abonnement Unibet Coolblue
  maandag 28 september 2020 @ 12:35:28 #101
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195302376
Suriname heeft geen eigen keuken, maar is een mengelmoes van Chinees Hindoestaans en creools :') en de “pannenkoek” roti is Hindoestaans dus wie is er hier nou koloniaals aan het toe-eigenen :') kap toch eens met die ongefundeerde haat campagnes van je !
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  maandag 28 september 2020 @ 12:37:09 #102
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_195302411
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:11 schreef Perrin het volgende:

[..]

Broodje kaas, in mijn geval.
Met zo'n zweterig geel pamflet erop?
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_195302447
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:55 schreef Perrin het volgende:
Sylvana ziet alle culturen/rassen liever netjes gescheiden blijkbaar.
Je zou het idd wel zeggen, ja.
Over racisme, discriminatie en exclusiviteit gesproken.

Ik zeg het al vaker; mensen die het hardste gillen over racisme en discriminatie, zijn zelf de grootste racisten en exclusivisten.
De nieuwe segregisten (segreganten?).
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_195302549
Sylvana's superkracht om met een simpel tweetje duizenden reacties uit te lokken blijft me toch altijd fascineren.
pi_195302732
Het gaat Sylvana niet om de roti of het toeeigenen. Het gaat Sylvana om weer eens in de media te komen nu Akwasi wat van haar shine heeft gestolen als het gaat om rascisme. :Y
  maandag 28 september 2020 @ 12:52:27 #106
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_195302742
Waarom is een twittergesprek opgepakt door een derderangs Boulevard clickbait site ... "Nieuws" :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_195302879
quote:
11s.gif Op maandag 28 september 2020 11:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Zou iemand die slimmer is dan ik niet kunnen beredeneren dat de aanwezigheid van een grote Surinaamse gemeenschap in Nederland óok een gevolg is van het koloniale verleden en misschien dan ook teruggedraaid moet worden?
Vergeet de slavernij niet.
Als Nederland niet aan mensenhandel had gedaan, had Suriname nooit bestaan.
Hun voorouders hadden dan in Afrika in grasrokjes kunnen blijven lopen en hadden nooit van Nederland gehoord.
En wij nooit van Roti of Sylvana.

Blijft het toch raar dat ze hier naartoe (blijven) komen, ipv terug te gaan naar Afrika.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  maandag 28 september 2020 @ 13:08:31 #108
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_195303089
Wat een mens _O- , ik hoop zo dat ze ten koste van DENK een zetel haalt bij de volgende verkiezingen , gaat echt genieten worden
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 28 september 2020 @ 13:11:56 #109
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_195303145
quote:
80s.gif Op maandag 28 september 2020 09:10 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Vanwege alle commotie heeft Mariëlle haar twee jaar oude recept nu hernoemd. Het is niet langer ‘Roti ovenschotel, sperziebonen & kip’, maar ‘Ovenschotel met Masala kip en aardappelpuree’.
Dit vind ik dan jammer. We piepen met z'n alle dat Sylvana gek is en niet serieus wordt genomen, maar alsnog krijgt ze haar zin..
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_195303149
Vanavond een lekker Roti Pangang met boerenkool eten, wie doet me wat. Ik doe denk alleen niet die smakeloze pannenkoek erbij, die zijn gewoon niet lekker... Misschien wel een bara krenten rozijnen met poedersuiker

:')
pi_195303674
Is er geen eiland ergens waar we haar kunnen isoleren van de samenleving samen met gelijkdenkenden...
  maandag 28 september 2020 @ 13:40:32 #112
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_195303698
Weet je wat het is... op zich heeft ze niet eens ongelijk dat die ovenschotel geen roti is, maar een normaal functionerend mens stapt dan even op zo'n blogger af en zegt van "Joh, hey... ik wil niet lastig zijn, hoor, maar als Surinamer wil ik je er op zijn minst even op geattendeerd hebben dat roti in een wrap hoort te zitten om roti te zijn. Sterker nog, eigenlijk is roti de wrap zelf."

