abonnement Unibet Coolblue
pi_195217373
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Oh en als de politie moeite heeft met de handhaving in GB, wordt de hulp van het leger ingezet.

Het kan snel gaan, dus.

Laten we hopen dat het hier niet zo ver hoeft te komen.
Als je het leger nodig hebt om te handhaven lijkt me dat een slecht teken voor het bestaande draagvlak.
I'll give you something to do
pi_195217595
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:51 schreef hartloper het volgende:

[..]

Ja, er is een lockdown nodig voor bovenstaande mensen.
Het spijt me.

Je kan inderdaad niet achter de deuren controleren, en dat is misschien wel goed.
Maar dan moeten we er alles op alles aan doen om te lockdownen waar we wel invloed op hebben.
Want + huisfeesten + volle stadions + veel mensen die zich niet aan de maatregelen houden kan echt niet.

@:eragon2890 ik neem aan dat het "knuffelevenement" wat komend weekend plaats vindt in Nijmegen niet door gaat nu de besmettingen zo snel verdubbelen? Of dat jullie met mondkapjes dragen op zijn minst en elkaar niet aanraken en de 1,5 meter afstand garanderen?
Ik ben gewoon eens nieuwsgierig hoe mensen als jij / in jullie scene hier nu mee om gaan nu het virus zich in een razendsnel tempo verspreid
Wel, zoals ik eerder zei, het is natuurlijk nooit een "knuffelevent" geweest, het is gewoon een conventie/fan event voor fans van anime, manga etc met cosplay catwalk, wedstrijden, lezingen, workshops etc. En specifiek hier altijd nadruk op de markt waar dan winkels staan maar ook heel veel mensen die gewoon eigen buttons verkopen enzo.

Hugs en samen op de foto en lekker enthusiast doen en vrienden maken is gewoon iets wat veel bezoekers dsn altijd en wat veel mensen het leukste vinden.

Net als elk ander event wat door mocht gaan was ook het event een paar weken terug helemaal aangepast op die 1,5m in theorie (in uitgebreid overleg met veiligheidsregio en RIVM hoorde ik van de voorzitter) en de inspecteur in burger van de gemeente die er de hele zaterdag was was ook extreem tevreden en gaf complimenten wat ik hoorde.

Waarbij ze in theorie verder gingen dan de eigenlijke maatregelen-ze maakte bij de 1.5m geen onderscheid tussen onder de 18 en daarboven. Mondkapjes waren niet verplicht, maar daar doen we in nederland niet aan, volgens het rivm en van dissel werken ze immers niet.

In de praktijk hield men zich er dus niet zo strikt aan en hoewel ze het soms wel probeerdem was effectief toezicht houden natuurlijk moeilijk- en die groepsfoto bv deed ik ook gewoon even buiten het terrein. (Het was echt in de rimboe of zo rimboe als het in nl wordt).


Mede denk ik omdat waar en wanneer het was gewoon niets aan de hand was echt, en het publiek gemiddeld wat jonger is dan op andere evenementen van dit soort, een flink deel onder de 18, ja die hugden dus nog, maar die was dan ook vanaf 1 juli rechtstreeks door de overheid verteld dat dat altijd en overal weer mocht. Duh. Daarboven was het gewoon allemaal vrij relaxed want er was daar dus gewoon niets aan de hand toen, er is ook voorspelbaar niets uit gekomen.

Wel zag je er meer Mondkapjes dan in de rest van nl , simpelweg denk ik omdat het Japanse popcultuur event is, en daar dragen ze die dingen al decennia dus dat sijpelt toch enigzins door.

Ik verwacht zeker niet dat mensnen die het toen niet deden nu mondkapjes gaan dragen, want we horen nog steeds van jaapgod dat ze niet werken. Vrij logisch. De rest van nl en andere evenementen (elfia, bioscopen, ga zo maar door) zie ik ze ook niet ineens.

Wel verwacht ik omdat het nu weer oploopt dat mensen minder gaan huggen (iig het deel boven de 18, de rest mag het immers overal buiten het event nog en wordt steeds gezegd door regering dat geen probleem is) en de 1.5m wat serieuzer nemen (wat dan waarschijnlijk net als overal zelfs bij mensen die het serieus nemen verwaterd tot 1 meter, maar gewoon minder hugs en wat meer afstand dus) en er dan nog maar het gezelligst mogelijk van te maken. Zelf ben ik dat iig wel van plan.

Het gaat verder gewoon door, net als de gamma racing day, de voetbalwedstrijden en alles wat verder gepland staat nog gewoon doorgaat, maar ik vermoed dat mensen het dus wat meer op gaan letten nu het oploopt. Ik wel iig. Iig het gedeelte 18+, maar voor knuffelende -18 moet je bij de overheid zijn, die hameren er steeds op dat mag en kan, dus dat die dan ook gewoon weer met vriendinnenn knuffelen op de verjaardag is volkomwn logisch.

(Hoe ze niet inzien dat ze dan totaal niet meer serieus worden genomen als ze vervolgens zeggeb dat 20 jarigen grofweg er mee moeten stoppen is me een raadsel, maar dat is een ander onderwerp 🙄)

Tldr: die garanties voor 1.5m waren er al, maar zullen nu denk ik serieuzer genomen worden want het loopt op versus was daar toen gewoon niet aanwezig ongeveer, en Mondkapjes zal je niet massaal zijn met dank aan de overheid, zien we nergens, maar meer dan rest van nederladn waarschijnlijk omdat het een Japan event is.

En maar wachten op dat vaccin, ik houd me er nog steeds aan vast dat dat er gewoon aankomt en na brede uitrol over ongeveer een ja ons gewoon van die verschikkelijk ongezellige *KUT* 1.5m verlost. Maar dat is voor de lange termijn en daar houd ik me ook aan vast - voor nu komend weekend is dit m'n plan en verwachting.
#WeesGeenWhales
pi_195217865
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:51 schreef hartloper het volgende:

[..]

Je bent wel heel stellig. Soms denk ik dat je Mark Rutte bent :)
Kerel, we weten het allemaal niet. Ik niet, jij niet ... het kan alle kanten op gaan.
Ik zou niet zo stellig zijn daarover, als de tweede kamer het niet al had afgeschoten. Also ik had het hier niet over een tweede lockdown maar specifiek over controle achter de voordeur, alleen dat deel - waarvan jij ook zei dat het hier idd niet kan waarschijnlijk. Dat zie ik niet gebeuren- voor de rest is komende paar maanden idd afwachten dat klopt.
#WeesGeenWhales
pi_195217918
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Oh en als de politie moeite heeft met de handhaving in GB, wordt de hulp van het leger ingezet.

Het kan snel gaan, dus.

Laten we hopen dat het hier niet zo ver hoeft te komen.
Dat is niet zo. Ze worden hooguit gebruikt voor administratie en beveiliging van monumenten enzo als de politie het te druk heeft door deze tijdelijke extra taken, niet voor handhaving van deze tijdelijke regels. Is duidelijk gezegd inmiddels 😉
#WeesGeenWhales
pi_195219595
quote:
19s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:02 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dat was natuurlijk geen lockdown.
Jawel, een zware ook. Dat wil ik niet meer.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 23 september 2020 @ 20:34:57 #56
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_195223770
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 15:11 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Wow wat een uitgebreide inhoudelijke reactie, veel plezier op de tomofair. Elfia was prima te doen met de aanpassingen, nauwelijks mondkapjes gezien.. niet zo gek natuurlijk omdat het buiten was. Laten we hopen dat events als deze komende maanden gewoon mogelijk blijven.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_195224969
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:34 schreef GemMagic het volgende:
Laten we hopen dat events als deze komende maanden gewoon mogelijk blijven.
Ik gun ieder zijn plezier, maar betwijfel of dit soort grote evenementen op dit moment goed zijn.
Iets in mij zegt dat daar binnenkort toch weer even de stekker uit getrokken wordt.
De veiligheidsregio zal in iedergeval dit soort evenementen nauwlettend in de gaten gaan houden
pi_195225164
Komende maanden zullen er ook geen evenementen binnen gehouden, lijkt me. We zijn dan minder buiten in de herst en wintermaanden.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195225230
Als we gewoon de evenementen voorlopig aflassen, horeca sluiten, afstandsregels voor scholieren weer invoeren en het thuiswerken een stuk minder vrijblijvend maken dan kunnen we waarschijnlijk wel zonder lockdown. Niet dat we er in Nederland een gehad hebben trouwens.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195225425
Hebben we ooit een echte lockdown gehad dan? Er is toch niemand ooit verboden om het huis uit te gaan? Er is volgens mij geen enkele winkel verplicht geweest om dicht te gaan? Enz enz. De eerste lockdown moeten we nog meemaken volgens mij..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_195225855
Ik denk wel dat er een lockdown gaat komen zoals die er was eind maart. Alleen dan regionaal. Dat er in Drenthe cafés dicht moeten omdat er in Den Haag een grote stijging is lijkt me niet verkoopbaar.

Reden: de signaalwaarde voor IC opnames is gepasseerd. Hier werd in maart op geacteerd. Code zwart moet worden voorkomen omdat dat tot disproportioneel meer doden gaat leiden omdat de reguliere zorg dan teveel onder druk komt te staan.

Maar ik denk niet dat men zich voldoende realiseert dat ze door die code zwart hun eigen toegang tot zorg op het spel zetten door losbandig om te gaan met de corona regels. Die lockdown gaat er dus komen.
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 01:45:47 #62
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_195227328
nee, maar ik hoop op een hele strenge landelijke.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_195227417
Nee, nooit meer.
  donderdag 24 september 2020 @ 05:11:00 #64
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_195227726
Ja, dat kon je maanden geleden al zien aankomen. Teveel mensen hebben alleen zaagsel in hun domme kop.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 24 september 2020 @ 05:14:28 #65
186611 Haags
pi_195227744
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 02:37 schreef Za het volgende:
Nee, nooit meer.
Ik vrees een beetje van wel nu.
Zonder wrijving geen glans
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')