abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195555358
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:10 schreef Piger het volgende:
Contactberoepen kunnen nog dicht.
Horeca en cafés kunnen nog dicht.
Uberbaupt geen evenementen meer. Dus ook niet tot 30 man
Iedereen thuiswerken tenzij noodzakelijk werk.
Hoge scholen en universiteiten eerst dicht.
Daarna middelbare.
Basisschool en opvang zal waarschijnlijk niet gebeuren.

Logisch te beginnen met de niet noodzakelijke activiteiten. Een bioscoop en café heb je niet nodig. Economisch wellicht wel maar niet echt een noodzaak in het leven.
Anders stoppen we gewoon met leven. Is nog effectiever.
I'll give you something to do
pi_195555512
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:56 schreef galantis het volgende:

[..]

Anders stoppen we gewoon met leven. Is nog effectiever.
Ik geef gewoon antwoord op de vraag uit topic.
Overigens hebben we dit half jaar geleden ook gedaan, dus snap de verbazing niet. Waarom zou het onrealistisch zijn dat dit weer gebeurd?
Eerst denken, dan typen
pi_195555574
quote:
Denk dat de contactberoepen nog wel eventjes openblijven. Je hoort totaal niet mensen daar nu massaal besmettingen oplopen, zelfs niet bij de sekswerkers.

Heb wel grote vrees voor branches waar veel mensen bij elkaar komen zoals horeca, theater en bijeenkomsten.
pi_195555617
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 19:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zijn vooral voor de sier en het gevoel 'dat we iets doen'.

Als ze echt massaal hadden gewerkt dan hadden we dat al lang terug gezien in de cijfers in andere landen de laatste maanden, maar de trend gaat overal omhoog, ook in Duitsland en Italie.
Tijdens de zomer zaten de Altstädte van de grote Duitse steden afgeladen vol en Turkse Duitsers vonden het geen enkel probleem om bruiloften met tweehonderd gasten te vieren, net als in Nederland. Duitsland heeft het geluk dat het veel landelijke gebieden heeft, daar gaat de verspreiding een stuk langzamer. In de steden (Berlijn, Keulen, Düsseldorf, München) stijgen de aantallen minstens net zo hard als hier.

Wij hebben de pech dat we met bijna 18 miljoen mensen in een land ter grootte van een postzegel wonen. Dat is gewoon hetzelfde als een megastal waarin een kip een ziekte oploopt; voor je het weet kunnen 50.000 kippen geruimd worden...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_195555619
quote:

Of werk wat niet thuis kan. Dat is meer dan je denkt.
pi_195555685
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:42 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Daar zit volgens mij het grootste probleem.

Die snotterende kinderen hebben nergens last maar verspreiden het vervolgens wel..
Wellicht maar dat weet niemand. Wetenschap is er nog niet over uit.

Overigens. Die kinderen raken niet besmet als de ouders zich netjes aan de regels hadden gehouden. Uit contact onderzoek is besmetting vaak via familie.
Eerst denken, dan typen
pi_195555715
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 22:08 schreef Munnmaske het volgende:

[..]

Dat kan dicht. Als niet noodzakelijk is.
Doen ze in sommige landen.
Eerst denken, dan typen
pi_195555829
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 22:12 schreef Piger het volgende:

[..]

En dat is daarna weer probleemloos te hervatten, of een deel wordt klakkeloos op straat gezet?
pi_195555855
Alle ambachtsberoepen kunnen niet thuiswerken...
pi_195555860
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 22:12 schreef Piger het volgende:

[..]

Maar die "andere landen" krijgen miljardensteun vanuit de EU waardoor ze zich dat kunnen permitteren, dat gaan wij echt niet krijgen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_195555876
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 22:06 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Denk dat de contactberoepen nog wel eventjes openblijven. Je hoort totaal niet mensen daar nu massaal besmettingen oplopen, zelfs niet bij de sekswerkers.

Heb wel grote vrees voor branches waar veel mensen bij elkaar komen zoals horeca, theater en bijeenkomsten.
Volgens laatste pdf van rivm was 9% van de mensen met contactberoep die test deed positief.
Nou weet ik niet of het aantal testers ook gemiddeld is tov Nederland maar kan signaal zijn dat er toch veel besmettingen plaatsvinden.
Mijn kapper had een vestiging waarbij een medewerkster op 1 dag twee mensen heeft besmet. Dan verbaas je je toch over het gemak waarmee je iemand besmet.
Eerst denken, dan typen
pi_195555891
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 22:11 schreef Piger het volgende:

[..]

Wellicht maar dat weet niemand. Wetenschap is er nog niet over uit.

Overigens. Die kinderen raken niet besmet als de ouders zich netjes aan de regels hadden gehouden. Uit contact onderzoek is besmetting vaak via familie.
Daar heb je geen wetenschap voor nodig. Kinderen zijn gewoon mensen dus net zo besmettelijk.

Ja zo lust ik er nog wel een paar..... Maar er loopt er een rond die nergens last van heeft steekt 30 klasgenootjes aan en die brengen het weer naar huis waar ze het doorgeven aan hun familie en dat komt in het contactonderzoek weer naar boven.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:21:19 #103
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195555909
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:35 schreef Michie_ het volgende:

[..]

En dit volhouden tot er (hopelijk) in 2022 een vaccinatie?
Neuh, eind '21 waarschijnlijk.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195555987
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 22:11 schreef Piger het volgende:

[..]

Uit contact onderzoek is besmetting vaak via familie.
En daarom helpt alles sluiten niet, want iedereen blijft elkaar bezoeken en binnenshuis houden mensen echt geen afstand. We zijn sociale wezens. Nou ja de meeste dan, als we de users hier even buiten beschouwing laten. ;)
pi_195556289
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 22:20 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Daar heb je geen wetenschap voor nodig. Kinderen zijn gewoon mensen dus net zo besmettelijk.

Ja zo lust ik er nog wel een paar..... Maar er loopt er een rond die nergens last van heeft steekt 30 klasgenootjes aan en die brengen het weer naar huis waar ze het doorgeven aan hun familie en dat komt in het contactonderzoek weer naar boven.
Iedere 50jarige is ook een mens. Toch gaan er meer dood dan kinderen. Wij mensen zijn net als apen zoogdieren, dus we kunnen net zo goed klimmen? Sorry, ga een beetje te ver. Maar ik vind je redenatie zo simpel en beetje belachelijk.

Dat komt dan niet naar boven in contactonderzoek, want dan moet je weten dat het kind corona had. Als je dat had geweten, wist je ook dat bron besmetting op school was. Helemaal als een hele klas in quarantaine zit thuis. Dat valt echt wel op.
Eerst denken, dan typen
pi_195556350
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 22:24 schreef Maerwynn het volgende:

[..]

En daarom helpt alles sluiten niet, want iedereen blijft elkaar bezoeken en binnenshuis houden mensen echt geen afstand. We zijn sociale wezens. Nou ja de meeste dan, als we de users hier even buiten beschouwing laten. ;)
Toch kan je de verspreiding wel flink verminderen. Je sociale kring is toch een stuk kleiner als je geen fysiek contact hebt met collega's en vreemden (in restaurant, café, theater etc.).
Kan voldoende zijn om de ziekenhuizen beetje leger te houden. Dus geen vreemde maatregelen lijkt me.
Eerst denken, dan typen
pi_195556728
quote:
Horeca en cafés kunnen nog dicht.
Uberbaupt geen evenementen meer. Dus ook niet tot 30 man
Hoge scholen en universiteiten eerst dicht.
Daarna middelbare.
Basisschool en opvang zal waarschijnlijk niet gebeuren.

Logisch te beginnen met de niet noodzakelijke activiteiten. Een bioscoop en café heb je niet nodig. Economisch wellicht wel maar niet echt een noodzaak in het leven.
Maak alles gewoon kapot....
pi_195556752
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 22:08 schreef Munnmaske het volgende:

[..]

Ja heel veel mensen kunnen niet thuis werken en die hebben het geld ook gewoon hard nodig.
pi_195556939
En ga eerst eens na waar de besmettingen vandaan komen. Buiten evenementen kunnen prima, bij de 3 onderzochte voetbalwedstrijden (Heracles en Feyenoord) bleken 5 mensen een besmetting te hebben opgelopen waarvan in elk geval 1 thuis besmet was geraakt.

Bij onderzochte theaters waren er 0 besmettingen......

Hoeveel mensen zullen in een goed geventileerde bioscoop besmet raken ?

Ga dan supermarkten eens boetes geven, die onbeperkt mensen binnenlaten.
pi_195557258
Ik ben benieuwd waar ze mee komen. Misschien dat een korte lockdown van 2 weken (de herfstvakantie) iedereen weer even wakker schudt.
pi_195558029
Wie niet horen wil moet voelen. Ook in deze situatie.
Een groot deel van de Nederlanders heeft lak aan de regels. Ik zie het dagelijks om mij heen.
Tsja dan vraag je om een lockdown. Maar let op, dan beginnen juist deze mensen het hardste te schreeuwen.

Als hulpverlener kan ik maar 1 ding hopen.
Aub een lockdown. Een korte.
Geef ons even adempauze.
En ja, ik realiseer me hoe verschrikkelijk het is voor de clienten en voor heel veel bedrijven.
Maar als we niet lusiteren dan moeten we voelen. Helaas wordt dan iedereen getroffen, helaas ook de mensen die het wel goed doen.

Maar we zouden ons moeten schamen.
Zo moeilijk is het niet om de basisregels te hanteren.
pi_195558080
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 16:44 schreef Oliver23 het volgende:
Ernst Kuipers, Diederik Gommers en Ab Osterhaus, allemaal roepen ze vandaag om strengere maatregelen of naar een soort van nieuwe lockdown.

Verwachten jullie dat er nog strengere maatregelen bovenop de huidige maatregelen komen? Zo ja, welke maatregelen verwacht je?

Diverse opties hoor je al voorbij komen. ''Alle winkel om 22:00uur dicht, een avondklok, café sluiten''.
Ik geloof niet dat Rutte en de Jonge dat gaan doen.
pi_195558102
Ze durven niks te doen i.v.m. de nieuwe verkiezingen.
pi_195558108
Horeca gaat weer dicht, mondkapjes verplicht in binnenruimtes, nogmaals de nadruk op thuiswerken tenzij dat niet kan. Dat was het wel denk ik.
pi_195558154
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 00:11 schreef tompsv18 het volgende:
mondkapjes verplicht
Dat kan niet.
Denk dat de mondkapjes blijft zoals het is.

Horeca weer dicht, grote kans inderdaad.
Thuiswerken idem.
Verder denk ik ook een avond klok.
pi_195558166
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 00:14 schreef hartloper het volgende:

[..]

Dat kan niet.
Denk dat de mondkapjes blijft zoals het is.

Horeca weer dicht, grote kans inderdaad.
Thuiswerken idem.
Verder denk ik ook een avond klok.
Waarom kan dat niet? Is in andere Europese landen toch ook zo
pi_195558222
Mondkapjes moet je sowieso verplichten, aangezien het alleen werkt als iedereen zijn eigen adem bij zich houdt in één ruimte. Als er eentje geen mondkap opheeft en daar staat te lachen of praten dan verspreidt hij het naar anderen.

Dus wil je dat mondkapjes zo effectief mogelijk zijn dan moet iedereen verplicht dat ding op. Anders is het bijna net zo goed als nutteloos!
pi_195558276
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 00:15 schreef tompsv18 het volgende:
Waarom kan dat niet?
Verplichten kan niet. Hooguit een dringend advies.
In Nederland gaat het hier mis. Een dringend advies doen veel mensen het niet.
In andere landen gebeurd het wel gewoon.

quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 00:19 schreef Xenorium het volgende:
Dus wil je dat mondkapjes zo effectief mogelijk zijn dan moet iedereen verplicht dat ding op. Anders is het bijna net zo goed als nutteloos!
Juist.

Tenzij je hebt die ik op mijn werk heb: medische.
Die houden ook virusdeeltjes tegen.
pi_195558518
Amsterdam kunnen ze maar beter helemaal op slot gooien. De eerdere maatregelen lijken daar een averechts effect te hebben gehad. Die curve gaat daar vandaag juist steil omhoog. |:)
pi_195558560
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 00:39 schreef Jojoke het volgende:
Amsterdam kunnen ze maar beter helemaal op slot gooien. De eerdere maatregelen lijken daar een averechts effect te hebben gehad. Die curve gaat daar vandaag juist steil omhoog.
Wordt ook nog volop (illegaal) gefeest, al dan niet door toeristen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')