abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 september 2020 @ 15:30:36 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195306299

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195306306
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat vind je hier half aan?
Horeca moet DICHT, niet korter de tijd geven om te besmetten, ALLE contactberoepen; kappers, physio, schoonheidstroep, massagezooi -> > deuren sluiten.. Terug naar zoals het was in April, dát moet gebeuren.. Doe je er zelf thuis ook 3 dagen over om de kraan dicht te draaien als je constateert dat je wastafel overloopt? :')

Ze zijn de tafel aan het aaien met een kwastje, terwijl er iemand een beuk op moet geven, maar ze poepen in hun broek in Den Haag om eventuele gevolgen, en hoe lager ze sappelen, hoe groter die kans op 'gevolgen' (lees: protesten) is.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195306313
Iemand een linkje naar het nieuwe pretpakket?
  maandag 28 september 2020 @ 15:31:32 #4
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_195306321
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:29 schreef galantis het volgende:

[..]

We hebben het wel over een verenigingsleven met vele honderdduizenden, misschien wel miljoenen leden. Dat leven dat naast lichamelijke activiteit ook de nodige sociale infrastructuur biedt.

Maar nee allemaal maar een boekje gaan lezen.
Je kan je toch wel even aanpassen en wat anders gaan doen. Het is niet dat de wereld vergaat, je kan gewoon even niet voetballen.

Je hele sociale leven ophangen aan voetballen :')
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_195306324
Jij kapen, ik de TT veranderen! :D :')
zie email 27 oktober
pi_195306327
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik zie graag je bron dat derde helft klemzuipen en massaal hossen een probleem is gebleken. Dom gelul in de ruimte.

Ik ga het je proberen uit te leggen, tegen beter weten in, maar goed. Een voetbalclub (in het bijzonder, sportclubs in het algemeen) heeft grofweg drie inkomstenbronnen. Contributie, sponsoring en barinkomsten. Iedere club probeert de tweede en derde bron zo hoog mogelijk te krijgen, zodat de eerste laag gehouden kan worden. Als je niet begrijpt dat maandelijks 20 euro storten door leden in de verste verte niet opweegt tegen een goede derde helft, waarbij ook de (supporters van de) tegenstanders nog even lekker blijven hangen, dan begrijp je er inderdaad niet veel van. Nogmaals: dat is niet erg, maar houd die onwetende opmerkingen dan gewoon voor je

Overigens: ik hoef denk ik niemand uit te leggen dat veel mensen niet zo goed zijn in geld uitgeven waar ze niet direct iets voor terug krijgen.
Niet ter verdediging van hooibaal, maar als werkelijk ieder lid maandelijks 20 euro zou betalen, zou iedere club uit de problemen zijn. ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 28 september 2020 @ 15:31:47 #7
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195306328
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:29 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Heel fijn voor je. Heb je nu gewoon even pech en zul je je moeten aanpassen.
Inlevingsvermogen.. het blijft lastig.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 28 september 2020 @ 15:32:09 #8
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_195306338
quote:
80s.gif Op maandag 28 september 2020 15:31 schreef F.Sinatra het volgende:
Open een willekeurige nieuwswebsite. :)
pi_195306341
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Is dat draagvlak er nu wel dan?
Geen idee, maar ik weet wel dat er absoluut meer draagvlak is dan twee weken terug.

Ik meende zojuist bij het boodschappen doen ook significant meer mondkapjes om me heen te zien.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195306347
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Niet ter verdediging van hooibaal, maar als werkelijk ieder lid maandelijks 20 euro zou betalen, zou iedere club uit de problemen zijn. ;)
Vandaar ook mijn laatste toevoeging ;).
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 28 september 2020 @ 15:33:01 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195306355
quote:
80s.gif Op maandag 28 september 2020 15:31 schreef F.Sinatra het volgende:
COR / Persconferentie 28 september 19:00: #1 nieuwe maatregelen!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195306358
Is de wc papier al op?
Zonder wrijving geen glans
pi_195306360
Mensen beginnen dit slappe gezeik wel zat te worden , iedereen krijgt er scheit aan en dat is niet meer te handhaven
pi_195306366
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:31 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Je kan je toch wel even aanpassen en wat anders gaan doen. Het is niet dat de wereld vergaat, je kan gewoon even niet voetballen.

Je hele sociale leven ophangen aan voetballen :')
Het gaat niet om het voetballen. Het gaat om de sociale infrastructuur rondom dergelijke clubs.

Ik heb het meegemaakt he, iemand die niet meer naar de maaltijdgroep bij zijn club kon en er daarom maar een eind aan maakte... Nu zijn dat natuurlijk de extremen, dat snap ik ook wel. Maar dat geeft wel aan de dat verenigingen meer kunnen zijn dan alleen tegen een balletje trappen.
zie email 27 oktober
pi_195306373
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 15:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. En ook samen onder het kleine afdakje. Dicht op elkaar.
En nee, het zijn niet allemaal moeders meer tegenwoordig. :P

Ik sloeg het gade vanuit mijn auto. Dan zie je pas echt hoe zo'n groep zich gedraagt. En ik ken veel van die mensen. Het was niet een groot huishouden wat zo dicht op elkaar stond.
Tja toen ze de kans hadden hier (een meerderheid was voor) hadden ze het continurooster kunnen invoeren. Dan heb je weer 2 contactmomenten minder per dag. Verder geloof ik nou niet dat zeker buiten even wachten zo'n groot risico is, ik was noodgedwongen bij de IKEA zaterdag voor een kast te laten optekenen en daar stonden dranghekken met honderden mensen. Het ging allemaal vrij vlot maar die wacht momenten die jij situeert gaan we met de beperking van groepsdrukte straks natuurlijk overal weer zien op grote schaal.
blablablabla
pi_195306375
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik.
zie email 27 oktober
pi_195306381
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2020 15:30 schreef Sounddragon het volgende:
Horeca moet DICHT, niet korter de tijd geven om te besmetten, ALLE contactberoepen; kappers, physio, schoonheidstroep, massagezooi -> > deuren sluiten.. Terug naar zoals het was in April, dát moet gebeuren.. Doe je er zelf thuis ook 3 dagen over om de kraan dicht te draaien als je constateert dat je wastafel overloopt?
In stijl van jouw analogie: sluit jij je hele huis af van water als je constateert dat je wastafel overloopt i.p.v. de wastafelkraan dicht te draaien?
pi_195306392
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:33 schreef Justin_Case het volgende:
Is de wc papier al op?
In mijn schuur niet, die ligt vol met wcpapier
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195306395
quote:
Thanks. Ik vind het eigenlijk niet zo schokkend....
  maandag 28 september 2020 @ 15:35:09 #20
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195306403
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

In stijl van jouw analogie: sluit jij je hele huis af van water als je constateert dat je wastafel overloopt i.p.v. de wastafelkraan dicht te draaien?
Ligt eraan of de kraan stuk is of het afvoer.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195306404
Bij jeugdwedstrijden vallen chauffeurs geloof ik onder "begeleiding" en mag je mee.
pi_195306406
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik.
En nu ik er langer over nadenk, ik ook. Ik weet wat mijn club op een goede zaterdag draait en daar moet menig café behoorlijk zijn best voor doen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195306407
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2020 15:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Horeca moet DICHT, niet korter de tijd geven om te besmetten, ALLE contactberoepen; kappers, physio, schoonheidstroep, massagezooi -> > deuren sluiten.. Terug naar zoals het was in April, dát moet gebeuren.. Doe je er zelf thuis ook 3 dagen over om de kraan dicht te draaien als je constateert dat je wastafel overloopt? :')

Ze zijn de tafel aan het aaien met een kwastje, terwijl er iemand een beuk op moet geven, maar ze poepen in hun broek in Den Haag om eventuele gevolgen, en hoe lager ze sappelen, hoe groter die kans op 'gevolgen' (lees: protesten) is.
Wat een paniekvoetbal zeg, ben blij dat jij geen deel uit maakt van het OMT.
blablablabla
pi_195306413
quote:
6s.gif Op maandag 28 september 2020 15:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat hoop ik wel want ik voel me beledigd :{w.
Sorry man. :'(
Verkeerd gelezen dan waarschijnlijk. Het gaat ook zo snel hier.

Ik zal jou van nu af aan opslaan als mede-Zeeuw, ok.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  maandag 28 september 2020 @ 15:35:31 #25
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_195306416
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het gaat niet om het voetballen. Het gaat om de sociale infrastructuur rondom dergelijke clubs.

Ik heb het meegemaakt he, iemand die niet meer naar de maaltijdgroep bij zijn club kon en er daarom maar een eind aan maakte... Nu zijn dat natuurlijk de extremen, dat snap ik ook wel. Maar dat geeft wel aan de dat verenigingen meer kunnen zijn dan alleen tegen een balletje trappen.
Dat het meer is dan een balletje trappen is ook zo, maar doen alsof de wereld vergaat omdat je niet kan voetballen is weer het andere uiterste.

Het voorbeeld dat je aanhaalt is inderdaad extreem maar daarom niet minder tragisch.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')