Bij mijn e-auto leverde het leasebedrjif ook de paal en de meterkast aansluiting.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:26 schreef yvette1982 het volgende:
In december krijg ik een Audi e tron. Ik heb een oprit met eigen parkeerplaats dus daar kan ik makkelijk een laadunit tegen mijn muur plaatsen.
Iemand nog tips om op te letten bij offertes of wat ik sowieso nodig heb? Heb je een serviceabonnement nodig? Mijn baas zal de stroom betalen dus het zou mooi zijn als de kosten makkelijk naar mijn baas gaan.
Goede ervaringen met bepaalde stations of bedrijven die ze aanleggen?
Ja, ze leveren alleen de auto.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:55 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Bij mijn e-auto leverde het leasebedrjif ook de paal en de meterkast aansluiting.
Ik begrijp dat jij dit zelf moet betalen?
Ik denk wel vaste kabel. Ik heb straks maar 1 elektrische auto.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:47 schreef Underdoggy het volgende:
Wil je een vaste kabel of niet? Ik heb er geen omdat we 2 elektrische auto’s hebben, beide met andere ingang. Daarom zou ik ook zonder kabel aanraden.
Wij hebben EV-box met abonnement - die verrekent alles met laad pas en je kan ook nog eigen tarief instellen. Werkt top en is degelijke paal.
Zeker vet. De baas noemde het zelf meer een directieauto I.p.v. een auto voor werknemers.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:31 schreef Socios het volgende:
Je krijgt een Audi e-Tron van 80k? Vet
Als aansluitingen van je volgende auto anders zullen zijn krijg je wel spijt van je vaste kabel - dat heb ik met veel collega’s die van outlander naar Tesla zijn overgestapt en thuis niet meer kunnen laden. Verrekening met meeste palen gaat via laadpas. Jij krijgt je kosten automatisch terug via laadpaalabbo en via laadpas betaalt je werkgever. Dus als ik bij jouw laadpaal laad, dan wordt dat ook bij mijn werkgever in rekening gebracht.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:56 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
Ik denk wel vaste kabel. Ik heb straks maar 1 elektrische auto.
Het moet overigens geen paal worden maar een box aan de muur.
Met jouw abonnement worden de kosten ook naar de werkgever gestuurd?
Jammer dat jij het zelf niet hebt betaald, ik ben ook wel benieuwd naar de kosten.
Plugin hybrides hebben geen bijtellingvoordeel meer.quote:Op vrijdag 25 september 2020 17:39 schreef derLudolf het volgende:
Ik zou opletten wat voor aansluiting ze verlangen.
Is zo'n auto zuiver elektrisch of hangt ie alleen voor de bijtelling aan een laadpaal?
Als ie 100% elektrisch is zul je een flinke aansluiting moeten hebben om hem helemaal op te laden. 3x25A volstaat dan niet.
Goede zaak.quote:Op vrijdag 25 september 2020 17:53 schreef fathank het volgende:
[..]
Plugin hybrides hebben geen bijtellingvoordeel meer.
Ligt er aan hoeveel km je rijdt natuurlijkquote:En als je dagelijks laad is 3x25A zat hoor.
Bij 40 kilometer heb je aan een PHEV genoegquote:Op vrijdag 25 september 2020 17:59 schreef derLudolf het volgende:
Ligt er aan hoeveel km je rijdt natuurlijk
Op 3 fase 11kw is de accu in 9 uur vol... Savonds aan de lader sochtends vol, zelfs op halve snelheid.quote:Op vrijdag 25 september 2020 17:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Goede zaak.
[..]
Ligt er aan hoeveel km je rijdt natuurlijk
Nee, dat kan het niet.quote:Als je een laadpaal wil die met 11kw kan laden moet je een 3x25 ampère hoofdaansluiting hebben. Als je die niet hebt kan het gevolgen hebben voor je vastrecht.
3x25A volstaat met gemak.quote:Op vrijdag 25 september 2020 17:39 schreef derLudolf het volgende:
Ik zou opletten wat voor aansluiting ze verlangen.
Is zo'n auto zuiver elektrisch of hangt ie alleen voor de bijtelling aan een laadpaal?
Als ie 100% elektrisch is zul je een flinke aansluiting moeten hebben om hem helemaal op te laden. 3x25A volstaat dan niet.
En paar jaar geleden waren dit nog met name type 1 - daarom staan er nu duizenden palen voor outlanders niets te doen. Wie weet wat ze over 5 jaar weer bedenken? De Tesla (Snel)laadpoort is al 3x veranderdquote:Op woensdag 30 september 2020 16:31 schreef Makrolon het volgende:
Hoop onzin weer...
Tegenwoordig hebben alle autos een type 2 aansluiting, er is geen auto meer nieuw die met een andere aansluiting geleverd word.
Type 1 was maar geschikt voor 1 fase. Met de type 2 stekker is niks mis, die gaan ze niet meer veranderen. Daarbij mocht dit gebeuren zullen er vast verloopjes komen of je zet een andere kabel aan de paal.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:03 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
En paar jaar geleden waren dit nog met name type 1 - daarom staan er nu duizenden palen voor outlanders niets te doen. Wie weet wat ze over 5 jaar weer bedenken? De Tesla (Snel)laadpoort is al 3x veranderd
qua design.
Heb je een slimme meter? Dan kan je de laadpaal aansluiten op de slimme meter en dan heb je load balancing, anders kunnen ze het op een andere manier oplossen door er een kastje tussen te plaatsen die het vermogen meet.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:02 schreef yvette1982 het volgende:
Is dat Load balancing nodig of is het niet nodig als de laadpaal op een aparte groep zit?
Nog niet. Ik zit nog steeds te twijfelen welke paal ik neem. Ik dacht nu aan de EVBox Elviquote:Op maandag 19 oktober 2020 10:06 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Heb je een slimme meter? Dan kan je de laadpaal aansluiten op de slimme meter en dan heb je load balancing, anders kunnen ze het op een andere manier oplossen door er een kastje tussen te plaatsen die het vermogen meet.
Ik heb toentertijd een elektricien de meterkast zo laten aanpassen dat het verbruik netjes verdeeld werd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |