...en die psychische schade van die risico-groepen die negeren we voor het gemak even?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:22 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als je voor de risicogroepen al een medisch mondkapje verplicht (of op zijn minst gewoon sterk aanraadt) dan lijkt me dat niet zo moeilijk.
Niemand houdt je tegen als risicogroep om naar buiten te gaan zónder zo'n ding op, maar dan weet je ook welk gevaar je loopt.
De psychologische schade die we nu gaan krijgen van 17 miljoen mensen die elkaar niet mogen knuffelen, niet mogen ontstressen, straks geen kerstdiner mogen houden met de familie, is echt véél groter, maar die schade zien we volgend jaar pas.

Klinkt ook als een essentiële reis.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:23 schreef Mortaxx het volgende:
Twee bejaarde in de coupé. Mondkapje op de kin natuurlijk

Jij denkt dat die schade groter is dan de schade die ze nu al oplopen omdat ze zich al aan diezelfde maatregelen moeten houden die er nu al zijn?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
...en die psychische schade van die risico-groepen die negeren we voor het gemak even?

10-20% hier. En al het personeel.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:29 schreef Breekfast het volgende:
Mensen die vandaag bij de supermarkt zijn geweest?![]()
Draagt bijna iedereen inmiddels een mondkapje of is het een enkeling?

Ik ben in 5 winkels geweest. 1 mondkapje gezien.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:29 schreef Breekfast het volgende:

Lachen. Ik denk dat hij redelijk representatief is voor de gemiddelde coronaontkenners die we online ook wel zien.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:18 schreef Verbruikersnaam het volgende:
https://www.dumpert.nl/item/7992801_f2224d07
lachen of huilen?

Bij een filiaal van Deen waar ik net was, is een mondkapje nu verplicht voor klanten..quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:29 schreef Breekfast het volgende:

Dus als die mensen buiten komen, moeten ze een mondkapje op zo van " kijk daar loopt iemand uit een risico-groep?"quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Jij denkt dat die schade groter is dan de schade die ze nu al oplopen omdat ze zich al aan diezelfde maatregelen moeten houden die er nu al zijn?
Nogmaals, ik pleit niet voor méér maatregelen voor risicogropen, ik pleit voor maatregelen voor alléén risicogroepen en in omgevingen waar risicogroepen vaak komen. Om de risicogroepen zelf te beschermen, dus geen maatregelen voor anderen om te zorgen dat risicogroepen niks oplopen.
Op de motor moet ik ook zelf een helm op. Dan ga ik niet vertrouwen op andere verkeersdeelnemers.

Niet moeten. Maar wel verstandig om zichzelf te beschermen dus.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dus als die mensen buiten komen, moeten ze een mondkapje op zo van " kijk daar loopt iemand uit een risico-groep?"

2 supermarkten, 0 mondkapjes.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:29 schreef Breekfast het volgende:
Welke supermarkt was dat. Ik zou het wel prettig vinden als personeel mondkapjes draagt. Je staat toch redelijk dicht op zo’n kassiere.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:30 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
10-20% hier. En al het personeel.

Nog niet veel dus. Ik denk ook dat ik het alleen op drukke momenten ga doen. Als je op zaterdag rond een druk tijdstip gaat dan is het verstandig er 1 op te doen. Maar als je doordeweeks op een rustig moment gaat vind ik het onzin. Dan is 1,5 meter afstand houden prima te doen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:30 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik ben in 5 winkels geweest. 1 mondkapje gezien.
1 supermarkt overigens.

Ik vind dat een gevaarlijk gedachte. Mondkapje zou als aanvullende maatregel moeten zijn, niet in plaats van social distancing. Het moet gewoon én, én zijn en niet “ipv”.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:35 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nog niet veel dus. Ik denk ook dat ik het alleen op drukke momenten ga doen. Als je op zaterdag rond een druk tijdstip gaat dan is het verstandig er 1 op te doen. Maar als je doordeweeks op een rustig moment gaat vind ik het onzin. Dan is 1,5 meter afstand houden prima te doen.

Dat is wel "moeten" want als mensen dat virus oplopen dan hebben ze een grote kans om te sterven.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:34 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Niet moeten. Maar wel verstandig om zichzelf te beschermen dus.
Geen mondkapjes om anderen te beschermen of als 'geheugensteuntje'.

Zijn toch enkel de jongeren die zich zo baldadig gedragen, ik las het laatst nog.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:23 schreef Mortaxx het volgende:
Twee bejaarde in de coupé. Mondkapje op de kin natuurlijk

AH. Ik ga altijd naar de zelfscan, dus geen last van de caissière.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
2 supermarkten, 0 mondkapjes.
Personeel bij Mac Donalds wel.
[..]
Welke supermarkt was dat. Ik zou het wel prettig vinden als personeel mondkapjes draagt. Je staat toch redelijk dicht op zo’n kassiere.

Heeft onze ah niet 😔quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:40 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
AH. Ik ga altijd naar de zelfscan, dus geen last van de caissière.

Er zit toch een plexiglas scherm tussen de cassiere en de klanten?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
2 supermarkten, 0 mondkapjes.
Personeel bij Mac Donalds wel.
[..]
Welke supermarkt was dat. Ik zou het wel prettig vinden als personeel mondkapjes draagt. Je staat toch redelijk dicht op zo’n kassiere.

Oosten van het land, 80% met kapje, in de AH.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:29 schreef Breekfast het volgende:

Die hangen hier verkeerd. Zijn smal en hangen aan de kan van de band, niet bij pinapparaat.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:43 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Er zit toch een plexiglas scherm tussen de cassiere en de klanten?

1,5 meter is altijd de basis uiteraard, ook met mondkapje. Maar het mondkapje heeft alleen toegevoegde waarde in situaties waarin die 1,5 meter wel eens een keer onbedoeld fout kan gaan. Hoe drukker het is, hoe groter die kans, en dus hoe groter de meerwaarde van een mondkapje.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:38 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik vind dat een gevaarlijk gedachte. Mondkapje zou als aanvullende maatregel moeten zijn, niet in plaats van social distancing. Het moet gewoon én, én zijn en niet “ipv”.

Wel grappig juist niet schuin tussen de kassière en de klant omdat je daar moet pinnen, dat ligt helemaal open.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:43 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Er zit toch een plexiglas scherm tussen de cassiere en de klanten?

En vertel mij nu eens hoe dat anders is dan mijn riem omdoen als ik in de auto stap of een helm opzetten als ik ga fietsen of met de motor ga rijden?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is wel "moeten" want als mensen dat virus oplopen dan hebben ze een grote kans om te sterven.
Dus dat is wel degelijk " moeten."

Echt? Wat een bizar verschil met hier. Waar zou dat aan liggen? Volksaard? Of zijn de mensen het al meer gewend omdat ze in het oosten vaak over de grens boodschappen doen waar het al verplicht is?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:43 schreef wpor het volgende:
[..]
Oosten van het land, 80% met kapje, in de AH.

Overigens meerdere mensen gezien die bij binnenkomst merkten dat de meerderheid een kapje op had, en dat vervolgens zelf ook deden. Zo zal het toch een beetje gaan, iedereen kijkt naar de rest.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:43 schreef wpor het volgende:
[..]
Oosten van het land, 80% met kapje, in de AH.

Mss zijn ze wat minder individualistischer ingesteld?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:46 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Echt? Wat een bizar verschil met hier. Waar zou dat aan liggen? Volksaard? Of zijn de mensen het al meer gewend omdat ze in het oosten vaak over de grens boodschappen doen waar het al verplicht is?

Als er iemand op 4meter van mij niest, vind ik het prettiger als ze een mondkapje op hebben, ondanks dat ze op ruim meer dan 1,5 meter afstand staan.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:45 schreef Breekfast het volgende:
[..]
1,5 meter is altijd de basis uiteraard, ook met mondkapje. Maar het mondkapje heeft alleen toegevoegde waarde in situaties waarin die 1,5 meter wel eens een keer onbedoeld fout kan gaan. Hoe drukker het is, hoe groter die kans, en dus hoe groter de meerwaarde van een mondkapje.
In situaties waarin 1,5 meter afstand houden bijna niet (onbedoeld) fout kan gaan heeft een mondkapje niet zo veel meerwaarde.
Als er 5 andere klanten in de AH aanwezig zijn dan kan ik met gemak 1,5 meter afstand houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |