Ik ben inmiddels weer terugquote:Op maandag 25 april 2005 02:07 schreef tim2308 het volgende:
Hoi,
Uit ervaring weet ik dat er kluisjes zijn. Ik weet alleen niet meer waar precies, maar op een ander forum schreef iemand:"Op het Gare du Nord is een bewaakt bagagedepot. Is wel duur, maar je bagage is veilig. Als je met je gezicht naar de treinen staat, is het bijna helemaal aan de linkse kant, met de roltrap naar beneden."
En volgens mij klopte het, maar ik weet het niet meer helemaal zeker. In mijn notitieblokje staat nog wel: "Kluisjes bij Voie 3 (spoor 3)." En dat klopt zeker want ik heb het genoteerd voor de toekomst.
Eén troost: bagage is in het frans ook bagage.
*check*quote:Op zaterdag 11 juni 2005 16:40 schreef ChrisJX het volgende:
Eiffeltoren uiteraard
Champs d'Elysees
Notre Dame
Sacre-Coeur
Arc de Triomphe
Louvre
Centre Pompidou
Soort Lelystadquote:Op zondag 12 juni 2005 00:20 schreef SuperRembo het volgende:
La Defence: gartis (Soort Lelystad maar dan anders, geen aanrader)
Ik vond het een saaie deprimerende boel. Grote kale pleinen omringd door lelijke jaren 70/80 nieuwbouw. Net Lelystad dus.quote:
Die mening deel ik helemaal niet maarja.quote:Op zondag 12 juni 2005 11:56 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Ik vond het een saaie deprimerende boel. Grote kale pleinen omringd door lelijke jaren 70/80 nieuwbouw. Net Lelystad dus.
La Grande Arche is nog wel aardig, maar van veraf (vanaf de Arce de Triomphe) ziet ie er mooier uit dan van dichtbij (vies marmer en glas). Het Palais de La Defence (een ernorme driehoekige boogoverspanning) mag dan een technisch hoogstandje uit 1958 zijn, van binnen is het een suf en donker winkelcentrum.
Kan je nagaan.. als dat al het modernste is.quote:Op zondag 12 juni 2005 14:37 schreef Ayaxola het volgende:
[..]
Lelijke jaren 70/80 nieuwbouwOngeveer het modernste wat er te vinden is in Parijs.
Oh, dat heb ik dan weer niet gezien. Ik zal er even rondkijkenquote:Heb je al gekeken in ons centrale topic over Parijs? Daar staan heel veel handige tips in. Deze is het: Parijs... hoe duur/tips etc?
Het stamt misschien uit 2003, maar de laatste posts zijn van april 2005.
Alvast veel plezier in Parijs toegewenst.
Oke, ik denk dat ik nu wel genoeg weetquote:Eiffeltoren: ¤10,50 voor de top, ¤7,50 voor 2e niveau (en een uur wachten)
Champs d'Elysees: gratis
Notre Dame: gratis
Sacre-Coeur: gratis
Arc de Triomphe: ¤7,00 dacht ik
Louvre: ¤8,50
Centre Pompidou: ?
Les Catacombes: nog gesloten tot ergens in juli
La Defence: gartis (Soort Lelystad maar dan anders, geen aanrader)
Ik was er 2 weken geleden nog. Ik heb er heerlijk rondgefietst (¤36 voor 4 dagen bij Paris a velo c'est sympa)
t Is het tofste deel van Parijs man! Toen ik er laatst was kwam ik er overigens de metro niet meer uit, mn kaartje zou niet geldig zijn, of iets in die richtingquote:Op zondag 12 juni 2005 11:56 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Ik vond het een saaie deprimerende boel. Grote kale pleinen omringd door lelijke jaren 70/80 nieuwbouw. Net Lelystad dus.
La Grande Arche is nog wel aardig, maar van veraf (vanaf de Arce de Triomphe) ziet ie er mooier uit dan van dichtbij (vies marmer en glas). Het Palais de La Defence (een ernorme driehoekige boogoverspanning) mag dan een technisch hoogstandje uit 1958 zijn, van binnen is het een suf en donker winkelcentrum.
Colette, Rue Saint Honoré ja dat is duur jaquote:Op zondag 12 juni 2005 17:26 schreef Nory het volgende:
Zijn er trouwens nog leuke winkeltjes: kleren, frutsels, enz. Of is dat ook allemaal erg duur?
Ik vind La Défense ook zeker wel de moeite waard, maar juist het uitzicht vanaf de Grande Arche een forse tegenvaller. Het is erg duur en je ziet nauwelijks meer dan als je beneden staat.quote:Op zondag 12 juni 2005 11:36 schreef Ayaxola het volgende:
En als je in de Arc de la Defense staat heb je echt een heel mooi uitzicht, je kijkt dan zeg maar over de Champs Elysee heen en ziet de Arc de Triomphe.
Waarom zou je naar een supermarkt gaan?quote:Op zondag 12 juni 2005 00:20 schreef mizix het volgende:
Ben er toevalig afgelopen mei nog geweest.. Tip: Koop een dagkaartje voor de metro. 3.20 euro Dat scheelt een stuk met zoeken want je stapt voor alle bekende dingen uit en je kunt meer zien in korte tijd.. nog een tip: zoek bij google naar een plattegrond/map van parijs.. dan krijg je een heleboel plattegronden met alle toeristische trekpleisters erop aangegeven.. Eten kopen in parijs is duur btw.. (supermarkt) .. Succes.. en have fun
Nou ja zeg. Het is én een architectonisch zeer belangrijk gebouw én het heeft een erg goede collectie moderne kunst, plus vaak mooie wisselexposities.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 17:03 schreef hemmes het volgende:
Centre Pompidou is geen hol aan (vond ik tenminste). Een weinig boeiend iets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |