osodevo | dinsdag 22 september 2020 @ 12:23 |
https://www.telegraaf.nl/(...)-en-snijdt-in-aanbod Is de Thalys niet gewoon te duur? | |
#ANONIEM | dinsdag 22 september 2020 @ 12:24 |
Ja je pakt ook minder snel een trein naar een land dat al weken code oranje heeft | |
#ANONIEM | dinsdag 22 september 2020 @ 12:25 |
precies dit idd | |
Duiveltja | dinsdag 22 september 2020 @ 12:25 |
Naast dat Parijs gewoon een puinzooi is. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 september 2020 @ 12:25 |
Dit.. Maar ook vliegen is een stuk goedkoper dan de Thalys. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 september 2020 @ 12:25 |
Controleren ze wel goed of je hebt ingecheckt daar? Dat zou ook het probleem kunnen zijn natuurlijk. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 september 2020 @ 12:26 |
Ingecheckt? Je koopt een ticket van te voren. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 september 2020 @ 12:28 |
Controleert de beroepschauffeur je ticket? | |
TheFreshPrince | dinsdag 22 september 2020 @ 12:29 |
Ja... het is lastig concurreren met een branche die geen accijns op brandstof betaalt. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 september 2020 @ 12:29 |
Chauffeur? Nee. | |
saparmurat_niyazov | dinsdag 22 september 2020 @ 12:30 |
Even een paar wagonnetjes eraf halen. | |
MoreDakka | dinsdag 22 september 2020 @ 12:30 |
Betaalt de Thalys accijns op de stroom? | |
derLudolf | dinsdag 22 september 2020 @ 12:30 |
Noord- en ZuidHolland is toch code rood? Voor België en Duitsland dan. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 september 2020 @ 12:31 |
Graag gedaan! | |
derLudolf | dinsdag 22 september 2020 @ 12:31 |
Nee, maar wel zoiets als infraheffing voor elke gereden kilometer. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 september 2020 @ 12:32 |
| |
derLudolf | dinsdag 22 september 2020 @ 12:33 |
Als je het vergelijk met bijvoorbeeld een ICE, dan ja. Maar eigenlijk is de Thalys opgezet om te concureren met het vliegtuig. De manier van tickets boeken lijkt er daarom ook op. Koop je ruim van de voren een kaartje, reis je voordelig. Last minute kan erg duur worden als de trein al bijna vol zit. | |
TheFreshPrince | dinsdag 22 september 2020 @ 12:35 |
Daarnaast investeert het bedrijf in windmolens om de CO2 van de treinen terug te dringen. Doelstelling voor 2020 was 40% minder CO2. | |
TheFreshPrince | dinsdag 22 september 2020 @ 12:36 |
Dat moet op dit moment geen probleem zijn | |
derLudolf | dinsdag 22 september 2020 @ 12:41 |
Dan kunnen ze beter in kernenergie investeren, maar goed. Treinen laten rijden op hernieuwbare energie is een stuk haalbaarder dan vliegen op hernieuwbare energie. Ik hoorde laatst op de Duitse radio een heel verslag over een elektrisch vliegtuig dan die dag zou landen op het waddeneiland Norderney. Enkele dagen daarvoor was het vertrokken vanuit Zwitserland Elke 100km landen om op te laden. En max 2 inzittenden. https://www.ndr.de/nachri(...)ektroflieger100.html | |
LXIV | dinsdag 22 september 2020 @ 12:44 |
Ik denk dat het met accijns nog steeds lastig is, maar verder het volledig met je eens dat het idioot is om iets ongewensts als vliegen zo dik te subsidiëren. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 22 september 2020 @ 12:45 |
En dat zijn ook echt de de enige kosten die meespelen. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 september 2020 @ 12:46 |
Dat is wel echt vrij kansloos inderdaad. Maar dat lijkt me dan meer een proof of concept oid? | |
#ANONIEM | dinsdag 22 september 2020 @ 12:50 |
Ander topic [ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2020 13:08:29 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 22 september 2020 @ 13:06 |
Nooit begrepen waarom de Thalys en Eurostar zo achterlijk duur zijn als ze een alternatief moeten zijn voor het vliegtuig. Vanaf Rotterdam Centraal ben je sneller op je stemming als je de metro/bus pakt naar Rotterdam Airport, daar een vliegtuig pakt naar Londen City of Frankrijk en je bent er sneller voor goedkoper | |
#ANONIEM | dinsdag 22 september 2020 @ 13:07 |
Klopt, al ligt het er wel aan hoe lang van tevoren je boekt. Thalys is ook veel ontspannender dan vliegen vind ik dus wil daar best iets meer voor betalen Edit plus weinig limiet aan bagage, geen controle en je staat meteen op Gare du Nord [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2020 13:08:16 ] | |
osodevo | dinsdag 22 september 2020 @ 13:10 |
alsnog erg duur | |
#ANONIEM | dinsdag 22 september 2020 @ 13:13 |
Ik zou de Thalys alleen maar pakken om CDG te vermijden, kutvliegveld is dat zeg | |
#ANONIEM | dinsdag 22 september 2020 @ 13:14 |
Maar ondanks mijn gezeik 5x in de Thalys gezeten toen ik een half jaar in Parijs studeerde. Is wel lekker comfortabel en snel verder. [ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 22-09-2020 13:14:28 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 22 september 2020 @ 13:14 |
Ik zat er een keer uren vast omdat ik geen paspoort bij me had terug naar Nederland Ben nog steeds herstellende | |
#ANONIEM | dinsdag 22 september 2020 @ 13:15 |
Gewoon alle sandwiches van Paul en Pomme du Pain leegvreten en declareren. [ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 22-09-2020 13:15:58 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 22 september 2020 @ 13:16 |
Ik vind jou echt met de dag een leukere user | |
#ANONIEM | dinsdag 22 september 2020 @ 13:24 |
XVIème arrondissement represent
[ Bericht 17% gewijzigd door Erasmus op 22-09-2020 13:27:17 ] | |
MoreDakka | dinsdag 22 september 2020 @ 13:30 |
Dan gaat de vergelijking dus gewoon mank. | |
herverwijderd | dinsdag 22 september 2020 @ 13:33 |
Ik ga persoonlijk altijd liever met de trein als ik in Frankrijk moet zijn. Thalys is dan meestal wel iets duurder, maar ik vind het veel comfortabeler dan een vliegtuig. Maarja, is ook maar net waar je belang aan hecht. Maarja, zoals andere al zeiden, ik ben al maanden niet meer in Frankrijk geweest want STAY AT HOME enzo. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 september 2020 @ 13:41 |
Ah het Rotterdam van Parijs ja nee dan snap ik het wel | |
Alaianaya | dinsdag 22 september 2020 @ 14:25 |
Hoezo vindt iedereen Thalys zo duur? Een retourtje voor 70 euro vind ik gewoon een prima prijs.Voor een retourtje met de NS binnen Nederland ben ik al de helft van deze prijs kwijt.. Daarnaast is er geen baggagecontrole en stop je midden in het centrum van Parijs, wat je veel gedoe scheelt. | |
damsco | dinsdag 22 september 2020 @ 14:36 |
Mooizo. Paar jaar terug tickets gekocht, wegens omstandigheden kon de andere persoon niet. Kon vervolgens niet op andere naam worden gezet want naamsgebonden. Uiteraard tegen een nog hoger tarief mogen bijboeken tegen zowat dubbel tarief. En mocht nog extra betalen voor de telefonische boeking toen de website het niet deed Kutbedrijf en dat ze maar kapot mogen gaan. Reviews op trustpilot zijn ook niet veel beter. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 september 2020 @ 14:37 |
Oh zonde ik heb juist wel goede ervaringen met omboeken/annuleren etc | |
#ANONIEM | dinsdag 22 september 2020 @ 16:14 |
Valt wel mee. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 september 2020 @ 16:51 |
Was maar een geintje | |
zatoichi | dinsdag 22 september 2020 @ 17:14 |
Vorig jaar ben ik met de Thalys naar zuid Frankrijk gereden vanaf Rotterdam. Ik was in zes uur in Valence en betaalde daar iets van 100 euro voor een eerste klas kaartje. Maar ja die rijdt enkel op een vast traject en enkel in de zomer zo ver. Ik zou graag zien dat ze dat soort trajecten meer zouden inzetten. | |
BoonDockSaint | dinsdag 22 september 2020 @ 21:52 |
Ik zou niet eens gratis in dat ding stappen | |
Yreal | dinsdag 22 september 2020 @ 21:59 |
De thalys is 35, de metro van cdg naar gare du nord is al 10. Parijs is juist 1 van de weinige steden waar de trein loont. | |
Yreal | dinsdag 22 september 2020 @ 22:00 |
Ja, staan mannetjes bij alle deuren. | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 23 september 2020 @ 09:28 |
Dit idd. Londen en veel plaatsen in Frankrijk zijn comfortabeler en net zo snel met de trein te bereiken als je alle tijd optelt. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 23 september 2020 @ 11:48 |
Heb een willekeurige dag genomen (01 okt) en daar was de Thalys 116 euro van Amsterdam CS naar Gare du Nord (03:23h)en het vliegtuig 155 euro naar CDG. Met de metro sta je vanaf Gare du Nord in 10 minuten bij de Notre Dame. Dat gaat vanaf CDG niet lukken. :-) En als je vanaf Rotterdam vertrekt (is voor mij een stuk makkelijker dan Amsterdam), is de Thalys een paar euro goedkoper en is de reistijd maar 02:40h. Dus voor Parijs lijkt de Thalys echt wel een stuk gunstiger. | |
derLudolf | woensdag 23 september 2020 @ 12:33 |
Als je onder de rook van Schiphol woont dan is het anders natuurlijk, maar met de auto ben ik 1:45 uur onderweg naar Schiphol. Met de trein 2:10 en dan moet ik nog naar het station wat ook een klein kwartier is. (10 minuten om 5u 's nachts, maar zo wil ik niet meer rijden) Frankrijk is vanaf hier (ZO-Drenthe) niet per se interessanter met de trein, maar München, Berlijn of Hamburg sta ik sneller met de trein dan met het vliegtuig. |