abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_195240055
Om brieven minder abrupt af te sluiten, zet men nog wel eens 'bij voorbaat dank' voor de slotgroet.
Wat vinden jullie hiervan? Kan dit, hoort dit of moet je dit niet doen?
Ik vind het vrij brutaal overkomen. Alsof je er al vanuit gaat dat iemand iets met jouw verzoek gaat doen. Alsof je van jouw verzoek een soort plicht maakt waarvan je weet dat de lezer zich er aan gaat houden. Welke reden heb je anders om iemand bij voorbaat te danken?
Ook 'ik hoop snel iets van u te horen' kan brutaal overkomen. Alsof je verwacht dat de lezer alles naast zich neer legt om zo snel mogelijk antwoord te geven op jouw vraag. Ik gebruik liever 'ik hoop van u te horen'.
Hoe gaan jullie hiermee om?
pi_195240069
Ik vind het een kutzin maar heb niet altijd zin om iets originelers te bedenken
  donderdag 24 september 2020 @ 20:37:40 #3
203089 Scuidward
Too young to fall in love
pi_195240091
Gewoon bij voorbaat dank. Alvast bedankt. Soms tik ik 10 mails per dag, dan is originaliteit wel het laatste waar ik aan denk.

Originaliteit steek ik in de hoofdboodschap.

edit: als ik weet dat het een lastige vraag is dan kan ik nog wel "alvast bedankt voor de gedane moeite" toevoegen.
pi_195240154
Als het iets kleins is moeten ze het gewoon doen en als het veel werk is heb ik het al mondeling besproken
dus ik zeg gewoon alvast bedankt.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_195240161
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:35 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind het een kutzin maar heb niet altijd zin om iets originelers te bedenken
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:37 schreef Scuidward het volgende:
Gewoon bij voorbaat dank. Alvast bedankt. Soms tik ik 10 mails per dag, dan is originaliteit wel het laatste waar ik aan denk.

Originaliteit steek ik in de hoofdboodschap.

edit: als ik weet dat het een lastige vraag is dan kan ik nog wel "alvast bedankt voor de gedane moeite" toevoegen.
Het gaat niet om orginaliteit. Het gaat erom dat je met 'bij voorbaat dank' suggereert dat het vanzelfsprekend is om antwoord te krijgen. Terwijl het voor sommige mensen niet vanzelfsprekend is om ook daadwerkelijk te antwoorden. Het neemt het idee weg dat het wel of niet antwoorden een keuze is van de lezer en het kan dus opdringerig overkomen. Ik heb het idee dat voornamelijk oudere professoren dit brutaal vinden. Jongere mensen zullen dit minder snel zien als iets brutaals.
  donderdag 24 september 2020 @ 20:45:37 #6
203089 Scuidward
Too young to fall in love
pi_195240185
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:43 schreef jameshond7 het volgende:
Terwijl het voor sommige mensen niet vanzelfsprekend is om ook daadwerkelijk te antwoorden.
Als een collega een vraag stelt is het wel vanzelfsprekend om diegene te antwoorden. Als ik een bedrijf waar ik klant ben een vraag stel idem dito. Als ik koude acquisitie via de mail doe, dan heb je een punt. Maar zelfs dan is het toevoegen van 'bij voorbaat dank' eerder een teken van lef dan van opdringerigheid.

Hoe zou je de mail/brief wel afsluiten? Ik hoop van u te horen geeft in feite dezelfde behoefte aan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Scuidward op 24-09-2020 20:57:40 ]
  donderdag 24 september 2020 @ 21:12:24 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195240631
Die frase is zo standaard dat ik me afvraag of mensen het inderdaad als ‘brutaal’ opvatten.

Tenzij de context het brutaal maakt, natuurlijk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_195240945
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:43 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

[..]

Het gaat niet om orginaliteit. Het gaat erom dat je met 'bij voorbaat dank' suggereert dat het vanzelfsprekend is om antwoord te krijgen. Terwijl het voor sommige mensen niet vanzelfsprekend is om ook daadwerkelijk te antwoorden. Het neemt het idee weg dat het wel of niet antwoorden een keuze is van de lezer en het kan dus opdringerig overkomen. Ik heb het idee dat voornamelijk oudere professoren dit brutaal vinden. Jongere mensen zullen dit minder snel zien als iets brutaals.
Ik zie het niet echt als iets brutaals. Ik gebruik het wel eens richting klanten, omdat ik hun reactie sowieso nodig heb om ze verder te kunnen helpen.
  donderdag 24 september 2020 @ 21:32:32 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_195241165
Het is gewoon een standaard-onderdeel van een mail. zoals hierboven al gezegd. Net als de aanhef en de afsluiting.
Vooral mensen die veel mailen denken daar helemaal niet meer over na.

Het is aan jou als ontvanger daar ook niet moeilijk over te doen, het is gewoon een manier van communiceren.
pi_195241790
Zolang het niet un hoofdletters wordt afgekort en afgesloten met een uitroepteken, vind ik het nog te doen.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')