Die bellen zeker ook met een Nokia?quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:59 schreef Tyr80 het volgende:
Denk dat je dan in een Kia hoort te rijden ofzo. De mensen die ik daarin zie rijden hebben ook niks met auto’s.
Hyundai Kona of Kia Niro, zou ik dan eerder aan denken.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:22 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Hyundai Kona of MG ZS, beiden elektrisch.
Deze Socios. Wat een woordenkunstenaar.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:01 schreef Socios het volgende:
[..]
Die bellen zeker ook met een Nokia?
Kia heeft toch wel wat stappen gezet, maakt best leuke modellen en je hebt relatief veel auto voor je lease-budget.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:59 schreef Tyr80 het volgende:
Denk dat je dan in een Kia hoort te rijden ofzo. De mensen die ik daarin zie rijden hebben ook niks met auto’s.
Kia Niro hybrid dus. Prima wagen, van binnen echt wel netjes afgewerkt, en in de praktijk haal je ook gewoon 1:23, zeker nu je nog maar 100 magquote:Op dinsdag 22 september 2020 17:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hyundai Kona of Kia Niro, zou ik dan eerder aan denken.
Ik doelde op de elektrische versie.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:40 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Kia Niro hybrid dus. Prima wagen, van binnen echt wel netjes afgewerkt, en in de praktijk haal je ook gewoon 1:23, zeker nu je nog maar 100 mag
Ik zou dan voor een dynamic plus Line kiezen. Laat de plug in maar staan, dat verschil in prijs verdien je niet terug
Electrische versies zijn wel echt veel duurder. En ook daar is de vraag of het het prijs verschil waard is. In jouw geval waarschijnlijk wel, want minder bijtelling. Maar heb je genoeg aan de actie radius?quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik doelde op de elektrische versie.
Hybride zou ik de Toyota Corolla 2.0 Hybrid Touring Sport aanraden (maar die rij ik zelf )
Als ik er in zou hebben gepast met m'n 194 was het een heel goede optie. Maar helaasquote:Op dinsdag 22 september 2020 17:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik doelde op de elektrische versie.
Hybride zou ik de Toyota Corolla 2.0 Hybrid Touring Sport aanraden (maar die rij ik zelf )
Huh? We hebben het over de huidige Corolla toch?quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:45 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Als ik er in zou hebben gepast met m'n 194 was het een heel goede optie. Maar helaas
Mijn geval? Geen bijtelling want heb ‘m gekocht.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:44 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Electrische versies zijn wel echt veel duurder. En ook daar is de vraag of het het prijs verschil waard is. In jouw geval waarschijnlijk wel, want minder bijtelling. Maar heb je genoeg aan de actie radius?
Naja, ik niet dus. Want kan bijna nooit bij mijn huis parkeren (geen oprit)quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Mijn geval? Geen bijtelling want heb ‘m gekocht.
Maar elektrisch kan zeker gunstig zijn in bijtelling.
En actieradius? Je moet minimaal 138.795km per jaar rijden om de accu iedere dag leeg te rijden van een Kona of Niro.
In de praktijk heb je iedere ochtend een volle accu en dus maximale range.
Dat dacht ik ook, maar ik heb een relatief lang bovenlichaam en groot hoofd denk ik. Ik moet ook iets rechterop zittenquote:Op dinsdag 22 september 2020 18:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Mijn geval? Geen bijtelling want heb ‘m gekocht.
Maar elektrisch kan zeker gunstig zijn in bijtelling.
En actieradius? Je moet minimaal 138.795km per jaar rijden om de accu iedere dag leeg te rijden van een Kona of Niro.
In de praktijk heb je iedere ochtend een volle accu en dus maximale range.
Het moet zo zijn dan... ik ben ook niet bepaald "klein" en zit echt riant in de Corolla...quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:12 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar ik heb een relatief lang bovenlichaam en groot hoofd denk ik. Ik moet ook iets rechterop zitten
Dat is wel minder, dan is een EV voorlopig nog niet praktisch.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:11 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Naja, ik niet dus. Want kan bijna nooit bij mijn huis parkeren (geen oprit)
Ik denk dat je in een Corolla met panoramadak gezeten hebt. Dat scheelt nogal een paar centimeter.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:12 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar ik heb een relatief lang bovenlichaam en groot hoofd denk ik. Ik moet ook iets rechterop zitten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik paste alleen echt goed en comfortabel in een Niro, een Q5 of XC60. En die laatste twee pasten niet in mijn portemonnee ;pquote:Op dinsdag 22 september 2020 18:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het moet zo zijn dan... ik ben ook niet bepaald "klein" en zit echt riant in de Corolla...
XC40 zal 'm dan ook wel niet wordenquote:Op dinsdag 22 september 2020 19:26 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Ik paste alleen echt goed en comfortabel in een Niro, een Q5 of XC60. En die laatste twee pasten niet in mijn portemonnee ;p
Ik wilde eigenlijk altijd een Lexus. Maar dat merk is dus echt voor kleine mensen gemaakt. Beetje jammerquote:Op dinsdag 22 september 2020 19:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
XC40 zal 'm dan ook wel niet worden
Kan de gemeente daar niks mee dan? Als in bord met nummerbord erop voor je laadplek.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:11 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Naja, ik niet dus. Want kan bijna nooit bij mijn huis parkeren (geen oprit)
Onze gemeente doet niet eens aan laadpalen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:31 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Kan de gemeente daar niks mee dan? Als in bord met nummerbord erop voor je laadplek.
RAV4?quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:31 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Ik wilde eigenlijk altijd een Lexus. Maar dat merk is dus echt voor kleine mensen gemaakt. Beetje jammer
Die range valt anders vies tegen, bijna helemaal gelijk dat je iedere ochtend volle range hebt. Als je een enkel fase auto hebt dan is dat niet gegarandeerd. Dan laad je met maximaal 3,7 kw en als je veel weg bent kan een nacht laden niet voldoende zijn.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Mijn geval? Geen bijtelling want heb ‘m gekocht.
Maar elektrisch kan zeker gunstig zijn in bijtelling.
En actieradius? Je moet minimaal 138.795km per jaar rijden om de accu iedere dag leeg te rijden van een Kona of Niro.
In de praktijk heb je iedere ochtend een volle accu en dus maximale range.
Hier verschijnen wel op random plaatsen steeds meer laadpalen (centrum).quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:32 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Onze gemeente doet niet eens aan laadpalen.
Lol, die is wel hoog maar heeft ook een hele hoge zit. Dus dan zit je nog tegen het plafond.quote:
Nee, ik woon in een wijk die in '70 is gebouwd. Toen hadden de mensen gemiddeld 0.7 auto hier, nu 1.8quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hier verschijnen wel op random plaatsen steeds meer laadpalen (centrum).
Parkeerproblemen hebben we hier niet echt (Fries dorp) en in mijn geval kan hij op de oprit.
#randstadstruggles denk ik dan altijd
Het is natuurlijk niet handig om een auto met 1-fase oplaadmogelijkheid te kopen als je dagelijks je auto wil bijladen. Lijkt me een keuze die je maakt voor je de auto koopt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:32 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Die range valt anders vies tegen, bijna helemaal gelijk dat je iedere ochtend volle range hebt. Als je een enkel fase auto hebt dan is dat niet gegarandeerd. Dan laad je met maximaal 3,7 kw en als je veel weg bent kan een nacht laden niet voldoende zijn.
Van de Kona lees ik dat de meeste rijders zo'n 350km range halen.quote:Ook als je 120 of 130 rijdt dan halveert de range minstens. Ik heb een half jaar een Nissan Leaf gehad, range officieel 385 km maar daar kom je echt niet aan. Een rit van 100 km waarvan 75 km met 130 kost je meer dan de helft van je accu lading.
Yep.quote:Kies je een elektrische auto kijk dan ook of je 3 fase kan laden want anders zit je vast aan maximaal 3,7 kw laden in de praktijk. Uitgezonderd snellaadstations uiteraard.
Ah, eigenlijk zouden ze gewoon ieder 3e woonblok tegen de vlakte moeten gooien in dat soort wijken en dan daar parkeerruimte van makenquote:Op dinsdag 22 september 2020 19:35 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Nee, ik woon in een wijk die in '70 is gebouwd. Toen hadden de mensen gemiddeld 0.7 auto hier, nu 1.8
Niet echt praktisch zo'n elektrische wagen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:22 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Hyundai Kona of MG ZS, beiden elektrisch.
Hangt natuurlijk geheel van het gebruik af en of je mogelijkheden hebt om 'm thuis / voor de deur te laden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:41 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Niet echt praktisch zo'n elektrische wagen.
Oh zeker, maar dan moet je dat wel weten van te voren. Voor mij was het prima, maar als je het niet weet kan je toch voor verrassingen komen te staan. Het is niet iets wat je standaard van een verkoper zou horen en vooral niet wat dat dan in de praktijk betekent.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet handig om een auto met 1-fase oplaadmogelijkheid te kopen als je dagelijks je auto wil bijladen. Lijkt me een keuze die je maakt voor je de auto koopt.
[..]
Van de Kona lees ik dat de meeste rijders zo'n 350km range halen.
130 beperkt je range uiteraard, 110 kan ook prima (en momenteel is 100 het maximum overdag).
[..]
Yep.
Een keer op vakantie/weekendje weg en je bent gelijk de lul.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hangt natuurlijk geheel van het gebruik af en of je mogelijkheden hebt om 'm thuis / voor de deur te laden.
Voor mij zou zo'n auto met gemak alle ritten kunnen doen, ik zou hooguit 10x per jaar ergens onderweg aan een lader hangen.
Ja verschrikkelijkquote:Op dinsdag 22 september 2020 19:58 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Een keer op vakantie/weekendje weg en je bent gelijk de lul.
Ik rij gewoon lekker door in mijn diesel.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja verschrikkelijk
Wacht jij dan nog maar even op de 700 - 900km range modellen.
Verzet tegen vooruitgang zal je altijd houden en het wint nooit.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:10 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik rij gewoon lekker door in mijn diesel met mijn paard en wagen.
Ja je noemt elektrische auto's daadwerkelijk vooruitgang? Denk er nog eens goed over na en besef je dat de elektrische auto evengoed geen definitieve oplossing is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Verzet tegen vooruitgang zal je altijd houden en het wint nooit.
[ afbeelding ]
Dit. Dit zijn de enige EV’s in die prijs range volgens mij. Die mg is wat duurder dacht ik.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hyundai Kona of Kia Niro, zou ik dan eerder aan denken.
MG is zelfs de goedkoopste, duurste versie is 32000quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:21 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dit. Dit zijn de enige EV’s in die prijs range volgens mij. Die mg is wat duurder dacht ik.
Range van de Kona is prima geloof ik.
En anders wordt het gewoon 22% helaas.
Ok, wat is de range? Die Kona is wel aardig dacht ik 450 volgens de normen, dus rond de 400 normaliter.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:25 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
MG is zelfs de goedkoopste, duurste versie is 32000
De range is een stuk minder dan de Kona. Ik zou zeker de Kona en Niro boven de MG verkiezen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:26 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ok, wat is de range? Die Kona is wel aardig dacht ik 450 volgens de normen, dus rond de 400 normaliter.
Ik zie niet in waarom een elektrische auto geen "definitieve oplossing" is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:20 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ja je noemt elektrische auto's daadwerkelijk vooruitgang? Denk er nog eens goed over na en besef je dat de elektrische auto evengoed geen definitieve oplossing is.
Misschien ook niet zo gek, al zou ik dan nog even wat praktijkervaringen afwachten om uit te vissen of de software nu goed is.quote:
Die gaat vanaf zo'n 38 mille zie ik net. Weet niet of er ook verschillende batterijpakketten te verkrijgen zijn.quote:
Ik geloof dit jaar dat ze maar 1 versie hebben met 400km wltp ongeveer.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:05 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Die gaat vanaf zo'n 38 mille zie ik net. Weet niet of er ook verschillende batterijpakketten te verkrijgen zijn.
Even puur ter interesse, hoe doe jij dat met laden thuis. 1 fase en 7,4 kw is 32 ampere, welke elektra aansluiting heb jij dan?quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:12 schreef IkEetSlakken het volgende:
Hier een Kona. Prima range. Ik haal eigenlijk standaard 465 km op een lading. En 's avonds gaat ie meestal aan de lader. Laadt thuis 7.4 kw/uur dus als je m helemaal leeg rijdt en 's avonds aan de lader hangt is ie 's ochtends helemaal vol.
Heb overigens een 2019 model, dus 1 fase. Maar thuisladen gaat prima met 7.4 kw. En een fijne 4% bijtelling. Dus betaal 80 euro in de maand geloof ik.
Tja, in welk weer en onder welke condities? De range loopt van 280 tot 595 kilometer.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:26 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ok, wat is de range? Die Kona is wel aardig dacht ik 450 volgens de normen, dus rond de 400 normaliter.
Bij -10 loopt de range inderdaad flink terug. Gelukkig is het hier zelden zo koud.quote:Op woensdag 23 september 2020 09:00 schreef oldford het volgende:
[..]
Tja, in welk weer en onder welke condities? De range loopt van 280 tot 595 kilometer.
Die hoogste is in de zomer bij alleen stadsgebruik, maar dan wel zonder Airco.
Vooral bij koud weer is de range een stuk minder. Dan haal je op de snelweg nog maar 280 kilometer.
Zie: https://ev-database.org/car/1204/Hyundai-Kona-Electric-64-kWh
Hier misschien niet, maar als je op wintersport vakantie gaat dan is -10 Celsius geen uitzondering.quote:Op woensdag 23 september 2020 10:23 schreef Spanky78 het volgende:
Bij -10 loopt de range inderdaad flink terug. Gelukkig is het hier zelden zo koud.
Ik heb een 3 fase krachtstroom aansluiting. Volgens mij wordt daarvan 1 fase dan volledig voor de auto gebruikt. T laden varieert dan tussen de 6.8 en de 7.4 kw/uur.quote:Op woensdag 23 september 2020 08:35 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Even puur ter interesse, hoe doe jij dat met laden thuis. 1 fase en 7,4 kw is 32 ampere, welke elektra aansluiting heb jij dan?
Heb je ook 35A zekeringen dan?quote:Op woensdag 23 september 2020 14:56 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Ik heb een 3 fase krachtstroom aansluiting. Volgens mij wordt daarvan 1 fase dan volledig voor de auto gebruikt. T laden varieert dan tussen de 6.8 en de 7.4 kw/uur.
Dure grap als je particulier bent, 3x25A is stukken goedkoper. Heb je iets bijzonders of een bedrijf waarvoor je 3x35A nodig hebt?quote:
Nee, maar t scheelt dat t lease is en een deel vergoed werd door de werkgever. Plus dat ik ongemerkt een voordeeltje heb wat ik niet volledig ga toelichten...quote:Op woensdag 23 september 2020 17:32 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dure grap als je particulier bent, 3x25A is stukken goedkoper. Heb je iets bijzonders of een bedrijf waarvoor je 3x35A nodig hebt?
En dan zeker ook nog de ramen omlaag en de verwarming aan en laden maarquote:Op woensdag 23 september 2020 18:55 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Nee, maar t scheelt dat t lease is en een deel vergoed werd door de werkgever. Plus dat ik ongemerkt een voordeeltje heb wat ik niet volledig ga toelichten...
Het ging toch om een Koreaanse auto? Of heb ik ergens iets gemistquote:Op woensdag 23 september 2020 19:01 schreef Fer het volgende:
3x32 op een 3x35 hoofdzekering? Dat klinkt ook niet echt normaal.
Sowieso domme Japanners met hun 32A apparatuur. Als je zoiets wil aansluiten bij een klein bedrijf, moet er vaak ook van alles aangepast worden.
Volgens mijn hebben ze in Seoul het licht dit jaar ook gezien. Die zijn ook 3f geworden.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het ging toch om een Koreaanse auto? Of heb ik ergens iets gemist
quote:Op woensdag 23 september 2020 19:16 schreef Fer het volgende:
[..]
Volgens mijn hebben ze in Seoul het licht dit jaar ook gezien. Die zijn ook 3f geworden.
Het scheelt ¤600 per jaar plus ongeveer ¤250 omzetten en eventueel kosten om je meterkast om te bouwen. Ik ben wel benieuwd naar het voordeeltje, maar goed niet voor openbaar lees ik al.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:55 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Nee, maar t scheelt dat t lease is en een deel vergoed werd door de werkgever. Plus dat ik ongemerkt een voordeeltje heb wat ik niet volledig ga toelichten...
Nou nee, ben best milieu bewust.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:14 schreef wootahH het volgende:
[..]
En dan zeker ook nog de ramen omlaag en de verwarming aan en laden maar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |