Nee, ik denk dat ze dat wel wisten maar, mischien tegen beter weten in, hoopten dat het beter zou gaan na de ervaringen van eerder dit jaar.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is denk ik ook onderschat hoe moeilijk het is om na zulke versoepelingen weer over te gaan tot strengere maatregelen.

Voor sommige vakgebieden is klanten bezoeken de kern van het werk, een cv-monteur gaat bijvoorbeeld niet telefonisch uitleggen hoe iemand de gasaansluiting moet vervangen.quote:

Tsja, dan weet je toch gewoon dat het 'aan' is? Dan zit je niet meer in de luxe om maar een beetje te kunnen aanmodderen.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In sommige delen van Amsterdam test bijna 1 op de 4 positief

Ik vind het moeilijk te geloven dat het beleid om deze crisis te beheersen bestaat uit "hopen dat het wel goed zal komen".quote:Op donderdag 24 september 2020 14:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat ze dat wel wisten maar, mischien tegen beter weten in, hoopten dat het beter zou gaan na de ervaringen van eerder dit jaar.

Het zal je verbazen, maar er bestaat in Nederland werk wat je niet thuis kan doen.quote:

Nog niet kunnen vinden welke organisaties dat zijn.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Interessant. Welke twintig organisaties zijn dit dan? Ik wil weten of mijn werkgever erbij zit.

Omdat het een techneut is? Dat lijkt me niet zo raar.quote:

Hmmm weet niet, economische belangen spelen natuurlijk ook een grote rol. Naar mijn idee had je de clusters in DH Rotterdam en Amsterdam veel eerder moeten isoleren? Nu lijkt het toch wederom op een landelijke lockdown, of in elk geval op heel vergaande maatregelen voor grote delen van het land aan te komen. Aangezien drie kwart van het land inmiddels naar code oranje of zelfs rood is.quote:

De TT klopt wel, er zijn vaccins in zicht, we weten alleen nog niet hoe ver weg ze zijn maar er zijn er iig al 2 in grootschalige testen.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:34 schreef Justin_Case het volgende:
En dan deze tt waar ik geen hol van geloof

Dat idee krijg ik ook een beetje, gewoon telkens blijven roepen dat de vaccins er aan komen zodat het volk nog een beetje optimistisch blijft. Misschien niet helemaal eerlijk maar denk ik wel een zinvolle 'leugen' om mensen hoop te geven en nog even door te zetten.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:34 schreef Justin_Case het volgende:

Ojaquote:Op donderdag 24 september 2020 14:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Omdat het een techneut is? Dat lijkt me niet zo raar.

Naja, met name de opnames en overlijdens beginnen nu 'bij te komen' met de besmettingscijfers. Dat schrikt nogal af..quote:Op donderdag 24 september 2020 14:36 schreef Claudia_x het volgende:
Ik snap die verraste reacties hier niet zo goed. Het patroon is toch duidelijk?
[ afbeelding ]

Mijn theorie ook. Toch wel op veel vlakken vergelijkbaar met de situatie in februari toen ook iedereen op vakantie ging en daarna verschillende evenementen plaatsvonden.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Alle versoepelingen na 1 juli in combi met toerisme overal en nergens waarschijnlijk toch teveel van het goede geweest dan?

Ik heb wel het idee dat ze deze tweede golf niet hebben verwacht...quote:Op donderdag 24 september 2020 14:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk te geloven dat het beleid om deze crisis te beheersen bestaat uit "hopen dat het wel goed zal komen".

Het lijkt er sterk op dat het huidige beleid is: "we laten eerst de IC's overstromen en hebben dan hopelijk steun vanuit de bevolking om wel hardere maatregelen te treffen."quote:Op donderdag 24 september 2020 14:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk te geloven dat het beleid om deze crisis te beheersen bestaat uit "hopen dat het wel goed zal komen".

Inderdaad. Mensen riepen hier begin augustus al dat er moest worden ingegrepen in Amsterdam en Rotterdam. Als een stel leken op internet het mis zien gaan, dan moeten de verantwoordelijke bestuurders dat toch helemaal beseffen?quote:Op donderdag 24 september 2020 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Hmmm weet niet, economische belangen spelen natuurlijk ook een grote rol. Naar mijn idee had je de clusters in DH Rotterdam en Amsterdam veel eerder moeten isoleren? Nu lijkt het toch wederom op een landelijke lockdown, of in elk geval op heel vergaande maatregelen voor grote delen van het land aan te komen. Aangezien drie kwart van het land inmiddels naar code oranje of zelfs rood is.

België heeft aangekondigd in maart al te beginnen.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:34 schreef Justin_Case het volgende:

De vaccins zijn er. De vaccins zijn nog niet voldoende getest om te zeggen of ze veilig toepasbaar zijn op grote groepen. Dus er is niets leugenachtigs aan de TT noch is dit een boodschap van de overheid of zo.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:37 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat idee krijg ik ook een beetje, gewoon telkens blijven roepen dat de vaccins er aan komen zodat het volk nog een beetje optimistisch blijft. Misschien niet helemaal eerlijk maar denk ik wel een zinvolle 'leugen' om mensen hoop te geven en nog even door te zetten.

Die hebben straks eerder een vaccin dan een regering.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:38 schreef Elan het volgende:
[..]
België heeft aangekondigd in maart al te beginnen.

Mensen zullen toch werken internet nodig hebben. Of warm water. Of licht. Of wat dan ookquote:

Een lockdown overkomt ons niet, is nog altijd een keuze.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Hmmm weet niet, economische belangen spelen natuurlijk ook een grote rol. Naar mijn idee had je de clusters in DH Rotterdam en Amsterdam veel eerder moeten isoleren? Nu lijkt het toch wederom op een landelijke lockdown, of in elk geval op heel vergaande maatregelen voor grote delen van het land aan te komen. Aangezien drie kwart van het land inmiddels naar code oranje of zelfs rood is.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |