Alleenstaande moederquote:Op maandag 28 september 2020 11:03 schreef Brybry het volgende:
Het eerste wat mij opvalt , hoe kom je in vredesnaam aan ¤1860 aan kinderopvangtoeslag. Ik heb twee kinderen, 3 dagen op de opvang en ontvang max ¤800.
Lijkt me dus een lulverhaal....
Ja...dus? Ben ik ook?quote:
En maak je daar dan ook gebruik van? Hoeveel uren gaan je kinderen daadwerkelijk naar de opvang?quote:Op maandag 28 september 2020 11:12 schreef britneycheers het volgende:
En omdat ik student ben heb ik recht op 230 u kinderopvang uren per maand, kijk maar op de site van de belastingdienst.
Het verschil zit er in dat ik student ben. De ene week heb ik 4 dagen school de week erna bijvoorbeeld 2 dagen, dat ligt aan mijn rooster. Daarom heb ik recht op de maximale uren omdat ik een flexibel rooster heb.quote:Op maandag 28 september 2020 11:14 schreef Brybry het volgende:
[..]
Ja...dus? Ben ik ook?
[..]
En maak je daar dan ook gebruik van? Hoeveel uren gaan je kinderen daadwerkelijk naar de opvang?
Uhm, dan heb ik slecht nieuws voor je; Alleen de daadwerkelijke uren dat je kinderen naar de opvang gaan worden vergoed + je hebt altijd een eigen bijdrage van ongeveer ¤100-¤150 ,je zult dus een heleboel mogen gaan terugbetalen.quote:Op maandag 28 september 2020 11:20 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Het verschil zit er in dat ik student ben. De ene week heb ik 4 dagen school de week erna bijvoorbeeld 2 dagen, dat ligt aan mijn rooster. Daarom heb ik recht op de maximale uren omdat ik een flexibel rooster heb.
Nee dat klopt niet. Check de site van de belastingdienst. Ik heb een speciale regeling met de gemeente.quote:Op maandag 28 september 2020 11:24 schreef Brybry het volgende:
[..]
Uhm, dan heb ik slecht nieuws voor je; Alleen de daadwerkelijke uren dat je kinderen naar de opvang gaan worden vergoed + je hebt altijd een eigen bijdrage van ongeveer ¤100-¤150 ,je zult dus een heleboel mogen gaan terugbetalen.
Klopt maar officieel heb ik 40 uur les per week. Waarvan het grootste deel zelfstudie is. De kinderopvang bied in samenwerking met de gemeente een programma voor studenten aan waar ik aan meedoe. Daarom heb ik 52 weken per jaar recht op 230 u per maand.quote:Op maandag 28 september 2020 11:38 schreef Fe2O3 het volgende:
De toeslag wordt berekend aan het daadwerkelijk genoten aantal uren opvang. Je kan best 230u pm aanvragen, als ze dan maar 40 uur opvang krijgen ga je gewoon richting maart een dikke rekening krijgen. En terecht.
De opvang (BSO of gastouderopvang) geeft dit door aan de belastingdienst.
Nee, FOK! weet dit natuurlijk veel beter.quote:Op maandag 28 september 2020 11:48 schreef Lienekien het volgende:
Moet je niet met de gemeente bellen, aangezien dit een gemeentelijke regeling is?
Niks is flexibel als je een alleenstaande moeder bent.quote:Op maandag 28 september 2020 11:20 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Het verschil zit er in dat ik student ben. De ene week heb ik 4 dagen school de week erna bijvoorbeeld 2 dagen, dat ligt aan mijn rooster. Daarom heb ik recht op de maximale uren omdat ik een flexibel rooster heb.
Het is meer dat ze hierover geen uitsluitsel krijgt als ze met de belastingdienst belt. Misschien omdat die hier dus niet over gaan, want ze zegt zelf dat ze een regeling met de gemeente heeft.quote:Op maandag 28 september 2020 11:51 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Nee, FOK! weet dit natuurlijk veel beter.
Ja, daarom is het een beetje dom dat ze niet gewoon de gemeente belt en informatie inwint over wat ze eventueel voor haar kunnen betekenen.quote:Op maandag 28 september 2020 11:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is meer dat ze hierover geen uitsluitsel krijgt als ze met de belastingdienst belt. Misschien omdat die hier dus niet over gaan, want ze zegt zelf dat ze een regeling met de gemeente heeft.
Oke wat heeft dit er mee te maken?quote:Op maandag 28 september 2020 11:51 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Nee, FOK! weet dit natuurlijk veel beter.
[..]
Niks is flexibel als je een alleenstaande moeder bent.
Ik denk niet dat ik hier mijn vraag beantwoord ga krijgen maar bedankt.quote:Op maandag 28 september 2020 11:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is meer dat ze hierover geen uitsluitsel krijgt als ze met de belastingdienst belt. Misschien omdat die hier dus niet over gaan, want ze zegt zelf dat ze een regeling met de gemeente heeft.
Alleenstaande moeder zijn was toch nogal een punt?quote:Op maandag 28 september 2020 11:59 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Oke wat heeft dit er mee te maken?
Bel eens met de gemeente.quote:Op maandag 28 september 2020 12:00 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik hier mijn vraag beantwoord ga krijgen maar bedankt.
¤60quote:Op maandag 28 september 2020 12:01 schreef paardendokter het volgende:
Wat ik mis in het topic: TS ontvangt voor kinderopvang 1860 ¤, hoeveel hiervan geeft ze daadwerkelijk, out of pocket, uit aan opvang ?
Hier staat alleen dat je eigen bijdrage in sommige gevallen vergoed wordt door de gemeente.quote:Op maandag 28 september 2020 11:27 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet. Check de site van de belastingdienst. Ik heb een speciale regeling met de gemeente.
https://studerendemoeders.nl/kinderopvang/
En tevens draait mijn vraag niet om dit.
Nee misschien heb ik het niet goed uitgelegd.quote:Op maandag 28 september 2020 12:00 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Alleenstaande moeder zijn was toch nogal een punt?
Ik heb een WIA gehad en had echt geen recht op kinderopvangtoeslag dus waar je dat vandaan haalt...?quote:Op maandag 28 september 2020 12:11 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Nee misschien heb ik het niet goed uitgelegd.
Het gaat erom dat ik mij ziek gemeld heb en dus een ziektewet uitkering ontvang. Omdat ik student ben volg ik wel mijn colleges nog thuis en heb ik de kinderopvang nodig om aan mijn scriptie te werken.
Nu weet ik 100% zeker dat met andere soorten uitkeringen zoals wajong en de WW dat je je recht behoud op kinderopvangtoeslag. Maar voor de ziektewet is hier geen duidelijk leidraad voor en die zoek ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |