De screens tonen een mooie engine die het qua indoor makkelijk met Doom3 kan meten:
http://farcry.daddeltreff.de/screenshots/804_thumb.jpg
http://www.worthplaying.com/press/59/Image3.jpg
http://www.worthplaying.com/press/59/Image8.jpg
het verschil zit het hem in het outdoor gedeelte: dit worden namelijk GIGANTISCHE levels met zo mogelijk nog meer detail.
Ook de player-modellen zijn voorzien van een aan Doom3/Halo2 verwante bumpmap techniek (die ineens heel erg in trek is)
De game zal uitkomen op ALLE next-gen platformen, dus PC, Xbox, PS2 en NGC
quote:Posten dan Gijs!!
Op dinsdag 21 januari 2003 07:48 schreef Skull-splitter het volgende:
En zijn nog slechts de indoor screens, de outdoor screens zijn ECHT absurd....
kerstgedachte:
En dan zijn dit de NIEUWE screens
deze staan er pas sinds eergisteren/gisteren op denk ik
Als er een AvP3 wordt gemaakt wordt het volgens mij erg twijfelen welke engine men moet gebruiken
Maar het belooft veel goeds iig
And one that I'm LESS impressed with:
Also, in an interview the developers let slip that an Thermal Imaging vision is already implied...
quote:Heb je op lijn 4 laten liggen denk ik, DAHAAG DOOM 3 !
Op maandag 3 februari 2003 20:42 schreef Disorder het volgende:
HOLY SHIT! Heeft iemand m'n onderkaak gezien?
AvP3, PLEASE gebruik deze engine!
quote:Die ligt naast die van mij.
Op maandag 3 februari 2003 20:42 schreef Disorder het volgende:
HOLY SHIT! Heeft iemand m'n onderkaak gezien?
quote:DAHAAG DOOM 3? Qua graphics nu misschien wel, al weet ik niet of de schaduwen in realtime gerenderd zijn in Far Cry. Kan iemand dat bevestigen of ontkrachten? Maar goed, ik heb beide games nog niet gespeeld en trek daarom nog geen conclusie. Beide games wil ik nu heeeeel graag hebben.
Op maandag 3 februari 2003 20:50 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Heb je op lijn 4 laten liggen denk ik, DAHAAG DOOM 3 !
AvP3, PLEASE gebruik deze engine!
PS2 en Gamecube staan alleen op de site, maar ik vrees dat die dingen het niet gaan trekken...
quote:Ziet er wel zo uit, maar Doom3 laat ze "harder" eindigen, zodat je zegmaar platte poly's op de grond krijgt, zelfs bij een zachte spot, en dat vind ik persoonlijk MINDER realistisch. Deze engine doet het ook wel realtime denk ik zo, maar heeft dezelfde mooie afwerking van Splinter Cell.
Op maandag 3 februari 2003 21:00 schreef Disorder het volgende:[..]
DAHAAG DOOM 3? Qua graphics nu misschien wel, al weet ik niet of de schaduwen in realtime gerenderd zijn in Far Cry. Kan iemand dat bevestigen of ontkrachten? Maar goed, ik heb beide games nog niet gespeeld en trek daarom nog geen conclusie. Beide games wil ik nu heeeeel graag hebben.
En Doom3 heeft misschien wel meer detail in de bumps gegooid, ik zie het nog steeds geen outdoorlevels ala dit renderen... Tis gewoon net wat je wilt doen met een engine, en over het algemeen heeft deze engine meer potentie in het algemeen...
Edit:
Doom 3 Alpha gespeelt, en het wordt een hele zieke, mooie en vooral ENGE game, en wordt zeker wel een hebbeding, maar ik kijk graag om me heen en bemoei me graag met een engine keus op avpnew.com forum... (zie subtitel etc)
quote:Klopt, maar bij Doom III worden de omgevingen ook 'zacht' donker gemaakt. De demonen en zombies in Doom III laten echter wel harde schaduwen vallen. Volgens Carmack is het technisch wel mogelijk het anders aan te pakken, maar is er geen enkele computer op dit moment die dat zo kan berekenen. Waar dat in zit weet ik ook niet eigenlijk. Het lijkt me dan ook sterk dat Far Cry wel realistische schaduwen van monsters en soldaten kan projecteren. Corrigeer me maar als ik het verkeerd heb.
Op maandag 3 februari 2003 21:04 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Ziet er wel zo uit, maar Doom3 laat ze "harder" eindigen, zodat je zegmaar platte poly's op de grond krijgt, zelfs bij een zachte spot, en dat vind ik persoonlijk MINDER realistisch.
Op het volgende screenshot is te zien dat Far Cry ook gebruik maakt van dezelfde rendertechniek die Splinter Cell gebruikt.
De schaduwen, hier te zien in de rubberboot zelf, krijgen dan een gekarteld randje. Deze techniek wijkt volgens mij iets af van die van Doom III.
quote:Toegeven: tis niet bijster origineel, maar het valt nog te bezien, de laatste video is een old-build (toen het nog X-Isle heette), en pas met de komende GDC verwacht ik de eerste nieuwe filmpjes...
Op maandag 3 februari 2003 21:12 schreef Disorder het volgende:
Bah, je moet het in Far Cry opnemen tegen genetisch gemanipuleerde monsters. Kom op zeg, wat een afknapper. Ik wil een keer een game met een omgeving ala Far Cry waarbij je het in MP tegen elkaar moet opnemen in de jungle. Zit er eigenlijk MP bij?
Ik zal binnenkort even 2 articeltjes overtiepen en poisten, vooral die in de PC Gameplay van deze maand staat is behoorlijk leerzaam
quote:Doom3 gebruikt naar mijn weten een andere manier om shaduwen + licht te berekenen, heel geavanceerd maar daarmee ook heel zwaar. Far Cry doet het iets classieker maar produceerd nog steeds aardige schaduwen...
Op maandag 3 februari 2003 21:16 schreef Disorder het volgende:[..]
Klopt, maar bij Doom III worden de omgevingen ook 'zacht' donker gemaakt. De demonen en zombies in Doom III laten echter wel harde schaduwen vallen. Volgens Carmack is het technisch wel mogelijk het anders aan te pakken, maar is er geen enkele computer op dit moment die dat zo kan berekenen. Waar dat in zit weet ik ook niet eigenlijk. Het lijkt me dan ook sterk dat Far Cry wel realistische schaduwen van monsters en soldaten kan projecteren. Corrigeer me maar als ik het verkeerd heb.
quote:Iets, maar kwa sfeer vind ik dit mooier dan kaarsrechte schaduwen, die staan zo clinisch vind ik... Verder gebruikt Doom3 heel vaak het claire-obscure effect (komt kunstgeschiedenis toch van pas): hele stukken donker en slechts delen FEL belicht... Geeft extra mood aan zon spel...(BTW: splinter cell is op de PC afgeronder dan op de Xbox kwa schaduwen)
Op het volgende screenshot is te zien dat Far Cry ook gebruik maakt van dezelfde rendertechniek die Splinter Cell gebruikt.De schaduwen, hier te zien in de rubberboot zelf, krijgen dan een gekarteld randje. Deze techniek wijkt volgens mij iets af van die van Doom III.
quote:Gewoon zoeken op X-isle movie, kans is dat je hem binnen 2 minuten hebt... Tis alleen wel een old-build, toen het nog een dino-shooter zou worden met een aantal nieuwe technieken, we zitten nu bijna een generatie van de engine verder, dr zit namelijk 2 jaar tussen
Op maandag 3 februari 2003 21:23 schreef Disorder het volgende:
Enig idee waar ik die filmpjes kan vinden?
quote:Ik wou net zeggen. Ik zit net naar een oude build te kijken en dat ziet er eigenlijk niet uit. Ze zijn behoorlijk vooruit gegaan
Op maandag 3 februari 2003 21:30 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Gewoon zoeken op X-isle movie, kans is dat je hem binnen 2 minuten hebt... Tis alleen wel een old-build, toen het nog een dino-shooter zou worden met een aantal nieuwe technieken, we zitten nu bijna een generatie van de engine verder, dr zit namelijk 2 jaar tussen
quote:
Op maandag 3 februari 2003 21:31 schreef Disorder het volgende:[..]
Ik wou net zeggen. Ik zit net naar een oude build te kijken en dat ziet er eigenlijk niet uit. Ze zijn behoorlijk vooruit gegaan
Ik weet eigenlijk ook nog niet of de schaduwen die door de omgeving worden geprojecteerd wel realtime gerenderd worden. Op de screenshots van binnen zie ik dat namelijk wel, tenminste zo lijkt het, maar op de screenshots van buiten niet.
quote:Ik wil een voorbeeld zien, mooier krijg je een jungle namelijk NIET op dit moment...
Op dinsdag 4 februari 2003 08:59 schreef Disorder het volgende:
Dan toch nog even wat kritiek. Laten we eerlijk zijn, tot nu toe is het alleen maar eye candy. In bijna elk spel kun je net zo lang screenshots maken tot je een prachtig screenshot krijgt. Het verbaast me dan ook niet dat er een behoorlijk verschil in kwaliteit zit in de screenshots. Zo vind ik die met dat bootje en die helikopters erg mooi, maar doen sommige screenshots me weer denken aan Operation Flashpoint met die rare hoekige planten.
quote:Is allemaal real-time gerenderd water
Het varieert nogal. En nog iets, kun je dat water net als op dat screenshot met dat bootje ook echt allemaal gebruiken of is het scenery opvulling?
quote:Realtime zijn ze wel, anders zou er lag etc zijn... Tis alleen meer de splinter Cell shadow effecten (zwaar gebaseerd op dynamic lighting) dan de Doom3 shadow effecten, die volgens mij echt HEEL anders berekend worden (waarom is me een vraag, de schaduw effecten uit Splinter Cell volstaan PRIMA in zon game)
Ik weet eigenlijk ook nog niet of de schaduwen die door de omgeving worden geprojecteerd wel realtime gerenderd worden. Op de screenshots van binnen zie ik dat namelijk wel, tenminste zo lijkt het, maar op de screenshots van buiten niet.
Buiten heb je meer zon en dus licht en zullen de schaduwen soms niet eens zichtbaar zijn, lijkt mij dan weer...
Najah, eerst maar eens een paar filmpjes afwachten...
Ik ga voor een AvP3 artikel binnenkort eens een stel vragen op engine bouwers afvuren, waarin zij mogen zeggen waarom men voor hun engine zou moeten kiezen. Als ze reageren mogen ze reclame maken, zo niet dan hebben ze (en misschien wij daarmee ook) pech...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |