abonnement Unibet Coolblue
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 5 oktober 2020 @ 20:26:15 #51
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_195452320
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 17:49 schreef roos94 het volgende:

[..]

Blijf liever in Zeeland
Mij dan weer niet gezien daar.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  Miss 200.000.000! maandag 5 oktober 2020 @ 20:27:06 #52
367000 roos94
pi_195452336
quote:
10s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:26 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Mij dan weer niet gezien daar.
Ga je liever naar India?
pi_195464705
Mooie is dat de Indiėrs die hier komen werken dezelfde agressieve houding tegenover vrouwen hebben. Op meetups gaan ze gewoon tussen iemand en een vrouw instaan om zichzelf voor te stellen. :')

Voor de rest is India een goor schijtland. :Y
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:58:02 #54
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_195466657
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:27 schreef roos94 het volgende:

[..]

Ga je liever naar India?
Dan naar Zeeland? Absoluut. Zeeland vind ik wel echt een van de meest saaie en troosteloze provincies van Nederland.

Als ik dat naast een plaats als Goa moet leggen, dan wist ik 't wel, :+.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_195702268
Het staat ook met de hongerindicatoren niet al te best voor: nummer 94 van de 107 landen die mee zijn genomen in de hongerindex. Onafhankelijk geworden in 1947! Whatz gebeurt?

https://www.globalhungerindex.org/results.html



[ Bericht 8% gewijzigd door Lucci_Crocodille op 17-10-2020 22:21:19 ]
pi_195702408
:')
pi_195703676
Index van de meest vrouwgevaarlijke landen in 2018 volgens Thomson Reuters Foundation.

https://poll2018.trust.org/
pi_195703766
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 23:13 schreef Lucci_Crocodille het volgende:
Index van de meest vrouwgevaarlijke landen in 2018 volgens Thomson Reuters Foundation.

https://poll2018.trust.org/
Dacht dat dit de top 5 was:
1 Nederland
2 Gelderland
3 Friesland
4 Zeeland
5 Flevoland
pi_195704491
quote:
17s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 22:37 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Kastensysteem lijkt me ook wel een rol spelen, hoewel dit officieel is afgeschaft alsook discriminatie op basis van kaste. Maar goed, wettelijke afschaffing zegt natuurlijk niets over hoe het sociaal gesteld is.

Dit vond ik wel een interessant stukje van Asia Times. Bron.
[..]

De man-vrouwratio is daar ook lichtelijk uit balans doordat meisjes nog vaak worden geaborteerd of afgemaakt.
Je kunt afschaffen of verplichten of toevoegen wat je wilt, maar mensen veranderen niet makkelijk. Hier gaat minimaal nog een generatie overheen voordat het ook uit die hersenpannen is verdwenen behalve als lessen van de historieleraar. We hebben het hier over de Dalit (laagste kaste in de Hindoeistische kastenstelsel) en dan hebben we het volgens Wikipedia over 200 miljoen mensen.



[ Bericht 4% gewijzigd door Lucci_Crocodille op 17-10-2020 23:59:52 ]
  zondag 18 oktober 2020 @ 02:30:29 #60
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_195705978
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 13:59 schreef Duiveltja het volgende:
Mooie is dat de Indiėrs die hier komen werken dezelfde agressieve houding tegenover vrouwen hebben. Op meetups gaan ze gewoon tussen iemand en een vrouw instaan om zichzelf voor te stellen. :')
Dat hebben ze ook gewoon tegen mannen. Komt door de macho-cultuur binnen diverse Indiase gemeenschappen.
"Go Ahead, Make My Day !!"
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 18 oktober 2020 @ 07:58:59 #61
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_195707076
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 23:54 schreef Lucci_Crocodille het volgende:

[..]

Je kunt afschaffen of verplichten of toevoegen wat je wilt, maar mensen veranderen niet makkelijk. Hier gaat minimaal nog een generatie overheen voordat het ook uit die hersenpannen is verdwenen behalve als lessen van de historieleraar. We hebben het hier over de Dalit (laagste kaste in de Hindoeistische kastenstelsel) en dan hebben we het volgens Wikipedia over 200 miljoen mensen.

Klopt, hoor. Dat zeg ik ook in het bericht dat je quote. Ik verwacht overigens ook dat dat echt nog meerdere generaties gaat kosten. Zoiets blijft nog lang nadreunen en invloed hebben.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 18 oktober 2020 @ 08:00:48 #62
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_195707083
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 02:30 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

Dat hebben ze ook gewoon tegen mannen. Komt door de macho-cultuur binnen diverse Indiase gemeenschappen.
Eens! En er heerst dan ook een enorme hiėrarchie op de werkplaats. En tegenspraak wordt weinig geduld. Ook als jij patiėnt bent bij een arts bijvoorbeeld. Arts-zijn bijvoorbeeld, heeft status en wie denk jij wel niet dat je bent? :+
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_195710069
quote:
17s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 08:20 schreef ChipsZak. het volgende:
Erg triest. Probleem is daar onwijs groot. Ben zelf in India geweest en ik merkte meteen hoe slecht het daar is gesteld met vrouwen. Dit is het land waar ook nog bride burnings voorkomen. Ook zelf seksuele intimidatie meegemaakt daar, dus ik kan me niet voorstellen hoe het is als je daar als vrouw opgroeit.

Wel een duidelijk verschil tussen het zuiden en noorden. De meeste rape cases komen dan ook uit het noorden van het land. Ze zijn ook regelmatig onwijs gruwelijk (groepen, extreem geweld) of eindigen in de dood (verbranding, steekpartijen). En laten we niet vergeten dat heel veel verkrachtingen daar gewoon niet worden gemeld, mede door angst, victim blaming of door het gevoel dat er toch niks mee gedaan zal worden etc. Uit eigen ervaring is de politie niet altijd erg begaan met slachtoffers - ze lachten en deden zelfs mee toen ik zelf gecatcalled werd daar, :{ :').

Toen ik er vorig jaar was, was er ook een protest gaande i.v.m. de Delhi Case uit 2012. Demonstrerende groepjes werden letterlijk uit het centrum weggeslagen en verbannen naar een plekje verstopt in een klein hoekje van een park buiten het centrum. Politica Swati Maliwal was toentertijd in hongerstaking.
Als ik vragen mag, hoe het komt het dat er zo'n sterk verschil is tussen het Noorden en Zuiden ? Ik neem aan dat het Zuiden meer grote steden heeft en het daardoor moeilijker te verbergen is (grotere kans op een boze menigte door familie van het slachtoffer bijvoorbeeld). Verder dieptriest, maar het zal nog lang gaan duren eer er structureel iets gaat veranderen.

[ Bericht 8% gewijzigd door 01100101 op 18-10-2020 12:20:34 ]
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 18 oktober 2020 @ 12:19:46 #64
206731 Mortaxx
Doomer
pi_195710158
India is dan ook gewoon een shithole
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 25 oktober 2020 @ 15:38:52 #65
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_195847058
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:14 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Als ik vragen mag, hoe het komt het dat er zo'n sterk verschil is tussen het Noorden en Zuiden ? Ik neem aan dat het Zuiden meer grote steden heeft en het daardoor moeilijker te verbergen is (grotere kans op een boze menigte door familie van het slachtoffer bijvoorbeeld). Verder dieptriest, maar het zal nog lang gaan duren eer er structureel iets gaat veranderen.
Dit heeft voornamelijk te maken met cultuur en ontwikkelingsniveau. De zuidelijke staten zijn doorgaans beter ontwikkeld, zowel qua economie als sociale ontwikkeling.Piepklein voorbeeldje omdat er te veel is om hierover te schrijven en te vertellen: De alfabetiseringsgraad in de deelstaat Kerala is 96,2%.

Met name in de noordelijke deelstaten Haryana, Uttar Pradesh, en verder naar het oosten richting Bihar vind je zeer veel armoede, bijzonder traditionele structuren en wetteloosheid. Niet geheel ontoevallig vinden in deze gebieden de meeste voorvallen plaats.Veel culturele groepen in deze gebieden zijn sterk beinvloed door hun specifieke traditionele opvattingen over bijvoorbeeld de relatie tussen mannen en vrouwen. Dit staat los van het hindoeisme.

Hoewel het kastenstelsel vaak wordt genoemd, komen dit soort ongeregeldheden ook voor bij de Islamitische bevolking. De deelstaten die ik noemde zijn ruim vertegenwoordigd door de Islamitische bevolking, die doorgaans tot de sociale onderklasse behoort met relatief hoge werkloosheid en sociale ontwikkeling.

Als je het echt zwart-wit wilt hebben: in het noorden zijn meer tokkies dan in het zuiden. :)

Het is een land met enorm veel tegenstellingen:
Wat dan weer erg bijzonder is dat waar b.v. NL nog in de kinderschoenen staat qua vrouwelijk leiderschap, India al mijlenver is. Zie bijvoorbeeld Indira Gandhi, die twee keer premier was (en wat voor eentje? Steengoed). Je ziet daar ook redelijk veel vrouwen aan de top, als manager of hoger.
India heeft bijvoorbeeld ook al sinds jaren transgenders die het ver weten te schoppen zoals: burgemeesters, rechter, jurist, schooldirecteur etc.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lone_Gunman op 25-10-2020 15:50:40 ]
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_195871297
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 15:38 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

Dit heeft voornamelijk te maken met cultuur en ontwikkelingsniveau. De zuidelijke staten zijn doorgaans beter ontwikkeld, zowel qua economie als sociale ontwikkeling.Piepklein voorbeeldje omdat er te veel is om hierover te schrijven en te vertellen: De alfabetiseringsgraad in de deelstaat Kerala is 96,2%.

Met name in de noordelijke deelstaten Haryana, Uttar Pradesh, en verder naar het oosten richting Bihar vind je zeer veel armoede, bijzonder traditionele structuren en wetteloosheid. Niet geheel ontoevallig vinden in deze gebieden de meeste voorvallen plaats.Veel culturele groepen in deze gebieden zijn sterk beinvloed door hun specifieke traditionele opvattingen over bijvoorbeeld de relatie tussen mannen en vrouwen. Dit staat los van het hindoeisme.

Hoewel het kastenstelsel vaak wordt genoemd, komen dit soort ongeregeldheden ook voor bij de Islamitische bevolking. De deelstaten die ik noemde zijn ruim vertegenwoordigd door de Islamitische bevolking, die doorgaans tot de sociale onderklasse behoort met relatief hoge werkloosheid en sociale ontwikkeling.

Als je het echt zwart-wit wilt hebben: in het noorden zijn meer tokkies dan in het zuiden. :)

Het is een land met enorm veel tegenstellingen:
Wat dan weer erg bijzonder is dat waar b.v. NL nog in de kinderschoenen staat qua vrouwelijk leiderschap, India al mijlenver is. Zie bijvoorbeeld Indira Gandhi, die twee keer premier was (en wat voor eentje? Steengoed). Je ziet daar ook redelijk veel vrouwen aan de top, als manager of hoger.
India heeft bijvoorbeeld ook al sinds jaren transgenders die het ver weten te schoppen zoals: burgemeesters, rechter, jurist, schooldirecteur etc.
Bedankt voor de uitleg. Ik weet vrij weinig over India, op het verleden als Britse kolonie en de scheiding ervan na. Dat is dan inderdaad een zeer grote tegenstelling. Normaal gesproken heb je grote ontwikkelde steden verspreid over het land en niet geconcentreerd in slechts enkele provincies die bij elkaar liggen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')