abonnement Unibet Coolblue
pi_195157411

24 Heures Du Mans 2020 - editie 88
Onderdeel van het FIA World Endurace Championship

Race 2019 en vooruitblik
In 2019 herhaalt Toyota met een 1-2 finish de overwinning van 2018, wederom wint de #8 auto met Fernando Alonso aan boord de 24 uren van Le Mans, deze keer met een voorsprong van minder dan 17 seconden. SMP racing complementeert het podium. In LMP2 wint Signatech Alpine Matmut met een ronde voorsprong op de auto waarin ook Ho-Pin Tung mee rijdt. In GTE Pro nemen zowel Ford als BMW afscheid zonder een podium op Le Mans, de overwinning gaat naar de #51 AF Corsa Ferrari. In GTE AM pakt de Porsche van Team Project 1 de overwinning, nadat het team waarin Jeroen Bleekemolen meerijdt wordt gediskwalificeerd.

In 2020 liep alles anders en werd het evenement verschoven naar halverwege september. In LMP1 strijden slechts zes auto's om de overwinning, aangevoerd door de beide hybride Toyota's die ook hier aan hun stand verplicht zijn te winnen. Omdat Ford en BMW afscheid namen van GTE Pro en Corvette zich noodgedwongen moest terugtrekken is het veld ook in GTE Pro erg dun met slechts 8 auto's. LMP2 en GTE AM zijn daarentegen goed gevuld met respectievelijk 24 en 22 auto's. Na pech en crashes vorig jaar hoopt Racing Team Nederland dit jaar op een podium in LMP2.

Er veranderd nog meer, in het schema beginnen we deze editie niet op woensdagmiddag, maar op donderdagochtend. Ook wordt er op vrijdag gekwalificeerd. Nieuw dit jaar is de hyperpole, de top 6 uit elke klasse gaat door naar deze sessie waarin de definitieve startvolgorde wordt bepaald. De race begint dit jaar ook wat eerder dan vorig jaar, om de coureurs iets meer tijd te geven voordat het donker wordt. Omdat de race in september wordt gehouden zal ongeveer de helft ervan in de nacht worden gereden.


Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de geschiedenis van het circuit vind je hier. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken:

• Ronderecord (race): 3:17.297 (Mike Conway - Toyota TS050, 2019)
• Ronderecord (kwalificatie): 3:14.791 (Kamui Kobayashi - Toyota 2017)
• Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010)

Afbeelding Circuit

Circruit info inclusief marshall posts
Detail kaart paddock area (kaart uit 2016)(pdf)

Onboard (Pole 2017):



Entry list 2020 (pdf)


• Rode nummers
• Rondetijd in kwalificatie: ~3:18 (schatting)
• 878kg (hybride), 833kg (non-hybride)
• 62.3L benzine per stint (hybride), 75L benzine per stint (non-hybride)

LMP1 is de snelste en technisch meest geavanceerde klasse in het deelnemersveld. Toyota is het enige grote fabrieksteam in deze klasse. Toyota is het enige team met een hybride auto en en moet hierdoor minder brandstof verbruiken. Equivalence of Technology moet ervoor zorgen dat de hybride en non-hybride auto's de strijd met elkaar aan kunnen gaan. De beide Toyota's konden voorheen een ronde langer doorrijden op Le Mans. Voor 2020 is het doel van de ACO geweest om dit voor hybride en non-hybride auto's gelijk te maken.

Zoals elk jaar staat, wanneer het droog blijft en er geen lange safety cars zijn, ook het afstandsrecord uit 2010 op het spel.


• Blauwe nummers
• Rondetijd in kwalificatie: ~3:25
• 930kg
• 75L tank (benzine)
• Maximale kosten voor de auto: ¤483,000
• Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA

LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van de totale auto. In 2017 werd een nieuwe regelgeving geļntroduceerd waarbij de teams moeten kiezen uit 4 mogelijke chassis leveranciers: Oreca, Onroak Automotive, Dallara en Riley-Multilmatic. Daarnaast zijn alle teams zijn verplicht te rijden met dezelfde motor: een 4.2-liter V8 Gibson. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. Daarnaast vinden we hier Racing Team Nederland. Ook Beitske Visser doet dit jaar mee in de volledig door vrouwen bestuurde auto #50 van Richard Mille Racing Team.


• Groene nummers
• Rondetijd in kwalificatie: ~3:49
• Minimaal 1245kg
• 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016
• 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016

LM GTE Pro is de categorie waar we 's werelds beste GT coureurs te werk kunnen zien. In deze categorie vinden we de grote fabrieksteams van Aston Martin, Porsche, Ferrari. Sinds dit jaar doen Ford en BMW helaas niet meer mee. Corvette heeft zich helaas moeten afmelden. De GTE auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg en waarvan minimaal 300 geproduceerd zijn. De categorie is opgesplitst in twee klassen: LM GTE Pro en LM GTE Am


• Oranje nummers
• Rondetijd in kwalificatie: ~3:52
• Minimaal 1245kg
• 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016
• 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016
• Minimaal 1 jaar oude auto (specs)
• Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA

LM GTE Am lijkt bijzonder veel op LM GTE Pro. Het belangrijkste verschil is dat in LM GTE Am, elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Ook zijn de auto's minimaal een jaar oud, waarmee ze over het algemeen iets achter lopen op de LM GTE Pro varianten.


Donderdag 17 september
10:00-13:00 Free practice session 1
14:00-17:00 Free practice session 2
17:15-18:00 Qualifying session 1
20:00-0:00 Free practice session 3

Vrijdag 18 september
10:00-11:00 Free practice session 4
11:30-12:00 Hyperpole

Zaterdag 19 september
10:30-10:45 Warm-up
14:30 Start 24 uren van Le Mans


TV
• Eurosport zendt de 24 uur bijna volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies
• RTL7 zendt de 24 uur volledig uit (alleen race)
• Een overzicht van alle broadcasters wereldwijd is hier te vinden

Streams
Officiėle WEC stream (¤9,99 voor le Mans)
Radio Le Mans (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - tip)
• Eurosport player (¤6,99 voor een maand) - had voorheen een audio only stream

Live Timing
Officiėle live timing
Resultaten

Spotter Guide
Spotter Guide 2020, grafische weergave van deelnemersveld (v2 - pdf)

Overige informatie
Laatste informatie, verslagen en analyses
Weer

Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het:

Officiele FIA World Endurance Championship


ELMS championship


IMSA championship


Blancpain Endurance series


1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
[img=657,165]https://i.imgur.com/kUSs6OT.png[/img]
[b]24 Heures Du Mans 2020[/b] - editie 88
[i]Onderdeel van het [url=http://www.fiawec.com/]FIA World Endurace Championship[/url][/i]

[b]Race 2019 en vooruitblik[/b]
In 2019 herhaalt Toyota met een 1-2 finish de overwinning van 2018, wederom wint de #8 auto met Fernando Alonso aan boord de 24 uren van Le Mans, deze keer met een voorsprong van minder dan 17 seconden. SMP racing complementeert het podium. In LMP2 wint Signatech Alpine Matmut met een ronde voorsprong op de auto waarin ook Ho-Pin Tung mee rijdt. In GTE Pro nemen zowel Ford als BMW afscheid zonder een podium op Le Mans, de overwinning gaat naar de #51 AF Corsa Ferrari. In GTE AM pakt de Porsche van Team Project 1 de overwinning, nadat het team waarin Jeroen Bleekemolen meerijdt wordt gediskwalificeerd.

In 2020 liep alles anders en werd het evenement verschoven naar halverwege september. In LMP1 strijden slechts zes auto's om de overwinning, aangevoerd door de beide hybride Toyota's die ook hier aan hun stand verplicht zijn te winnen. Omdat Ford en BMW afscheid namen van GTE Pro en Corvette zich noodgedwongen moest terugtrekken is het veld ook in GTE Pro erg dun met slechts 8 auto's. LMP2 en GTE AM zijn daarentegen goed gevuld met respectievelijk 24 en 22 auto's. Na pech en crashes vorig jaar hoopt Racing Team Nederland dit jaar op een podium in LMP2.

Er veranderd nog meer, in het schema beginnen we deze editie niet op woensdagmiddag, maar op donderdagochtend. Ook wordt er op vrijdag gekwalificeerd. Nieuw dit jaar is de hyperpole, de top 6 uit elke klasse gaat door naar deze sessie waarin de definitieve startvolgorde wordt bepaald. De race begint dit jaar ook wat eerder dan vorig jaar, om de coureurs iets meer tijd te geven voordat het donker wordt. Omdat de race in september wordt gehouden zal ongeveer de helft ervan in de nacht worden gereden.

[img=514,34]http://i.imgur.com/imJEUHw.png[/img]
Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de geschiedenis van het circuit vind je [url=http://www.maisonblanche.co.uk/circuits.html]hier[/url]. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken:

[*]Ronderecord (race): 3:17.297 (Mike Conway - Toyota TS050, 2019)
[*]Ronderecord (kwalificatie): 3:14.791 (Kamui Kobayashi - Toyota 2017)
[*]Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010)

[b]Afbeelding Circuit[/b]
[img]http://i.imgur.com/oGNnJS1.jpg[/img]
[url=http://www.marshalsguide.com/index.php/Le_Mans]Circruit info inclusief marshall posts[/url]
[url=http://www.lemans.org/explorer/pdf/courses/2016/24-heures-du-mans/track-map-24-heures-du-mans-2016.pdf]Detail kaart paddock area (kaart uit 2016)(pdf)[/url]

[b]Onboard (Pole 2017):[/b]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=j9ohHhgEfUM[/youtube]

[img=514,34]http://i.imgur.com/gePNpi3.png[/img]

[url=https://assets.lemans.org/explorer/pdf/courses/2020/24-heures-du-mans/entry-list-24-heures-du-mans-2020.pdf]Entry list 2020 (pdf)[/url]

[img=662,51]https://i.imgur.com/TNqYIdM.png[/img]
[*]Rode nummers
[*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:18 (schatting)
[*]878kg (hybride), 833kg (non-hybride) 
[*]62.3L benzine per stint (hybride), 75L benzine per stint (non-hybride)

LMP1 is de snelste en technisch meest geavanceerde klasse in het deelnemersveld. Toyota is het enige grote fabrieksteam in deze klasse. Toyota is het enige team met een hybride auto en en moet hierdoor minder brandstof verbruiken. Equivalence of Technology moet ervoor zorgen dat de hybride en non-hybride auto's de strijd met elkaar aan kunnen gaan. De beide Toyota's konden voorheen een ronde langer doorrijden op Le Mans. Voor 2020 is het doel van de ACO geweest om dit voor hybride en non-hybride auto's gelijk te maken.

Zoals elk jaar staat, wanneer het droog blijft en er geen lange safety cars zijn, ook het afstandsrecord uit 2010 op het spel.

[img=662,51]https://i.imgur.com/GDji5LA.png[/img]
[*]Blauwe nummers
[*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:25
[*]930kg
[*]75L tank (benzine)
[*]Maximale kosten voor de auto: ¤483,000
[*]Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA

LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van de totale auto. In 2017 werd een nieuwe regelgeving geļntroduceerd waarbij de teams moeten kiezen uit 4 mogelijke chassis leveranciers: Oreca, Onroak Automotive, Dallara en Riley-Multilmatic. Daarnaast zijn alle teams zijn verplicht te rijden met dezelfde motor: een 4.2-liter V8 Gibson. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. Daarnaast vinden we hier Racing Team Nederland. Ook Beitske Visser doet dit jaar mee in de volledig door vrouwen bestuurde auto #50 van Richard Mille Racing Team.

[img=662,51]https://i.imgur.com/wYfzOGg.png[/img]
[*]Groene nummers
[*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:49
[*]Minimaal 1245kg
[*]90L tank (benzine) voor auto's voor 2016
[*]120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016

LM GTE Pro is de categorie waar we 's werelds beste GT coureurs te werk kunnen zien. In deze categorie vinden we de grote fabrieksteams van Aston Martin, Porsche, Ferrari. Sinds dit jaar doen Ford en BMW helaas niet meer mee. Corvette heeft zich helaas moeten afmelden. De GTE auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg en waarvan minimaal 300 geproduceerd zijn. De categorie is opgesplitst in twee klassen: LM GTE Pro en LM GTE Am

[img=662,51]https://i.imgur.com/hqWCDSQ.png[/img]
[*]Oranje nummers
[*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:52
[*]Minimaal 1245kg
[*]90L tank (benzine) voor auto's voor 2016
[*]120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016
[*]Minimaal 1 jaar oude auto (specs)
[*]Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA

LM GTE Am lijkt bijzonder veel op LM GTE Pro. Het belangrijkste verschil is dat in LM GTE Am, elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Ook zijn de auto's minimaal een jaar oud, waarmee ze over het algemeen iets achter lopen op de LM GTE Pro varianten.     

[img=514,34]http://i.imgur.com/GOQmC6a.png[/img]
[b]Donderdag 17 september[/b]
10:00-13:00 Free practice session 1
14:00-17:00 Free practice session 2
17:15-18:00 Qualifying session 1
20:00-0:00 Free practice session 3

[b]Vrijdag 18 september[/b]
10:00-11:00 Free practice session 4
11:30-12:00 Hyperpole

[b]Zaterdag 19 september[/b]
10:30-10:45 Warm-up
14:30 Start 24 uren van Le Mans

[img=514,34]http://i.imgur.com/mWKf3uZ.png[/img]
[b]TV[/b]
[*]Eurosport zendt de 24 uur bijna volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies
[*]RTL7 zendt de 24 uur volledig uit (alleen race)
[*]Een overzicht van alle broadcasters wereldwijd is [url=https://www.24h-lemans.com/en/news/2020-24-hours-of-le-mans-how-to-watch-the-race-54233]hier te vinden[/url] 

[b]Streams[/b]
[*][url=https://members.fiawec.com/en/]Officiėle WEC stream[/url] (¤9,99 voor le Mans)
[*][url=http://www.radiolemans.com/]Radio Le Mans[/url] (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - [i]tip[/i])
[*]Eurosport player (¤6,99 voor een maand) - had voorheen een audio only stream

[b]Live Timing[/b]
[*][url=http://live.fiawec.com]Officiėle live timing[/url] 
[*][url=http://fiawec.alkamelsystems.com/]Resultaten[/url]

[b]Spotter Guide[/b]
[*][url=https://spotterguides.com/wp-content/uploads/2020/09/20_LM24_V2.pdf]Spotter Guide 2020, grafische weergave van deelnemersveld (v2 - pdf)[/url]

[b]Overige informatie[/b]
[*][url=http://www.dailysportscar.com/]Laatste informatie, verslagen en analyses[/url]
[*][url=http://www.weather-forecast.com/locations/Le-Mans/forecasts/latest]Weer[/url]

[u][i][b]Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het:[/b][/i][/u]

[b]Officiele FIA World Endurance Championship[/b]
[img=253,87]https://i.imgur.com/OU8B9Mu.png[/img]

[b]ELMS championship[/b]
[img=228,102]https://i.imgur.com/Xr4drin.png[/img]

[b]IMSA championship[/b]
[img=266,81]https://i.imgur.com/b0Yrv1r.png[/img]

[b]Blancpain Endurance series[/b]
[img=191,81]https://i.imgur.com/Ata7qk7.png[/img]
pi_195157412
#71 lek dus
  zondag 20 september 2020 @ 01:27:00 #3
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195157414
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 01:23 schreef M90 het volgende:
Race Control
CAR 71 SLOW AT MP23
:o

Die heeft nog aan de leiding gelegen in GTE Pro
Lekke band dus

Edit: te traag ;(
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_195157418
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 01:20 schreef heywoodu het volgende: Visser ingehaald door Negrćo :(
Maar wel weer iets betere rondetijden. 3.36, 3.40, 3.36, 3.38 en laatste ronde 3.36.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 20 september 2020 @ 01:28:53 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195157424
Whehe paniekerige Italianen
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 20 september 2020 @ 01:29:17 #6
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195157427
Ik ga slapen :W
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_195157429
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 01:29 schreef Starflyer het volgende:
Ik ga slapen :W
:W
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 20 september 2020 @ 01:30:18 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195157432
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 01:29 schreef Starflyer het volgende:
Ik ga slapen :W
-O-

Trusten :W
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 september 2020 @ 01:31:05 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_195157434
Nyck toch al ruim een halve ronde ingelopen op degene voor hem. Het gat is nog wel anderhalve ronde
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_195157463
quote:
14s.gif Op zondag 20 september 2020 01:31 schreef Peterselieman het volgende:
Nyck toch al ruim een halve ronde ingelopen op degene voor hem. Het gat is nog wel anderhalve ronde
Echt balen van die problemen :( anders hadden ze kunnen vechten om het podium

edit: #71 ook weer naar buiten
pi_195157466
quote:
14s.gif Op zondag 20 september 2020 01:31 schreef Peterselieman het volgende:
Nyck toch al ruim een halve ronde ingelopen op degene voor hem. Het gat is nog wel anderhalve ronde
En dat gaat dan om p16 -O-
pi_195157470
#37 gediskwalificeerd

Ze hebben kennelijk een onderdeel laten brengen door een teamlid, die gebruikt bij de auto, en daardoor konden ze door en de pit bereiken. Zijn gehoord door race control en hebben dit toegegeven

quote:
The car stopped on track, the driver exited the car and phone called his team. A
member of the team met the driver and supplied a component which the driver fitted to
the car. The car was then able to continue. During the hearing the team representative
admitted to these facts. He also stated that the car would not have been able to
continue without this fix. This is a breach of Art. 12.3.9 of 24 Hours of Le Mans
Supplementary Regulations. The penalty in the Regulations is disqualification.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 september 2020 @ 01:45:52 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_195157489
Check: de gereedschapskist van Tom
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 september 2020 @ 01:52:25 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_195157512
Giedo nu in actie
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_195157544
dejavu :P #33 weer stil bij Mulsanne (weer kort). Die kruipt nu richting de pits
pi_195157566
#75 stil in de porsche curves? edit: in het grind dus
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 20 september 2020 @ 02:06:16 #17
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195157570
Leuke pitwalk van Allard :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195157581
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 02:06 schreef heywoodu het volgende:
Leuke pitwalk van Allard :)
Ja dat was best leuk. Hij zal wel een hoop energydrink in z'n rugtasje hebben
pi_195157599
ik ga ook maar even wat slaap pakken, tot laters :W :Z
pi_195157609
Beitske Visser eruit en Calderon erin, ben benieuwd hoeveel Calderon sneller is.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 20 september 2020 @ 02:30:39 #21
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195157616
Zo, even de spieren gestrekt, we kunnen er weer tegenaan :Y)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 20 september 2020 @ 02:31:16 #22
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195157618
Halverwege!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 september 2020 @ 02:34:20 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_195157626
motorproblemen bij de #7 Toyota
Altijd onderweg naar het avontuur
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 20 september 2020 @ 02:34:55 #24
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195157627
Oei, Toyota in de problemen? Ben benieuwd.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 20 september 2020 @ 02:37:21 #25
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195157631
Ik denk niet dat 'net in het begin van het tweede gedeelte van de race problemen oplopen' de ultieme domper is. Toyota kan je wel vertellen wat wél de ultieme domper is, gok ik.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')