yvette1982 | donderdag 24 september 2020 @ 10:26 |
In december krijg ik een Audi e tron. Ik heb een oprit met eigen parkeerplaats dus daar kan ik makkelijk een laadunit tegen mijn muur plaatsen. Iemand nog tips om op te letten bij offertes of wat ik sowieso nodig heb? Heb je een serviceabonnement nodig? Mijn baas zal de stroom betalen dus het zou mooi zijn als de kosten makkelijk naar mijn baas gaan. Goede ervaringen met bepaalde stations of bedrijven die ze aanleggen? | |
Underdoggy | donderdag 24 september 2020 @ 10:47 |
Wil je een vaste kabel of niet? Ik heb er geen omdat we 2 elektrische auto’s hebben, beide met andere ingang. Daarom zou ik ook zonder kabel aanraden. Wij hebben EV-box met abonnement - die verrekent alles met laad pas en je kan ook nog eigen tarief instellen. Werkt top en is degelijke paal. | |
#ANONIEM | donderdag 24 september 2020 @ 10:55 |
Bij mijn e-auto leverde het leasebedrjif ook de paal en de meterkast aansluiting. Ik begrijp dat jij dit zelf moet betalen? | |
yvette1982 | donderdag 24 september 2020 @ 11:54 |
Ja, ze leveren alleen de auto. Het is ook geen must dat ik dit heb, ik wil het zelf graag. | |
yvette1982 | donderdag 24 september 2020 @ 11:56 |
Ik denk wel vaste kabel. Ik heb straks maar 1 elektrische auto. Het moet overigens geen paal worden maar een box aan de muur. Met jouw abonnement worden de kosten ook naar de werkgever gestuurd? Jammer dat jij het zelf niet hebt betaald, ik ben ook wel benieuwd naar de kosten. | |
Socios | donderdag 24 september 2020 @ 15:31 |
Je krijgt een Audi e-Tron van 80k? Vet | |
yvette1982 | donderdag 24 september 2020 @ 20:19 |
Zeker vet. De baas noemde het zelf meer een directieauto I.p.v. een auto voor werknemers. | |
Underdoggy | donderdag 24 september 2020 @ 21:12 |
Als aansluitingen van je volgende auto anders zullen zijn krijg je wel spijt van je vaste kabel - dat heb ik met veel collega’s die van outlander naar Tesla zijn overgestapt en thuis niet meer kunnen laden. Verrekening met meeste palen gaat via laadpas. Jij krijgt je kosten automatisch terug via laadpaalabbo en via laadpas betaalt je werkgever. Dus als ik bij jouw laadpaal laad, dan wordt dat ook bij mijn werkgever in rekening gebracht. | |
derLudolf | vrijdag 25 september 2020 @ 17:39 |
Ik zou opletten wat voor aansluiting ze verlangen. Is zo'n auto zuiver elektrisch of hangt ie alleen voor de bijtelling aan een laadpaal? Als ie 100% elektrisch is zul je een flinke aansluiting moeten hebben om hem helemaal op te laden. 3x25A volstaat dan niet. | |
fathank | vrijdag 25 september 2020 @ 17:53 |
Plugin hybrides hebben geen bijtellingvoordeel meer. En als je dagelijks laad is 3x25A zat hoor. | |
derLudolf | vrijdag 25 september 2020 @ 17:59 |
Goede zaak. Ligt er aan hoeveel km je rijdt natuurlijk | |
Socios | vrijdag 25 september 2020 @ 18:00 |
Bij 40 kilometer heb je aan een PHEV genoeg | |
fathank | vrijdag 25 september 2020 @ 18:01 |
Op 3 fase 11kw is de accu in 9 uur vol... Savonds aan de lader sochtends vol, zelfs op halve snelheid. @TS Als je een laadpaal wil die met 11kw kan laden moet je een 3x25 ampère hoofdaansluiting hebben. Als je die niet hebt kan het gevolgen hebben voor je vastrecht. [ Bericht 16% gewijzigd door fathank op 25-09-2020 18:12:17 ] | |
Impreza_driving_Nutcase | maandag 28 september 2020 @ 23:29 |
Nee, dat kan het niet. 3x25A is net zo duur als enkelfase 30-40a, qua vastrecht. Heb je nu echter een enkelfase kast zal je een nieuwe meterkast moeten, en een 3 fase hoofdafzekering. Dit zijn wel extra kosten, het vastrecht blijft echter hetzelfde | |
Makrolon | woensdag 30 september 2020 @ 16:31 |
Hoop onzin weer... Tegenwoordig hebben alle autos een type 2 aansluiting, er is geen auto meer nieuw die met een andere aansluiting geleverd word. 3x25 ampere is voor een auto die 11kw kan laden meer dan genoeg. Je vastrecht veranderd niet als je van 1x35/40 naar 3x25 gaat. Enkel eenmalige kosten zal je tegenaan lopen. Je hoeft lang niet in alle gevallen een nieuwe meterkast bij overstap van 1 naar 3 fase, een moderne kast kan prima aangepast worden. | |
TheFreshPrince | woensdag 30 september 2020 @ 16:46 |
3x25A volstaat met gemak. | |
Underdoggy | woensdag 30 september 2020 @ 21:03 |
En paar jaar geleden waren dit nog met name type 1 - daarom staan er nu duizenden palen voor outlanders niets te doen. Wie weet wat ze over 5 jaar weer bedenken? De Tesla (Snel)laadpoort is al 3x veranderd qua design. | |
Makrolon | woensdag 30 september 2020 @ 22:04 |
Type 1 was maar geschikt voor 1 fase. Met de type 2 stekker is niks mis, die gaan ze niet meer veranderen. Daarbij mocht dit gebeuren zullen er vast verloopjes komen of je zet een andere kabel aan de paal. | |
spectrumanalyser | woensdag 30 september 2020 @ 22:14 |
Zo af en toe zie ik al advertenties van particulieren die hun laadpaal wegdoen. als reden geven ze de overstap naar benzine-auto. on-topic; probeer na te gaan of er led-verlichting aan de voorzijde zit. dit kan nogal storend zijn voor eventuele overburen. | |
yvette1982 | maandag 19 oktober 2020 @ 10:02 |
Is dat Load balancing nodig of is het niet nodig als de laadpaal op een aparte groep zit? | |
Herkauwer | maandag 19 oktober 2020 @ 10:06 |
Heb je een slimme meter? Dan kan je de laadpaal aansluiten op de slimme meter en dan heb je load balancing, anders kunnen ze het op een andere manier oplossen door er een kastje tussen te plaatsen die het vermogen meet. Ik heb toentertijd een elektricien de meterkast zo laten aanpassen dat het verbruik netjes verdeeld werd. | |
Herkauwer | maandag 19 oktober 2020 @ 10:09 |
Mijn laadpaal stond op de oprit en had een mobiele verbinding waardoor ik leverancier van stroom was voor de laadpaal. Deze rekening ging automatisch naar mijn werkgever en kreeg ik rond de 15de van de maand erop mijn stroomkosten vergoed. Vergeet niet om je voorschot van je elektra direct te verhogen want ik ging naar meer dan 1000kw/h per maand aan stroomverbruik. Piekmaanden zelfs 1200 kw/h. | |
yvette1982 | maandag 19 oktober 2020 @ 12:30 |
Nog niet. Ik zit nog steeds te twijfelen welke paal ik neem. Ik dacht nu aan de EVBox Elvi |