Horeca moet DICHT, niet korter de tijd geven om te besmetten, ALLE contactberoepen; kappers, physio, schoonheidstroep, massagezooi -> > deuren sluiten.. Terug naar zoals het was in April, dát moet gebeuren.. Doe je er zelf thuis ook 3 dagen over om de kraan dicht te draaien als je constateert dat je wastafel overloopt?quote:
Je kan je toch wel even aanpassen en wat anders gaan doen. Het is niet dat de wereld vergaat, je kan gewoon even niet voetballen.quote:Op maandag 28 september 2020 15:29 schreef galantis het volgende:
[..]
We hebben het wel over een verenigingsleven met vele honderdduizenden, misschien wel miljoenen leden. Dat leven dat naast lichamelijke activiteit ook de nodige sociale infrastructuur biedt.
Maar nee allemaal maar een boekje gaan lezen.
Niet ter verdediging van hooibaal, maar als werkelijk ieder lid maandelijks 20 euro zou betalen, zou iedere club uit de problemen zijn.quote:Op maandag 28 september 2020 15:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zie graag je bron dat derde helft klemzuipen en massaal hossen een probleem is gebleken. Dom gelul in de ruimte.
Ik ga het je proberen uit te leggen, tegen beter weten in, maar goed. Een voetbalclub (in het bijzonder, sportclubs in het algemeen) heeft grofweg drie inkomstenbronnen. Contributie, sponsoring en barinkomsten. Iedere club probeert de tweede en derde bron zo hoog mogelijk te krijgen, zodat de eerste laag gehouden kan worden. Als je niet begrijpt dat maandelijks 20 euro storten door leden in de verste verte niet opweegt tegen een goede derde helft, waarbij ook de (supporters van de) tegenstanders nog even lekker blijven hangen, dan begrijp je er inderdaad niet veel van. Nogmaals: dat is niet erg, maar houd die onwetende opmerkingen dan gewoon voor je
Overigens: ik hoef denk ik niemand uit te leggen dat veel mensen niet zo goed zijn in geld uitgeven waar ze niet direct iets voor terug krijgen.
Inlevingsvermogen.. het blijft lastig.quote:Op maandag 28 september 2020 15:29 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Heel fijn voor je. Heb je nu gewoon even pech en zul je je moeten aanpassen.
Open een willekeurige nieuwswebsite.quote:Op maandag 28 september 2020 15:31 schreef F.Sinatra het volgende:
Iemand een linkje naar het nieuwe pretpakket?
Geen idee, maar ik weet wel dat er absoluut meer draagvlak is dan twee weken terug.quote:Op maandag 28 september 2020 15:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is dat draagvlak er nu wel dan?
Vandaar ook mijn laatste toevoegingquote:Op maandag 28 september 2020 15:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet ter verdediging van hooibaal, maar als werkelijk ieder lid maandelijks 20 euro zou betalen, zou iedere club uit de problemen zijn.
COR / Persconferentie 28 september 19:00: #1 nieuwe maatregelen!quote:Op maandag 28 september 2020 15:31 schreef F.Sinatra het volgende:
Iemand een linkje naar het nieuwe pretpakket?
Het gaat niet om het voetballen. Het gaat om de sociale infrastructuur rondom dergelijke clubs.quote:Op maandag 28 september 2020 15:31 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Je kan je toch wel even aanpassen en wat anders gaan doen. Het is niet dat de wereld vergaat, je kan gewoon even niet voetballen.
Je hele sociale leven ophangen aan voetballen
Tja toen ze de kans hadden hier (een meerderheid was voor) hadden ze het continurooster kunnen invoeren. Dan heb je weer 2 contactmomenten minder per dag. Verder geloof ik nou niet dat zeker buiten even wachten zo'n groot risico is, ik was noodgedwongen bij de IKEA zaterdag voor een kast te laten optekenen en daar stonden dranghekken met honderden mensen. Het ging allemaal vrij vlot maar die wacht momenten die jij situeert gaan we met de beperking van groepsdrukte straks natuurlijk overal weer zien op grote schaal.quote:Op maandag 28 september 2020 15:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En ook samen onder het kleine afdakje. Dicht op elkaar.
En nee, het zijn niet allemaal moeders meer tegenwoordig.![]()
Ik sloeg het gade vanuit mijn auto. Dan zie je pas echt hoe zo'n groep zich gedraagt. En ik ken veel van die mensen. Het was niet een groot huishouden wat zo dicht op elkaar stond.
Dat betwijfel ik.quote:Op maandag 28 september 2020 15:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet ter verdediging van hooibaal, maar als werkelijk ieder lid maandelijks 20 euro zou betalen, zou iedere club uit de problemen zijn.
In stijl van jouw analogie: sluit jij je hele huis af van water als je constateert dat je wastafel overloopt i.p.v. de wastafelkraan dicht te draaien?quote:Op maandag 28 september 2020 15:30 schreef Sounddragon het volgende:
Horeca moet DICHT, niet korter de tijd geven om te besmetten, ALLE contactberoepen; kappers, physio, schoonheidstroep, massagezooi -> > deuren sluiten.. Terug naar zoals het was in April, dát moet gebeuren.. Doe je er zelf thuis ook 3 dagen over om de kraan dicht te draaien als je constateert dat je wastafel overloopt?
In mijn schuur niet, die ligt vol met wcpapierquote:
Thanks. Ik vind het eigenlijk niet zo schokkend....quote:Op maandag 28 september 2020 15:33 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
COR / Persconferentie 28 september 19:00: #1 nieuwe maatregelen!
Ligt eraan of de kraan stuk is of het afvoer.quote:Op maandag 28 september 2020 15:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In stijl van jouw analogie: sluit jij je hele huis af van water als je constateert dat je wastafel overloopt i.p.v. de wastafelkraan dicht te draaien?
En nu ik er langer over nadenk, ik ook. Ik weet wat mijn club op een goede zaterdag draait en daar moet menig café behoorlijk zijn best voor doen.quote:
Wat een paniekvoetbal zeg, ben blij dat jij geen deel uit maakt van het OMT.quote:Op maandag 28 september 2020 15:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Horeca moet DICHT, niet korter de tijd geven om te besmetten, ALLE contactberoepen; kappers, physio, schoonheidstroep, massagezooi -> > deuren sluiten.. Terug naar zoals het was in April, dát moet gebeuren.. Doe je er zelf thuis ook 3 dagen over om de kraan dicht te draaien als je constateert dat je wastafel overloopt?![]()
Ze zijn de tafel aan het aaien met een kwastje, terwijl er iemand een beuk op moet geven, maar ze poepen in hun broek in Den Haag om eventuele gevolgen, en hoe lager ze sappelen, hoe groter die kans op 'gevolgen' (lees: protesten) is.
Sorry man.quote:Op maandag 28 september 2020 15:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat hoop ik wel want ik voel me beledigd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Dat het meer is dan een balletje trappen is ook zo, maar doen alsof de wereld vergaat omdat je niet kan voetballen is weer het andere uiterste.quote:Op maandag 28 september 2020 15:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het gaat niet om het voetballen. Het gaat om de sociale infrastructuur rondom dergelijke clubs.
Ik heb het meegemaakt he, iemand die niet meer naar de maaltijdgroep bij zijn club kon en er daarom maar een eind aan maakte... Nu zijn dat natuurlijk de extremen, dat snap ik ook wel. Maar dat geeft wel aan de dat verenigingen meer kunnen zijn dan alleen tegen een balletje trappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |