Te laat denk ik niet. Ik denk wel dat we niet nog 3 weken hebben om het lekker te laten doorkabbelen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:05 schreef PippenScottie het volgende:
Nieuwe maatregelen zijn hard nodig nu.
Alle metrieke lopen hard op en het duurt zeker twee weken voor maatregelen effect hebben. Ik vrees dat we al te laat zijn om overbelasting van ons zorgstelsel te voorkomen.
Het neemt toe. No shit. Doen alsof het halve land in het rood staat is gewoon overdreven en dus niet waar en dus zaai je daar vind ik onnodig paniek mee. Wat heb je er nou aan als dingen nog erger worden gemaakt dan ze al zijn?quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat kaartje dat hierboven is gepost vertelt een ander verhaal.
Het is zo.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het neemt toe. No shit. Doen alsof het halve land in het rood staat is gewoon overdreven en dus niet waar en dus zaai je daar vind ik onnodig paniek mee. Wat heb je er nou aan als dingen nog erger worden gemaakt dan ze al zijn?
Wat jij wil.quote:
Precies, 193 / 355 gemeentes bevinden zich nu in 'code rood' met >50 besmettingen per 100.000 inwoners. Dat cijfer is er niet voor niks. We kunnen allemaal wel blijven temperen en zeggen 'het valt nog mee' maar daar ligt juist de fout. NU ingrijpen voorkomt vele malen erger want we zijn pas net begonnen in deze gevreesde tweede golf periode en het einde is pas in maart/april een keer in zicht.quote:
Dat snap ik heel goed.....quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:05 schreef PippenScottie het volgende:
Nieuwe maatregelen zijn hard nodig nu.
Alle metrieke lopen hard op en het duurt zeker twee weken voor maatregelen effect hebben. Ik vrees dat we al te laat zijn om overbelasting van ons zorgstelsel te voorkomen.
vind ik moeilijk te bepalen op basis van dit plaatjequote:Op vrijdag 25 september 2020 15:10 schreef wpor het volgende:
Half Nederland:
De besmettingen lopen op maar de opnames zullen niet op gaan lopen hoor!1!11 Ja in andere landen zien we dat wel, hier zijn het alleen de jongeren!1!
Corona:
[ afbeelding ]
Zorgelijk plaatje wel.
Jup, de stijgende lijn is weer ingezet. En dan te bedenken dat alle maatregelen die we nu meteen zouden nemen, nog zeker 10 dagen nodig hebben om terug te zien in de cijfers.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:10 schreef wpor het volgende:
Half Nederland:
De besmettingen lopen op maar de opnames zullen niet op gaan lopen hoor!1!11 Ja in andere landen zien we dat wel, hier zijn het alleen de jongeren!1!
Corona:
[ afbeelding ]
Zorgelijk plaatje wel.
Dat roept niet half Nederland. Hier mag ook wel eens tegen opgetreden worden, tegen dit soort populistisch gedram. Zeker met zo'n nietszeggende grafiek erbij.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:10 schreef wpor het volgende:
Half Nederland:
Corona:
[ afbeelding ]
Zorgelijk plaatje wel.
Bek houden!quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:12 schreef quirina het volgende:
Rutte waar blijf je met je spierballentaal?
Gesprek met de minister-presidentquote:Op vrijdag 25 september 2020 15:11 schreef Kickinalfa het volgende:
Persco Rutte, of is dat gewoon ipv zijn reguliere politieke praatje
Ah joh, het is nu vrijdagmiddag, we tillen dit wel even over het weekend heen en dan dinsdag ofzo even perscootje plannen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Precies, 193 / 355 gemeentes bevinden zich nu in 'code rood' met >50 besmettingen per 100.000 inwoners. Dat cijfer is er niet voor niks. We kunnen allemaal wel blijven temperen en zeggen 'het valt nog mee' maar daar ligt juist de fout. NU ingrijpen voorkomt vele malen erger want we zijn pas net begonnen in deze gevreesde tweede golf periode en het einde is pas in maart/april een keer in zicht.
regionale maatregelen zijn al te laat......wat een sukkelsquote:Op vrijdag 25 september 2020 15:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Precies, 193 / 355 gemeentes bevinden zich nu in 'code rood' met >50 besmettingen per 100.000 inwoners. Dat cijfer is er niet voor niks. We kunnen allemaal wel blijven temperen en zeggen 'het valt nog mee' maar daar ligt juist de fout. NU ingrijpen voorkomt vele malen erger want we zijn pas net begonnen in deze gevreesde tweede golf periode en het einde is pas in maart/april een keer in zicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |