abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195391101
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 18:35 schreef Momo het volgende:

[..]

En dan gaan de grenzen weer open en begint het verhaal opnieuw. Maar ik vermoed dat je aan het trollen bent.
Hou eens op met beschuldigen van trollen. Het is toch zo dat de economie kapot gaat dan.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:39:35 #252
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195391130
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 18:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Maar hoe gaan we bepalen of het effect heeft? En als de besmettingen toenemen, schaffen we dan mondkapjes af omdat het schijnveiligheid is en mensen ze niet goed gebruiken? En als de besmettingen dan weer toenemen, gaan we ze dan toch maar weer invoeren? Het is IMO zinloos om ze in te voeren, mensen moeten gewoon afstand houden. Dat deden we ook in het begin en dat werkte ook prima.
Het is niet te controleren nee, dat is het ook niet in de andere landen. Het zou het heel vaak naar de winkel gaan en funshoppen wel een beetje eruit halen. Hoop dat Nederlanders zich zo kunnen gedragen dat het niet nodig om nog strenger te worden...
pi_195391135
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 18:36 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik kan geen medische reden bedenken om geen mondkapje op te hoeven. Wat is een terechte medische reden?
Mensen met astma, copd, enzo die zonder mondkapjes al moeite hebben met ademen.
pi_195391136
Tweede (en meerdere lockdowns) zijn echt catastrofaal voor onze economie. Als we dat gaan doen gaan we nog een veel grotere nasleep hebben en veel meer mensen gaan dan kapot.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195391154
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 18:40 schreef quirina het volgende:

[..]

Mensen met astma, copd, enzo die zonder mondkapjes al moeite hebben met ademen.
Lukt dat echt niet? Zò benauwend vind ik die dingen niet.Neemt zo'n mondkapje zoveel zuurstof weg?
Somebody that I used to know
pi_195391196
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 18:41 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Lukt dat echt niet? Zò benauwend vind ik die dingen niet.Neemt zo'n mondkapje zoveel zuurstof weg?
Als ik een beetje buiten adem ben door het fietsen en met mondkapje in het OV ga merk ik wel echt dat het me langer kost om op adem te komen en die eerste 10 minuten zijn vrij vervelend.

Kan me voorstellen dat het voor mensen met COPD of astma wel ontzettend vervelend is, maar misschien valt het ook wel mee.
pi_195391204
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:03 schreef Stoorzendert het volgende:
Mijn moeder is waarschijnlijk besmet met het coronavirus (hoesten, 38°C koorts, geen reuk en geen smaak). Ze werkt in een verzorgingstehuis waar corona is vastgesteld bij een van de bewoners waar zij contact mee heeft gehad.
Nu ben ik afgelopen zaterdag nog op bezoek geweest. Het is zeer waarschijnlijk dat zij het virus toen al had. Ze is zelf in zelf-quarantaine gegaan en wacht nu op een test. Ik kan echter niet vinden wat ik zelf nu moet doen... Rijksoverheid en RIVM hebben het alleen over verdenkingen en positieve tests van huisgenoten.

Dien ik dit bij de werkgever te melden? Moet ik wachten op de uitslag? Of moet ik gewoon gaan werken totdat ik zelf symptomen krijg?

Graag antwoord met bron ;)
Advies is thuisblijven geen bron
pi_195391288
quote:
Mijn moeder is waarschijnlijk besmet met het coronavirus (hoesten, 38°C koorts, geen reuk en geen smaak). Ze werkt in een verzorgingstehuis waar corona is vastgesteld bij een van de bewoners waar zij contact mee heeft gehad.
Nu ben ik afgelopen zaterdag nog op bezoek geweest. Het is zeer waarschijnlijk dat zij het virus toen al had. Ze is zelf in zelf-quarantaine gegaan en wacht nu op een test. Ik kan echter niet vinden wat ik zelf nu moet doen... Rijksoverheid en RIVM hebben het alleen over verdenkingen en positieve tests van huisgenoten.

Dien ik dit bij de werkgever te melden? Moet ik wachten op de uitslag? Of moet ik gewoon gaan werken totdat ik zelf symptomen krijg?

Wanneer heeft je moeder haar eerste klachten gekregen? Indien na maandag, dan ben jij veilig (2 dagen voor verschijnen van klachten is iemand besmettelijk, is het uitgangspunt).

Indien voor maandag al klachten, dan hangt het ervan af: Ben je langer dan 15 minuten binnen haar 1,5 meter geweest of heb je haar een knuffel of kus gegeven? Dan ben je een nauw contact en volg je de adviezen die op de website van het LCI staan. Je kan preventief in quarantaine of wachten tot zij haar uitslag heeft.

Ben je niet langer dan 15 minuten binnen haar 1,5 meter geweest, dan ben je een niet-nauw contact en word je gevraagd om je klachten te monitoren.

Groetjes, je inval-GGD :W
Somebody that I used to know
pi_195391532
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 18:40 schreef Discombobulate het volgende:
Tweede (en meerdere lockdowns) zijn echt catastrofaal voor onze economie. Als we dat gaan doen gaan we nog een veel grotere nasleep hebben en veel meer mensen gaan dan kapot.
Het probleem is dat er niet echt een alternatief is.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:05:16 #260
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_195391575
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 18:49 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wanneer heeft je moeder haar eerste klachten gekregen? Indien na maandag, dan ben jij veilig (2 dagen voor verschijnen van klachten is iemand besmettelijk, is het uitgangspunt).

Indien voor maandag al klachten, dan hangt het ervan af: Ben je langer dan 15 minuten binnen haar 1,5 meter geweest of heb je haar een knuffel of kus gegeven? Dan ben je een nauw contact en volg je de adviezen die op de website van het LCI staan. Je kan preventief in quarantaine of wachten tot zij haar uitslag heeft.

Ben je niet langer dan 15 minuten binnen haar 1,5 meter geweest, dan ben je een niet-nauw contact en word je gevraagd om je klachten te monitoren.

Groetjes, je inval-GGD :W
De klachten zijn vandaag ineens begonnen. Vorige week is er een corona besmetting geconstateerd op haar werk (verzorgingstehuis). Ze heeft in tussentijd (tegen ons advies in) gewoon gewerkt... We vermoeden dat ze het vorige week heeft opgelopen (toen werd verteld dat er corona besmettingen op haar afdeling waren). Ik heb haar 6 dagen geleden voor het laatst gezien (visite op minder dan 1,5 meter). Dit is dus wél na de mogelijke besmetting, maar ruim vóór die 2 dagen.

Ik heb mijn werkgever geappt. Hij vertelde mij, thuiswerken (wat ik sowieso al voor 50% doe) tot nader bericht. Indien positief, dan 10 dagen thuisblijven / werken.

Volgens de richtlijn '2 dagen' val ik dus buiten de gevarenzone. Maar zekere voor het onzekere en even afwachten denk ik dan maar. Ik verwacht dat ze morgenavond de uitslag heeft.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:06:03 #261
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195391591
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 19:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ja klopt, maar nu heeft de economie meer schade opgelopen omdat we in 2e golf zitten. Ik merk aan veel mensen te positief zijn over verwachtingen van de cijfers komende tijd. dus ze verwachten dus verdere daling van het opnames en IC-opnames. LCPS en NICE verwachten eigenlijk wel toenames van opnames in het ziekenhuizen in Nederland, komende tijd.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195391646
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:36:07 #263
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195392098
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 18:33 schreef Predator40 het volgende:

[..]

niet door hem
Ah, bedankt voor dit inzicht vanuit je fenomenale expertise.
Antifa
pi_195392240
30 minuten in de wacht gehangen om een afspraak te maken voor zondag 16:45. Niet bij de dichtsbijzijnde want daar was maandag pas plek....
  Manager PR/Moderator vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:50:21 #265
269689 crew  Viv
pi_195392399
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 19:05 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

De klachten zijn vandaag ineens begonnen. Vorige week is er een corona besmetting geconstateerd op haar werk (verzorgingstehuis). Ze heeft in tussentijd (tegen ons advies in) gewoon gewerkt... We vermoeden dat ze het vorige week heeft opgelopen (toen werd verteld dat er corona besmettingen op haar afdeling waren). Ik heb haar 6 dagen geleden voor het laatst gezien (visite op minder dan 1,5 meter). Dit is dus wél na de mogelijke besmetting, maar ruim vóór die 2 dagen.

Ik heb mijn werkgever geappt. Hij vertelde mij, thuiswerken (wat ik sowieso al voor 50% doe) tot nader bericht. Indien positief, dan 10 dagen thuisblijven / werken.

Volgens de richtlijn '2 dagen' val ik dus buiten de gevarenzone. Maar zekere voor het onzekere en even afwachten denk ik dan maar. Ik verwacht dat ze morgenavond de uitslag heeft.
Waarom ben je op minder dan 1,5 meter van haar geweest? :@

Oh en als je nu 100% thuis kan/mag werken, is dat toch sowieso de bedoeling nu? Ook zonder mogelijk risico-contact. "Werk thuis, tenzij het niet anders kan" geldt sinds afgelopen dinsdagavond. :Y)
pi_195392497
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 19:44 schreef Questular het volgende:
30 minuten in de wacht gehangen om een afspraak te maken voor zondag 16:45. Niet bij de dichtsbijzijnde want daar was maandag pas plek....
Heb je geen DigiD om online een afspraak te maken?
Alpha kenny one
pi_195392594
Leg dit eens oprecht uit. Corona virus verspreid zich volgens Van Disselvia grote druppels door hoesten en niezen. Dan helpt zelfs een niet medisch mondkapje toch? Hoest maar eens op je beeldscherm zonder en met zo'n ding? Zit er evenveel druppels op?

Het houdt sowieso een deel tegen. Draagt iemand anders er ook één dan al helemaal. Is toch niet logisch dat dit nu gelijk wordt gesteld aan dezelfde hoeveelheid virus wanneer iemand vol in zin gezicht gehoest wordt?

Stel het zijn de kleine druppels dan hamer je toch voor niks op 1,5 meter? Waarom dan niet de rol van aerosolen en ventilatie erkennen?
pi_195392608
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 19:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dan zijn de gevolgen nog veel groter dan het virus zelf en dat lijkt me ook geen goede insteek.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:01:20 #269
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_195392613
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 19:50 schreef Viv het volgende:

[..]

Waarom ben je op minder dan 1,5 meter van haar geweest? :@

Oh en als je nu 100% thuis kan/mag werken, is dat toch sowieso de bedoeling nu? Ook zonder mogelijk risico-contact. "Werk thuis, tenzij het niet anders kan" geldt sinds afgelopen dinsdagavond. :Y)
Tja, thuis gebeurd dat wel eens... Ik kan voor het grootste gedeelte thuiswerken, maar klantbezoeken enz. gaan ook gewoon door. Daar wordt ik voor op kantoor verwacht. We wachten even de uitslag af nu.
pi_195392644
quote:

Veel reacties die je kreeg waren bijdehand en onjuist. Vervelend. De regels zijn volgens mij:

- Ben je in nauw contact geweest met iemand met corona, dan ga je in quarantaine.
- Dat doe je 10 dagen.
- Krijg je in die 10 dagen klachten, dan laat je je testen.
- Krijg je geen klachten, dan mag je je niet laten testen.

Punt is alleen dat nog niet vaststaat of je moeder corona heeft. Vanwege de aard van haar klachten zou ik toch bovenstaande doen.

Je hebt de bron al gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 02-10-2020 20:08:34 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195392667
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 20:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Leg dit eens oprecht uit. Corona virus verspreid zich volgens Van Disselvia grote druppels door hoesten en niezen. Dan helpt zelfs een niet medisch mondkapje toch? Hoest maar eens op je beeldscherm zonder en met zo'n ding? Zit er evenveel druppels op?

Het houdt sowieso een deel tegen. Draagt iemand anders er ook één dan al helemaal. Is toch niet logisch dat dit nu gelijk wordt gesteld aan dezelfde hoeveelheid virus wanneer iemand vol in zin gezicht gehoest wordt?

Stel het zijn de kleine druppels dan hamer je toch voor niks op 1,5 meter? Waarom dan niet de rol van aerosolen en ventilatie erkennen?
Naar hoe ik het begrijp is er een verschil tussen klein en klein. ‘Druppels’ noemden ze tot 5 micrometer oid, dat is al zo klein dat dat overal doorheen gaat.
pi_195392786
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 20:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Veel reacties die je kreeg waren bijdehand en onjuist. Vervelend. De regels zijn volgens mij:

- Ben je in nauw contact geweest met iemand met corona, dan ga je in quarantaine.
- Dat doe je 10 dagen.

Punt is alleen dat nog niet vaststaat of je moeder corona heeft. Vanwege de aard van haar klachten zou ik toch bovenstaande doen.

^O^ _O_
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:09:32 #273
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_195392797
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 20:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Definieer groot. Gaan deze wel of niet door een mondkapje heen?

We zijn op het werk ook begonnen met mondkapjes. Ik had oprecht de vraag; Wie deelt deze mondkapjes uit? Het antwoord was: De eerste delen we uit, en leggen we op je bureau, voor de rest zetten een doos neer, en daar kun je het mondkapje uitpakken...

Wat ik me dan afvraag: Als iemand vóór mij in zijn hand heeft gehoest of zijn handen niet of nauwelijks wast en vervolgens een mondkapje uit de doos graait, en daarmee dus de hele boel mogelijk besmet. Is de kans dan groter dat ik Covid krijg dan dat ik niet uit dezelfde bak een mondkapje pak? Eg. Denken bedrijven nu totaal niet na over hoe zoiets aan te pakken? 8)7

Ik heb die vragen aan het management gesteld met als antwoord 'uhm, tja daar hebben we het niet over gehad'. 8)7

Ik neem mijn eigen mondkapje wel mee... :')
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:10:34 #274
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_195392817
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 20:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

- Dat doe je 10 dagen.

Thanks! ^O^
pi_195392866
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 20:10 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Thanks! ^O^
En als ze een negatieve test heeft dan kun je natuurlijk ook gewoon weer doorgaan met leven, op 1,5 meter afstand van mensen buiten je gezin welteverstaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')