abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195302388
Klets hier over (ver)huizen, huishouden, schoonloeders en appgroepjes. Ook dé plek voor allerhande opsomlijstjes *O*

Ouwehoer hier verder over alles O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195302582
:W vanmorgen de voorlopige oplevering gehad van ons nieuwe huis. Wel onder de indruk van de technieken die daarin verstopt zitten. Zin om te gaan verhuizen! Volgende week de sleutels, en dan voor kerstmis over...
pi_195302673
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:45 schreef Jagärtrut het volgende:
:W vanmorgen de voorlopige oplevering gehad van ons nieuwe huis. Wel onder de indruk van de technieken die daarin verstopt zitten. Zin om te gaan verhuizen! Volgende week de sleutels, en dan voor kerstmis over...
Viel het een beetje mee met de bouwfouten?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195302880
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:45 schreef Jagärtrut het volgende:
Nice!

Wij wachten nog steeds op de verhuizers. In de offerte stond tussen 7.30 en 8.30. Toen ik om 9.00 ging bellen was het rond het middaguur, en net hoorde ik rond 15.00...

😭😭
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_195303066
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Viel het een beetje mee met de bouwfouten?
Ja, zeker. Er waren een paar kleine aanmerkingen, maar eigenlijk allemaal cosmetisch.

Het enige wat echt jammer is zijn dat ze stopcontacten vergeten zijn in het kookschiereiland. Wellicht is het nog mogelijk iets te installeren in de kopse kant, maar bij het raam zal het helaas niet meer mogelijk zijn...

Oi Vicky, daar zou ik ook echt van balen. Hele planning naar de haaien...
pi_195303211
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:25 schreef Clubsoda het volgende:
In mijn ervaring red je je best een poosje zonder douche. Wij hadden een week of 3 geen badkamer. We wasten ons vooral in de keuken bij de gootsteen. Ik heb een paar keer op mijn werk gedoucht, we zijn een keertje wezen zwemmen en hebben in het weekend bij mijn ouders gedoucht. Het was niet perse een lolletje maar ik heb geen behoefte gehad om een douche in mijn tuin te zetten.
Dat was dan wel zonder coronavirus waarbij je naar het werk gaat, bij andere mensen kan douchen en de zwembaden open zijn. Klein verschil met afgelopen zomer.

quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zou het eerst gewoon proberen, ik had de instelling in mijn oude huis ook zo dat hij met maximaal 55 graden verwarmt, en dat scheelt echt heel veel stookkosten, want anders jaag je water van 80 graden door de verwarming en het verwarmen van water van 55 naar 80 kost veel meer gas dan van 5 naar 55, en van 5 naar 55 moet het sowieso eerst om vervolgens van 55 naar 80 te verwarmen.
Ik had overal oude radiatoren, maar het werkte prima.

Je moet dan wel anders stoken; dus geen enorme nachtverlaging bijvoorbeeld.
Als je de boel goed geïsoleerd hebt zal de verwarming dan 's nachts ook amper aanslaan, maar zelfs met verzakte isolatie die eigenlijk bijgevuld moest worden kreeg ik het huis nog wel warm met stoken op maximaal 55 graden.

Gewoon een paar maanden testen, als je het niet redt dan merk je dat snel genoeg.
Als je een instelbare thermostaat hebt zou je ook nog eens in meerdere etappes kunnen verwarmen; het hoeft 's morgens niet gelijk 18½ graad te zijn, je bent warm van het slapen, een omgeving van 17 graden is ook nog goed.
Maar bijvoorbeeld een nachttemperatuur van 16 graden dan om 07.00 uur naar 17 graden om 10.00 uur naar 18 graden en om 15.00 uur naar 19 graden.
Of, als er de hele dag toch niemand thuis is dat schema om 15.00 uur, 17.00 uur en 19.00 uur.
Vorig jaar redde we het niet met de ketel op 60graden terwijl in de woonkamer de nachttemperatuur bij vorst niet onder de 16 graden komt.
Een van de radiatoren moet volgens de berekening 4x zo zwaar zijn dus opzich ook niet gek dat we die ruimte niet warm kregen. Voorheen was dat geen probleem want toen hadden we alleen de verwarming in de woonkamer/eetkamer aan maar met kind leef je wat meer door het hele huis heen en dat is wel te merken in het stookgedrag.
pi_195303537
Nee joh Vicky, dat is enorm frustrerend!

Ik zit met oordopjes in te werken en kan me amper concentreren, wat maakt zo'n vloerisolatie man een hoop lawaai joh. Oh en ik heb net een ongemakkelijk gesprek met hem gehad, hij is zoals hij zelf omschreef een complotdenker en dat was een geuzennaam geloof ik. Covid is een biowapen uit 2012 waar iedereen die aan de macht is vanaf weet. Dus ook onze Mark. Alles om ons allemaal onder de duim te krijgen. Ik ben gestopt met het gesprek te voeren, heb alleen zwijgend een beetje geknikt. Kortom ik ben blij dat ie weer onder de vloer ligt.
  maandag 28 september 2020 @ 13:34:50 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_195303610
Ik zit nu thuis met een peuter die op het kdv 38,2 had en hier na 6 metingen zowel via kont als oor niet boven de 36,7 uit komt.
Heb gelukkig kunnen onderhandelen dat hij morgen vanaf 11 uur weer mag komen want dit is voor iedereen de hel. Ik kan bijna niet meer lopen, de schilder is hier bezig, kind verveelt zich rot en ik kan niks met hem ;(

En YouTube kids loopt ook continu vast op de tablet :') fml

[ Bericht 8% gewijzigd door SQ op 28-09-2020 13:39:58 ]
disclaimer
pi_195303838
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:30 schreef exode het volgende:
Nee joh Vicky, dat is enorm frustrerend!

Ik zit met oordopjes in te werken en kan me amper concentreren, wat maakt zo'n vloerisolatie man een hoop lawaai joh. Oh en ik heb net een ongemakkelijk gesprek met hem gehad, hij is zoals hij zelf omschreef een complotdenker en dat was een geuzennaam geloof ik. Covid is een biowapen uit 2012 waar iedereen die aan de macht is vanaf weet. Dus ook onze Mark. Alles om ons allemaal onder de duim te krijgen. Ik ben gestopt met het gesprek te voeren, heb alleen zwijgend een beetje geknikt. Kortom ik ben blij dat ie weer onder de vloer ligt.
Dat maakt echt herrie. Wat gaan julie eronder leggen?

Ik ben toen bij ons snel vanuit werk naar huis gekomen om de kinderen mee te nemen. Die waren nog jong en schrokken van de herrie
pi_195303911
F_r, we hadden niet echt veel keuze, onze kruipruimte is erg laag. Kortom: Tonzon. We hadden 2 keuzes: volspuiten met van die isolatieballetjes waardoor we niet meer bij onze leidingen en kabels konden komen of Tonzon.

Blijkbaar hebben we allemaal uitstekende spijkers onder de vloer dus die zijn net allemaal platgemept door hem. Ik wist niet dat hij zoveel moest boren en ben met terugwerkende kracht extra blij dat we perse wilden dat hij kwam als de kinderen de hele dag niet thuis waren. De woonkamer is ook een bende, luik om onder de vloer te komen is bij ons in de woonkamer onder de bank. Dus alles is verschoven.

Wat balen zeg SQ, raar ook nu geen koorts meer.... :{w
pi_195303979
@exode herkenbaar zo'n ongemakkelijk gesprek. Ik had eenzelfde gesprek met de moeder van onze buurvrouw. En omdat ik toch nog langer een goede relatie met de buurvrouw wil hebben kon ik haar moeder niet helemaal afbranden, maar ik wilde ook wel laten blijken dat ik haar mening niet deelde. :')

@SQ wat ruk. -O- Wel fijn dat hij morgen weer mag komen. Dat is vast voor alle partijen beter. ;)

Bij onze zoon in de klas heeft een ouder corona (weten wij via via) gelukkig is het kind direct thuis gebleven, maar toch komt het zo wel dichtbij. :X

[ Bericht 0% gewijzigd door _NIKKI_ op 28-09-2020 14:02:45 ]
  Manager PR/Moderator maandag 28 september 2020 @ 14:12:05 #12
269689 crew  Viv
pi_195304428
@SQ wat zuur, ik zou dan gaan denken dat hun thermometer stuk is. :X

En wat zijn we snel door ons Stobbenfrees-topic gegaan, jammer dit. :'(
pi_195306597
Wat zijn leuke plaatsen rond Den Bosch om te wonen? Of welke willen we vermijden? We zoeken naar iets voor de komende tien jaar, tot de kinderen de deur uit zijn. Ik vind het dus belangrijk dat het niet helemaal afgelegen is en goede middelbare op fiets afstand (half uur). Als iemand wat inzicht heeft: ik hoor het graag.

We oriënteren. Woonden altijd West Brabant en willen wat anders.

Bepaalde plaatsen in Zeeland zijn ook een optie maar dat is werk technisch gezien toch moeilijk(er)
Met een meidenkwartet
pi_195306758
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 15:42 schreef Cathmar het volgende:
Wat zijn leuke plaatsen rond Den Bosch om te wonen? Of welke willen we vermijden? We zoeken naar iets voor de komende tien jaar, tot de kinderen de deur uit zijn. Ik vind het dus belangrijk dat het niet helemaal afgelegen is en goede middelbare op fiets afstand (half uur). Als iemand wat inzicht heeft: ik hoor het graag.

We oriënteren. Woonden altijd West Brabant en willen wat anders.

Bepaalde plaatsen in Zeeland zijn ook een optie maar dat is werk technisch gezien toch moeilijk(er)
Vlijmen, Vught, Helvoirt, zoiets?
pi_195307387
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:49 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Vlijmen, Vught, Helvoirt, zoiets?
Dank! Vlijmen ja? Ik ga het eens in de gaten houden.
Met een meidenkwartet
pi_195307438
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:17 schreef Cathmar het volgende:

[..]

vught idd wij wonen te zuidelijk voor jullie gok ik. Maar deze kant van brabant is ook leuk
pi_195307455
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:51 schreef exode het volgende:
F_r, we hadden niet echt veel keuze, onze kruipruimte is erg laag. Kortom: Tonzon. We hadden 2 keuzes: volspuiten met van die isolatieballetjes waardoor we niet meer bij onze leidingen en kabels konden komen of Tonzon.

Blijkbaar hebben we allemaal uitstekende spijkers onder de vloer dus die zijn net allemaal platgemept door hem. Ik wist niet dat hij zoveel moest boren en ben met terugwerkende kracht extra blij dat we perse wilden dat hij kwam als de kinderen de hele dag niet thuis waren. De woonkamer is ook een bende, luik om onder de vloer te komen is bij ons in de woonkamer onder de bank. Dus alles is verschoven.

Wat balen zeg SQ, raar ook nu geen koorts meer.... :{w
Dat wist ik wel
Dat hebben wij ook en bevalt ons prima. Maar gaf idd herrie.
pi_195307577
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:20 schreef F_r het volgende:

[..]

vught idd wij wonen te zuidelijk voor jullie gok ik. Maar deze kant van brabant is ook leuk
Ik blijf het liefst aan de west kant ja.
Met een meidenkwartet
pi_195307596
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:25 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ik blijf het liefst aan de west kant ja.
Ik ben topografisch niet zo best dus geen idee in welk deel wij wonen
pi_195307914
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:17 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Vlijmen vind ik best wat hebben. Qua scholen weet ik het allemaal niet hoor, maar qua voorzieningen kan dit allemaal wel.
  maandag 28 september 2020 @ 16:56:37 #21
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195308317
Vlijmen lijkt me helemaal niet zo heel leuk juist. Ik kan alleen niet onderbouwen waarom niet. De keren dat ik er was, vond ik het vooral van alles net niks.
KuikenGuppy
pi_195309010
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:26 schreef F_r het volgende:

[..]

Ik ben topografisch niet zo best dus geen idee in welk deel wij wonen
Jij woont in Zuid-Oost Brabant.
  maandag 28 september 2020 @ 17:34:42 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_195309147
quote: