abonnement bol.com Unibet Coolblue
  User die altijd boos en kwaad is 2022 dinsdag 22 september 2020 @ 00:00:57 #1
491163 Viesdik
pi_195190943
Wat in de USA gebeurt, gebeurt eigenlijk ook in Nederland.
Opkomen voor bepaalde minderheden omdat ze blijkbaar ofwel in armoede leven, ofwel nooit dezelfde kansen hebben gekregen.
Wordt tegenwoordig in Amerika gebruikt om het geweld van zwarte mensen goed te keuren.

Ja, want heb begrip voor een eeuwenoud probleem. Racisme!
En dit probleem lijkt pas opgelost als alle blanken voor de zwarten gaan buigen.
ECHT NIET!
Want dat hebben ze inmiddels al geprobeerd!
Er is namelijk geen oplossing.

Maar ook in Nederland.
Marokkanen die hebben minder kans op een baan, omdat ze niet dezelfde kansen krijgen of hebben gekregen.

Wat is jouw opvatting hierover?
Vind je dat iedereen dezelfde kansen heeft in NL?
Of vind je dat niet iedereen dezelfde kansen heeft?
En waar komt dat door volgens jou?
pi_195190958
Ik denk ook dat als ik in Maroko ga wonen ik meer mn best moet doen dan doorsnee Maroks, de lat ligt dan gewoon stuk hoger, Ps het is niet mijn schuld dat opa Maroc in 1950 besloot in Holland te gaan wonen, Is hun eigen schuld
pi_195190964
Wat possetje zegt snijdt wel hout.
-nee-
pi_195190965
Het gaat er niet om dat wie dan ook voor anderen moet buigen.

Dat is het juist. Verandering heeft niet alleen een prijs, het levert ons allemaal ook wat op. En problemen gaan niet weg door ze te ontkennen, onjuist te vergelijken of in de tegenaanval te gaan.
pi_195190966
Idioot eigenlijk.
-nee-
pi_195191023
Tegenwoordig heb je zat Afrikanen in autos waar ik in de Randstad woon en die kijken dan neer op mij, de armoedige blanke zwerver op zijn fiets die geen auto heeft, Dus achterstand is een relatief begrip
pi_195191046
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 00:13 schreef possetje het volgende:
Tegenwoordig heb je zat Afrikanen in autos waar ik in de Randstad woon en die kijken dan neer op mij, de armoedige blanke zwerver op zijn fiets die geen auto heeft, Dus achterstand is een relatief begrip
Kan Danny voor jou niet een tweede donatieticker inbouwen?
pi_195191050
Iedereen verdiend dezelfde kansen in Nederland, maar niemand zal ooit dezelfde kansen krijgen in Nederland. En dat komt omdat mensen simpelweg niet gelijk zijn, en nooit gelijk zullen zijn.

Dat heeft er alles mee te maken dat mensen verschillen. En niet van buiten als ik zwart of wit maar van binnen, als in normen en waarden.

Normen en waarden verschillen nu eenmaal, maar kunnen over het grotere geheel voor groepen ongeveer gelijk zijn. Maar beter dan dat wordt het niet. Dat houdt ook in dat Farid uit het midden-oosten, die vindt dat vrouwen geen spijkerbroeken mogen dragen of muziek mogen luisteren, hier in Nederland geen gelijke kansen krijgt omdat hij ze niet verdiend. En niet omdat hij ze als mens niet verdiend, maar omdat je net als met het verdienen van respect afhankelijk bent van hoe anderen jou zien. En wanneer jij als vreemdeling in je witte jurk in je gastland alle habibies afkeurt omdat ze spijkerbroeken dragen, zal je niet de aansluiting vinden bij de normen en waarden van de grote groep waardoor je geen respect, en dus geen gelijke kansen verdiend.

En heel eerlijk gezegd; ik vind dit een normale gang van zaken.

Maar dan, net als bij vrije marktwerking, komt de overheid zich bemoeien en forceert de markt een bepaalde kant op te bewegen die het van nature niet op wil. En wat krijg je dan? Marktfalen. Hetzelfde geldt voor immigratie en “noodopvang”. Begrijp me niet verkeerd, het is goedbedoeld en je moet wat natuurlijk, maar zulke dingen werken niet. En waarom niet? Omdat mensen niet gelijk zijn. En niet omdat de een minderwaardig t.o.v. de ander, maar simpelweg omdat de verschillen te groot zijn.

Immigratie is een proces waar decennia, of eeuwen overheen zou moeten gaan. Dan vervagen die verschillen wellicht op een tempo die te traag is om op te vallen en dus niet tot wrijving leiden. Maar de manier waarop het nu gaat doet de druk zo ver op lopen dat de bom vroeg of laat wel moet barsten.

En dan is het stigma rondom de boze witmenschen vanzelfsprekend rond alsof we daar een keuze in hadden. :r

Soms zou ik mijn ogen dicht willen doen en verdwijnen naar een andere planeet. :')
pi_195191350
Het midden lijkt voor een hoop mensen niet meer te bestaan. In elk geval lijkt er een verschuiving te hebben plaatsgevonden van dat midden. Merkwaardig wel, want iedereen roept wat we niet willen en precies datgene gebeurt.
pi_195194754
Iedereen is gelijk, maar sommige zijn meer gelijk dan andere.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')