abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:39:23 #51
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195462478
Kunnen we niet een irl Friendweb verzinnen? Zeg maar de 2.0 versie van asocontainerwoningen? En dan om de dag wat brood naar binnen flikkeren en een abbo op FOX Sports?
pi_195462938
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:39 schreef Qarrad het volgende:
Kunnen we niet een irl Friendweb verzinnen? Zeg maar de 2.0 versie van asocontainerwoningen? En dan om de dag wat brood naar binnen flikkeren en een abbo op FOX Sports?
puik plan, voor onze facebookvluchtelingen
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:16:56 #53
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195463104
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:11 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dit is een van de meest wereldvreemde volkse quotes die ik in de afgelopen jaren heb gelezen.
O? Ik zie wel gekkere dingen langskomen.

En meer in het algemeen (en niet zozeer tegen Beathoven) :
quote:
Ook de 43-jarige Ronnie is na een blok van Facebook overgestapt. "Ik deelde een foto van familie met Zwarte Piet. Die blok is naar mijn mening censuur." Hij ziet Friendweb elke dag drukker worden. "Het bevalt me prima." Gerrit is het daarmee eens. "Ook vind ik het wel wat hebben dat het een Nederlands platform is en niet Amerikaans."
Dit is toch gewoon een valide motief om over te stappen? Een beetje sneu om dit soort mensen, van wie je verder niets weet, meteen weer het stempeltje "tokkie" op te drukken. Ik begrijp dat hautaine toontje niet zo. Het zal wel iets met overcompensatie te maken hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iblardi op 06-10-2020 12:53:43 (Verduidelijking n.a.v. reactie Beathoven.) ]
pi_195463209
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:16 schreef Iblardi het volgende:

[..]

O? Ik zie wel gekkere dingen langskomen.
[..]

Dit is toch gewoon een valide motief om over te stappen? Een beetje sneu om dit soort mensen, van wie je verder niets weet, meteen weer het stempeltje "tokkie" op te drukken. Ik begrijp dat hautaine toontje niet zo. Het zal wel iets met overcompensatie te maken hebben.
Als je gelezen had wat ik schreef had je niet hoeven reutelen op je keyboard
pi_195463225
quote:
84s.gif Op maandag 5 oktober 2020 09:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Als FOK! een onderdeel van friendweb gaat worden, dan krijgen we al die altright mongolen op FOK! :') Doe dus maar niet
8} oO/
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:38:54 #56
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195463415
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als je gelezen had wat ik schreef had je niet hoeven reutelen op je keyboard
Als jij real-life asocontainerwoningen voor overstappers naar dat Friendweb geen "puik plan" zegt te vinden, heb ik inderdaad niet gelezen wat je schreef. Anders vrees ik dat ik je hier niet kan volgen.
pi_195463468
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:38 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Als jij real-life asocontainerwoningen voor overstappers naar dat Friendweb geen "puik plan" zegt te vinden, heb ik inderdaad niet gelezen wat je schreef. Anders vrees ik dat ik je hier niet kan volgen.
Ik vond het een puik plan dat iedere zichzelf noemende 'facebookvluchteling' werkelijk op een eiland zou komen en kan ervaren hoe het is om te vluchten :)

Wat men verder online wil vieren aan folklorevrijheden kan me eigenlijk niet zoveel schelen.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:46:04 #58
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195463534
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik vond het een puik plan dat iedere zichzelf noemende 'facebookvluchteling' werkelijk op een eiland zou komen en kan ervaren hoe het is om te vluchten :)
Volgens mij was dat niet de strekking van het bericht waar je op reageerde. Een "asocontainerwoning" is dit:
quote:

'Gezin te asociaal voor aso-woning'
https://www.rtlnieuws.nl/node/1854291
Ik interpreteerde het meer als: "Sluit ze maar op en gooi de sleutel weg, zodat we er geen last van hebben."

Overigens was het laatste stuk van mijn reactie #53 meer als algemene opmerking bedoeld en niet in het bijzonder tegen jou gericht. Het gebruik van "je" was wat dat betreft misschien een beetje verwarrend.
pi_195463652
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 08:48 schreef maily het volgende:
Ut hep op Friendweb gestaan.
_O-
pi_195464344
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:46 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Volgens mij was dat niet de strekking van het bericht waar je op reageerde. Een "asocontainerwoning" is dit:
[..]

Ik interpreteerde het meer als: "Sluit ze maar op en gooi de sleutel weg, zodat we er geen last van hebben."

Overigens was het laatste stuk van mijn reactie #53 meer als algemene opmerking bedoeld en niet in het bijzonder tegen jou gericht. Het gebruik van "je" was wat dat betreft misschien een beetje verwarrend.
Ik vind dat men hier ook wel negatief doet over de mensen op friendweb. Facebook past gewoon censuur toe, dus dan is het niet gek dat mensen vertrekken.

Als Danny slim was geweest had hij geadverteerd op facebook en dingen gedaan om die mensen naar hier te krijgen. Fok heeft al jaren last van dalende bezoekersaantallen.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:39:53 #61
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195464409
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 13:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik vind dat men hier ook wel negatief doet over de mensen op friendweb. Facebook past gewoon censuur toe, dus dan is het niet gek dat mensen vertrekken.

Als Danny slim was geweest had hij geadverteerd op facebook en dingen gedaan om die mensen naar hier te krijgen. Fok heeft al jaren last van dalende bezoekersaantallen.
Misschien wordt het oordeel ook wel a priori beïnvloed door het standpunt dat men inneemt in de Zwarte Piet-discussie.
pi_195466496
quote:

[..]

Facebook is privaat en mag eigen regels en dagkoersen hanteren. Net als friendweb.

Op internet vind je sowieso veel cencuur, dus dat 'cencuur' verkeerd zou zijn is ook een non-discussie.

quote:
Op een platform dat 'blackfaces' weert adverteren dat je elders wel blackfaces mag posten. Hoe zie je dat allemaal voor je?

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 06-10-2020 15:56:59 ]
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:57:03 #63
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195466639
quote:
"Zeker omdat onze filosofie is: geen reclametracking, geen trackingcookies, geen volgen van je surfgedrag. Daarmee maak je je bij adverteerders niet echt populair."
Zonde dat een website met zo'n mooie filosofie vooral boze boomers trekt.
pi_195466712
quote:

[..]

Facebook past gewoon censuur toe, dus dan is het niet gek dat mensen vertrekken.
Ja mee eens, en dat zal de komende tijd alleen maar meer worden.
De laatste tijd zie je alternatieve social media initiatieven ook als paddestoelen uit de grond schieten.
pi_195466768
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:33 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ben jij dat dan? Ik gebruik ook facebook, maar als het er morgen niet meer zou zijn zou ik het geen seconde missen. En instagram en whatsapp gebruik ik al helemaal niet.
Ja toch wel, Facebook heb ik niet maar WhatsApp gebruikt mijn werkgever oa middels een groep.
Daarnaast zou ik bijvoorbeeld feesten missen als ik niet in bepaalde groepsapps zou zitten.
pi_195466815
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:02 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ja toch wel, Facebook heb ik niet maar WhatsApp gebruikt mijn werkgever oa middels een groep.
Daarnaast zou ik bijvoorbeeld feesten missen als ik niet in bepaalde groepsapps zou zitten.
Er is verder niemand in jouw kennissenkring die het je even verteld dat er ergens een feest is of zo, of even een belletje geeft? Dat kan alleen maar via een app?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:05:54 #67
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195466848
quote:
84s.gif Op maandag 5 oktober 2020 09:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Als FOK! een onderdeel van friendweb gaat worden, dan krijgen we al die altright mongolen op FOK! :') Doe dus maar niet
Ik denk eerlijk gezegd dat FOK! een hoger percentage alt-right heeft dan dat Friendweb. Dit lijken mij meer een beetje gefrustreerde mensen van middelbare leeftijd, die 6 accounts hebben op FB, omdat ze hun wachtwoorden vergeten en zo graag pietenplaatjes posten, die ze aan hun jeugd doen denken. Hier op FOK! lopen daarentegen wel een aantal figuren rond die zich helemaal onderdompelen in Amerikaanse complottheorieën over blanke genocide, die door prominente alt-right figuren verspreidt worden.
pi_195466851
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:00 schreef Ardava het volgende:

[..]

Ja mee eens, en dat zal de komende tijd alleen maar meer worden.
De laatste tijd zie je alternatieve social media initiatieven ook als paddestoelen uit de grond schieten.
Van nationale kerken als hyves en al die andere naar een grote (facebook) en terug naar kleine? .

Het is altijd wel een +/- verhaal en facebook is doordat er nu een heel continent op zit totaal veranderd qua management en verantwoordelijkheid, maar ik heb de grote exodus nog niet meegemaakt bij Facebook.
pi_195466988
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:02 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

feestjes, wat waren dat ook alweer?.. is iets van voor 2020 zeker?
pi_195466994
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Van nationale kerken als hyves en al die andere naar een grote (facebook) en terug naar kleine? .
Het is meer soort zoekt soort. Het afgelopen jaar zijn er bijvoorbeeld veel conservatieve mensen geband van Twitter en Facebook, die zitten nu allemaal op Parler waar ze niet om hun politieke overtuiging worden gecensureerd.
pi_195467078
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:13 schreef Beathoven het volgende:

[..]

feestjes, wat waren dat ook alweer?.. is iets van voor 2020 zeker?
Wij hebben tot vorige maand nog wel wat feestjes in tuinen en het park gehad. huisfeesten? Nee helaas :(
pi_195467147
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:14 schreef Ardava het volgende:

[..]

Het is meer soort zoekt soort. Het afgelopen jaar zijn er bijvoorbeeld veel conservatieve mensen geband van Twitter en Facebook, die zitten nu allemaal op Parler waar ze niet om hun politieke overtuiging worden gecensureerd.
Als bepaalde groepen van een platform gaan waar de wereld naar kijkt, naar een deel waar ze lang niet zo'n bereik hebben dan is dat meer een stuiptrekking dan een winst.
pi_195467267
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:22 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als bepaalde groepen van een platform gaan waar de wereld naar kijkt, naar een deel waar ze lang niet zo'n bereik hebben dan is dat meer een stuiptrekking dan een winst.
Het gevolg is dan natuurlijk wel dat het bereik van Facebook ook steeds minder wordt als er steeds meer vertrekken. Ze bereiken dan alleen nog mensen die al dezelfde opvattingen hebben, de rest is vertrokken.
pi_195467353
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:29 schreef Ardava het volgende:

[..]

Het gevolg is dan natuurlijk wel dat het bereik van Facebook ook steeds minder wordt als er steeds meer vertrekken. Ze bereiken dan alleen nog mensen die al dezelfde opvattingen hebben, de rest is vertrokken.
Kun je ons ook een becijfering van die exodus laten zien?

Mooie bij zoiets is dat als je zo'n alternatief en alt-right platform creeert je wel mooie alt-right dingetjes kunt adverteren, opent weer allemaal mogelijkheden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')