abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195290992

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195291048
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 18:23 schreef Da_Sandman het volgende:
Je kunt toch weer overal gewoon omkleden en douchen bij sportverenigingen?
Helaas geldt bij een x aantal clubs nog altijd dat bezoekende teams dus niet mogen omkleden en douchen. Voordat je dan zegt: maar thuis spelende ploegen wel. Ja, dat klopt.. maar het heeft wel impact op de beleving en de bereidheid van bezoekende teams om de kantines na een wedstrijd te bezoeken.

Vandaag nog onderling over gehad - als het over enkele weken/maanden koud en nat is en je vies en bezweet je auto in moet stappen voor een rit van 15-30 min., dan wordt je daar niet bepaald vrolijker van. Sterker nog, de kans dat je dan ziek wordt is echt aanzienlijk.
pi_195291077
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 17:58 schreef WheeledWarrior het volgende: [..] Mondkapjes gaan ons niet helpen, kijk nou maar naar al die andere landen. Achter de voordeur en op feestjes worden ze toch niet gedragen en juist daar gaat het fout.
Achter de voordeur helpt het niks idd maar je geeft wel een signaal af wat hopelijk mensen weer wakker schut. Dat het nu echt menens is weer en het de foute kant op gaat. Wat meer bewustwording met iets wat de economie weinog tot geen schade toe brengt en hopelijk nog een hoop besmettingen voorkomt. Hopelijk gaat men zich dan ook achter de voordeur verantwoordelijker gedragen. Er valt weinig mee te verliezen
pi_195291108
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 18:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Helaas geldt bij een x aantal clubs nog altijd dat bezoekende teams dus niet mogen omkleden en douchen. Voordat je dan zegt: maar thuis spelende ploegen wel. Ja, dat klopt.. maar het heeft wel impact op de beleving en de bereidheid van bezoekende teams om de kantines na een wedstrijd te bezoeken.

Vandaag nog onderling over gehad - als het over enkele weken/maanden koud en nat is en je vies en bezweet je auto in moet stappen voor een rit van 15-30 min., dan wordt je daar niet bepaald vrolijker van. Sterker nog, de kans dat je dan ziek wordt is echt aanzienlijk.
Ja maar wat is het alternatief? Wat weten we over besmettingen met gezamenlijk omkleden/douchen? Als dat niks bijdraagt (wat mij sterk lijkt) qua besmettingen, dan zou het moeten kunnen.
pi_195291136
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 18:24 schreef chratnox het volgende:

[..]

Schiphol en de havens doen wel iets meer dan alleen vakantiegangers en AliExpress. We kunnen niet zonder ‘t buitenland, en al helemaal geen 3 maanden+
Het was uiteraard sarcastisch.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_195291152
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 18:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja maar wat is het alternatief? Wat weten we over besmettingen met gezamenlijk omkleden/douchen? Als dat niks bijdraagt (wat mij sterk lijkt) qua besmettingen, dan zou het moeten kunnen.
Die maatregelen zijn ingegeven door angst, angst om de club of kantine te moeten sluiten. Bij club A moet je buiten omkleden, bij B opsplitsen in groepjes van 8 en per 2 douchen en C (zoals vandaag meegemaakt) allemaal in 1 kleedkamer met 16 man.

Dit is logistiek ook niet in stand te houden voor clubs, ze hebben al te weinig vrijwilligers..
pi_195291225
quote:

[..]

Nee dat is verre van ideaal inderdaad. Dacht dat het overal weer gewoon kon en mocht, maar ging ff zoeken en kwam dit artikel van eind augustus tegen https://www.gelderlander.(...)ag-douchen~ab6c4731/. Bijzonder.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195291299
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 18:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee dat is verre van ideaal inderdaad. Dacht dat het overal weer gewoon kon en mocht, maar ging ff zoeken en kwam dit artikel van eind augustus tegen https://www.gelderlander.(...)ag-douchen~ab6c4731/. Bijzonder.
Sommige van die reacties zijn veelzeggend over de absurditeit van de regels:

“Dus ouders die hun kinderen naar een uitwedstrijd brengen kunnen niet gaan kijken? Lekker verhaal als je een uur moet rijden dan weer een uur terug en dan weer een uur moet rijden en weer een uur terug. Of 3 uur wachten? Dit kan toch niet?”

“ Er wordt wel degelijk naar het niveau verschil gekeken, alleen worden hier jeugd met senioren teams vergeleken. Bij senioren is het zo dat 1e teams wel mogen douchen lagere teams niet. Je mag daarna wel lekker bezweet met elkaar in de auto gaan zitten. Hoezo hygiëne ? Niet te doen deze wirwar van regels, samenleving wordt zo langzaam maar zeker helemaal ontwricht. ”

“ En ouders/begeleiders van het G-voetbal? dan?
Als die niet mee kunnen, wordt er ook niet gevoetbald.”
pi_195291313
quote:
Belachelijk. Dan nog eerder andersom. Dat is toch een vorm van basisbeleefdheid? :')
zie email 27 oktober
pi_195291367
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 18:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Belachelijk. Dan nog eerder andersom. Dat is toch een vorm van basisbeleefdheid? :')
Inderdaad, of ben solidair met elkaar en probeer het zo in te delen dat iedereen gewoon normaal kan omkleden, sporten en douchen. Dat moet toch kunnen?
pi_195291464
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 18:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Inderdaad, of ben solidair met elkaar en probeer het zo in te delen dat iedereen gewoon normaal kan omkleden, sporten en douchen. Dat moet toch kunnen?
Ik weet niet of dat kan. Als je als club krap behuisd bent kan ik me goed voorstellen dat dat problematisch wordt.

Maar ik zou uitclubs wel altijd voorrang geven. Een half uur in de auto of een kwartier op het fietsje is toch wel een groot verschil
zie email 27 oktober
pi_195291779
Je kan door de Corona ook je haar kwijt raken hoorik net op rtl4.
  zondag 27 september 2020 @ 19:11:12 #13
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195291792
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 19:10 schreef quirina het volgende:
En de kappers hebben het al zo zwaar gehad :'(
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 27 september 2020 @ 19:13:41 #14
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195291847
Gisteravond heerlijk feestje gehad in de kantine bij de bezoekende club.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195291901
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 19:13 schreef DonDruiper het volgende:
Wow, jij bent echt stoer man!
  zondag 27 september 2020 @ 19:18:07 #16
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195291944
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 19:13 schreef DonDruiper het volgende:
Melding van gemaakt bij de autoriteiten.
pi_195292045
De WHO verwacht pas midden 2021 dat de eerste mensen worden gevaccineerd. Lekker dan :{
pi_195292077
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 19:23 schreef Breekfast het volgende:
De WHO verwacht pas midden 2021 dat de eerste mensen worden gevaccineerd. Lekker dan :{
Hadden we echt eerder verwacht dan?
pi_195292097
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 19:10 schreef quirina het volgende:
Nou, dat is dan iig geen bijwerking waar ik mij veel zorgen over hoeft te maken :D
  zondag 27 september 2020 @ 19:25:59 #20
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195292100
quote:
Hoax. In China en Rusland is iedereen al ingeënt.
pi_195292185
Medisch personeel roept om vorm van lockdown en de overheid gaat straks de kantines eind van de middag laten sluiten in het weekend. Wut.
pi_195292186
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 19:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hadden we echt eerder verwacht dan?
Volgens Hugo eind dit jaar.

Oxford had het zelfs een tijdje over september. Als je het hebt over valse verwachtingen wekken.
  zondag 27 september 2020 @ 19:34:06 #23
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195292226
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 19:16 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wow, jij bent echt stoer man!
Wie zegt dat ik me niet aan de regels heb gehouden? :')

Wij hadden een lange tafel en de thuisclub ook.

Was gewoon een prima derde helft.

Kantines om 4 uur dicht is dikke onzin en kost amateurclubs heel veel geld.
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 27 september 2020 @ 19:34:53 #24
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195292238
quote:
Zou me niet vast gaan pinnen op wat het WHO precies zegt. Laten weer het gewoon afwachten.
(Un)masking for the greater good.
  zondag 27 september 2020 @ 19:36:29 #25
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195292261
quote:
10s.gif Op zondag 27 september 2020 19:31 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Volgens Hugo eind dit jaar.

Oxford had het zelfs een tijdje over september. Als je het hebt over valse verwachtingen wekken.
Ach, dit zag je toch aankomen. En komend voorjaar roepen ze dat de zomer ook niet gehaald wordt. De meeste vaccins sneuvelen in de fase waarin Oxford etc nu zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')