abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195218937
Hallo,

ik heb afgelopen juli mijn diploma behaald op het HBO. Hierdoor had ik in juli voor het laatst recht op studiefinanciering. Mijn OV heb ik wel ruim op tijd stopgezet dus dat is allang geregeld maar nu heb ik dus (expres) mijn studiefinanciering pas vanaf vandaag stopgezet, ik heb dus augustus en september studiefinanciering ontvangen zonder dat ik daar recht op had (die van sept komt morgen binnen).
De reden dat ik dit heb gedaan is omdat mij namelijk is beloofd door me stagebedrijf dat ik in juli direct na me afstuderen daar aan het werk mocht. Door corona is dit iets anders gelopen en heb ik 2,5 maand moeten overbruggen zonder inkomen waardoor ik de extra 2 maanden studiefinanciering heel goed kon gebruiken zodat ik in ieder geval me huur/boodschappen kon betalen. Nu ben ik 2 weken geleden begonnen met me nieuwe baan en is alles geregeld en goed gekomen.

Mijn vraag is dan ook hoe dit bij DUO geregeld wordt. Ik neem aan dat ik dit sowieso moet terugbetalen wat ook terecht is maar wordt dit bedrag dan bovenop mijn studieschuld geteld? Of krijg ik een acceptgiro die ik moet betalen? Of kan ik een betalingsregeling treffen met ze? Ik ben hier erg benieuwd naar. Online kan ik hier niks over terug vinden behalve dat er een boete staat op het te laat stopzetten van je OV maar dit is bij mij gelukkig niet het geval.
  woensdag 23 september 2020 @ 16:19:33 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_195218983
als goed is kan je terugbetalingsregeling treffen of anders bij ( gratis ) buro rechts hulp gaan vragen die weten veel over dit soort zaken
pi_195220143
Nog aanvullend

quote:
Uw uitschrijfdatum bepaalt tot wanneer u recht hebt op studiefinanciering of tegemoetkoming. Dit is vaak een andere datum dan de datum van uw diploma-uitreiking.
https://duo.nl/particulier/diploma-behaald/wat-moet-u-regelen.jsp
pi_195220412
Mooi dom, had je beter een uitkering plus voorschot kunnen aanvragen.
pi_195228857
Een aantal jaar geleden kreeg ik eerst een brief dat ik te veel had ontvangen, met een acceptgiro erbij om het terug te betalen. Toen een herinnering, en uiteindelijk de mededeling dat het bij de rest van mijn studieschuld was opgeteld, precies wat ik wilde :p (meestal is wachten en niets doen een slecht advies maar in dit geval gaf dat dus het gewenste resultaat ;) )

(Bij mij was het omdat ik in het buitenland studeerde, dan moet je elk jaar bewijzen dat je daar studeert door een formulier te laten invullen en ondertekenen/bestempelen door iemand van de opleiding. Daar liep het collegejaar van oktober tot september maar dat is te moeilijk voor DUO dus moest ik van hen voor die ene maand in september nog bewijzen dat ik toen studeerde terwijl ik alweer 1000 km verderop woonde, dus daar ging ik mooi niet voor terug :p)
  donderdag 24 september 2020 @ 08:47:01 #8
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_195228911
Bij werd het ook bij de lopende schuld opgeteld. Is wel lang geleden trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')