pi_195471267
Hoe zou het met @Kleurdoos gaan?
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:06:11 #60
382129 crew  Donna
pi_195471659
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:52 schreef Peejtur het volgende:
Hoe zou het met @:kleurdoos gaan?
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:47 schreef Kleurdoos het volgende:
Volle buik 👋🏻
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:20:36 #61
447051 crew  Peejtur
pi_195472063
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:06 schreef Donna het volgende:

[..]


[..]

Oww thanks. Gemist :)
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:39:33 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_195472595
Je klinkt heel gelukkig, @LittleTeaCup! Wat een ukje joh! Hopelijk knapt hij snel op :*
disclaimer
pi_195473124
Hoi majo,
Ik kwam even gluren hoe het met jou gaat en je hebt gewoon al meldplicht. De tijd vliegt nu en wat een bijzondere tijd he?

En toen zag ik de post van Gaddle. Je klinkt ongerust, zou je niet toch even bellen?
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:11:39 #64
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195473364
@LittleTeaCup gefeliciteerd! Klinkt als een superfijne bevalling zo O+ en je kleine wordt goed in de gaten gehouden, dat is superfijn O+ . Hopelijk snel van de antibiotica af :* . Geniet!
Resistance is futile.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:02:48 #65
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195474595
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:24 schreef LittleTeaCup het volgende:
Halloooo! Even een update vanuit de grootste roze wolk waar ik ooit op heb gezeten!

We hebben hier toch wat opstartproblemen. Het is een enorm klein mannetje die bij geboorte 2600g en een beetje woog. Z’n temperatuur en suikerwaarde zijn daardoor wat schommelend en laag. Ook is er een infectie gezien in zn bloed, dus we liggen nu op de kinderafdeling en hij heeft een infuusje antibiotica.

Verder gaat het hartstikke goed. Ik ben compleet van mn HG klachten af, mn wond doet pijn maar is handelbaar en ik voel een liefde die ik nog nooit gevoeld heb. Het is echt de allerleukste, allerliefste en allerknapste baby op de wereld.

De bevalling ging enorm snel. Ik kreeg zondagavond rond 21u een beetje krampjes en dacht “het zal wel, vorige keer was het ook vals alarm” maar het begon toch vaak terug te komen met golven. Om half 11 gevraagd het te gaan timen, kwam vrij onregelmatig toen nog. Daarna in bed gaan liggen en toen werd het steeds heftiger. Om 3 uur gebeld en we konden meteen komen. Geen ontsluiting, morfine prik gehad. Dat haalde de weeën niet weg, maakte me wel knetterstoned (ik heb blijkbaar over guldens zitten brabbelen). En toen was het “over een halfuur gaan we hem halen”. Ging ZO snel. Viel enorm mee en iedereen hier is superlief en zorgzaam.

O+
Klinkt zo fijn O+
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:06:29 #66
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195474693
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:15 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Dank je @:Philomijn altijd fijn als het kan.
Ik heb voor de zekerheid even na gevraagd wat mijn waardes waren. Ik ben wel benieuwd.

Vandaag een fijne en rot dag gehad. De babykamer is bijna klaar. Het voelt nu echt dat daar ook een baby komt te liggen. Dat is wel super fijn. Mijn moeder heeft mij geholpen. Ik heb meer toegekeken, want dat was zowat het enige wat eruit kwam.
Het is zo gek hoe mijn hoofd en gevoel mij zo voor de gek houden.Tussen weten, voelen etc. Vertrouwen hebben is moeilijk.

Ik zou naar het ziekenhuis moeten bellen. Dat ga ik morgen doen. Ik voel de baby minder vandaag. Ik heb pijn in buik en een hoofd dat bijna ontploft. daarom kan ik mij er ook niet toe zetten om te bellen.
Kan je partner niet bellen? Ik heb een tijd geleden ook een paar dagen flinke hoofdpijn gehad en de VK was later boos dat ik niet gebeld had. In combinatie met minder leven dus zeker genoeg reden om te bellen!
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:24 schreef LittleTeaCup het volgende:
Halloooo! Even een update vanuit de grootste roze wolk waar ik ooit op heb gezeten!

We hebben hier toch wat opstartproblemen. Het is een enorm klein mannetje die bij geboorte 2600g en een beetje woog. Z’n temperatuur en suikerwaarde zijn daardoor wat schommelend en laag. Ook is er een infectie gezien in zn bloed, dus we liggen nu op de kinderafdeling en hij heeft een infuusje antibiotica.

Verder gaat het hartstikke goed. Ik ben compleet van mn HG klachten af, mn wond doet pijn maar is handelbaar en ik voel een liefde die ik nog nooit gevoeld heb. Het is echt de allerleukste, allerliefste en allerknapste baby op de wereld.

De bevalling ging enorm snel. Ik kreeg zondagavond rond 21u een beetje krampjes en dacht “het zal wel, vorige keer was het ook vals alarm” maar het begon toch vaak terug te komen met golven. Om half 11 gevraagd het te gaan timen, kwam vrij onregelmatig toen nog. Daarna in bed gaan liggen en toen werd het steeds heftiger. Om 3 uur gebeld en we konden meteen komen. Geen ontsluiting, morfine prik gehad. Dat haalde de weeën niet weg, maakte me wel knetterstoned (ik heb blijkbaar over guldens zitten brabbelen). En toen was het “over een halfuur gaan we hem halen”. Ging ZO snel. Viel enorm mee en iedereen hier is superlief en zorgzaam.

O+
Wat klink je gelukkig O+ Hopelijk sterkt hij snel aan en mogen jullie naar huis. En ook jij moet rustig herstellen, een keizersnede is niet niks! Waarom moest het ook alweer een keizersnede worden?
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:02 schreef Arja het volgende:
Hoi majo,
Ik kwam even gluren hoe het met jou gaat en je hebt gewoon al meldplicht. De tijd vliegt nu en wat een bijzondere tijd he?

En toen zag ik de post van Gaddle. Je klinkt ongerust, zou je niet toch even bellen?
Ah wat lief! Alles gaat goed hier, vandaag inderdaad alweer 37 weken! Vanavond pufclub met man gehad dus hij weet nu ook wat te doen bij de bevalling. Hij deed heel lief alles mee O+ Verder weinig klachten op de kleine kwaaltjes na :)

Hoe gaat het met jou?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195474877
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:06 schreef MaJo het volgende:


[..]

Wat klink je gelukkig O+ Hopelijk sterkt hij snel aan en mogen jullie naar huis. En ook jij moet rustig herstellen, een keizersnede is niet niks! Waarom moest het ook alweer een keizersnede worden?
[..]


Meneer lag in stuit, door mijn hartvormige baarmoeder (schotje in het midden) had hij te weinig ruimte en kon hij niet draaien.
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:46:43 #68
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195475822
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:14 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]

Meneer lag in stuit, door mijn hartvormige baarmoeder (schotje in het midden) had hij te weinig ruimte en kon hij niet draaien.
Ah ja, dat was het! Ik vroeg het me af omdat het klinkt alsof het op de natuurlijke manier ook snel gegaan zou zijn, maar dat is in jouw geval dan geen optie :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195477610
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:46 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ah ja, dat was het! Ik vroeg het me af omdat het klinkt alsof het op de natuurlijke manier ook snel gegaan zou zijn, maar dat is in jouw geval dan geen optie :)
Noh, dat denk ik niet want m’n baarmoeder zat na 10 uur weeën nog zo potdicht als maar kan. Dus eigenlijk een geluk bij een ongeluk dat die keizersnede al gepland was, anders lag ik nu misschien nog te puffen of waren er ballonnen en andere toestanden bij gehaald.
pi_195479454
Persvrijheid voor SQ *O* (heel mooi gevonden :D) en suikergoed voor Gogo! *O*

LTC hoe hadden ze ontdekt dat je een hartvormige baarmoeder hebt? Tijdens de 20wekenecho of wist je dat al voor je zwangerschap? Die roze wolk klinkt fantastisch O+ Dat je daar maar heerlijk lang op mag blijven zweven!

Ik zit te kijken naar zwangerschapsyoga en nu twijfel ik tussen een cursus waarin je echt alle fases van de bevalling etc ook doorneemt met een groepje, partnerles en de hele rambam of gewoon losse lessen. Aan de ene kant denk ik: ach zo’n cursus is ook wel weer leuk, maar aan de andere kant heb ik de vorige x (naar grote tevredenheid) een cursus HypnoBirthing gevolgd en denk ik van ga ik dan niet denken ‘weet ik al’ (of iets dergelijks). Ga ook nog een opfriscursus (2x 2 uur dus echt een lang traject is het niet) van HypnoBirthing volgen. Jullie ervaring met zwangerschapsyoga?
Dit, dat, alles.
pi_195479548
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 06:52 schreef Philomijn het volgende:
Persvrijheid voor SQ *O* (heel mooi gevonden :D) en suikergoed voor Gogo! *O*

LTC hoe hadden ze ontdekt dat je een hartvormige baarmoeder hebt? Tijdens de 20wekenecho of wist je dat al voor je zwangerschap? Die roze wolk klinkt fantastisch O+ Dat je daar maar heerlijk lang op mag blijven zweven!

Ik heb jarenlang een Mirenaspiraal gehad en toen de 2e werd geplaatst waren ze die na het plaatsen tijdens de check met echo even ‘kwijt’. Toen zeiden ze wel iets van “oh, hartvormig” maar als begin 20er denk je daar niet veel van. Na m’n miskraam werd het echt goed gezien en het werd bij de echo controle bevestigd. Duidelijk een schotje te zien, gedurende de hele zwangerschap. Hij heeft ook vanaf halverwege de zwangerschap altijd op dezelfde plek in dezelfde houding gelegen.

Ooh vannacht was ie heel onrustig na z’n voeding, en het enige dat kalmeerde was bij mij liggen. Samen heerlijk geslapen, klein frummeltje.
pi_195479605
Aah oke. Toch fijn dat je ondanks dat gewoon zwanger bent geraakt enzo. En dat je het van tevoren al wist. :)

@Gaddle heb je nog gebeld? Zou anders zeker gelijk vandaag meteen bellen. Klinkt niet helemaal lekker...

@SQ Hoe was de CTG?
Dit, dat, alles.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 07:37:20 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_195479670
Ctg was gelukkig helemaal goed. Baby ligt denk ik gewoon ongelukkig, waardoor ik weinig voel. En ik ben er natuurlijk ook wel extreem op gefocust momenteel :@
disclaimer
  woensdag 7 oktober 2020 @ 08:02:52 #74
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_195479879
Opluchting SQ! Wat gaat er komende dagen gebeuren? Toch even afwachten?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 08:06:36 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_195479902
Ze gaan vandaag kijken of ze de boel al een beetje los kunnen woelen ;)
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')