Je weet wel, in plaats van op een afstandje te gaan zitten krijsen met dramatische terminologie die de ander meteen beschuldigt van allerlei kwade opzet. Lichtelijk gestoord gedrag weer van deze doorgeslagen vrouw. En uiterst jammer dat er nog gehoor aan gegeven wordt ook. Van mij had ze de tyfus mogen krijgen.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 28 september 2020 @ 13:42:21 #113
74056 crew  ToT
pi_195303746
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:40 schreef Kriegel het volgende:
Weet je wat het is... op zich heeft ze niet eens ongelijk dat die ovenschotel geen roti is, maar een normaal functionerend mens stapt dan even op zo'n blogger af en zegt van "Joh, hey... ik wil niet lastig zijn, hoor, maar als Surinamer wil ik je er op zijn minst even op geattendeerd hebben dat roti in een wrap hoort te zitten om roti te zijn. Sterker nog, eigenlijk is roti de wrap zelf."

Je weet wel, in plaats van op een afstandje te gaan zitten krijsen met dramatische terminologie die de ander meteen beschuldigt van allerlei kwade opzet. Lichtelijk gestoord gedrag weer van deze doorgeslagen vrouw, en uiterst jammer dat er nog gehoor aan gegeven wordt ook.
Het is veel makkelijker om hysterisch te gillen dat haar cultuur gestolen wordt! :Y
Dan zouden wij boos op Amerika moeten doen om de kerstman.
pi_195303769
quote:
10s.gif Op maandag 28 september 2020 13:12 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Vanavond een lekker Roti Pangang met boerenkool eten, wie doet me wat. Ik doe denk alleen niet die smakeloze pannenkoek erbij, die zijn gewoon niet lekker... Misschien wel een bara krenten rozijnen met poedersuiker

:')
Zolang je het niet op je blog zet als authentieke Roti, kan ze er niks van zeggen.

Maareh, geroosterde krenten/rozijnenbol met boerenkool, ja?
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_195303780
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:40 schreef Kriegel het volgende:
Weet je wat het is... op zich heeft ze niet eens ongelijk dat die ovenschotel geen roti is, maar een normaal functionerend mens stapt dan even op zo'n blogger af en zegt van "Joh, hey... ik wil niet lastig zijn, hoor, maar als Surinamer wil ik je er op zijn minst even op geattendeerd hebben dat roti in een wrap hoort te zitten om roti te zijn. Sterker nog, eigenlijk is roti de wrap zelf."

Je weet wel, in plaats van op een afstandje te gaan zitten krijsen met dramatische terminologie die de ander meteen beschuldigt van allerlei kwade opzet. Lichtelijk gestoord gedrag weer van deze doorgeslagen vrouw. En uiterst jammer dat er nog gehoor aan gegeven wordt ook.
Nou ja, wij zitten vervolgens ook weer op een afstandje te gillen in plaats van Sylvana persoonlijk aan te spreken.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 28 september 2020 @ 13:46:04 #116
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_195303814
Hoewel ze een feeks is, moet roti met pannekoekjes.

Ik noem mijn gerecht ook geen broodje shoarma, als het een ovenschotel shoarma met witte bonen en kaas is, zonder broodje.

Dat terzijde is Sylvana een verschrikkelijk persoon.
  maandag 28 september 2020 @ 13:47:34 #117
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_195303840
quote:
10s.gif Op maandag 28 september 2020 13:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nou ja, wij zitten vervolgens ook weer op een afstandje te gillen in plaats van Sylvana persoonlijk aan te spreken.
Niet helemaal hetzelfde. Wij bespreken dat 'onderling' in plaats van op een openbaar platform iemand aan de schandpaal te nagelen. Fok is natuurlijk wel openbaar, maar je snap het verschil tussen een forumtopic en een Twitterbericht. Fok is een café, Twitter een zeepkist.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_195304070
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:47 schreef Kriegel het volgende:
Niet helemaal hetzelfde. Wij bespreken dat 'onderling' in plaats van op een openbaar platform iemand aan de schandpaal te nagelen. Fok is natuurlijk wel openbaar, maar je snap het verschil tussen een forumtopic en een Twitterbericht. Fok is een café, Twitter een zeepkist.
Het bereik en impact van FOK! zijn kleiner, maar het blijft op afstand iets van een ander vinden en dat ventileren.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_195304089
Weetje wat ik zo gek vind. Je mag je als ander volk niets toe eigenen wat niet van jou is. Deze menigte is vaak pro BLM en de LHBTQAPC weet ik veel welke afkorting gebruiken.

Maar als je dan een man bent hè, of een vrouw, maar je voelt je het tegenovergestelde van het geen wat je bent. En je gaat je als man zijnde ombouwen tot vrouw.

Dan eigen je je zelf toch ook iets toe wat totaal niet van jou was, en dat wordt dan weer gesteund door die gekke hierboven beschreven.

Dus aan de ene kant mag iets totaal niet (voor namelijk bij grote groepen) en aan de andere kant mag iets totaal weer wel (bij kleine groepen)

Mijn conclusie is dat al deze mensen lijden aan het Calimero syndroom. Zij zijn groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk.

Normaal gesproken zou je met zo'n instelling het niet eens overleven want je bereikt/verdiend er niets mee dus geen eten. Alleen leven wij in een land/wereld, waarbij dit soort mensen toeslagen krijgen en altijd hun zin krijgen, kijk maar, het gerecht is al veranderd van naam.

Dan heb je door Amsterdam een tour die opgezet is om kennis te vergaren over de "zwarte geschiedenis" nou is er zo'n meisje die het eten uit de zwarte geschiedenis aan mensen wil laten zien, een beetje awareness, even een Engelse tussendoor want hip, is het weer niet goed omdat iets verkeerd wordt geïnterpreteerd, of omdat ze de exacte betekenis niet weet.

Als ik aan een gemiddelde Surinamer ga vragen wat plausibel betekend, weten ze dat zeer waarschijnlijk ook niet. En als die Sylvana Nederlandse dingen toe eigend, zoals een mooi rijtjeshuis, dan doet zij zelf toch ook aan culture appropiation.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_195304174
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 12:59 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Als Nederland niet aan mensenhandel had gedaan, had Suriname nooit bestaan.
Hun voorouders hadden dan in Afrika in grasrokjes kunnen blijven lopen en hadden nooit van Nederland gehoord.
En wij nooit van Roti of Sylvana.

Blijft het toch raar dat ze hier naartoe (blijven) komen, ipv terug te gaan naar Afrika.
Ik eet regelmatig met veel plezier roti, maar......DEAL :P
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195304200
Haha en dan wel 'cultural appropriation' erbij betrekken.

Waarom schrijf je dan ook in het Engels, domme trut
Google is your friend, abuse your friends
pi_195305046
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:43 schreef marc0871 het volgende:
Maareh, geroosterde krenten/rozijnenbol met boerenkool, ja?
Ik ben angstig dat andere culturen mijn voedsel appropriëren, dus vreet ik maar zo smerig mogelijk
  maandag 28 september 2020 @ 14:38:30 #123
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195305112
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:03 schreef Pleun2011 het volgende:
Als ik die foodblogster was zou ik mijn ovenschotel gewoon 'Sylvana-schotel' noemen
Ik stel voor dat we een wedstrijd op FOK! houden. Wie maakt de Sylvana pannekoek. Allemaal lekker knutselen in de keuken en fotootje plaatsen en dan elkaar beoordelen met punten, degene met de meeste punten is winnaar en dat is dan voortaan officieel de pannekoek Sylvana.
  maandag 28 september 2020 @ 14:46:04 #124
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_195305277
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:38 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik stel voor dat we een wedstrijd op FOK! houden. Wie maakt de Sylvana pannekoek. Allemaal lekker knutselen in de keuken en fotootje plaatsen en dan elkaar beoordelen met punten, degene met de meeste punten is winnaar en dat is dan voortaan officieel de pannekoek Sylvana.
Een verbrande pannenkoek waar per ongeluk balsamico overheen gedonderd is?
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  maandag 28 september 2020 @ 14:46:54 #125
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195305285
quote:
9s.gif Op maandag 28 september 2020 14:46 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Een verbrande pannenkoek waar per ongeluk balsamico overheen gedonderd is?
Dat lijkt me zeker een kanshebber ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')