Wij kunnen je vast meer vertellenquote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:20 schreef georgeomar het volgende:
Hoi mensen,
Ik heb vandaag een berichtje gekregen van duo dat mijn studiefinanciering is stopgezet (omdat ik daar geen recht meer op had sinds juni 2016.) Ik ben gestopt met mijn opleiding op 31 mei. Nu moet ik het teveel betaalde studiefinanciering terugbetalen wat mij logisch lijkt. Alleen ik begin in augustus weer met een nieuwe opleiding, heb ik nog wel recht op studiefinanciering door het 1 maand teveel uitbetaalde stuffie? Zoja, heb ik dan ook nog recht op de zogehete 'overbrugging' van stuffie de aankomende maand/en?
Ik heb de wijziging vandaag doorgegeven over mijn nieuwe opleiding.
Wie kan mij hier meer over vertellen?
Ik volgde een niveau 4 opleiding en ga in augustus ook weer een niveau 4 opleiding volgen.quote:Op woensdag 20 juli 2016 13:13 schreef DUO-Webcare het volgende:
[..]
Wij kunnen je vast meer vertellen.
Maar om je van een goed antwoord te kunnen voorzien, willen we weten welk niveau opleiding je volgde en welk niveau je straks in augustus gaat volgen.
^CN
Dan hebben we goed nieuws voor je. Je kunt dan een overbrugging aanvragen van je oude mbo-opleiding naar je nieuwe mbo-opleiding. Dit betekent dat je in de maanden tussen beide studies recht hebt op studiefinanciering. Hierbij hoort ook het studentenreisproduct.quote:Op donderdag 21 juli 2016 15:42 schreef georgeomar het volgende:
[..]
Ik volgde een niveau 4 opleiding en ga in augustus ook weer een niveau 4 opleiding volgen.
hartelijk dank voor het antoord! Geld dit ook als ik 1 maand teveel stuffi uitbetaald heb gekregen? Ik heb overigens ook een OV schuld van 1 maand nu..quote:Op donderdag 21 juli 2016 15:54 schreef DUO-Webcare het volgende:
[..]
Dan hebben we goed nieuws voor je. Je kunt dan een overbrugging aanvragen van je oude mbo-opleiding naar je nieuwe mbo-opleiding. Dit betekent dat je in de maanden tussen beide studies recht hebt op studiefinanciering. Hierbij hoort ook het studentenreisproduct.
Wat moet je doen? Geef via Mijn DUO je nieuwe opleiding door. Lees hier hoe je het regelt.
Zodra je nieuwe opleiding met de overbrugging is verwerkt, ontvang je weer studiefinanciering. Als je nu geen betaling voor de maand juli ontvangt, dan betalen we deze uit met de studiefinanciering van augustus (mits je geen andere schulden buiten je prestatiebeurs om hebt).
^CN
Jazeker. De schuld over de maand juni komt dan te vervallen. Dit geldt voor zowel je studentenreisproduct als voor de uitbetaalde beurs.quote:Op donderdag 21 juli 2016 17:05 schreef georgeomar het volgende:
[..]
hartelijk dank voor het antoord! Geld dit ook als ik 1 maand teveel stuffi uitbetaald heb gekregen? Ik heb overigens ook een OV schuld van 1 maand nu..
Top! Hartelijk dank voor de snelle antwoorden, dit stelt me mooi gerust!quote:Op donderdag 21 juli 2016 17:16 schreef DUO-Webcare het volgende:
[..]
Jazeker. De schuld over de maand juni komt dan te vervallen. Dit geldt voor zowel je studentenreisproduct als voor de uitbetaalde beurs.
Regel het voor aanstaande vrijdag 19u en volgende week zie je de correctie terug in Mijn DUO.
Ps: we gaan er nu wel vanuit dat je nieuwe opleiding ook een voltijd opleiding is.
^CN
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |