Geen idee of het de bedoeling is, maar soit.quote:Abortus
De afgelopen week is er weer een discussie gaande omtrent de abortus. Columnschrijfster Saskia Noort heeft vandaag een column gepubliceerd op ad.nl. Ze zou graag een debat willen over abortus, maar dan zonder mannen erbij. Mannen moeten zich niet bemoeien met abortussen, ze vindt dat dat de keuze is van een vrouw. Haar uitspraak zorgt inmiddels voor veel gemengde reacties.
Wat vinden jullie van deze uitspraak?
Hieronder een aantal reacties op twitter:
https://mobile.twitter.co(...)/1312311593800212481
De link naar de column zelf post ik niet, omdat het om een premium artikel gaat.
Lukt me niet om een poll te maken
Eens of oneens
Heeft ze je zitten smeken ja?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:43 schreef de_boswachter het volgende:
Wie denkt Saskia Noort wel niet dat ze is zeg
Wel smekend om sperma vragen en dan achteraf zeggen: we hebben jullie niet nodig
ik heb het over vrouwen, niet artiest Saskia Noortquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:45 schreef K.Indertent het volgende:
He
[..]
Heeft ze je zitten smeken ja?
Jaaaaaa neeee jaaaa, precies ja.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:51 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
ik heb het over vrouwen, niet artiest Saskia Noort
Helemaal niemand moet iemand een schuldgevoel aanpraten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:36 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Precies ja. Ik snap nu hoe je mn post kan lezen, maar de mensen die tienermoeders een schuldgevoel aan willen praten zijn mijn inziens geen stuiver waard. Het is al zo'n moeilijke beslissing, ga daar niet in zitten manipuleren.
Best knap dat je in 1 zin precies bloot legt waarom de meeste mannen hun bek moeten houden over abortus.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:43 schreef de_boswachter het volgende:
Wie denkt Saskia Noort wel niet dat ze is zeg
Wel smekend om sperma vragen en dan achteraf zeggen: we hebben jullie niet nodig
Ik denk niet dat het de intrinsieke intentie is, het is heus wel goedbedoeld. Het is alleen zooo contraproductief.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:52 schreef Azula het volgende:
[..]
Helemaal niemand moet iemand een schuldgevoel aanpraten.
Ligt aan hoe je het bekijkt. Het gaat wel om tieners in dat programma. Ik ben zelf best wel blij met de schoppen die ik onder mijn hol heb gehad op die leeftijd.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:53 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het de intrinsieke intentie is, het is heus wel goedbedoeld. Het is alleen zooo contraproductief.
De hoop leeft uiteraard dat er plotseling een knop omgaat en er een verantwoordelijke en volwassen moeder uit komt rollen. Vanzelfsprekend is die hoop kinderlijk naïef zonder ondersteuning.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:55 schreef Azula het volgende:
[..]
Ligt aan hoe je het bekijkt. Het gaat wel om tieners in dat programma. Ik ben zelf best wel blij met de schoppen die ik onder mijn hol heb gehad op die leeftijd.
Zou je nu echt niet mee aan moeten komen.Maar het zijn tieners.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:53 schreef Document1 het volgende:
[..]
Best knap dat je in 1 zin precies bloot legt waarom de meeste mannen hun bek moeten houden over abortus.
Uiteraard. Maar waar precies was je het niet mee eens dan?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:59 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
De hoop leeft uiteraard dat er plotseling een knop omgaat en er een verantwoordelijke en volwassen moeder uit komt rollen. Vanzelfsprekend is die hoop kinderlijk naïef zonder ondersteuning.
Wil je feminisme niet zo downgraden. Mannenhaat is geen feminisme.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 23:00 schreef de_boswachter het volgende:
[..]ach gut een feministe, wat leuk. En waarom moeten de meeste mannen dat dan ? En die paar die dat niet hoeven niet?
Zoals ik al aangaf was mn post makkelijk verkeerd te lezen. Ik was het juist volledig met je eensquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 23:03 schreef Azula het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar waar precies was je het niet mee eens dan?
Nee dat is racisme. Beter gewoon iedereen haten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 23:04 schreef Azula het volgende:
[..]
Wil je feminisme niet zo downgraden. Mannenhaat is geen feminisme.
Aaah zo.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 23:09 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf was mn post makkelijk verkeerd te lezen. Ik was het juist volledig met je eens
Discriminatie*quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 23:09 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Nee dat is racisme. Beter gewoon iedereen haten.
Als ik een Euro in een cola automaat gooi dan is het colaatje ook van mij.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:59 schreef Gia het volgende:
Vind dat best een moeilijke kwestie.
Het 'kind' is ook van de man, maar het is het lichaam van de vrouw.
Sowieso ben ik tegen abortus na 3 maanden.
Voor de rest, moeilijk. Jonge meid, wil lijf niet verpesten. Moet je die dwingen een kind te voldragen?
Dat is waar, maar een vrouw is geen kinderautomaat.quote:Op zondag 4 oktober 2020 08:58 schreef HSG het volgende:
[..]
Als ik een Euro in een cola automaat gooi dan is het colaatje ook van mij.
Maar vrouwen die roepen "het is mijn kind" zijn sowieso slechte moeders. Denk ik persoonlijk "prima dan zoek je het maar uit met de opvoeding".quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:03 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat is waar, maar een vrouw is geen kinderautomaat.
Maar bij een debat over abortus kan het prima zonder mannen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:59 schreef Gia het volgende:
Vind dat best een moeilijke kwestie.
Het 'kind' is ook van de man, maar het is het lichaam van de vrouw.
Sowieso ben ik tegen abortus na 3 maanden.
Voor de rest, moeilijk. Jonge meid, wil lijf niet verpesten. Moet je die dwingen een kind te voldragen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |