abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 oktober 2020 @ 18:20:21 #26
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195733310
Kan niet vaak genoeg gezegd worden!
twitter
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  maandag 19 oktober 2020 @ 18:35:43 #27
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195733604
De Süddeutsche Zeitung heeft nogmaals een artikel geschreven over het Nederlandse faalbeleid:

https://www.sueddeutsche.(...)emie-falle-1.5082160

Bloemlezing van enkele conclusies die eruit springen:
quote:
Nederland vraagt zich af hoe ze zo in de pandemie-val zijn terechtgekomen. Het heeft waarschijnlijk te maken met de eigen kenmerken van het land, zijn vrijgevigheid en nonchalance. Maar helaas ook met politiek falen.
quote:
(...)
Sommigen zien een duidelijke reden: het falen van de overheid. Rutte en zijn belangrijkste wetenschappelijke adviseurs communiceerden vanaf het begin tegenstrijdig, klaagt de netwerkbeweging Containment Nu.
quote:
(...)
Ze hebben openlijk gespeeld met het idee van "groepsimmuniteit" en hebben zich, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Duitsland, bewust uitgesproken tegen een harde strategie om het virus zoveel mogelijk in te dammen. U kunt nu de gevolgen zien.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195735632
Aantal vrienden in Duitsland klagen juist over het testbeleid. De standaard is testen als iemand waarmee je contact hebt gehad Positief is getest. Maar dan moet dat wel geregistreerd staan. Zo niet moet je flink zeuren aan de telefoon en juiste persoon te pakken krijgen.
Dus minder positieve testen vind ik dan niet vreemd.

Aantal doden is natuurlijk ander verhaal.
Is de Duitser gemiddeld jonger of zijn ouderen voorzichtiger?
Of registreren ze minder snel iemand als coronadode? Dan moet je oversterfte cijfers vergelijken. Dat is sowieso beter ter vergelijking van landen.
Eerst denken, dan typen
pi_195735771
Duitsers zijn sowieso volgzamer.

Wellicht ook te maken met bevolkingsdichtheid in Nederland ?
pi_195735853
Maar dan moet Rutte toch gewoon aftreden ?

Als contactonderzoek bv zo belangrijk is in Duistland, dat werd hier na 2 weken al niet meer gedaan vanwege gebrek aan personeel.
pi_195736450
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 20:16 schreef macca728 het volgende:
Duitsers zijn sowieso volgzamer.

Wellicht ook te maken met bevolkingsdichtheid in Nederland ?
Want Berlijn en het Ruhr gebied zijn dunbevolkt ?
pi_195736499
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 18:35 schreef Gretzl het volgende:
De Süddeutsche Zeitung heeft nogmaals een artikel geschreven over het Nederlandse faalbeleid:

https://www.sueddeutsche.(...)emie-falle-1.5082160

Bloemlezing van enkele conclusies die eruit springen:
[..]

[..]

[..]

quote:
Man hat es in den Niederlanden nicht für nötig gehalten, die Zahl der 1800 Betten zu erhöhen - im ähnlich großen NRW gibt es 6000. Im Vergleich wird wenig getestet, die Gesundheitsämter sind völlig überfordert mit der Nachverfolgung von Kontakten, die für April angekündigte Covid-Warn-App ging soeben erst an den Start. Und Mundschutz? Eine Tragepflicht im öffentlichen Raum wurde eben erst erlassen, und von der Regierung geht eher die Botschaft aus, dass die "mondkapjes" nichts bringen.
Het is natuurlijk niet helemaal waar dat wij het niet nodig vonden om het aantal IC-bedden te vergroten. Dat is al gebeurd (want het waren er eerst nog minder), en bovendien is dat om andere redenen (nu) gewoon niet mogelijk. Ik vraag me wel af waarom er vanuit de regering nog geen duidelijke strategie naar voren is gekomen om het aantal IC-bedden structureel nog verder te vergroten (zorgpersoneel uit het buitenland halen? meer geld naar medische opleidingen? oud-zorgmedewerkers terughalen? mensen omscholen? ...)

Ook lijkt het nu alsof het gebrek aan testen komt doordat de GGDs druk zijn met bron- en contactonderzoek. Dat is volgens mij ook niet helemaal waar. Ook daar heeft de regering natuurlijk wel gefaald, dat valt niet te ontkennen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 19 oktober 2020 @ 21:49:32 #33
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195737662
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 20:11 schreef Piger het volgende:
Aantal vrienden in Duitsland klagen juist over het testbeleid. De standaard is testen als iemand waarmee je contact hebt gehad Positief is getest. Maar dan moet dat wel geregistreerd staan. Zo niet moet je flink zeuren aan de telefoon en juiste persoon te pakken krijgen.
Dus minder positieve testen vind ik dan niet vreemd.

Aantal doden is natuurlijk ander verhaal.
Is de Duitser gemiddeld jonger of zijn ouderen voorzichtiger?
Of registreren ze minder snel iemand als coronadode? Dan moet je oversterfte cijfers vergelijken. Dat is sowieso beter ter vergelijking van landen.
Onze standaard is (nog steeds) testen bij symptomen. Heb je contact gehad met iemand die positief is getest? Dan wacht je maar lekker af in quarantaine tot je symptomen hebt. Krijg je een melding van de app? Dan wacht je maar lekker af in quarantaine tot je symptomen hebt. Dat is vragen om mensen die die quarantaine helemaal skippen, tot ze symptomen hebben en dat wordt dan afgeschoven op de bewering dat wij slechter zouden luisteren.

Dus ik geloof best dat Duitsland ook mankementen heeft in haar beleid, maar die van ons zijn erger. Meer positieve testen bij ons worden niet verklaard door meer testen, we testen juist minder. Ons aantal coronadoden en oversterfte per miljoen inwoners zijn hoger. Bron- en contactonderzoek hebben we grotendeels opgegeven, want het is te druk, terwijl dit juist een vlak is waarop je makkelijk had kunnen opschalen. Je hoeft geen volwaardige dokters, verplegers of GGD-medewerkers op te leiden, slechts mensen die een vragenlijst afgaan en de gegevens registreren.
pi_195738424
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 20:16 schreef macca728 het volgende:
Duitsers zijn sowieso volgzamer.

Wellicht ook te maken met bevolkingsdichtheid in Nederland ?
Waar komt die zelfverzonnen legende toch vandaan dat Nederlanders zo'n rebels en opstandig volkje zijn en Duitsers zo braaf en volgzaam? Er zijn weinig volkeren op de wereld die zulke brave, volgzame belastingslaafjes zijn als wij, Nederlanders...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 19 oktober 2020 @ 22:39:40 #35
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195738652
Nog een artikel om door te spitten over het Duitse succes :)
https://ourworldindata.org/covid-exemplar-germany

twitter
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  maandag 19 oktober 2020 @ 22:42:09 #36
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195738705
Goede analyse @PiyeReloaded over de essentiële verschillen tussen Nederland en Duitsland
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195739133
En ondertussen hebben ze daar in een regio een volledige lockdown, omdat de cijfers toch wel hard omhoog lopen.

https://www.bild.de/regio(...)t-73489042.bild.html
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 19 oktober 2020 @ 23:40:23 #38
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195739918
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 23:02 schreef marcb1974 het volgende:
En ondertussen hebben ze daar in een regio een volledige lockdown, omdat de cijfers toch wel hard omhoog lopen.

https://www.bild.de/regio(...)t-73489042.bild.html
Beter een regio (Berchtesgadener Land met iets meer dan 100.000 inwoners) in korte, intensieve lockdown, dan een heel land voor meerdere maanden in een slappe, gedeeltelijke lockdown. De Duitse lockdowngrens (50/100k/week) is overigens de grens waar steden als Rotterdam en Amsterdam al half augustus aan zaten.

Vroegtijdig ingrijpen maakt dat je geen verregaande maatregelen hoeft te nemen die op het hele land van toepassing zijn.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195740125
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 23:40 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Beter een regio (Berchtesgadener Land met iets meer dan 100.000 inwoners) in korte, intensieve lockdown, dan een heel land voor meerdere maanden in een slappe, gedeeltelijke lockdown. De Duitse lockdowngrens (50/100k/week) is overigens de grens waar steden als Rotterdam en Amsterdam al half augustus aan zaten.

Vroegtijdig ingrijpen maakt dat je geen verregaande maatregelen hoeft te nemen die op het hele land van toepassing zijn.
Mee eens. Hier is de overheid achterlijk naief en slordig. Nauwelijks testen, het openlijk afraden van mondkapjes enz enz. In Duitsland zijn ze echt niet veel strenger maar wel slimmer en alerter. De Duitsers hebben helaas ons land 75 jaar te vroeg bezet 8-)
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_195740184
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 23:40 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Beter een regio (Berchtesgadener Land met iets meer dan 100.000 inwoners) in korte, intensieve lockdown, dan een heel land voor meerdere maanden in een slappe, gedeeltelijke lockdown. De Duitse lockdowngrens (50/100k/week) is overigens de grens waar steden als Rotterdam en Amsterdam al half augustus aan zaten.

Vroegtijdig ingrijpen maakt dat je geen verregaande maatregelen hoeft te nemen die op het hele land van toepassing zijn.
De cijfers hier in Kreis Viersen overstijgen inmiddels die in de gemeentes waar ik opgegroeid ben en in de voorbije jaren gewoond heb aan de Nederlandse zijde van de grens. Langzaam maar zeker kruipen we hier door de stijgende cijfers richting strengere maatregelen, terwijl er in mijn ouderlijk dorp en andere voormalige woonplaats (nog altijd) amper iets aan de hand is.

De voornaamste oorzaak van al die besmettingen is gewoon de totale overbevolking van een groot deel van noordwest Europa. Het beste kun je lekker op het platteland wonen, ver weg van stedelijke Turkse bruiloften, blm-demonstraties, studentenfeestje op hotelkamers en vakantievierende koningen en trouwende ministers van justitie...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_195743541
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:42 schreef Gretzl het volgende:
Goede analyse @:PiyeReloaded over de essentiële verschillen tussen Nederland en Duitsland
Sorry maar het feit dat je dit zegt, zorgt er meteen voor dat ik je minder serieus kan nemen.

Dit is toch geen analyse? Dit zijn losse statements. Deels mening deels feiten zonder bron. Ik zie er geen analyse in.

En dat is ook beetje wat ik hier mis in dit topic.
Besmettingen aantallen weten we tegenwoordig toch allemaal wel dat je die niet kan vergelijken tussen landen onderling? Dan moet je het precieze testbeleid ook kennen.

Dus de doden met elkaar vergelijken is nu interessanter. En daar kan je (zoals eerder gezegd) bijvoorbeeld kijken naar gemiddelde leeftijd, wanneer iemand wordt getest als coronadode en oversterfte.

Laten we hier geen za topic van maken waarbij we alleen naar 1 kan van het verhaal kijken of waarbij iemand in een 'duitsland is geweldig'-bubbel zit. Want daar leren we niets van.
Eerst denken, dan typen
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:41:39 #42
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195743689
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 10:28 schreef Piger het volgende:

[..]

Sorry maar het feit dat je dit zegt, zorgt er meteen voor dat ik je minder serieus kan nemen.

Dit is toch geen analyse? Dit zijn losse statements. Deels mening deels feiten zonder bron. Ik zie er geen analyse in.

En dat is ook beetje wat ik hier mis in dit topic.
Besmettingen aantallen weten we tegenwoordig toch allemaal wel dat je die niet kan vergelijken tussen landen onderling? Dan moet je het precieze testbeleid ook kennen.

Dus de doden met elkaar vergelijken is nu interessanter. En daar kan je (zoals eerder gezegd) bijvoorbeeld kijken naar gemiddelde leeftijd, wanneer iemand wordt getest als coronadode en oversterfte.

Laten we hier geen za topic van maken waarbij we alleen naar 1 kan van het verhaal kijken of waarbij iemand in een 'duitsland is geweldig'-bubbel zit. Want daar leren we niets van.
Ik ben het met je eens dat mijn post niet echt een analyse te noemen is hoor. Het is grotendeels mijn mening op basis van de beschikbare informatie. Maar die cijfers zijn hier echt al in zoveel topics uitgebreid behandeld, die ga ik niet iedere keer opnieuw erbij halen. Wat ik zeg is waar, wie eraan twijfelt mag het opzoeken. De mensen die constant het volksaard riedeltje napraten, dat de regering gebruikt om fouten te verdoezelen, posten daar ook geen bewijs van.

Overigens is wie er precies besmet raken ook (deels) op beleid te herleiden. Als het hier in verzorgingshuizen rondwaardt, omdat er geen mondkapjes werden gedragen, vanwege de claim dat die nutteloos waren, dan is dat absoluut niet iets dat de regering vrijpleit.

Overigens is Duitsland niet geweldig en dat onze regering fouten maakt is vergeeflijk. Wat mij persoonlijk dwars zit is dat alles de schuld is van het volk, ook wanneer er aantoonbaar beleidsfouten zijn gemaakt.

[ Bericht 2% gewijzigd door PiyeReloaded op 20-10-2020 10:49:47 ]
pi_195744825
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 10:41 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat mijn post niet echt een analyse te noemen is hoor. Het is grotendeels mijn mening op basis van de beschikbare informatie. Maar die cijfers zijn hier echt al in zoveel topics uitgebreid behandeld, die ga ik niet iedere keer opnieuw erbij halen. Wat ik zeg is waar, wie eraan twijfelt mag het opzoeken. De mensen die constant het volksaard riedeltje napraten, dat de regering gebruikt om fouten te verdoezelen, posten daar ook geen bewijs van.

Overigens is wie er precies besmet raken ook (deels) op beleid te herleiden. Als het hier in verzorgingshuizen rondwaardt, omdat er geen mondkapjes werden gedragen, vanwege de claim dat die nutteloos waren, dan is dat absoluut niet iets dat de regering vrijpleit.

Overigens is Duitsland niet geweldig en dat onze regering fouten maakt is vergeeflijk. Wat mij persoonlijk dwars zit is dat alles de schuld is van het volk, ook wanneer er aantoonbaar beleidsfouten zijn gemaakt.
Ik ben wat minder streng op de regering.
Het is niet de regering die het probleem is, naar mijn mening, de structuur van politiek/beleid/land. Het feit dat we iets niet gemakkelijk kunnen verplichten maakt het al dat maatregelen niet zoveel doen. In een dictatuur is corona tegengaan een stuk gemakkelijker.
Media/volk heeft hier soms teveel te zeggen. Wat je bijvoorbeeld ook nodig hebt is een sterke politie kracht, die kan handhaven. Nou hebben we enerzijds een capaciteitsprobleem wat de politiek wel aangerekend kan worden (in afgelopen jaren) maar van de andere kant mag een politieagent hier ook bijna niets. In andere landen zijn mensen bang voor politie, hier in Nederland is het eerder een lachertje.

Verzorgingshuizen en mondkapjes is ook zo'n ding.
Er is gezegd dat mondkapjes geen nut hadden. Er is ook gezegd dat er geen mondkapjes genoeg waren op dat moment om ook bepaalde zorg te voorzien.
De vraag is wat 'de overheid' had moeten doen:
1. Zeggen dat een mondkapje geen nut heeft.
2. Zeggen dat mondkapje wel nut heeft, maar we eigenlijk er veel te weinig van hebben.

Dat laatste is eerlijker, maar kan ook zorgen voor paniek. Bijvoorbeeld personeel wat niet meer komt werken.
(Ik weet overigens niet of er nu met mondkapjes in verzorgingshuizen daadwerkelijk minder besmettingen plaatsvinden).

We hebben ook belachelijk veel instanties die allemaal weer een eigen mening hebben. In zoverre is het moeilijk om iets goed te doen.
Persoonlijk zou ik meer daadkracht willen. Gewoon al het gezeik van volk en instantie aan de kant schuiven en goede sterke maatregelen nemen. Maar ook dat kan in Nederland weer niet.

Als mensen zich overigens aan de basis regels zouden houden van zoveel mogelijk thuis werken, en afstand houden, zouden extra maatregelen natuurlijk niet nodig zijn.

In zoverre is zowel het volk als overheid schuldig.
De eerste door niet opvolgen en teveel gejank en tweede door teveel te luisteren.
Eerst denken, dan typen
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:53:33 #44
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195746546
NRW (de grootste deelstaat van Dutsland, grenzend aan een flink deel van de oostgrens van Nederland) heeft 90 ic bed - plaatsen aangeboden aan het ?? DERDE WERELD ?? land Nederland.

Zelfs nu, met de TWEEDE en verwachte Corona golf is Nederland nauwelijks voorbereid.

Ik val vanwege verschillende redenen onder de Corona extra risico groep, en ben uitgenodigd voor de griepprik begin november.
Die griepprik is in Duitsland exact één maand eerder geweest.

Duitsland heeft omgerekend naar aantal inwoners meer dan vijf maal zoveel ic bedden!

En alle belastingen zijn er lager dan in Nederland, Van de BTW tm alles omtrent auto, wegenbelasting, BPM, accijns, loon, erven, schenken, huis kopen, huis bezitten enz.
De minister van justitie (nog wel) houdt zich niet aan zijn regels en de koningsfamilie vliegt met het staatsvliegtuig op vakantie naar Griekenland. Dus op staatskosten en tegen het staatsadvies in.
Het is gewoon niet meer te begrijpen in welk land wij leven.

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 21-10-2020 13:17:33 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:00:13 #45
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_195746615
Duitsland doet het op heel veel fronten beter dan Nederland.

De Duitsers hebben niet jarenlang bezuinigd op ziekenzorg bijvoorbeeld, zoals wij wel onder Rutte hebben gedaan. Duitsers vinden gezondheid zeer belangrijk, het is een cultuur iets ook wel, Frei Korper Kultur, gesundenes Leben, wandern im Wald. Duitse gezondheidszorg is ook veel meer preventief van aard. Wij kennen preventie eigenlijk alleen maar bij tandheelkundige zorg, daar ga je immers ook naar toe als je geen klachten heb elk half jaar.

Duitsland heeft bedden over, heeft IC-capaciteit over, heeft man- en vrouwkracht over. Wij kennen tekorten. Bij ons is heel veel wegbezuinigd.

Bij ons is er nauwelijks gelegenheid je te laten testen, er is onvoldoende testcapaciteit, dat was al in maart en is nog altijd zo meer dan een half jaar later. In Duitsland is de testcapaciteit ruim voldoende.

En natuurlijk de discipline. Duitse discipline. Tachtig jaar geleden ging dat een beetje mis, maar vandaag lijkt het toch wel een goede zaak. En ook gewoon goede voorbeelden. Hebben wij voortdurend tegengestelde berichten via de NOS en elkaar tegensprekende deskundigen, hebben wij mensen aan het roer zonder een medische of exacte opleiding (Rutte deed geschiedenis), met Merkel en haar directe omgeving ligt dat heel anders.

Hebben wij klungelde politici en een koning en koningin die 'een beetje dom' zijn, zoals Gapperhaus die zelf de regels niet zo belangrijk vinden, in Duitsland hebben ze wel goede en gedegen voorbeelden. Merkel staat niet knuffelend op een bruiloft of vliegt tegen alle adviezen even naar een paar Corona-brandhaarden. Voorbeelden zijn belangrijk, als het kabinet en de koning niet het goede voorbeeld kunnen of willen geven, kan je moeilijk van het volk verwachten dat zij de kar wel gaan trekken.

En off-topic kan ik nog tientallen voorbeelden noemen zoals het recht van een vrouw zich te verdedigen bij verkrachting met Tierabwehrschutzspritz (pepperspray) terwijl hier een vrouw bij verkrachting zich alles maar moeten laten welgevallen en men heerlijk naief op 112 vertrouwt die als mosterd na de maaltijd arriveren, maar dat is allemaal off-topic dus.

pi_195746633
In Duitsland hebben ze Corona helemaal niet onder controle
Het enige wat ze daar onder controle hebben is de bevolking....
Al vanaf eind April zijn binnen mondkapjes verplicht, dan wordt je geregeerd door angst....
pi_195746735
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:26 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Waar komt die zelfverzonnen legende toch vandaan dat Nederlanders zo'n rebels en opstandig volkje zijn en Duitsers zo braaf en volgzaam? Er zijn weinig volkeren op de wereld die zulke brave, volgzame belastingslaafjes zijn als wij, Nederlanders...
Geen idee waar jouw legende vandaan komt. Ik heb in duitsland gewoond en daar heerst nog hierarchie en luister je naar een expert.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195747365
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:53 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]

Duitsland heeft omgerekend naar aantal inwoners meer dan vijf maal zoveel ic bedden!

En alle belastingen zijn er lager dan in Nederland, Van de BTW tm alles omtrent auto, wegenbelasting, BPM, accijns, loon, erven, schenken, huis kopen, huis bezitten enz.
De minister van justitie (nog wel) houdt zich niet aan zijn regels en de koningsfamilie vliegt met het staatsvliegtuig op vakantie naar Griekenland. Dus op staatskosten en tegen het stadsadvies in.
Het is gewoon niet meer te begrijpen in welk land wij leven.
Was dat maar zo; zonder zelf zo'n 60 à 70.000 euro mee te brengen kun je het kopen van een huis in Duitsland wel vergeten. Het is niet voor niets dat mijn vriendin en ik een huur- ipv een koopwoning hebben.

NRW (even veel inwoners als nederland) heeft overigens 6000 IC bedden volgens mij, nederlandje op een goeie dag slechts 1800... :')

Veel dingen zijn in Duitsland daadwerkelijk beter en/of minder duur, maar hier in Duitsland kunnen ze er ook wat van: weigeren CT-scans uit te voeren waardoor de verkeerde diagnose gesteld wordt en het helingsproces van een botbreuken in de voet incl. operatie driekwart jaar duurt, vergeten dat je een afspraak met een bepaalde arts hebt, tandartsen die doodleuk opbellen om te zeggen dat de afspraak niet doorgaat vanwege te weinig personeel enz.

Nederland is in veel opzichten een volstrekt incompetent en door halftamme incapabelen bestuurd kutlandje, maar voor de zorg steek ik toch graag even de grens over.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_195747581
quote:
14s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:39 schreef Gretzl het volgende:
Nog een artikel om door te spitten over het Duitse succes :)
https://ourworldindata.org/covid-exemplar-germany

[ twitter ]
Daarom gaan ook diverse regio´s in lockdown. In Nederland hebben wij gewoon domweg veel meer vrijheid.
Duitsland betaalt gewoon met haar eigen vrijheid.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195747797
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:53 schreef LeesFoknl het volgende:
NRW (de grootste deelstaat van Dutsland, grenzend aan een flink deel van de oostgrens van Nederland) heeft 90 ic bed - plaatsen aangeboden aan het ?? DERDE WERELD ?? land Nederland.

Zelfs nu, met de TWEEDE en verwachte Corona golf is Nederland nauwelijks voorbereid.

Ik val vanwege verschillende redenen onder de Corona extra risico groep, en ben uitgenodigd voor de griepprik begin november.
Die griepprik is in Duitsland exact één maand eerder geweest.

Duitsland heeft omgerekend naar aantal inwoners meer dan vijf maal zoveel ic bedden!

Meer dan 5 keer zoveel bedden ja, personeel is ook daar een groot gebrek. Dus die bedden kunnen niet allemaal operationeel worden.
Daarnaast zit er in de financiering van de zorg nog wel een groot verschil. En zijn er vooral andere keuzes gemaakt (waarbij ik niet zeg welke beter zijn).
stupidity has become as common as common sense was before
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')