abonnement Unibet Coolblue
pi_195334507
Als gevolg van de coronamaatregelen word vrijwel al het onderwijs op universiteiten en hogescholen online gegeven.

Hoorcolleges worden opgenomen en zijn op ieder moment terug te kijken, hoorcolleges slechts een paar uur per week en projecten gebeurd voor een groot deel online.

Van reistijd is dus ook vrijwel geen sprake.

Is het gezien de omstandigheden goed te doen om een voltijdstudie te combineren met een voltijdbaan of denk je er dan te makkelijk over of is het zelfs gekkenwerk?

Meningen en ervaringen welkom.
pi_195334539
Ik denk dat je je meer druk moet maken om die 30 a 40 uur die je normaal gesproken per week tijd kwijt aan een studie dan om die paar uurtjes per week reistijd. Of is deeltijd studeren een optie?
  dinsdag 29 september 2020 @ 23:13:26 #3
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195334855
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 22:55 schreef Mcintoishi het volgende:
Als gevolg van de coronamaatregelen word vrijwel al het onderwijs op universiteiten en hogescholen online gegeven.

Hoorcolleges worden opgenomen en zijn op ieder moment terug te kijken, hoorcolleges slechts een paar uur per week en projecten gebeurd voor een groot deel online.

Van reistijd is dus ook vrijwel geen sprake.

Is het gezien de omstandigheden goed te doen om een voltijdstudie te combineren met een voltijdbaan of denk je er dan te makkelijk over of is het zelfs gekkenwerk?

Meningen en ervaringen welkom.
Ik deed het vér pre-corona. Universitaire studie, naast een fulltime baan. Gewoon alle college's volgen. Nominaal afgestudeerd. Het kan prima. Al was het wel een studie in voltijdtempo, maar in deeltijduren ('s-avonds colleges, soms wel 4x per week). Tentamens wel overdag tegelijk met de voltijdstudenten.
Ligt er maar aan hoe gemotiveerd je bent. Heel erg veel moet in je "vrije tijd" (incl de weekenden dus). En of je de vrije dagen voor tentamens leren en maken er voor over hebt, want dat is nog meer "vrije tijd" die je aan je neus voorbij ziet gaan.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_195334979
HBO is 1 grote grap, dat kun je letterlijk in een paar uurtjes vrije tijd per week doen tegenwoordig. Ik heb het meer als cursus ervaren dan een studie. Natuurlijk is het navenante diploma dat je ervoor krijgt ook een grap, dit is in de praktijk niks waard en je start kwa salaris gewoon onderaan de mbo-ladder.
pi_195335151
Sterk van de studierichting afhankelijk lijkt me.
Ik studeer nu voltijds (WO), en dat is zonder baan ernaast al een enorm tijdrovende bezigheid. Veel contacturen (dus ook veel online moeten kijken, dan duurt een college niet opeens minder lang), veel uren zelfstudie om het bij te houden, en dan nog practica en de examens natuurlijk.

En denk ook aan de duur; een studie of opleiding duurt toch al snel enkele jaren. Of de onderwijsvorm de komende jaren hetzelfde blijft, is niet te zeggen.
pi_195335320
Ik heb een keer via NCOI ver voor corona een jaarprogramma gedaan. Is heel goed te doen, de studie is modulair opgebouwd en je kunt 2 modules tegelijk doen als je denkt dat je het aan kunt. Gegeven studiebelastingsuren klopten voor mij ook wel.

Maar goed, NCOI is er op gebouwd om naast je baan te studeren. Medestudenten waren ook echt van alle leeftijden, van 25 tot over de 60.

Op de arbeidsmarkt had het duidelijk waarde, ik raakte m'n baan kwijt terwijl ik studeerde, maar in de sollicitaties reageerden potentiële werkgevers zeer positief en ik vond in ongeveer 2 maanden een nieuwe baan.
pi_195336045
Zeker als je ook thuis werk door corona moet dit prima te doen zijn: dan heb je ook de reistijd naar je werk niet, en al die uren werk overleg naast de koffie automaat.
Ik denk dat het valt of staat met of je er het type voor bent om je te kunnen focussen als je alleen achter je bureau zit, zonder controlerende ogen van collega's/leidinggevende danwel studiegenoten/leraren. Als je dit kan krijg je je werk in minder uren af als dat het je normaal kostte, en kan je ook je studie efficient doen.
pi_195382659
Denk dat het afhankelijk is van de fulltime baan die je hebt.

Heb je een relatief "simpele" baan zonder overwerk, dat je niet uitgeput thuis komt. Zou het vast wel kunnen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')