abonnement Unibet Coolblue
pi_195255391
Dag allen,

Op mijn middelbare school, waar ik werk als docent, wil volgend cursusjaar gaan starten met een module over AI. De module is bedoelt voor VWO2 of 3. In een week of 10 (2 uren per week) krijgen de leerlingen dan een introductie in wat AI is. Denk daarbij aan de geschiedenis, huidige toepassingen en een blik op de toekomst. Daarnaast komt er ook een stukje ethiek rondom deze technologie voorbij. Tot slot laat ik ze ook op een eenvoudige manier kennismaken met algoritmen.

Wat ik echter nog zoek is iets concreets/praktisch erbij. Ik geef bijvoorbeeld ook biologie, en daar kennen we uiteraard practica waarin je de lesstof op een geheel andere manier tot je krijgt. Het enige idee dat ik tot nu toe heb is LEGO Mindstorm pakketten aanschaffen, zodat ze zelf een (eenvoudig) algoritme kunnen programmeren waarmee je een (semi) autonome robot kunt maken.

Heeft misschien één van jullie nog een goed idee hoe je AI in het onderwijs zichtbaar kunt maken? Het mag ook een stukje (betaalde) software op de computer zijn, waardoor ze zelf een beetje kunnen puzzelen met een eenvoudige vorm van AI.

Alvast bedankt!
  vrijdag 25 september 2020 @ 22:11:01 #2
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_195258789
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:32 schreef Shockwave12 het volgende:
Dag allen,

Op mijn middelbare school, waar ik werk als docent, wil volgend cursusjaar gaan starten met een module over AI. De module is bedoelt voor VWO2 of 3. In een week of 10 (2 uren per week) krijgen de leerlingen dan een introductie in wat AI is. Denk daarbij aan de geschiedenis, huidige toepassingen en een blik op de toekomst. Daarnaast komt er ook een stukje ethiek rondom deze technologie voorbij. Tot slot laat ik ze ook op een eenvoudige manier kennismaken met algoritmen.