Ja oke, dan zullen inderdaad wel mensen thuisblijven, maar ik merk ook vooral ongerustheid bij mensen die normaal verkouden zijn, nu gaan testen, terwijl ze eigenlijk weten verkouden te zijn (door zoals jij al schets, neefjes die op bezoek zijn geweest, of dwars door de regenbuien heenfietsen met een t-shirt)quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat minder dan 20% zich laat testen, om reden precies wat jij zegt. Meerdere negatieve testen, verkouden kinderen om je heen ja daaaag.
Ik hoop uiteraard dat je ongelijk hebt, niet voor dat abbo maar omdat ik denk dat een verdubbeling in een week een ramp zou zijn.quote:
Thanks! Exact wat ik zocht.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:24 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het ook niet, maar als je je doktor belt heb je wel snel een antwoord.
Maar hier
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/ziekte
[..]
Ja herkenbaar, vond de eerste keer ook best spannend nu vooral lastig.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja oke, dan zullen inderdaad wel mensen thuisblijven, maar ik merk ook vooral ongerustheid bij mensen die normaal verkouden zijn, nu gaan testen, terwijl ze eigenlijk weten verkouden te zijn (door zoals jij al schets, neefjes die op bezoek zijn geweest, of dwars door de regenbuien heenfietsen met een t-shirt)
Normaliter zou je volgens mij in het BCO proces terecht komen (indien er een positieve test komt van je moeder (dacht ik toch?)), waardoor je een brief zou krijgen. Die brief heb ik een aantal posts terug nog voor je geplaatst, en capricia deed hetzelfde. Er is dus wel een instructie, maar dan wel pas nadat er een positieve test is geweest, waar je mijn inziens gewoon van uit kan gaan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch helemaal nietIk laat me gewoon testen hoor. ik vroeg of er voor deze situatie een duidelijk instructie is. Die is er dus niet.
Ik ga mijn werkgever bellen en vraag wat de richtlijnen van het bedrijf zijn.
Mijn vrouw heeft haar werkgever gebeld (onderwijs), zij zeggen 'zolang je geen klachten hebt, kom je gewoon werken'.
Vandaar mijn vraag.
Ik hoop het ookquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik hoop uiteraard dat je ongelijk hebt, niet voor dat abbo maar omdat ik denk dat een verdubbeling in een week een ramp zou zijn.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik hoop het ook
Het was ook meer een reactie op dat gedram op de cijfers van vosss, maar als ik een grote mond heb moet ik 't ook waarmaken natuurlijk
Ligt een beetje wat de cijfertjes de komende dagen al gaan doen. Als we doorstijgen zoals nu is er niets mis met 6500 op vrijdagquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik hoop uiteraard dat je ongelijk hebt, niet voor dat abbo maar omdat ik denk dat een verdubbeling in een week een ramp zou zijn.
Juist, en we vinden het gek dat we "records" breken wanneer mensen zich meteen laten testen als er een verkoudheid opspeelt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja en aangezien veel basisschoolkinderen zoals elk jaar verkouden zijn (en dus ook veel papa en mamas) ondermijn je daarmee alleen maar de testbereidheid.
Vraag me echt af of die verkoudheidsklachten er niet uit moeten.
Ik weet het...ik hoop dat er wat bezinning komt zolangzamerhand.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ligt een beetje wat de cijfertjes de komende dagen al gaan doen. Als we doorstijgen zoals nu is er niets mis met 6500 op vrijdag.
Klopt, dat helpt niet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja en aangezien veel basisschoolkinderen zoals elk jaar verkouden zijn (en dus ook veel papa en mamas) ondermijn je daarmee alleen maar de testbereidheid.
Vraag me echt af of die verkoudheidsklachten er niet uit moeten.
Wat heeft dat nou weer met elkaar te maken, als je getest word dan krijg je geen positieve covid melding als je verkouden bent.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:33 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Juist, en we vinden het gek dat we "records" breken wanneer mensen zich meteen laten testen als er een verkoudheid opspeelt.
Misschien moet je dit nog even een keertje beredeneren voor jezelf.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:33 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Juist, en we vinden het gek dat we "records" breken wanneer mensen zich meteen laten testen als er een verkoudheid opspeelt.
Nouja, ze kunnen het natuurlijk wel iets aanpassen. Heb je verkoudheidsklachten zonder koorts, blijf thuis. Krijg je koorts of verlies je geur/smaak, laat je testen (en blijf thuis). Ontwikkel je na x tijd geen koorts (bijv een week oid), dan is de kans dat je het hebt heel klein.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:33 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Klopt, dat helpt niet.
Maar om nou verkoudheidsklachten uit het lijstje symptomen te halen terwijl dat veel voorkomende symptomen zijn, lijkt me ook niet handig!
Hoop er natuurlijk niet op, maar die opnames gaan vast weer oplopen nu de besmettingen dat ook weer lijken te doen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Afgaande van zo'n 40.000 tests per dag momenteel zijn 3800 besmettingen toch wel weer erg veel
Opname/sterftecijfers blijven gelukkig stabiel!
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Misschien moet je dit nog even een keertje beredeneren voor jezelf.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat heeft dat nou weer met elkaar te maken, als je getest word dan krijg je geen positieve covid melding als je verkouden bent.
Dat ligt er aan.. men ziet de afgelopen weken een langzame verschuiving van de 20-39 jarigen die besmet raken naar de groepen daarboven (40/50/60+).. met name die groepen zullen sneller opgenomen worden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:38 schreef Randier het volgende:
[..]
Hoop er natuurlijk niet op, maar die opnames gaan vast weer oplopen nu de besmettingen dat ook weer lijken te doen.
Ik denk dat het nergens omschreven staat, omdat het helemaal niet de bedoeling is dat het testen zo lang duurt (wachten op afspraak, wachten op uitslag). Als jouw moeder binnen 24 uur na het begin van de klachten al uitsluitsel zou krijgen, dan zat je nu niet in deze situatie.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:18 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik snap dat je je verstand moet gebruiken, en in deze situatie dus in quarantaine moet en een test moet aanvragen. Ik vind het echter kwalijk dat deze situatie (die vaker voor moet komen) gewoon niet duidelijk omschreven staat (althans ik kan het niet vinden).
Jouw manier van reageren heeft niemand wat aan. Het was maar gewoon een vraag of daar een duidelijke instructie voor is.
Ik vraag me af of dit verstandig is. Jongere mensen hebben toch vaker mildere symptomen? Lijkt me dat je het zo onnodig ingewikkeld maakt EN er een hoop mist.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, ze kunnen het natuurlijk wel iets aanpassen. Heb je verkoudheidsklachten zonder koorts, blijf thuis. Krijg je koorts of verlies je geur/smaak, laat je testen (en blijf thuis). Ontwikkel je na x tijd geen koorts (bijv een week oid), dan is de kans dat je het hebt heel klein.
Wat ik tot nu toe hoor is dat koorts in veel gevallen het eerste symptoom is. Ook nog 's goed voor de teststraten, omdat je meer gericht gaat testen.
Maar laat het gezonde verstand nou net het grote probleem zijn bij een hoop mensen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:42 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik denk dat het nergens omschreven staat, omdat het helemaal niet de bedoeling is dat het testen zo lang duurt (wachten op afspraak, wachten op uitslag). Als jouw moeder binnen 24 uur na het begin van de klachten al uitsluitsel zou krijgen, dan zat je nu niet in deze situatie.
Ik had een tijd geleden ook zoiets. Mijn man was in afwachting van de uitslag en ik had een cursusdag in die week (een hele dag in zo'n Van der Valk-zaaltje, en ik zou met het OV gaan). Hij had geen koorts of benauwdheid, dus ik hoefde volgens de richtlijnen niet thuis te blijven. Maar zodra hij positief zou blijken natuurlijk wel. En die uitslag zou zomaar midden op die cursusdag teruggekoppeld kunnen worden, dus het was op zijn minst dubieus om te gaan.
Ik ben daarom niet gegaan, mijn man wachtte uiteindelijk 3,5 dag op zijn uitslagen die was negatief.
Lang verhaal kort: die richtlijnen laten inderdaad nog veel ruimte voor onverstandige acties, dus gezond verstand blijft belangrijk.
Oh zo bracht je het wel naar mijn ideequote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:41 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
[..]![]()
Ik post dit al tijden (en ik dacht dat ik in jou een medestander had, @:Da_Sandman). Uiteraard doel ik niet op het feit dat een verkoudheid de facto tot een positieve testuitslag leidt maar dat het aantal positeve testen toeneemt naarmate mensen zich steeds meer laten testen met (zeer) lichte symptomen als een verkoudheid. Het gaat er om: wat is de waarde van een positieve test in deze omstandigheden, en wanneer is positief daadwerkelijk besmettelijk. Over dit onderwerp heb ik reeds meerdere artikelen gepost, veelal afkomstig van het CEBM (Centre of Evidence Based Medicine gelieerd aan de Oxford University).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |