abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195453981
Korte update van hier; consultatiebureau bezoek was goed. Ze groeit, ze komt goed aan. Dat is een hele zorg minder. Verder ben ik weinig positief. Na het bericht gisteren rond 20u was de avond/nacht hels. Kan het niet anders noemen. Ontroostbaar gekrijs, echt met momenten op het punt gestaan naar de HAP te gaan. Ze valt zo nu en dan wel (op je) in slaap, maar na ~ 10 minuten schrikt ze krijsend wakker. Tegen 4u 's nachts kregen we haar rustig en oververmoeid in slaap. Twee uur later ging de wekker. Maar goed. Consultatiebureau, we werden er zowaar gehoord. Ze zagen de vermoeidheid, emotie, maar ook daar het opkomen van de melk en de (nog erg aanwezige) gele kleur. Verschilt wel erg per licht. Afgelopen dagen het gehuil regelmatig opgenomen en bijgehouden. Nu doorverwijzing naar de kinderarts, waarschijnlijk huilpoli / reflux klachten. Daar komen we nog op terug. Vervolgens er achteraan naar de Osteopaat geweest. Zij had het over blokkades in het bekken, in de nek en de darmen/maag/slokdarm. Overstrekken en een keiharde buik. Tijdens de behandeling alles bij elkaar geschreeuwd. Of het nu resultaat heeft of niet.. ik ben in elk geval even het gevoel kwijt dat we zelf gek zijn. Lijkt nu met de dag erger te worden (maar uiteraard zelf ook gewoon steeds meer moe), dus ik ben blij dat er mensen meekijken.
pi_195455078
Ach NJ, dat klinkt heftig en ook heel zwaar voor jullie. Hopelijk levert de osteopaat al wat op en kunnen jullie snel terecht bij de kinderarts. :* Hoe gaat het met grote zus?

Het voelt stom zo in dezelfde post, maar hier gaat het erg goed. Vanmiddag het moment gehad dat je je baby elk moment verwacht en daar dus op gaat wachten, want slaapjes duren maar 45 minuten overdag en dan slaapt ze opeens ruim 2,5 uur!
Uiteindelijk toch de badkamer en wc’s nog gepoetst en vanochtend al een muur behangen. Fijn zo’n dagen dat je er nog wat naast kunt doen.

Soms baal ik wel van hoeveel werk er nog te doen is hier in huis in de nasleep van de verbouwing, maar als ik het niet doe is het over een jaar nog niet af, dus ik moet wel. Het is een dubio tussen, ‘maar dit zijn de laatste weekjes verlof’ en ‘als ik moet werken heb ik er nog minder tijd voor.’ Nu dus een balans gevonden van 1 dag in het weekend en 1 dag doordeweeks afmaken wat in het weekend niet lukte. Ik ben wel heel blij met de twee kamers waarvan de wanden en vloer nu iig klaar zijn. Nu verder met plinten, inrichten, vensterbanken, gordijnen, raamkozijnen en deuren verven. En daarna nog 3 ruimtes en de gang te gaan. :')
pi_195459742
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:25 schreef NicolasJoy het volgende:
Korte update van hier; consultatiebureau bezoek was goed. Ze groeit, ze komt goed aan. Dat is een hele zorg minder. Verder ben ik weinig positief. Na het bericht gisteren rond 20u was de avond/nacht hels. Kan het niet anders noemen. Ontroostbaar gekrijs, echt met momenten op het punt gestaan naar de HAP te gaan. Ze valt zo nu en dan wel (op je) in slaap, maar na ~ 10 minuten schrikt ze krijsend wakker. Tegen 4u 's nachts kregen we haar rustig en oververmoeid in slaap. Twee uur later ging de wekker. Maar goed. Consultatiebureau, we werden er zowaar gehoord. Ze zagen de vermoeidheid, emotie, maar ook daar het opkomen van de melk en de (nog erg aanwezige) gele kleur. Verschilt wel erg per licht. Afgelopen dagen het gehuil regelmatig opgenomen en bijgehouden. Nu doorverwijzing naar de kinderarts, waarschijnlijk huilpoli / reflux klachten. Daar komen we nog op terug. Vervolgens er achteraan naar de Osteopaat geweest. Zij had het over blokkades in het bekken, in de nek en de darmen/maag/slokdarm. Overstrekken en een keiharde buik. Tijdens de behandeling alles bij elkaar geschreeuwd. Of het nu resultaat heeft of niet.. ik ben in elk geval even het gevoel kwijt dat we zelf gek zijn. Lijkt nu met de dag erger te worden (maar uiteraard zelf ook gewoon steeds meer moe), dus ik ben blij dat er mensen meekijken.
Ik leef echt met jullie mee... Kunnen jullie een beetje snel terecht in het ziekenhuis?

Hebben jullie hulp? Ik kan me voorstellen dat het ontzettend zwaar is om dit samen te moeten doen, vooral omdat jullie er nog één hebben rondlopen.

Ik kan jullie echt de reflux pagina op FB aanraden. Een hele hoop ouders met dezelfde wanhoop en emoties, maar ook een hele hoop nuttige informatie die jullie misschien wel aan het denken kunnen zetten.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sunshine1982 op 06-10-2020 10:17:48 ]
pi_195459948
Och NJ wat klinkt dat ontzettend heftig ook :* dan ben ik me extra bewust dat wij zo dankbaar mogen zijn met de paar keren dat hij huilt en dat borst vaak wel werkt. Sterkte en fijn dat jullie gehoord voelen, dat vond ik in de eerste weken toen wij 'gedoe' hadden ook zo enorm fijn. Dat je het niet alleen hoeft te doen.

Zelfs zelf in slaap vallen lukt vaak 1x per dag op eigen bedje _O_ niet altijd maar steeds vaker een keer.

Haha Seven het voet afdrukje is gewoon zo'n Prénatal setje in blik, maar ik kan kijken of ik een foto kan posten. Het is wel een aanrader om te doen. Bij R had ik 3d voetje en handje maar dat is dus zo'n helse klus, raad ik niemand aan. Dat kan je dan beter laten doen haha.

Vandaag een ochtend bij kdv en ik ben zo bang dat ze hem 'kwijtraken' :') ik denk dat ik ga huilen. Maar moet daarna meteen door en ga met mondkapje de action leegkopen >:) ben ik een jaar niet geweest ofzo. Altijd feest dan hahah, zonder kids en man.
pi_195460609
Och NJ toch ;( Veel sterkte en hopelijk snel de juiste hulp!
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:18:31 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195461365
Agossie NJ, ik leef met jullie mee ;( .
Resistance is futile.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:21:15 #57
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195461396
@Hilmo de herkenning... Colin is al zeker 50 keer kwijtgeraakt en overleden in mijn hoofd :{ . Hele nare gedachten krijg je bij zo'n kleintje.

Colin's stijgende lijn zet lekker door.
Resistance is futile.
pi_195461406
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:18 schreef Seven. het volgende:
Agossie NJ, ik leef met jullie mee ;( .
Hoe gaat het met jullie? Heb je vanmorgen de koffie maar over geslagen? :+
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:36:16 #59
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195461589
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:21 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hoe gaat het met jullie? Heb je vanmorgen de koffie maar over geslagen? :+
Thee gevraagd :+ . Stijgende lijn hier, hij gaat uit de couveuse naar een gewoon wiegje. Vind ik wel beetje jammer stiekem want hij geniet zo van de verwarmde matras en de kuikenlamp O+ .
Resistance is futile.
pi_195467369
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:05 schreef Nolita het volgende:
Ach NJ, dat klinkt heftig en ook heel zwaar voor jullie. Hopelijk levert de osteopaat al wat op en kunnen jullie snel terecht bij de kinderarts. :* Hoe gaat het met grote zus?

Het voelt stom zo in dezelfde post, maar hier gaat het erg goed. Vanmiddag het moment gehad dat je je baby elk moment verwacht en daar dus op gaat wachten, want slaapjes duren maar 45 minuten overdag en dan slaapt ze opeens ruim 2,5 uur!
Uiteindelijk toch de badkamer en wc’s nog gepoetst en vanochtend al een muur behangen. Fijn zo’n dagen dat je er nog wat naast kunt doen.

Soms baal ik wel van hoeveel werk er nog te doen is hier in huis in de nasleep van de verbouwing, maar als ik het niet doe is het over een jaar nog niet af, dus ik moet wel. Het is een dubio tussen, ‘maar dit zijn de laatste weekjes verlof’ en ‘als ik moet werken heb ik er nog minder tijd voor.’ Nu dus een balans gevonden van 1 dag in het weekend en 1 dag doordeweeks afmaken wat in het weekend niet lukte. Ik ben wel heel blij met de twee kamers waarvan de wanden en vloer nu iig klaar zijn. Nu verder met plinten, inrichten, vensterbanken, gordijnen, raamkozijnen en deuren verven. En daarna nog 3 ruimtes en de gang te gaan. :')
Grote zus wandelt er nog wel redelijk prima doorheen, maar we schieten gewoon tekort. Dat doet vooral pijn om te erkennen / beseffen. Het is niet dat we zonder schermtijd de kindertijd door wilden komen, maar de televisie/tablet gaat nu eigenlijk echt (te) vaak aan. Maar als je alleen bent en de kleinste is alleen enigszins rustig in je armen, wat moet je dan.. Proberen haar ook te laten puzzelen, lezen, bouwen.. Maar dat wil ze allemaal samen. Je merkt wel dat ze de dingen die ze normaal samen doet ook écht samen wil doen. Dan wordt ze boos op de baby zus.

En alleen maar fijn te lezen dat het bij jullie goed gaat! Voel je vooral niet bezwaard, ik ga ook alleen maar jubelen als het hier fijne dagen zijn hoor! :@ O+

Blijf de verbouwing bij jullie ook echt dapper vinden!
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 07:16 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik leef echt met jullie mee... Kunnen jullie een beetje snel terecht in het ziekenhuis?

Hebben jullie hulp? Ik kan me voorstellen dat het ontzettend zwaar is om dit samen te moeten doen, vooral omdat jullie er nog één hebben rondlopen.

Ik kan jullie echt de reflux pagina op FB aanraden. Een hele hoop ouders met dezelfde wanhoop en emoties, maar ook een hele hoop nuttige informatie die jullie misschien wel aan het denken kunnen zetten.
Over twee dagen al! Dus dat is fijn gelukkig!

We hebben in principe redelijk veel hulp mogelijk, maar aanvaarden is niet altijd makkelijk :@ Ik werk in een familiebedrijf, m'n ouders wonen dichtbij, dus normaal heel veel flexibiliteit daarin, zij het niet dat ze nu net even een paar dagen op vakantie zijn. :+ Maar we hebben best veel vrienden en familie die klaar staan, maar merk dat we er nog weinig gebruik van maken.

Ik zie heel veel pagina's, één specifiek die je aanraadt?
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 07:53 schreef Hilmo het volgende:
Och NJ wat klinkt dat ontzettend heftig ook :* dan ben ik me extra bewust dat wij zo dankbaar mogen zijn met de paar keren dat hij huilt en dat borst vaak wel werkt. Sterkte en fijn dat jullie gehoord voelen, dat vond ik in de eerste weken toen wij 'gedoe' hadden ook zo enorm fijn. Dat je het niet alleen hoeft te doen.

Zelfs zelf in slaap vallen lukt vaak 1x per dag op eigen bedje _O_ niet altijd maar steeds vaker een keer.

Haha Seven het voet afdrukje is gewoon zo'n Prénatal setje in blik, maar ik kan kijken of ik een foto kan posten. Het is wel een aanrader om te doen. Bij R had ik 3d voetje en handje maar dat is dus zo'n helse klus, raad ik niemand aan. Dat kan je dan beter laten doen haha.

Vandaag een ochtend bij kdv en ik ben zo bang dat ze hem 'kwijtraken' :') ik denk dat ik ga huilen. Maar moet daarna meteen door en ga met mondkapje de action leegkopen >:) ben ik een jaar niet geweest ofzo. Altijd feest dan hahah, zonder kids en man.
:* Dankje.

Een van de eerste ochtenden op het kdv?

& Ook @B.ertha en @Seven. :*

Het is alleen al heel fijn hier gewoon even van je af te kunnen schrijven..

quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:36 schreef Seven. het volgende:

[..]

Thee gevraagd :+ . Stijgende lijn hier, hij gaat uit de couveuse naar een gewoon wiegje. Vind ik wel beetje jammer stiekem want hij geniet zo van de verwarmde matras en de kuikenlamp O+ .
Fijn dat het goed gaat! Zoals het er nu uitziet na die drie dagen naar huis?
pi_195467487
Ik zal even een voorzichtige jubel doen dan; (nooit jinxen, maar toch). Vannacht was de beste nacht in 2-3 weken? Ik ben zelf vroeg op de avond gaan slapen, na die post om 21:30. Ze sliep 's avonds even in de box. De speen maakte haar zowaar even tevreden. Vervolgens voeden, uurtje bezig geweest om haar mee naar bed te krijgen. Maar vervolgens na de laatste voeding sliep ze redelijk goed tussen 2u en 8u. Niet ononderbroken, maar goed te troosten met speen/warmte/aandacht/voeden. Als dit het resultaat is van de osteopaat dan teken ik ervoor. O+ O+

Nu wel een borst die niet lekker voelt, dus hoop niet dat we gaan kutten met een borstontsteking, ze krijgt 'm nu niet goed leeg.

De kanttekening van de osteopaat ook dat de eerste nacht vaak een goede nacht is, want ze is én een uur behandeld, én consultatiebureau die dag én die nacht ervoor nagenoeg niet geslapen.. Maar toch. Alles wat je hebt heb je maar.

In die lijn vandaag de verwijzing voor de kinderarts in orde en de afspraak is over twee dagen al! Ik hoop dat de komende nachten gewoon ook goed gaan en we voor niets gaan, beetje hulp voor de reflux, maar we worden geholpen/gehoord en dat biedt al lucht.
pi_195467764
Dat klinkt als een begin NJ. Fijn!
En Seven gaat ook beter, fijn!

Dit blik heb ik https://www.prenatal.nl/s(...)-in-blik-118663.html

En ik heb niet gehuild bij kdv wegbrengen. Wel vochtige oogjes in de auto maar was al snel weg. Tweede gaat dan toch echt beter. Toen daarna even genoten van mijn vrijheid maar daarna snel naar huis racen omdat ik nog moest kolven }:| links kreeg ik er niks uit, great ;( rechts gelukkig wel. Even drinken, plassen en ik kon weer baby ophalen. Zat de groep net te lunchen. Baby's op de achtergrond hoorde ik huilen, en dat was wel redelijk overstuur huilen en ik brak van binnen wel wat. Die van mij laten ze dan onder de lunch zeker ook zo huilen :'( na een paar maanden oud oke maar nu is hij nog zo klein... Nou ja niet bij nadenken. Hij had in deze ochtend twee flessen van 90 weggewerkt. 180 per voeding dus. 9 weken oud. Oke daar valt nog niet tegenop te kolven :o Nu last van diepvries poep, het blijft maar komen en heeft al twee uur op me geslapen en nu onder voeden ook zoveel slapen. Kind is kapot. Wordt wat vanavond en vannacht :X
pi_195468397
Ah NJ, ik hoop zo dat jullie nacht hetzelfde (of beter!) gaat zijn. Ik duim zo hard voor jullie! De FB groep heet baby reflux NL/BE.
pi_195470185
@QuattroF hoe gaat het met jouw kleine meid?!
pi_195471554
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:08 schreef B.ertha het volgende:
@:QuattroF hoe gaat het met jouw kleine meid?!
Het waren hele heftige dagen. Vorige week is ze met spoed opnieuw geopereerd. De operatie was op zich goed gegaan. Alleen dit weekend werd ze letterlijk doodziek door een bloedvergiftiging met 42 graden koorts. Waarschijnlijk door een infectie op een lange infuuslijn. Die is er toen uitgehaald. Nu gaat het iets beter gelukkig. Ze krijgt alleen nog steeds geen voeding dus het is vooral spannend hoe dat straks gaat. We zijn nog wel een aantal weken zoet hier.
pi_195471585
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:02 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Het waren hele heftige dagen. Vorige week is ze met spoed opnieuw geopereerd. De operatie was op zich goed gegaan. Alleen dit weekend werd ze letterlijk doodziek door een bloedvergiftiging met 42 graden koorts. Waarschijnlijk door een infectie op een lange infuuslijn. Die is er toen uitgehaald. Nu gaat het iets beter gelukkig. Ze krijgt alleen nog steeds geen voeding dus het is vooral spannend hoe dat straks gaat. We zijn nog wel een aantal weken zoet hier.
Jemig ;( Hoe oud is ze?
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:10:42 #67
56471 pinquit
oh my lama!
pi_195471788
quote:

[..]

Oeff, wat vreselijk Q! Lijkt wel of jullie even alles tegelijk op jullie bordje krijgen.
Ik vind het nogal wat allemaal. Kan je nog een beetje voor jezelf zorgen? Alsin, kan je af en toe even uit alle zorg? Wat moet dit zwaar voor jullie zijn!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_195472097
Och jeetje Quattro wat een heftigheid :'( hebben jullie een goed vangnet? Een maatschappelijk werkster? Familie en vrienden die voor jullie zorgen?

Je hebt er weinig aan maar ik denk aan je en wil je alle sterkte wensen
pi_195473479
quote:

[..]

Och wat vreselijk naar ;(
Heel veel sterkte! Hoe gaat het met jullie? Houden jullie het nog een beetje vol?
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:25:02 #70
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195473656
quote:

[..]

Agos, wat een ellende. Gaat de operatie goed en dan zo'n nasleep.. Trek je het allemaal een beetje?
Resistance is futile.
pi_195474200
Ze is 6 maanden Sun.

We hebben een maatschappelijk werker uit het ziekenhuis waar we mee praten, en mijn moeder doet ons huishouden wat enorm helpt. Vrienden en andere familie proberen mee te leven maar toch merken we dat iedereen het moeilijk vindt. Verder is het lastig. We hebben emotioneel goede dagen maar soms ook dagen vol verdriet en onzekerheid. Het is heel zwaar. Maar Frum is sterk en dat houdt ons overeind. Even uit de zorg stappen is lastig. Door Corona mag er verder geen bezoek komen, en we willen haar niet alleen laten. Dus we wisselen elkaar in de nacht af en overdag zijn we er samen. Hopelijk is er snel weer zicht op voeding, en kunnen we vanuit daar weer aan huis gaan denken.
pi_195481468
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:35 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Grote zus wandelt er nog wel redelijk prima doorheen, maar we schieten gewoon tekort. Dat doet vooral pijn om te erkennen / beseffen. Het is niet dat we zonder schermtijd de kindertijd door wilden komen, maar de televisie/tablet gaat nu eigenlijk echt (te) vaak aan. Maar als je alleen bent en de kleinste is alleen enigszins rustig in je armen, wat moet je dan.. Proberen haar ook te laten puzzelen, lezen, bouwen.. Maar dat wil ze allemaal samen. Je merkt wel dat ze de dingen die ze normaal samen doet ook écht samen wil doen. Dan wordt ze boos op de baby zus.

En alleen maar fijn te lezen dat het bij jullie goed gaat! Voel je vooral niet bezwaard, ik ga ook alleen maar jubelen als het hier fijne dagen zijn hoor! :@ O+

Blijf de verbouwing bij jullie ook echt dapper vinden!
Fijn dat het met grote zus oké gaat. Herkenbaar, hier ook wel eens wat meer schermtijd dan de bedoeling. Ze vraagt er soms ook veel om (Ze mag het dan niet altijd natuurlijk) en heb nu maar gezegd dat ze tv mag kijken op de momenten dat ik aan het voeden ben om het wat te beperken.
En heel herkenbaar van alles samen willen doen. Nu L een ritme lijkt te hebben met een aantal slaapjes overdag op de bovenverdieping kan ik die momenten gebruiken voor 1 op 1 aandacht aan peuter. Het is idd lastig wanneer die momenten er niet zijn. Ik ben blij dat ze ook de opvang en 1-2 per week een paar uurtjes opa en oma heeft, dat helpt haar (en mij) ook wel echt dus zeker gebruik van maken als die mogelijkheid er is!

Ben benieuwd hoe het afgelopen nacht gegaan is. :*

quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:00 schreef Hilmo het volgende:
En ik heb niet gehuild bij kdv wegbrengen. Wel vochtige oogjes in de auto maar was al snel weg. Tweede gaat dan toch echt beter. Toen daarna even genoten van mijn vrijheid maar daarna snel naar huis racen omdat ik nog moest kolven }:| links kreeg ik er niks uit, great ;( rechts gelukkig wel. Even drinken, plassen en ik kon weer baby ophalen. Zat de groep net te lunchen. Baby's op de achtergrond hoorde ik huilen, en dat was wel redelijk overstuur huilen en ik brak van binnen wel wat. Die van mij laten ze dan onder de lunch zeker ook zo huilen :'( na een paar maanden oud oke maar nu is hij nog zo klein... Nou ja niet bij nadenken. Hij had in deze ochtend twee flessen van 90 weggewerkt. 180 per voeding dus. 9 weken oud. Oke daar valt nog niet tegenop te kolven :o Nu last van diepvries poep, het blijft maar komen en heeft al twee uur op me geslapen en nu onder voeden ook zoveel slapen. Kind is kapot. Wordt wat vanavond en vannacht :X
Vervelend dat je baby’s hebt horen huilen Hilmo. Was je er lang? Want het kan natuurlijk altijd maar een momentopname zijn. Enig idee hoeveel leidsters op de groep waren? Ze missen degene die op dat moment de overdracht met jou doet natuurlijk al. Misschien was er wel iemand bij de baby’s maar bleven ze huilen? Of de baby’s doen dat even voor ze in slaap vallen. Zoveel mogelijkheden, als het je echt dwars zit zou ik het bespreekbaar maken, want nu ga je zelf invullen wat het is geweest.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:46 schreef QuattroF het volgende:
Ze is 6 maanden Sun.

We hebben een maatschappelijk werker uit het ziekenhuis waar we mee praten, en mijn moeder doet ons huishouden wat enorm helpt. Vrienden en andere familie proberen mee te leven maar toch merken we dat iedereen het moeilijk vindt. Verder is het lastig. We hebben emotioneel goede dagen maar soms ook dagen vol verdriet en onzekerheid. Het is heel zwaar. Maar Frum is sterk en dat houdt ons overeind. Even uit de zorg stappen is lastig. Door Corona mag er verder geen bezoek komen, en we willen haar niet alleen laten. Dus we wisselen elkaar in de nacht af en overdag zijn we er samen. Hopelijk is er snel weer zicht op voeding, en kunnen we vanuit daar weer aan huis gaan denken.
Jeetje Quattro wat een heftige tijd maken jullie door. Wat is jullie meisje inderdaad een sterke dame! Ik blijf mee hopen op een goede start met voeding binnenkort zodat jullie langzaam aan naar huis kunnen gaan werken. :*
pi_195482343
Veel sterkte Quattro en veel beterschap voor Frum. Hopelijk snel een stijgende lijn.

Ik mag straks met prot naar het CB. Zo geen zin in. Ik vermoed dat hij weer niet genoeg is aangekomen. Maar als ik weer de opmerking krijg dat hij wel meer mag eten ga ik gillen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195482442
He BU wat naar. Ik wil zeggen laat de opmerkingen van je afglijden, maar misschien wil je toch wel wat feedback van het cb? Of is 't genoeg geweest?

Als hij vrolijk is en niet vaker dan normaal ziek, lijkt het me geen probleem dat hij licht is. Maar maak je je zorgen?

Zo te lezen niet, want je zegt zelf dat hij zo vrolijk en ondernemend is!
Ik zit even te denken over kleine aanpassingen die wat meer groei kunnen geven, maar de tips als roomboter, volle melk enzo heb je vast al gekregen en geprobeerd.
pi_195482452
Eet hij wel graag gladgepureerd eten en soepen?
pi_195482665
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 11:24 schreef pinquit het volgende:
He BU wat naar. Ik wil zeggen laat de opmerkingen van je afglijden, maar misschien wil je toch wel wat feedback van het cb? Of is 't genoeg geweest?

Als hij vrolijk is en niet vaker dan normaal ziek, lijkt het me geen probleem dat hij licht is. Maar maak je je zorgen?

Zo te lezen niet, want je zegt zelf dat hij zo vrolijk en ondernemend is!
Ik zit even te denken over kleine aanpassingen die wat meer groei kunnen geven, maar de tips als roomboter, volle melk enzo heb je vast al gekregen en geprobeerd.
Ik zou dolgraag praktische tips willen krijgen van het cb maar vorige keer (met 8 maanden) gaf ze enkel de opmerking dat hij nu wel hele potjes van 200g mocht eten. Ja hoe dan? :{
Als hij niet meer wil gaat dat mondje stijfdicht en slaat hij alles weg. Vaker eten geven maakt dat hij de volgende maaltijd minder eet. Ik schreef dan telkens op wat hij at zodat ik exact wist hoeveel er op een dag inging. Dat voelt niet echt alsof ik gezond bezig ben.
Hij krijgt ipv fruit volle yoghurt met fruit. Als hij een potje krijgt gaat er een extra lepel olie in. Plus nog opvolgmelk zoveel hij maar wil.
Op goede dagen/weken krijgt hij genoeg binnen. Maar als hij ziek is of zoals nu tandjes dan is het een stuk minder en dat haalt hij achteraf niet meer in zo lijkt het.
Hij eet nu meer als eerder maar hij zit ook geen seconde meer stil. Dus meer vet kweekt hij er niet mee.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 11:48:43 #77
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_195482834
He BU, wat naar. Kan je anders niet contact opnemen met een kinder voedingsdeskundige? Als je je er zorgen om maakt. Of misschien tref je vandaag een fijnere medewerker.
En wat je zegt; nu beweegt hij ook nog mee, dus gewicht kom er niet bij.

Wij mogen morgen, voor de prikjes. Ben wel benieuwd naar lengte en gewicht.

Quattro, wat een rollercoaster zeg! Heel veel sterkte
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_195483218
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 11:48 schreef automatic_ het volgende:
He BU, wat naar. Kan je anders niet contact opnemen met een kinder voedingsdeskundige? Als je je er zorgen om maakt. Of misschien tref je vandaag een fijnere medewerker.
En wat je zegt; nu beweegt hij ook nog mee, dus gewicht kom er niet bij.

Wij mogen morgen, voor de prikjes. Ben wel benieuwd naar lengte en gewicht.

Quattro, wat een rollercoaster zeg! Heel veel sterkte
Ah vandaag hier ook de prikjes. Gaat leuk worden, afspraak is ook tijdens slaaptijd.
pi_195484845
Ja Nolita, goed punt. Ik was er idd niet lang en de leidster bij mij (buiten moet de overdracht nu, lekker straks in regen en kou }:| ). Denk dat het wel meevalt. Ze kunnen ook niet iedereen tegelijk troosten en die van mij huilt soms ook wel een tijdje en krijg je alleen met borst stil. En ook dat werkt niet altijd

Jeetje Quattro, wat heftig allemaal :*

Bottoms, ook pittig van het niet lekker groeien/aankomen. Sterkte met de prikjes!
  woensdag 7 oktober 2020 @ 15:25:20 #80
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195486794
Quattro + BU :*
Resistance is futile.
pi_195487134
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 11:37 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Ik zou dolgraag praktische tips willen krijgen van het cb maar vorige keer (met 8 maanden) gaf ze enkel de opmerking dat hij nu wel hele potjes van 200g mocht eten. Ja hoe dan? :{
Als hij niet meer wil gaat dat mondje stijfdicht en slaat hij alles weg. Vaker eten geven maakt dat hij de volgende maaltijd minder eet. Ik schreef dan telkens op wat hij at zodat ik exact wist hoeveel er op een dag inging. Dat voelt niet echt alsof ik gezond bezig ben.
Hij krijgt ipv fruit volle yoghurt met fruit. Als hij een potje krijgt gaat er een extra lepel olie in. Plus nog opvolgmelk zoveel hij maar wil.
Op goede dagen/weken krijgt hij genoeg binnen. Maar als hij ziek is of zoals nu tandjes dan is het een stuk minder en dat haalt hij achteraf niet meer in zo lijkt het.
Hij eet nu meer als eerder maar hij zit ook geen seconde meer stil. Dus meer vet kweekt hij er niet mee.
Pffffft :{ Ik kan ook helemaal niks met het CB, het is echt geen maatwerk maar voor iedereen hetzelfde riedeltje. Geef me dan maar gewoon een boekje met "Is uw kind mager, lees dit. Is het dik, lees dan dit" :+
Zo te zien ben jij er al heel goed mee bezig. Je haalt het maximale eruit en je kleintje vaart er wel bij, dan is dat maar gewoon genoeg :)
Ik ben wel benieuwd naar zijn stats nu!
  woensdag 7 oktober 2020 @ 16:10:07 #82
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_195487645
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 12:08 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Ah vandaag hier ook de prikjes. Gaat leuk worden, afspraak is ook tijdens slaaptijd.
Wij moeten om 9.10, dus dat is gelukkig wakkertijd.
Ben benieuwd hoe het was en of je adviezen hebt gehad /)
  woensdag 7 oktober 2020 @ 16:12:58 #83
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_195487708
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 15:46 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Pffffft :{ Ik kan ook helemaal niks met het CB, het is echt geen maatwerk maar voor iedereen hetzelfde riedeltje. Geef me dan maar gewoon een boekje met "Is uw kind mager, lees dit. Is het dik, lees dan dit" :+
Zo te zien ben jij er al heel goed mee bezig. Je haalt het maximale eruit en je kleintje vaart er wel bij, dan is dat maar gewoon genoeg :)
Ik ben wel benieuwd naar zijn stats nu!
Haha, dit hoor ik best vaak. Ik herken het, gelukkig, niet zo. Één keer een arts gehad waarbij ik trots vertelde dat ik bezig was met pindakaas en ei. Ze keek mij net aan alsof ik hem aan het vergiftigen was :{
Terwijl advies is om op tijd te beginnen.

Als ik weleens twijfel oid dan vraag ik het aan iemand van het CB (uit m'n werk gemeente) waar ik veel mee samen werk.
pi_195487805
Ik heb een beetje haat/liefde verhouding met het CB. Bij mijn eerste had ik wisselende artsen (zijn het artsen?) en de één lag me meer dan de ander. Is ook wel normaal denk ik. Bij de gehoortest had ik een folder meegekregen met een app nummer van het CB. Is nieuw zei ze, een soort van pilot en dan kijken ze of er genoeg animo op af komt. Ik heb 2 weken geleden een vraag naar dat nummer geappt, ik moet nu nog terug gebeld worden :')

Ik vind de wijkverpleegkundige wel heel fijn.
pi_195488155
Het viel mee, het was een vervanger. Gewoon blijven doen wat we doen. Hij mag wat langer doen over stukjes. Ze zou nu nog niet aan logopedie beginnen. Ja hij is licht (-2.5 lijn ongeveer) maar enigszins in verhouding met zijn lengte. Hoewel ze hem daar altijd kleiner meten lijkt het.
Hij eet op goede dagen genoeg en we bieden de juiste dingen aan.
Qua ontwikkeling kon hij een paar dingen van 12 maanden niet helemaal. Ging prima dus. Niet de snelste van de klas maar geen zorgen.
Hij ligt nu lekker te ronken. Het liep allemaal uit en hij was wakker van 11u30. Hopelijk weinig last van de prikken straks. Was hij ff flink boos om.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh ja, ik heb trouwens beste goede ervaring met de chat van het CB. Nog maar 1 keer gebruikt maar werd fijn gerustgesteld en hield er een goed gevoel aan over
  FOK!fotograaf woensdag 7 oktober 2020 @ 16:45:05 #86
148247 taxibabe
pi_195488465
Och QuattroF.. Hoop dat het snel beter gaat met frum! :*

Hier wisselende ervaringen met het CB, de 'vaste' jeugdarts vind ik niet fijn, an sich nooit problemen gehad o.i.d, maar ik vind het geen fijn persoon. We hebben 2x een invalster gehad, dat waren wel toffe dames.

Morgen de laatste dag met een baby.. :o, wat is het jaar belachelijk snel gegaan, van een ienieminiemensje van 3,4 kilo naar een reusje wat al trots achter zijn loopwagentje stapt! O+ Ik kan me geen leven meer zonder dat mannetje voorstellen.. Maar wat mis ik het kleine frummeltje..
Overmorgen heb ik gewoon een dreumes!
pi_195490481
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 16:33 schreef Bottoms_up het volgende:
Het viel mee, het was een vervanger. Gewoon blijven doen wat we doen. Hij mag wat langer doen over stukjes. Ze zou nu nog niet aan logopedie beginnen. Ja hij is licht (-2.5 lijn ongeveer) maar enigszins in verhouding met zijn lengte. Hoewel ze hem daar altijd kleiner meten lijkt het.
Hij eet op goede dagen genoeg en we bieden de juiste dingen aan.
Qua ontwikkeling kon hij een paar dingen van 12 maanden niet helemaal. Ging prima dus. Niet de snelste van de klas maar geen zorgen.
Hij ligt nu lekker te ronken. Het liep allemaal uit en hij was wakker van 11u30. Hopelijk weinig last van de prikken straks. Was hij ff flink boos om.

SPOILER
Oh ja, ik heb trouwens beste goede ervaring met de chat van het CB. Nog maar 1 keer gebruikt maar werd fijn gerustgesteld en hield er een goed gevoel aan over
Fijn :)
Maar wat een klein ventje inderdaad! C. is met 9 maanden al 78 cm en 9,5 kilo! Voor zijn lengte is dat zelfs aan de lichte kant..

Taxibabe, gaan jullie het vieren?
pi_195491307
Gelukkig is er een brede range normaal! Onze meid is met haar 7 maanden al bijna 10 kilo :o ik had na een hele dikke oudste ook echt raar opgekeken als ik nu een licht kindje zou krijgen :D

En taxibabe, rázendsnel ja! Drie keer knipperen en ze zijn groot *O* ;(
pi_195493127
Oh taxi zo herkenbaar, het gaat zo snel allemaal. Tussen 1 en 2 jaar gaat de ontwikkeling nog eens in een extra stroomversnelling vond ik bij mijn oudste. :o
Hoe gaan jullie de verjaardag vieren in deze tijden? Fijne dag alvast!

Even een tegengeluid voor bottoms tov alle grote kinderen hier. Mijn oudste was met 11 maanden 69 cm (curve -1,5) en 8 kg (curve -1). Ik vind de cijfers van de jouwe dus helemaal niet zo absurd, want idd in verhouding met elkaar.
Ik zou kijken naar hoe hij het verder doet, watvoor indruk hij maakt. Daarnaast vind ik dat je doorverwezen zou moeten worden naar een kinderarts in het ziekenhuis mochten er echt zorgen zijn om het een of ander, maar dat lijkt niet het geval? Zoals iemand anders al zei; gemiddelden komen voort uit kindjes laag en hoog in de curve. Hopelijk kun je vertrouwen op je eigen gevoel hierin. :*

Wat CB betreft ik heb er niet echt iets mee. Steeds weer zie ik andere gezichten, dat helpt echt niet mee. Ze zijn wel aardig, maar ik sla dat echt niet op na 1 keer. Volgens mij nog nooit twee keer dezelfde arts of verpleegkundige gehad. :X Alleen de assistente lijkt consequent aanwezig.
Ik vind de statistieken interessant en ga voor de prikjes. Gelukkig nooit vervelende opmerkingen of vragen gehad dus wat af betreft geen negatieve ervaringen.
  FOK!fotograaf woensdag 7 oktober 2020 @ 20:37:37 #90
148247 taxibabe
pi_195493338
Het wordt inderdaad een rare eerste verjaardag .. Mijn vader, zijn vriendin en mijn zus komen eind van de ochtend. In de middag komt mijn zwager en zijn vrouw, en aan het eind van de middag komen nog een neef en een nicht. Dus wel redelijk gespreid. We hebben gelukkig ook nog een overkapping waar we een kacheltje zetten. Dus we kunnen goed luchten en ventileren.

's Morgens gaan we in ieder geval een cake smash doen!

[ Bericht 0% gewijzigd door taxibabe op 07-10-2020 20:56:11 ]
pi_195493551
Over CB en prikjes gesproken, morgen krijgt mijn baby alweer zijn eerste prik :o Mijn VK heeft me niks laten weten over een kinkhoest-inenting, dus niet genomen. Toen ik erachter kwam dat dat tegenwoordig mogelijk is, was A al geboren en vond het best slordig dat ze het niet ter sprake gebracht hebben. Nu ben ik eigenlijk wel blij dat ik de inenting niet tijdens de zwangerschap heb laten doen, dus krijgt A. hem morgen. Ben benieuwd hoe hij erop gaat reageren.
pi_195494610
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 10:08 schreef Nolita het volgende:

[..]

Fijn dat het met grote zus oké gaat. Herkenbaar, hier ook wel eens wat meer schermtijd dan de bedoeling. Ze vraagt er soms ook veel om (Ze mag het dan niet altijd natuurlijk) en heb nu maar gezegd dat ze tv mag kijken op de momenten dat ik aan het voeden ben om het wat te beperken.
En heel herkenbaar van alles samen willen doen. Nu L een ritme lijkt te hebben met een aantal slaapjes overdag op de bovenverdieping kan ik die momenten gebruiken voor 1 op 1 aandacht aan peuter. Het is idd lastig wanneer die momenten er niet zijn. Ik ben blij dat ze ook de opvang en 1-2 per week een paar uurtjes opa en oma heeft, dat helpt haar (en mij) ook wel echt dus zeker gebruik van maken als die mogelijkheid er is!

Ben benieuwd hoe het afgelopen nacht gegaan is. :*
Weer heel slecht helaas. Maandag op dinsdag was een uitzonderlijke uitzondering. Misschien dan toch oververmoeid van de nacht ervoor, de behandeling e.d. ...

Vannacht zelf geslapen van 12-1 en 5 tot 6. Zij als het goed is iets meer, dus ja, dat. Overdag sliep ze wel (op m'n vriendin wel alleen) en as we speak ligt ze zowaar alleen in de box te pruttelen.

Heel benieuwd wat morgen brengt.
pi_195502478
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 21:28 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Weer heel slecht helaas. Maandag op dinsdag was een uitzonderlijke uitzondering. Misschien dan toch oververmoeid van de nacht ervoor, de behandeling e.d. ...

Vannacht zelf geslapen van 12-1 en 5 tot 6. Zij als het goed is iets meer, dus ja, dat. Overdag sliep ze wel (op m'n vriendin wel alleen) en as we speak ligt ze zowaar alleen in de box te pruttelen.

Heel benieuwd wat morgen brengt.
Vandaag de kinderarts toch?
pi_195505059
Poeh wat zwaar NJ, ik hoop dat de kinderarts iets kan betekenen voor jullie vandaag. :*
pi_195505204
Wat klinkt dat zwaar NJ. Veel sterkte en hopelijk gaat t snel beter.

Het lijkt alsof iemand mijn vrolijke baby weg heeft gehaald en een jengelend exemplaar heeft achtergelaten. Man man.
Hij heeft geen koorts maar dreint non stop. Gelukkig sliep hij net 3 uur want dit wordt een lange dag zo |:(
Gelukkig zijn de voorlopig laatste prikken pas in februari.
pi_195507045
Yes, as we speak is ze daar. Uiteraard maar één begeleider, dus mag ik thuis afwachten met de oudste... :9
Heel benieuwd..

Net een appje; verwacht maar niks.... :{
pi_195507683
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:12 schreef NicolasJoy het volgende:
Yes, as we speak is ze daar. Uiteraard maar één begeleider, dus mag ik thuis afwachten met de oudste... :9
Heel benieuwd..

Net een appje; verwacht maar niks.... :{
Verwacht maar niks? :{ In dat geval zou ik morgen je huisarts contacten voor een second opinion.
pi_195507988
De samenvatting; ze is gezond, fysiek. Mankeert a.d.v. deze onderzoeken niks. Hikken, spugen (reflux) is aanwezig, maar niet zorgelijk. Meer medicijnen zijn geen oplossing. Ze zien heel erg veel onrust, extreem veel zuigbehoefte (maar pakt geen speen), erg veel spanning en ... temperament. Dat is het.. We krijgen hulp van pedagogisch team om te zoeken naar andere manieren van voeden, eventueel anders inbakeren, dat soort dingen. Rust, regelmaat, reinheid geloof ik. Als het huilen zo blijft of meer wordt is een opname een optie als huilbaby zeg maar. Maar dat is meer om ons dan te ontlasten. Dan ga ik liever in m'n eigen omgeving eerst hulp zoeken/aanvaarden.

We worden gehoord, er zijn voor het geval er echt wat is (meer speelt, verergering e.d.) korte lijntjes en we gaan verder kijken, maar geen pasklare oplossing voor nu.
pi_195508223
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:14 schreef NicolasJoy het volgende:
De samenvatting; ze is gezond, fysiek. Mankeert a.d.v. deze onderzoeken niks. Hikken, spugen (reflux) is aanwezig, maar niet zorgelijk. Meer medicijnen zijn geen oplossing. Ze zien heel erg veel onrust, extreem veel zuigbehoefte (maar pakt geen speen), erg veel spanning en ... temperament. Dat is het.. We krijgen hulp van pedagogisch team om te zoeken naar andere manieren van voeden, eventueel anders inbakeren, dat soort dingen. Rust, regelmaat, reinheid geloof ik. Als het huilen zo blijft of meer wordt is een opname een optie als huilbaby zeg maar. Maar dat is meer om ons dan te ontlasten. Dan ga ik liever in m'n eigen omgeving eerst hulp zoeken/aanvaarden.

We worden gehoord, er zijn voor het geval er echt wat is (meer speelt, verergering e.d.) korte lijntjes en we gaan verder kijken, maar geen pasklare oplossing voor nu.
Hebben ze wel een KMA test gedaan?
pi_195508599
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hebben ze wel een KMA test gedaan?
Ja, dat wel. Signalen waren er eigenlijk niet, maar op ons verzoek wel gewoon gedaan. Alleen provocatietest nu in principe nog niet aan de orde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')