abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 19 september 2020 @ 21:00:32 #1
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_195153079
drank kan soms ervoor zorgen dat je je beter voelt maar soms ook dat je je niet beter voelt.
ik ben een alleendrinker en nu moet ik zeggen pakt het wel verkeerd uit want ik voel me heel eenzaam
dan ga ik nadenken over het leven en zou ik willen dat ik ergens anders was
ik bedoel het is nu zaterdagavond nog nooit van mijn leven in een club gestaan
of dat ik echt ergens was zeg maar waar dingen gebeuren met mensen
okay nu is corona maar gewoon in het algemeen voel ik me wel eenzaam en ik denk komt door de drank

ik keek laatst zo'n serie van een fotograaf die door China trok en daar documentaire maakte ik was best jaloers ik zou ook gewoon chinees willen spreken en daar rond willen lopen ook veel leuke feestjes daar denk ik maar ja nu is corona
pi_195153097
Stop met alleen drinken en ga Chinees leren dan.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_195153405
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 21:01 schreef marcb1974 het volgende:
Stop met alleen drinken en ga Chinees leren dan.
Dit ja.
Maar TS, jij zou eigenlijk echt niet mogen drinken met jouw problematiek en medicatie he! En zeker weten dat jij je er NIET beter door voelt of zal voelen.
Maar evenzeer: chinees leren is binnen handbereik. Kan online, maar is wel heel moeilijk :o
En als corona eens voorbij is dan kunnen we misschien eens een R&P meet houden, dan kom je maar mee :)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 19 september 2020 @ 21:18:44 #4
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_195153449
-nee-

[ Bericht 81% gewijzigd door yvonne op 19-09-2020 21:47:45 ]
pi_195153683
Niet meer drinken ouwe dibbes, en zoek een leuke hobby (met anderen) oid. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195154258
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 21:00 schreef Dullahan het volgende:
drank kan soms ervoor zorgen dat je je beter voelt maar soms ook dat je je niet beter voelt.
ik ben een alleendrinker en nu moet ik zeggen pakt het wel verkeerd uit want ik voel me heel eenzaam
dan ga ik nadenken over het leven en zou ik willen dat ik ergens anders was
ik bedoel het is nu zaterdagavond nog nooit van mijn leven in een club gestaan
of dat ik echt ergens was zeg maar waar dingen gebeuren met mensen
okay nu is corona maar gewoon in het algemeen voel ik me wel eenzaam en ik denk komt door de drank

ik keek laatst zo'n serie van een fotograaf die door China trok en daar documentaire maakte ik was best jaloers ik zou ook gewoon chinees willen spreken en daar rond willen lopen ook veel leuke feestjes daar denk ik maar ja nu is corona
Alcoholgebruik wordt afgeraden bij medicijngebruik als risperdal. Het kan tevens negatieve gevoelens en labiliteit versterken plus je weerhouden bezig te gaan met wat je wel kan veranderen.
  zaterdag 19 september 2020 @ 21:50:56 #7
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_195154331
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 21:01 schreef marcb1974 het volgende:
Stop met alleen drinken en ga Chinees leren dan.
Lastig de focus te houden maar misschien eens proberen ja ik heb wel zo'n boek ervoor. :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 21:16 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Dit ja.
Maar TS, jij zou eigenlijk echt niet mogen drinken met jouw problematiek en medicatie he! En zeker weten dat jij je er NIET beter door voelt of zal voelen.
Maar evenzeer: chinees leren is binnen handbereik. Kan online, maar is wel heel moeilijk :o
En als corona eens voorbij is dan kunnen we misschien eens een R&P meet houden, dan kom je maar mee :)
Het is ook niet zo slim maar soms wordt het gewoon even te veel en wil je gewoon even alle sirenes afzetten. Drinken pakt soms verkeerd uit maar soms voel ik me ook heel gelukkig als ik drink dan is alles even stil en maakt niets me meer uit, ik ben dan wel even blij. :)

Ik weet dat het moeilijk is vooral een begin te maken is moeilijk.
Bedankt dat is wel lief van je maar ik weet niet of ik dat aandurf maar ik ga er wel over nadenken :)
  zaterdag 19 september 2020 @ 21:53:36 #8
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_195154402
quote:
16s.gif Op zaterdag 19 september 2020 21:26 schreef FlippingCoin het volgende:
Niet meer drinken ouwe dibbes, en zoek een leuke hobby (met anderen) oid. :)
Ik vind het lastig een leuke hobby te vinden ik probeer nu soms wat op te drukken en sit ups voor een beetje gezonder lichaam ook wandelen doe ik vaker.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 21:47 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Alcoholgebruik wordt afgeraden bij medicijngebruik als risperdal. Het kan tevens negatieve gevoelens en labiliteit versterken plus je weerhouden bezig te gaan met wat je wel kan veranderen.
Ik weet dat het niet mag met de medicijnen maar ik wil soms gewoon even goed voelen even wat hulptroepen pakken. Maar ik zie ook wel in dat ik laatste tijd teveel drink maar de laatste paar dagen voelde ik me echt goed. Maa rnu ben ik inderdaad vrij labiel.

ach ja avonden als dit horen er bij denk ik
pi_195154409
Vind je jezelf een alcoholist?
Goed dat je je probleem in ziet.
pi_195154503
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 21:53 schreef Dullahan het volgende:

[..]

Ik vind het lastig een leuke hobby te vinden ik probeer nu soms wat op te drukken en sit ups voor een beetje gezonder lichaam ook wandelen doe ik vaker.
[..]

Ik weet dat het niet mag met de medicijnen maar ik wil soms gewoon even goed voelen even wat hulptroepen pakken. Maar ik zie ook wel in dat ik laatste tijd teveel drink maar de laatste paar dagen voelde ik me echt goed. Maa rnu ben ik inderdaad vrij labiel.

ach ja avonden als dit horen er bij denk ik
Ja dat kan ik zeker aanraden, beweging is goed voor je. Misschien eens een sport oppakken?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 19 september 2020 @ 21:58:50 #11
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_195154531
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 21:53 schreef hartloper het volgende:
Vind je jezelf een alcoholist?
Goed dat je je probleem in ziet.
geen alcoholist maar ik drink laatste tijd meer dan ik zou willen
quote:
16s.gif Op zaterdag 19 september 2020 21:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja dat kan ik zeker aanraden, beweging is goed voor je. Misschien eens een sport oppakken?
ja ik weet niet zo goed hoe en wat qua sporten ik ben niet echt heel goed ergens in maar ik denk dat ik wil gaan trainen beetje spieren. Ik ga denk ik sparen voor zo'n pull up bar aan de deur
pi_195154596
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 21:58 schreef Dullahan het volgende:

[..]

geen alcoholist maar ik drink laatste tijd meer dan ik zou willen
[..]

ja ik weet niet zo goed hoe en wat qua sporten ik ben niet echt heel goed ergens in maar ik denk dat ik wil gaan trainen beetje spieren. Ik ga denk ik sparen voor zo'n pull up bar aan de deur
Ja nou weet je, 95% bakt er helemaal niks van en dat maakt niet uit, je doet het voor jezelf. Ik zou zelf eerder gewoon naar de sportschool gaan dan, pak je het gelijk goed aan. :P Maar dat is niet zo'n sociale sport alleen dat is wel weer jammer.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 19 september 2020 @ 22:06:39 #13
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_195154678
quote:
16s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:01 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja nou weet je, 95% bakt er helemaal niks van en dat maakt niet uit, je doet het voor jezelf. Ik zou zelf eerder gewoon naar de sportschool gaan dan, pak je het gelijk goed aan. :P Maar dat is niet zo'n sociale sport alleen dat is wel weer jammer.
sportschool is vrij duur maar ook ja ik weet niet ik voel me daar niet zo op mijn gemak. tenminste ik kan alleen basic fit betalen en heb daar eens een proefles gedaan maar hing geen fijne sfeer
pi_195154717
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:06 schreef Dullahan het volgende:

[..]

sportschool is vrij duur maar ook ja ik weet niet ik voel me daar niet zo op mijn gemak. tenminste ik kan alleen basic fit betalen en heb daar eens een proefles gedaan maar hing geen fijne sfeer
Nee daar geef ik je gelijk in, maar wat dacht je van een andere sport of hobby. Niks met met wat pull ups maar daar leer je niemand bij kennen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 19 september 2020 @ 22:10:07 #15
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195154751
- Nee -

[ Bericht 89% gewijzigd door CoolGuy op 19-09-2020 22:54:01 ]
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_195154766
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 21:53 schreef Dullahan het volgende:
[..]

Ik weet dat het niet mag met de medicijnen maar ik wil soms gewoon even goed voelen even wat hulptroepen pakken. Maar ik zie ook wel in dat ik laatste tijd teveel drink maar de laatste paar dagen voelde ik me echt goed. Maa rnu ben ik inderdaad vrij labiel.

ach ja avonden als dit horen er bij denk ik
Ik snap dat een avondje afleiding welkom is, maar alcohol heeft net zo goed vervelende bijwerkingen. Laat staan icm met medicijngebruik en dan lijk je die zelfs de schuld te geven van klachten die je mede zelf veroorzaakt door voorschriften mbt dosering en alcoholgebruik te negeren.

De alcohol lijkt een probaat middel, maar kijk nog eens kritisch naar wat het wel en niet doet. Hoe brengt dit je nou concreet dichter bij je doelen van meer stabiliteit, meer en kwalitatiever sociaal contact, richting opleiding gaan, etc?

Het is jouw keuze..
  zaterdag 19 september 2020 @ 22:11:20 #17
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_195154778
quote:
16s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee daar geef ik je gelijk in, maar wat dacht je van een andere sport of hobby. Niks met met wat pull ups maar daar leer je niemand bij kennen.
zou ik over moeten nadenken maar ik zou graag eerst individueel wat ritme opbouwen ik merk ik heb dat nodig :)
  zaterdag 19 september 2020 @ 22:12:57 #18
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_195154808
quote:
89s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:10 schreef Tyr80 het volgende:
Blijven drinken tot je gaat hallucineren dan is het ineens druk in de huiskamer joh!
heb ik geen alcohol voor nodig soms denk ik al dat ik geesten in huis heb of andere wezens maar dat komt door andere redenen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:10 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ik snap dat een avondje afleiding welkom is, maar alcohol heeft net zo goed vervelende bijwerkingen. Laat staan icm met medicijngebruik en dan lijk je die zelfs de schuld te geven van klachten die je mede zelf veroorzaakt door voorschriften mbt dosering en alcoholgebruik te negeren.

De alcohol lijkt een probaat middel, maar kijk nog eens kritisch naar wat het wel en niet doet. Hoe brengt dit je nou concreet dichter bij je doelen van meer stabiliteit, meer en kwalitatiever sociaal contact, richting opleiding gaan, etc?

Het is jouw keuze..
ja het helpt niet maar het is soms even gewoon als een verbandje dat je op een fietsband plakt. je gaat er hooguit thuis mee geraken en daarna is het voorbij en blijft de band kapot en lek. ik ben een kapotte lekke band ja ik moet mezelf maken maar soms wil je gewoon even zo'n pleister plakken om het naar de volgende dag te maken
pi_195154832
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:11 schreef Dullahan het volgende:

[..]

zou ik over moeten nadenken maar ik zou graag eerst individueel wat ritme opbouwen ik merk ik heb dat nodig :)
Ja prima toch heeft geen haast, in de tussentijd kan je prima wat fitter worden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195154871
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:12 schreef Dullahan het volgende:
[..]

ja het helpt niet maar het is soms even gewoon als een verbandje dat je op een fietsband plakt. je gaat er hooguit thuis mee geraken en daarna is het voorbij en blijft de band kapot en lek. ik ben een kapotte lekke band ja ik moet mezelf maken maar soms wil je gewoon even zo'n pleister plakken om het naar de volgende dag te maken
Verkeerde vergelijking m.i. Dit is een vervuilde pleister op een open wond, die niet simpelweg verdwijnt door te verwijderen nadat je de boel even tijdelijk afgesloten hebt. Je kan je wond zo extra infecteren, door laten etteren en erger maken dan ie hoefde te zijn, goede bedoelingen ten spijt.

Inb4 ja maar alcohol ontsmet grapjassen.
pi_195154898
-ophoepelen met deze flauwe kul-

[ Bericht 83% gewijzigd door Lenny77 op 19-09-2020 22:21:49 ]
  zaterdag 19 september 2020 @ 22:21:03 #22
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_195154934
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:16 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Verkeerde vergelijking m.i. Dit is een vervuilde pleister op een open wond, die niet simpelweg verdwijnt door te verwijderen nadat je de boel even tijdelijk afgesloten hebt. Je kan je wond zo extra infecteren, door laten etteren en erger maken dan ie hoefde te zijn, goede bedoelingen ten spijt.

Inb4 ja maar alcohol ontsmet grapjassen.
misschien heb je wel gelijk ik probeer het ook wel af te bouwen maar ja het is gewoon in de avond zo'n ritueel geworden om ja ik weet niet even goed te voelen maar vanavond voelt het niet zo goed.

het is het ook nie waard denk ik

quote:
heb wel eens gecombineerd met tramadol daar werd ik in het begin heel naar van maar iets later deed het wel wat met me. Werd er rustig van en ook wel blij maar het kon me soms ook heel ziek maken daarom ben ik ermee gestopt ik pak dat niet meer

[ Bericht 3% gewijzigd door Lenny77 op 19-09-2020 22:22:14 ]
pi_195154970
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:21 schreef Dullahan het volgende:

[..]

misschien heb je wel gelijk ik probeer het ook wel af te bouwen maar ja het is gewoon in de avond zo'n ritueel geworden om ja ik weet niet even goed te voelen maar vanavond voelt het niet zo goed.

het is het ook nie waard denk ik
[..]

heb wel eens gecombineerd met tramadol daar werd ik in het begin heel naar van maar iets later deed het wel wat met me. Werd er rustig van en ook wel blij maar het kon me soms ook heel ziek maken daarom ben ik ermee gestopt ik pak dat niet meer
Zeker niet combineren Dullahan!!! Echt echt echt maar dan ook echt niet!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 19 september 2020 @ 22:24:21 #24
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_195155006
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:22 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Zeker niet combineren Dullahan!!! Echt echt echt maar dan ook echt niet!
ben daarmee gestopt voelde soms wel goed maar het maakt je kapot heb toen wel beetje moeten afkicken ervoor maar ik was het zat toen ik altijd dat spul zat te pakken maar ja ik kon er makkelijk aankomen en ja dan gaat het mis verleiding maar ik ben blij dat ik het al een jaar niet gepakt heb :)
pi_195155022
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:24 schreef Dullahan het volgende:

[..]

ben daarmee gestopt voelde soms wel goed maar het maakt je kapot heb toen wel beetje moeten afkicken ervoor maar ik was het zat toen ik altijd dat spul zat te pakken maar ja ik kon er makkelijk aankomen en ja dan gaat het mis verleiding maar ik ben blij dat ik het al een jaar niet gepakt heb :)
Heel goed gedaan van je! Zeker ver van weg blijven.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 19 september 2020 @ 22:26:02 #26
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_195155045
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:25 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Heel goed gedaan van je! Zeker ver van weg blijven.
Ja dat heb ik wel echt onder controle gekregen schaam me ook wel ervoor... Volgens mij weet mijn pa nog steeds niet dat ik die dingen deed jatten. Maar ja nu doe ik dat niet meer
pi_195155099
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:21 schreef Dullahan het volgende:

[..]

misschien heb je wel gelijk ik probeer het ook wel af te bouwen maar ja het is gewoon in de avond zo'n ritueel geworden om ja ik weet niet even goed te voelen maar vanavond voelt het niet zo goed.

het is het ook nie waard denk ik
Wat is het niet waard? De alcohol of bedoel je wat anders?

Beter overleg je met je psych hoe je een gezonder avondritueel op kan zetten en door kan blijven zetten.

Tot die tijd heb je weinig recht van spreken over hoe je je medicijnen niet goed vindt werken, aangezien je zo je meds en de psych niet echt kans geeft om hun werk goed te kunnen doen.
  zaterdag 19 september 2020 @ 22:34:51 #28
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_195155235
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:28 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Wat is het niet waard? De alcohol of bedoel je wat anders?

Beter overleg je met je psych hoe je een gezonder avondritueel op kan zetten en door kan blijven zetten.

Tot die tijd heb je weinig recht van spreken over hoe je je medicijnen niet goed vindt werken, aangezien je zo je meds en de psych niet echt kans geeft om hun werk goed te kunnen doen.
ik slik de risperdal al best een lange tijd citalopram ook, maar ja drinken heb ik wel eens gedaan. alleen die medicatie is geen wondermiddel als ik er nu mee zou stoppen dan zou alles fout gaan misschien maar aan de andere kant ook niet alles gaat goed ik kan gewoon niet verwachten dat pilletje alles oplost ik moet eraan werken dat besef ik zelf ook wel

maar het liefst had ik gewoon een pilletje dat alles goed maakte
pi_195155327
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:34 schreef Dullahan het volgende:

[..]

ik slik de risperdal al best een lange tijd citalopram ook, maar ja drinken heb ik wel eens gedaan. alleen die medicatie is geen wondermiddel als ik er nu mee zou stoppen dan zou alles fout gaan misschien maar aan de andere kant ook niet alles gaat goed ik kan gewoon niet verwachten dat pilletje alles oplost ik moet eraan werken dat besef ik zelf ook wel

maar het liefst had ik gewoon een pilletje dat alles goed maakte
Heel vervelende open deur, maar ja. We willen allemaal een quick fix, het winnende staatslot, die ene superknappe, haast telepathisch begaafde aanvoelende en heerlijk geile partner, maar zolang we daar over blijven dromen zijn we niet echt aan het werk in de realiteit met wat er wel beter zou kunnen..

Die medicatie is geen wondermiddel inderdaad, het is je denk voorgeschreven om stabieler te worden en vandaar uit verder op te kunnen bouwen. Stoppen zou je echt alleen in overleg met je behandelaar moeten doen. Weet je behandelaar dat je naast niet secuur je meds inneemt ook hoeveel en hoe vaak je drinkt?
  zaterdag 19 september 2020 @ 22:42:09 #30
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_195155377
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:39 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Heel vervelende open deur, maar ja. We willen allemaal een quick fix, het winnende staatslot, die ene superknappe, haast telepathisch begaafde aanvoelende en heerlijk geile partner, maar zolang we daar over blijven dromen zijn we niet echt aan het werk in de realiteit met wat er wel beter zou kunnen..

Die medicatie is geen wondermiddel inderdaad, het is je denk voorgeschreven om stabieler te worden en vandaar uit verder op te kunnen bouwen. Stoppen zou je echt alleen in overleg met je behandelaar moeten doen. Weet je behandelaar dat je naast niet secuur je meds inneemt ook hoeveel en hoe vaak je drinkt?
ja dat willen we allemaal daar heb je gelijk in

ja vorige keer werd psychiater beetje boos toen ik zei dat ik uit gif alle pillen voor de week in één dag had genomen. Maar dat was uit frustratie ik heb ze toen gepakt dan was ik ervan af dacht ik maar zo werkt het natuurlijk niet.

drank heb ik met psycholoog besproken niet met psychiater en psycholoog die zegt dat het niet goed is en ik moet stoppen maar hij zegt ook dat ik niet problemen moet gaan zien die er niet zijn dus hij zei kijk het even aan ik drink nu denk ik 6 halve liters op een avond maar ik heb tegen hem gezegd dat ik er 3 drink op een avond en hij zei wel dat dat al veel was dus ik weet dat ik moet stoppen maar ik schaam me om te zeggen dat ik er meer dan 3 drink

ik wil ook stoppen vanavond sluit ik het af
pi_195155578
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:42 schreef Dullahan het volgende:

[..]

ja dat willen we allemaal daar heb je gelijk in

ja vorige keer werd psychiater beetje boos toen ik zei dat ik uit gif alle pillen voor de week in één dag had genomen. Maar dat was uit frustratie ik heb ze toen gepakt dan was ik ervan af dacht ik maar zo werkt het natuurlijk niet.
Blij dat je erkent dat het niet zo werkt, maar dan moet je ook aan de bak gaan met de dingen die dat wel of in ieder geval beter zouden moeten kunnen. Daar is regelmaat denk ik een heel belangrijk onderdeel van. En dus andere uitlaatkleppen zoeken om je af te reageren.

quote:
drank heb ik met psycholoog besproken niet met psychiater en psycholoog die zegt dat het niet goed is en ik moet stoppen maar hij zegt ook dat ik niet problemen moet gaan zien die er niet zijn dus hij zei kijk het even aan ik drink nu denk ik 6 halve liters op een avond maar ik heb tegen hem gezegd dat ik er 3 drink op een avond en hij zei wel dat dat al veel was dus ik weet dat ik moet stoppen maar ik schaam me om te zeggen dat ik er meer dan 3 drink

ik wil ook stoppen vanavond sluit ik het af
Je behandelaren zijn niet helderziend, dus het is wel handig om open kaart te spelen over hoe het nu echt met je gaat. Daar wordt je behandelplan namelijk op gebaseerd, dus het heeft weinig zin om dat proberen te verbergen. Immers, je schetst een beeld dat niet je volledige situatie is en je werkt je schaamte verder in de hand door het te laten voortslepen. Daar wordt die drempel alleen maar hoger en de put vooral dieper van..

Als je het niet durft te zeggen, schrijf het dan op. Hou een dagboek bij en schrijf eens op wat je echt doet, waarom en hoe je je daarbij voelt. Dat geeft en meer inzicht hoe het er nu echt met je voor staat, het kan ook helpen de druk weg te halen dat je binnen de tijd van het consult "het" zo goed mogelijk moet zeggen.
  zaterdag 19 september 2020 @ 22:51:55 #32
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_195155644
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:49 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Blij dat je erkent dat het niet zo werkt, maar dan moet je ook aan de bak gaan met de dingen die dat wel of in ieder geval beter zouden moeten kunnen. Daar is regelmaat denk ik een heel belangrijk onderdeel van. En dus andere uitlaatkleppen zoeken om je af te reageren.
[..]

Je behandelaren zijn niet helderziend, dus het is wel handig om open kaart te spelen over hoe het nu echt met je gaat. Daar wordt je behandelplan namelijk op gebaseerd, dus het heeft weinig zin om dat proberen te verbergen. Immers, je schetst een beeld dat niet je volledige situatie is en je werkt je schaamte verder in de hand door het te laten voortslepen. Daar wordt die drempel alleen maar hoger en de put vooral dieper van..

Als je het niet durft te zeggen, schrijf het dan op. Hou een dagboek bij en schrijf eens op wat je echt doet, waarom en hoe je je daarbij voelt. Dat geeft en meer inzicht hoe het er nu echt met je voor staat, het kan ook helpen de druk weg te halen dat je binnen de tijd van het consult "het" zo goed mogelijk moet zeggen.
Je hebt misschien wel gelijk dat ik het zou moeten opschrijven misschien dan maar een brief sturen aan psycholoog met dat het toch niet zo goed gaat. soms lieg ik ook wel tegen de psycholoog zodat ik zelf het idee krijg dat het beter gaat het is gewoon moeilijk om toe te geven dat ik vast zit want ik word daar moedeloos van maar je hebt wel gelijk

misschien moet ik gewoon aantekeningen maken ja vanavond zal het niks worden want ik voel me nu echt niet goed maar ik ga morgen wel wat opschrijven ja
pi_195155832
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:51 schreef Dullahan het volgende:

[..]

Je hebt misschien wel gelijk dat ik het zou moeten opschrijven misschien dan maar een brief sturen aan psycholoog met dat het toch niet zo goed gaat. soms lieg ik ook wel tegen de psycholoog zodat ik zelf het idee krijg dat het beter gaat het is gewoon moeilijk om toe te geven dat ik vast zit want ik word daar moedeloos van maar je hebt wel gelijk

misschien moet ik gewoon aantekeningen maken ja vanavond zal het niks worden want ik voel me nu echt niet goed maar ik ga morgen wel wat opschrijven ja
Je hoeft de brief niet per se op de post te doen. Je zou die ook voor kunnen lezen of kunnen overhandigen bij je volgende consult als daar tijd voor is. Anders kun je vragen of je het per email kan versturen, maar dan raad ik je wel aan om er duidelijk bij te zetten wat je verwachting is van je behandelaar. Het handigste lijkt me om te zeggen dat je graag een reactie hoort (en het dus niet puur ter kennisgeving is) en hiermee aan de slag wil.

Leg de lat niet te hoog, het hoeft geen literair essay te zijn of anderszins perfect te zijn. Het doel is niet de brief zelf, maar duidelijkheid geven aan je behandelaren. Lukt dat niet zo, kijk dan eens naar samen een schema maken mocht je dat nog niet geprobeerd hebben.
Door een g-schema kun je inzicht krijgen in bepaalde patronen. Dat geeft je meer macht om ze te leren doorbreken.
  zaterdag 19 september 2020 @ 23:04:26 #34
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_195155939
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:59 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Je hoeft de brief niet per se op de post te doen. Je zou die ook voor kunnen lezen of kunnen overhandigen bij je volgende consult als daar tijd voor is. Anders kun je vragen of je het per email kan versturen, maar dan raad ik je wel aan om er duidelijk bij te zetten wat je verwachting is van je behandelaar. Het handigste lijkt me om te zeggen dat je graag een reactie hoort (en het dus niet puur ter kennisgeving is) en hiermee aan de slag wil.

Leg de lat niet te hoog, het hoeft geen literair essay te zijn of anderszins perfect te zijn. Het doel is niet de brief zelf, maar duidelijkheid geven aan je behandelaren. Lukt dat niet zo, kijk dan eens naar samen een schema maken mocht je dat nog niet geprobeerd hebben.
Door een g-schema kun je inzicht krijgen in bepaalde patronen. Dat geeft je meer macht om ze te leren doorbreken.
ik vind het allemaal een beetje moeilijk op dit moment ik ga dit morgen nog eens lezen en dan kom ik erop terug ik wil ook g een hele nette brief schrijven hoor dat kan ik denk ik niet eens maar ik denk dat jij wel gelijk hebt het is niet goed dat ik dingen verzwijg maar ik ben bang dat ze weer boos worden of zo en mij gaan vragen wat ik nu eigenlijk wil en soms weet ik ook niet meer wat ik wil ja of nee.

vroeger wilde ik dood en dacht ik eraan voor de trein te springen maar nu wil ik wel gewoon leven alleen ik vind het lastig om het vorm te g even ik weet het niet en iedereen vraagt wat ik wil maar gewoon gelukkig zijn dat is geen goed antwoord want ja hoe dan

sorry ik merk dat ik beetje gefrustreert raak weer ik ga hier nog gewoon wat luchtig posten op het forum of slapen ik moet gewoon even afschakelen

wel bedankt voor je reacties vind het fijn dat ik hier een beetje advies krijg en mijn hart kan luchten en ik hoef me hier niet zo te schamen omdat het anoniem is
pi_195156316
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:04 schreef Dullahan het volgende:

[..]

ik vind het allemaal een beetje moeilijk op dit moment ik ga dit morgen nog eens lezen en dan kom ik erop terug ik wil ook g een hele nette brief schrijven hoor dat kan ik denk ik niet eens maar ik denk dat jij wel gelijk hebt het is niet goed dat ik dingen verzwijg maar ik ben bang dat ze weer boos worden of zo en mij gaan vragen wat ik nu eigenlijk wil en soms weet ik ook niet meer wat ik wil ja of nee.
Begrijpelijk, het is allemaal kattenpis en als je niet nuchter bent wordt het ook niet makkelijker.

Het hoeft geen eens een brief te zijn. Je kan ook gewoon puntsgewijs dingen opschrijven. Zolang maar duidelijk is wat je nu echt doet, hoe je je daarbij voelt, waar je naar toe wil werken en waar je hulp bij nodig hebt enzo.

Als je het gevoel hebt dat je behandelaar boos op je is, schrijf dat dan ook op en wat het met jou doet. Misschien weet de behandelaar niet dat hij of zij zo overkomt of dat het zo een averechts en belemmerend effect op jou heeft? Wie weet probeert hij/zij jou juist zo duidelijk te maken dat je wel serieus genomen wordt en wil die zo laten blijken dat het echt niet handig is wat je doet met onregelmatig slikken en drinken erbij.

Wat heb jij van je behandelaar nodig om open te kunnen communiceren wat er echt bij jou speelt?
Denk daar komende paar dagen nog eens goed over na, want als behandelaar heb je door je opleiding helaas ook geen quickfix om iedereen optimaal te kunnen bereiken zonder eerlijke feedback enzo.

quote:
vroeger wilde ik dood en dacht ik eraan voor de trein te springen maar nu wil ik wel gewoon leven alleen ik vind het lastig om het vorm te g even ik weet het niet en iedereen vraagt wat ik wil maar gewoon gelukkig zijn dat is geen goed antwoord want ja hoe dan
Leven is een mooi doel, maar het is niet zo concreet en ook weer iets om de lat te hoog willen leggen.
Breek het in kleine stapjes met haalbare doelen.
Wat maakt een leven fijner?

Rust bijvoorbeeld Hoe krijg je meer rust?

Om te beginnen met je medicijnen trouw innemen. Wat heb jij nodig om te blijven doen? Motivatie? Schrijf je op wat je volgende stap kan zijn om daar naar uit te kijken. Ben je vergeetachtig, stel dan een timer op je telefoon in.
Enzovoort, kun je dingen heel overzichtelijk opstellen wat je wil en hoe je daar het beste kan komen.

quote:
sorry ik merk dat ik beetje gefrustreert raak weer ik ga hier nog gewoon wat luchtig posten op het forum of slapen ik moet gewoon even afschakelen
Je hoeft geen sorry te zeggen, je doet niet onbeschoft. Goed dat je je grens aangeeft en overschakelt naar iets luchtigers om als het ware af te koelen. Dan kom je ook makkelijker in slaap. Let wel op dat je niet te lang achter een scherm blijft hangen, want dat kan je slaapritme ook tegenwerken.

quote:
wel bedankt voor je reacties vind het fijn dat ik hier een beetje advies krijg en mijn hart kan luchten en ik hoef me hier niet zo te schamen omdat het anoniem is
Mooi dat je hier een beetje je ei kwijt kan, sterkte en weltrusten alvast :*
pi_195156402
Maakt de drank je eenzaam of heeft de eenzaamheid ervoor gezorgd dat je aan de drank zit? Ik gok zomaar eens het tweede.
pi_195157481
quote:
16s.gif Op zaterdag 19 september 2020 21:26 schreef FlippingCoin het volgende:
Niet meer drinken ouwe dibbes, en zoek een leuke hobby (met anderen) oid. :)
Dit idd
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zondag 20 september 2020 @ 09:08:10 #38
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_195158728
Eh, ik drink nooit als ik alleen ben dus dat probleem heb ik niet.
pi_195159088
je doet het ook verkeerd, als je dan toch drinkt dan moet je ook gewoon lekker naar clubs gaan.

en als je alleen maar thuis zit of wil reizen of een taal leren, drink dan niet. over een paar jaar kan je weer lekker op reis, ga dan nu chinees leren als je dat leuk vind.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')