abonnement Unibet Coolblue
pi_195247920
Mijn tv (32 inch) heeft het begeven en er zal dus een nieuwe moeten komen. Momenteel gebruik ik de tv eigenlijk alleen voor m’n PS4. Deze staat op m’n slaapkamer en de afstand van mijn positie tot de tv is maar 1,5 meter. Dus eigenlijk is 32 inch iets te groot voor het gamen. Speel voornamelijk COD en FIFA.
Zag dat er ook gaming monitoren te koop zijn, maar heb daar geen ervaring mee of die beter zijn dan een tv.
Wat raden jullie in mijn geval aan? Monitor óf tv, 32 inch of kleiner, wel of geen 4K etc.
Het is de bedoeling dat ik hiermee in de toekomst de PS5 ga gebruiken. Hoop dat jullie me goede adviezen kunnen geven.
  vrijdag 25 september 2020 @ 11:51:07 #2
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_195248238
Ah, nogal een persoonlijke voorkeur. Wat je zelf aangeeft, je zit met de afstand tussen jou en je monitor, wat je fijn vindt kan je alleen zelf inschatten. Mijn ervaring is dat je vrij snel went aan een grote tv, maar als je nu al weet dat 32 inch eigenlijk iets te groot is, dan kom je volgens mij sowieso niet bij een 4k tv. Voor zover ik weet (met mijn geringe kennis), heeft 4k pas zin vanaf een bepaalde grootte, anders kom je niet eens aan de 4k resolutie/kan je het niet eens onderscheiden. Ofzo :+ . Vast wel iemand hier die dat beter uit kan leggen.

Als ik snel naar cool blue ga, zie ik dat ze daar met 4k bij 40 inch beginnen. Dus 4k, tsja.

Dan kom je dus geloof ik bij een full-hd tv of monitor. Ik heb op beide gegamed en dit zijn mijn ervaringen:
- Monitor is veel sneller qua reactiesnelheid. Dat wil zeggen 1 - 5 ms, dus als ik op een knop druk gebeurt dat werkelijk op het scherm vrijwel zonder vertraging. Bij shooters cruciaal. Ik kan eigenlijk niet meer zonder. Dat gezegd hebbende, schijnen veel tv's tegenwoordig een gamemode te hebben. Kijk wel eerst of de tv die je op het oogt hebt dat daadwerkelijk heeft. In hoeverre dat in de buurt komt van de snelheid van een gaming monitor durf ik niet te zeggen.
- Gaming monitoren gaan al snel tot 144 hz tegenwoordig, een dure 4k tv komt volgens mij aan de 100.
- Ik heb de kleuren op een goede tv wel beter gevonden. Maargoed, dat is mijn ervaring. Heb zelf een IPS monitor van ong. 200 eu.
- Op TV minder ghosting (al zal dit ook weer afhankelijk zijn van het paneel monitor + prijsklasse).
- TV vind ik zelf fijner voor mijn ogen. Misschien ook omdat ik er dan minder dicht op zit. Bij een monitor zit je al snel op 30-40 cm max.
- Een monitor geeft direct de output van je console, terwijl een tv dat volgens mij "gladstrijkt". Om een voorbeeld te geven, God of War op mijn monitor was helaas vanwege de 30 fps behoorlijk "schokkerig", maar op een tv werd het veel vloeiender. Echter zou dat voor deze generatie (waar ze mikken op 60 fps minimaal) minder uit moeten maken.
- Op een tv speelde ik vaak vanaf de bank, op een monitor vaak vanaf een (bureau)stoel aan een bureau/tafel. Als je op 1.5 meter blijft zitten zou ik niet snel voor een gaming monitor gaan.
pi_195252756
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:51 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
- Op een tv speelde ik vaak vanaf de bank, op een monitor vaak vanaf een (bureau)stoel aan een bureau/tafel. Als je op 1.5 meter blijft zitten zou ik niet snel voor een gaming monitor gaan.
Allereerst bedankt voor je reactie!
Ik game idd vanuit een bureaustoel, kan je svp laten weten waarom je dan niet snel voor een monitor zou gaan?
Zat o.a. te denken aan eventueel een monitor van 28 inch, bijv. Asus VP28UQGL - 4K UHD Gaming Monitor.
pi_195252876
Of eventueel Samsung LU28E570DS
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:33:06 #5
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_195550176
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 16:34 schreef Tyfuszooi het volgende:

[..]

Allereerst bedankt voor je reactie!
Ik game idd vanuit een bureaustoel, kan je svp laten weten waarom je dan niet snel voor een monitor zou gaan?
Zat o.a. te denken aan eventueel een monitor van 28 inch, bijv. Asus VP28UQGL - 4K UHD Gaming Monitor.
Sorry voor mijn late reactie. Voor gamen vanuit een bureaustoel zou ik wél snel voor een monitor gaan. Maar het is heel persoonlijk. Ik ben een beetje van: bank gamen -> tv, iets verder er vanaf ook (vaak tv op tv meubel). Bureaustoel gamen -> monitor, wat dichterbij (vaak aan een bureau o.i.d.).
pi_195705034
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 17:33 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:

[..]

Sorry voor mijn late reactie. Voor gamen vanuit een bureaustoel zou ik wél snel voor een monitor gaan. Maar het is heel persoonlijk. Ik ben een beetje van: bank gamen -> tv, iets verder er vanaf ook (vaak tv op tv meubel). Bureaustoel gamen -> monitor, wat dichterbij (vaak aan een bureau o.i.d.).
Thnx nog voor je reactie! Heb die Samsung monitor gekocht, dik tevreden mee idd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')