In Nederland gaat 30% (?) van de mensen met COVID op de IC dood.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het feit dat je deze vraag zo stelt zegt al genoeg over dat je totaal geen idee hebt waar het over gaat.
[..]
Als je strenger bent in je selectie neem je juist alleen meer vitale(re) mensen op, dus dan zou het percentage op de IC dat het overleeft juist hoger moeten zijn.
Volgens jouw redenatie is eerder Duitsland te streng dan Nederland.
En het gaat niet alleen over 'niet sterven', het gaat ook om kwaliteit van leven.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:49 schreef Smack10 het volgende:
[..]
In Nederland gaat 30% (?) van de mensen met COVID op de IC dood.
Dan zouden de percentages in Italië, Duitsland etc. veel hoger moeten zijn.
Iemand daar cijfers over?
Als men de kwaliteit van leven na de IC zo laag inschat adviseren ze mensen het niet te doen, dat kan je menselijk noemen (ongeacht je mening).quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En het gaat niet alleen over 'niet sterven', het gaat ook om kwaliteit van leven.
Niet per se, het kan zijn dat ze in Italië/Duitsland niet de mensen opnemen die overlijden, maar wel de mensen die niet overlijden maar waarvan we in Nederland vinden dat de kwaliteit van leven het niet waard is.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als men de kwaliteit van leven na de IC zo laag inschat adviseren ze mensen het niet te doen, dat kan je menselijk noemen (ongeacht je mening).
Maar de vraag is hoeveel % in Italië of Duitsland op de IC doodgaat aan COVID, want die percentages zouden dan ook hoger moeten zijn als ze zwakkere mensen opnemen..
Dus volgens deze redenatie is Nederland zelfs minder streng dan Duitsland met de opnames. Overigens moet je hier heel veel bij aanmerken, bv. dat het mortaliteitspercentage zowel in Nederland als in Duitsland mogelijk heel anders is dan in maart.quote:Discharged from ICU
17,761
46
- of these: deaths
4,220
24%
Interessevraag, niet om inhoudelijk te oordelen. Vooral om te kijken of en hoe lang de huidige situatie dan voor iemand (nog) houdbaar is.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:11 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
heel herkenbaar.
In het voorjaar werkte ik ook meer thuis. Nu eigenlijk niet meer. Het gaat inmiddels om keiharde knaken dus helaas ik ga gewoon.
Mijn ouders laat ik nu wel even links liggen trouwens.
Als je je geliefden lief hebt en nog langer om je heen wil hebben, best lang lijkt me.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:57 schreef Vallon het volgende:
"Hoe lang of tot wanneer zullen geliefden dat zo willen of kunnen volhouden ?"
Dan wordt het heel lastig meten inderdaad.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet per se, het kan zijn dat ze in Italië/Duitsland niet de mensen opnemen die overlijden, maar wel de mensen die niet overlijden maar waarvan we in Nederland vinden dat de kwaliteit van leven het niet waard is.
Zo kan het, zoals Gommer suggereert, een uitsteleffect zijn. Dan worden ze levend van de IC ontslagen, maar sneuvelen ze een half jaar later alsnog.
In Duitsland is het momenteel overigens 24% (uit het dagrapport van RKI):
[..]
Dus volgens deze redenatie is Nederland zelfs minder streng dan Duitsland met de opnames. Overigens moet je hier heel veel bij aanmerken, bv. dat het mortaliteitspercentage zowel in Nederland als in Duitsland mogelijk heel anders is dan in maart.
Ik weet niet hoe het tegenwoordig er voor staat maar in Italie, toen de ziekenhuizen overliepen, was het boven de 80%. Dat kwam hier vaak voorbij, dat daar veel meer op de IC stierven dan hier.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als men de kwaliteit van leven na de IC zo laag inschat adviseren ze mensen het niet te doen, dat kan je menselijk noemen (ongeacht je mening).
Maar de vraag is hoeveel % in Italië of Duitsland op de IC doodgaat aan COVID, want die percentages zouden dan ook hoger moeten zijn als ze zwakkere mensen opnemen..
Dat was in het begin ja. Klopt.quote:Op maandag 5 oktober 2020 18:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het tegenwoordig er voor staat maar in Italie, toen de ziekenhuizen overliepen, was het boven de 80%. Dat kwam hier vaak voorbij, dat daar veel meer op de IC stierven dan hier.
Kinderen en hun breinbeleving zij sws flex in aanpassing wat hun momentele vrijheid niet beperkt.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:20 schreef Mammietje het volgende:
Vandaag eerste dag mondkapjes op middelbare scholen. Ik had verwacht dat ze mopperend thuis zouden komen over die 'ondingen', maar er kwam niets, dus besloot er zelf naar te vragen. Ze haalden alledrie hun schouders op alsof het niets geks was. Hoorde er nu bij. Alleen de oudste vond het achterlijk dat ze afmoesten/mochten als ze zaten: "Alsof je geen corona kan krijgen als je zit!".
Nah... ging dat ff soepel.
Lijkt mij niet gek als er heel oude mensen op de IC worden opgenomen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 18:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het tegenwoordig er voor staat maar in Italie, toen de ziekenhuizen overliepen, was het boven de 80%. Dat kwam hier vaak voorbij, dat daar veel meer op de IC stierven dan hier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 5 oktober 2020 18:06 schreef Benny het volgende:
Ik hoor net op Q music dat er weer nieuwe maatregelen zouden zijn uitgelekt/worden gedeeld via Whatsapp... Een avondklok voor de steden Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag (22.00 - 06.00 uur)Kan niet, Rutte heeft een oude Nokia zonder Whatsapp.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Da's geen Chinees voedsel.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een jaar lang gratis babi pangang zou wel het minste zijn.
Ik hoor net op Q music dat er weer nieuwe maatregelen zouden zijn uitgelekt/worden gedeeld via Whatsapp... Een avondklok voor de steden Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag (22.00 - 06.00 uur)Dat zat erin.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
Ik hoor net op Q music dat er weer nieuwe maatregelen zouden zijn uitgelekt/worden gedeeld via Whatsapp... Een avondklok voor de steden Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag (22.00 - 06.00 uur)Als ze het dan al voortdurend hebben over die olietanker, geeft het dan ook de tijd om te kijken óf ie keert.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oftewel ik geloof er geen moer van.I'll give you something to do
Ik hoor net op Q music dat er weer nieuwe maatregelen zouden zijn uitgelekt/worden gedeeld via Whatsapp... Een avondklok voor de steden Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag (22.00 - 06.00 uur)Deze meneer zegt het ook, we zullen zienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoor net op Q music dat er weer nieuwe maatregelen zouden zijn uitgelekt/worden gedeeld via Whatsapp... Een avondklok voor de steden Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag (22.00 - 06.00 uur)Ik geloof er trouwens weinig van... "6 oktober"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland heeft wel degelijk een soort verborgen triage protocol voor zorg -en behandeling.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:24 schreef DireStraits7 het volgende:
Dus? Nederland heeft van zichzelf al een vrij strikt triageprotocol, ook los van corona.
...
Elke grapjas kan het 'format' van dat vorige berichtje nu kopiëren. Ik zou het met een flinke korrel zout nemen, want er staan ook foutjes in (de datum, de huidige R-waarde).quote:Op maandag 5 oktober 2020 18:14 schreef StateOfMind het volgende:
De vorige maatregelen waren ook een dag ervoor uitgelekt via WhatsApp (heeft hier toen nog in dit topic gestaan) en die bleek ook grotendeels te kloppen.
We gaan het zien of het dit keer ook klopt.
Want deze meneer is een betrouwbare bron wat betreft gelekte berichten? Of zou hij ook gewoon Q-music luisteren of het bericht via WhatsApp doorgekregen hebben?quote:Op maandag 5 oktober 2020 18:11 schreef StephanL het volgende:
[..]
Deze meneer zegt het ook, we zullen zien
Leaks sowieso altijd met een flinke voorraad zout nemenquote:Op maandag 5 oktober 2020 18:15 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Elke grapjas kan het 'format' van dat vorige berichtje nu kopiëren. Ik zou het met een flinke korrel zout nemen, want er staan ook foutjes in (de datum, de huidige R-waarde).
[..]
Want deze meneer is een betrouwbare bron wat betreft gelekte berichten? Of zou hij ook gewoon Q-music luisteren of het bericht via WhatsApp doorgekregen hebben?
Geen idee, ken deze meneer niet. Geen idee dus of het een betrouwbare bron is, daarom zei ik ook, we zullen zienquote:Op maandag 5 oktober 2020 18:15 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Elke grapjas kan het 'format' van dat vorige berichtje nu kopiëren. Ik zou het met een flinke korrel zout nemen, want er staan ook foutjes in (de datum, de huidige R-waarde).
[..]
Want deze meneer is een betrouwbare bron wat betreft gelekte berichten? Of zou hij ook gewoon Q-music luisteren of het bericht via WhatsApp doorgekregen hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |