abonnement Unibet Coolblue
pi_195244127
Ik heb mijn havo diploma gehaald. Ik werk in de keuken van een restaurant (goed lopend restaurant, maar geen speciale keuken) ik zit er over na te denken om door te gaan met deze opleiding. Ik zit nog te twijfelen omdat de meeste koks waar ik nu mee werk niet echt een goed leven hebben en vooral in restaurants werken waar de keuken niet heel goed is en het vooral lekker eten is maar niets speciaals. De meesten hebben ook alleen de standaard opleiding gedaan. Ik heb best wel wat aanleg voor de keuken en wil hier dus op door. Maar ik wil wel een zo hoog mogelijk niveau leren. Welke opleidingen moet ik hiervoor doen? Ik begrijp natuurlijk dat er eerst een basis moet zijn met MBOz daarna wil ik wel graag doorgroeien en ik wil graag weten welke opleidingen. Ik wil niet het gevoel hebben dat ik havo weggooi
pi_195245522
Eerst de basisopleiding volgen, daarna werken bij goede restaurants. Er is geen opleiding tot chefkok.
En is dit wel wat je wil? Altijd werken als een ander vrij is?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195410666
Als je havo hebt gedaan zou ik toch ook eens kijken naar een opleiding op HBO niveau waar je het stukje ondernemen/runnen van een restaurant ook leert. Bied je net wat meer naar de toekomst toe.
pi_195410714
Ga voedingsmiddelentechnologie studeren. Als je daarbij nog kokservarijg hebt kun je mooi in dagdienst werken en toch je creativiteit kwijt.
Whatever...
pi_195410719
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 19:43 schreef Zoete_Piraat het volgende:
Als je havo hebt gedaan zou ik toch ook eens kijken naar een opleiding op HBO niveau waar je het stukje ondernemen/runnen van een restaurant ook leert. Bied je net wat meer naar de toekomst toe.
Je hoeft geen studie te doen om te ondernemen, je moet juist kennis hebben van datgeen waarin je onderneemt. Als je een restaurant start en eventueel een kok aanstelt maar geen idee hebt van welke gerechten je wil aanbieden, wat daarvoor nodig is, hoeveel voorraad je moet hebben, hoelang iets houdbaar blijft etc etc dan kom je ook nergens.
pi_195410770
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 19:45 schreef jameshond7 het volgende:
Je hoeft geen studie te doen om te ondernemen, je moet juist kennis hebben van datgeen waarin je onderneemt. Als je een restaurant start en eventueel een kok aanstelt maar geen idee hebt van welke gerechten je wil aanbieden, wat daarvoor nodig is, hoeveel voorraad je moet hebben, hoelang iets houdbaar blijft etc etc dan kom je ook nergens.
Daarom zeg ik "stukje" en "ook". Ik zou het dus niet enkel bij het koken zelf laten, maar meer de verbreding in gaan.
Lijkt mij ook wel een leuke combinatie, weet alleen niet of zoiets wordt aangeboden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')