abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195345024
:*

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195345026
Ondertussen zijn er de afgelopen 14 dagen in de oudere leeftijdsgroepen :

60-69 2531 besmettingen 85 ziekenhuisopnames, 11 overleden
70-79 1170 besmettingen, 109 ziekenhuisopnames, 31 overleden
80-89 744 besmettingen, 63 ziekenhuisopnames 65 overleden
90+ 226 besmettingen, 13 ziekenhuisopnames. 32 overleden

Maar zijn we aan het soebatten over mondkapjes in de publieke ruimte, terwijl de besmettingen, opnames en overleden mensen onder de oudere groep hard toenemen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195345040
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:18 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Nou ze zeggen niet letterlijk dat ze volledig kiezen voor de aanbevelingen van Pueyo, maar de hamer en de dans wordt de laatste weken wel heel vaak genoemd. Ik vraag me af waarom dat niet eerder had gekund, Pueyo pleitte juist voor het voorkomen van jojo-lockdowns zoals de Nederlandse en tijdig effectief ingrijpen. Dit is niet meer dansen, dit is een duidelijke tweede golf.
tuurlijk had dat veel eerder gekund, maar dan hadden we niet alles (bijna) helemaal open moeten gooien toen de eerste golf voorbij was. echter alles moest waar weer kunnen; met name reizen over heel europa was geen enkel probleem... dus boeiend dat er in Engeland nog zoveel besmettingen per dag waren; laat ze maar lekker naar Amsterdam komen! en ja als je dan ook nog eens maandenlang niets doet als blijkt dat dat toch niet zo verstandig was (Amsterdam heeft al weet ik veel hoe lang ruim 100 besmettingen per dag), ja dan kom je hier uit.
pi_195345049
Pubers die vrijwillig aan huiswerk gaan is al geen doen, laat staan zonder supervisie de hele dag leren. En dan straks als de examens voor de deur staan weer klagen over die gigantische leerachterstanden zeker

What could possibly go wrong
blablablabla
pi_195345055
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:20 schreef Justin_Case het volgende:
Misschien worden we nu ook zo massaal ziek omdat we tijdens de 1e golf geen weerstand meer hebben opgebouwd door de 1.5 meter afstand. :)
Ziektekiemen zitten overal en de meeste loop je op buiten contact met andere mensen. Daarom is het ook gezond om je kinderen gewoon in de tuin of de modder te laten spelen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195345056
Rutte geeft nu wel min of meer toe dat de door het kabinet getroffen maatregelen niet stevig genoeg zijn geweest.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195345063
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:21 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nee, want ze hebben les en de leerkracht kan zien of ze aanwezig zijn.
Diezelfde leerkracht die op datzelfde moment aan de andere helft van de klas live les moet geven?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Miss 200.000.000! woensdag 30 september 2020 @ 15:24:53 #8
367000 roos94
pi_195345065
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:22 schreef _serial_ het volgende:

Maar zijn we aan het soebatten over mondkapjes in de publieke ruimte, terwijl de besmettingen, opnames en overleden mensen onder de oudere groep hard toenemen.
Wat ik zie in mijn omgeving is dat mensen volledig schijt hebben. Komen met familiegroepen bij elkaar in de woonkamer enz. Houden echt nul afstand. Hier in het centrum word ik ook van mijn sokken gelopen.
pi_195345068
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:22 schreef _serial_ het volgende:

naja die waren anders wel later dit jaar overleden aan de griep ofzo, of een hartstilstand, of een hersenbloeding... of een andere ouderdomskwaal...
pi_195345079
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:24 schreef Elan het volgende:
Pubers die vrijwillig aan huiswerk gaan is al geen doen, laat staan zonder supervisie de hele dag leren. En dan straks als de examens voor de deur staan weer klagen over die gigantische leerachterstanden zeker

Zegt veel over jouw tieners dan. De mijne heb ik geen omkijken naar gehad tijdens de lockdown. En allemaal over met mooie cijfers.
pi_195345090
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:21 schreef Mammietje het volgende:

[..]

DAt had je dan moeten bedenken voordat je ze nam. Of opvoeden, wil ook nog wel eens helpen. Schijnt een vies woord te zijn tegenwoordig.
Maar dit is wel flauw, want toen men aan die kinderen begon kregen de kinderen al 100 jaar lang 5 dagen per week onderwijs op school, gewoon.

Sowieso is de samenleving vanwege de vele tweeverdieners totaal niet ingericht op kinderen je thuis moet onderwijzen.
blablablabla
pi_195345094
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Diezelfde leerkracht die op datzelfde moment aan de andere helft van de klas live les moet geven?
Ze worden als aanwezig gevinkt door het systeem, kunnen ook in beeld gehaald worden om vragen te stellen, prima systeem. Bij teveel afwezigheid word je als ouder ingelicht.
pi_195345096
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:24 schreef Elan het volgende:

Jij steekt je kop in het zand en daarbij denk ik op mijn beurt: what could possibly go wrong? Het is waanzin om te denken dat de samenleving bijna op slot moet en dat scholen als vanouds open kunnen blijven. Je kunt maar beter meeveren en maatregelen treffen om het onderwijs juist gedurende het jaar zoveel mogelijk te continueren.
pi_195345110
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jij steekt je kop in het zand en daarbij denk ik op mijn beurt: what could possibly go wrong? Het is waanzin om te denken dat de samenleving bijna op slot moet en dat scholen als vanouds open kunnen blijven. Je kunt maar beter meeveren en maatregelen treffen om het onderwijs juist gedurende het jaar zoveel mogelijk te continueren.
Mondkapjes.
Doen ze in andere landen ook.
Toch?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195345112
quote:
16s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]

naja die waren anders wel later dit jaar overleden aan de griep ofzo, of een hartstilstand, of een hersenbloeding... of een andere ouderdomskwaal...
Ongetwijfeld. Maar dat was niet de discussie.
Deze groep zorgt wel voor de verhoogde zorgdruk.
pi_195345115
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar dit is wel flauw, want toen men aan die kinderen begon kregen de kinderen al 100 jaar lang 5 dagen per week onderwijs op school, gewoon.

Sowieso is de samenleving vanwege de vele tweeverdieners totaal niet ingericht op kinderen je thuis moet onderwijzen.
Basischoolkinderen is een ander verhaal. Eens. Maar die waren ook minder besmettelijk toch?
pi_195345117
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Niemand heeft gezegd dat die kinderen thuis door hun ouders onderwezen moeten worden. Onderdeel van een plan B kan juist zijn hoe je die kinderen helpt met het onderwijs thuis.
pi_195345120
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:24 schreef Claudia_x het volgende:
Rutte geeft nu wel min of meer toe dat de door het kabinet getroffen maatregelen niet stevig genoeg zijn geweest.
De maatregelen die vorige en deze week zijn ingegaan?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195345126
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:25 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zegt veel over jouw tieners dan. De mijne heb ik geen omkijken naar gehad tijdens de lockdown. En allemaal over met mooie cijfers.
Ik heb geeneens kinderen :D
Wel collega's en vrienden die het huis uit vluchtten en hun vrouwen die bijna overspannen werden omdat ze hun fulltime baan ineens moesten combineren met fulltime zorg voor de kinderen.

Je hebt echt geen flauw idee welke impact dat met zich mee brengt .
blablablabla
pi_195345129
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:27 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Maar dat was niet de discussie.
Deze groep zorgt wel voor de verhoogde zorgdruk.
Meen je dit nou serieus?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195345133
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De maatregelen die vorige en deze week zijn ingegaan?
Nee, die in de periode daarvoor.
pi_195345145
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Wel collega's en vrienden die het huis uit vluchtten en hun vrouwen die bijna overspannen werden omdat ze hun fulltime baan ineens moesten combineren met fulltime zorg voor de kinderen.

Wij hebben wél thuis kinderen, @Elan ...
pi_195345177
quote:

[..]

Nee, dat heb JIJ dus niet als je geen kinderen hebt. Waar maak je je druk om dan?
Mooi dat je kennissen hun eigen kinderen juist leren kennen. Weten ze wat ze afleveren op die scholen.
pi_195345218
quote:

[..]

Er zitten hier ook ervaringsdeskundigen, he.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195345219
quote:
Hogeschool Rotterdam voert mondkapjesplicht in
https://www.ad.nl/dossier(...)splicht-in~ae5778f5/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')