abonnement Unibet Coolblue
pi_195148035
Ik kom afentoe op plekken die zo rumoerig zijn dat ik mezelf nauwelijks kan horen als ik telefoneer. Waardoor ik automatisch onbedoeld ga schreeuwen teven de ander. Ik zoek dus oortjes met een microfoon die ook toelaten dat ik mijn eigen stem via die oortjes kan horen. Is dit laatste een instelling in android mischien?
pi_195148111
Dat is toch juist super irritant?
Als de tegenpartij aangeeft je te horen weet je toch voldoende?
pi_195148419
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 16:45 schreef I-O het volgende:
Ik kom afentoe op plekken die zo rumoerig zijn dat ik mezelf nauwelijks kan horen als ik telefoneer. Waardoor ik automatisch onbedoeld ga schreeuwen teven de ander. Ik zoek dus oortjes met een microfoon die ook toelaten dat ik mijn eigen stem via die oortjes kan horen. Is dit laatste een instelling in android mischien?
:{w dan krijg je een feedback-loop , en hoor je alleen nog een hele hoge fluittoon. "rondzingen"

quote:
Audiofeedback (ook wel rondzingen genoemd, of het larsen-effect, naar de Deense wetenschapper Søren Larsen) is een vorm van positieve feedback ofwel meekoppeling en treedt op bij elektrisch versterkte muziekinstrumenten of microfoons die in verbinding staan met een versterker onder een te hoge geluidsdruk. Het uitkomende geluid van de versterker wordt opgevangen door de bron, die dit signaal weer doorstuurt naar de versterker, etc. Het gevolg is dan een fluittoon waarvan het volume uiteindelijk alleen beperkt wordt door het vermogen van de apparatuur.
◢◤
pi_195150245
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 17:11 schreef Oversight het volgende:

[..]

:{w dan krijg je een feedback-loop , en hoor je alleen nog een hele hoge fluittoon. "rondzingen"
[..]

Maar de microfoon en de speakers zijn toch nog steeds gescheiden van elkaar? Dus hoe kan deze resonantie dan plaatsvinden?

Tevens TVP. Lijkt mij ook ideaal.
pi_195157799
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 18:28 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Maar de microfoon en de speakers zijn toch nog steeds gescheiden van elkaar? Dus hoe kan deze resonantie dan plaatsvinden?

Tevens TVP. Lijkt mij ook ideaal.
:{ voor de echte details moet je even bij beter-horen of vergelijkbaar binnenlopen, die hebben er meer verstand van.

:{ Waar het op neerkomt is dat de microfoon het geluid oppikt dat vanuit de speaker komt en dat via de microfoon opnieuw probeert te versterken.

:D Ze hebben er vast een die kan wegfilteren wat jij wil, maar je gaat 3 x de hoofdprijs betalen.
◢◤
pi_195159301
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 03:31 schreef Oversight het volgende:

:{ Waar het op neerkomt is dat de microfoon het geluid oppikt dat vanuit de speaker komt en dat via de microfoon opnieuw probeert te versterken.
Hoe kan de microfoon dat oppikken? Je hebt toch oortjes in?
pi_195159416
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 09:58 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Hoe kan de microfoon dat oppikken? Je hebt toch oortjes in?
:{w Microfoon zit aan de zijkant van je oortje, meestal rechts, terwijl dat oortje natuurlijk ook je rechterspeaker is, maar dan in het klein.

:D versterking in het kwadraat = piep.
◢◤
pi_195159441
:@ Je kunt wel "bijna" jouw gewenst effect creeren denk ik door je tegenpartij te vragen jou op speaker te zetten en dan keihard, ik heb het niet geprobeerd maar denk dat je dan het dichtstbij komt en nog verstaanbaar blijft.
◢◤
pi_195159653
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 10:11 schreef Oversight het volgende:

[..]

:{w Microfoon zit aan de zijkant van je oortje, meestal rechts, terwijl dat oortje natuurlijk ook je rechterspeaker is, maar dan in het klein.

:D versterking in het kwadraat = piep.
Bij mij zit de microfoon in een apart blokje onder het oortje. Ik betwijfel of die het geluid op kan pakken. Anders zou hij toch ook moeten resoneren op het geluid van de andere partij?
  zondag 20 september 2020 @ 10:33:07 #10
19194 Oversight
◢◤
pi_195159727
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 10:27 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Bij mij zit de microfoon in een apart blokje onder het oortje. Ik betwijfel of die het geluid op kan pakken. Anders zou hij toch ook moeten resoneren op het geluid van de andere partij?
:@ ik ben nogmaals niet zeker, maar volgens mij vraag je dan om 2 dingen tegelijk, je kunt niet versterken als de output weer rechtstreeks de input ingaat, cirkels werken niet als jij er ook nog tussen moet kunnen.

:{w advies : Audicien.
◢◤
pi_195159901
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 16:45 schreef I-O het volgende:
Ik kom afentoe op plekken die zo rumoerig zijn dat ik mezelf nauwelijks kan horen als ik telefoneer. Waardoor ik automatisch onbedoeld ga schreeuwen teven de ander. Ik zoek dus oortjes met een microfoon die ook toelaten dat ik mijn eigen stem via die oortjes kan horen. Is dit laatste een instelling in android mischien?
Een kwalitatieve NC headphone bied hier vaak al wel een oplossing voor.
  zondag 20 september 2020 @ 20:25:17 #12
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195168986
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 17:11 schreef Oversight het volgende:
:{w dan krijg je een feedback-loop , en hoor je alleen nog een hele hoge fluittoon. "rondzingen"
Welnee, je hoort toch ook geen piep van de monitor speakers bij concerten of van de oortjes die tv-presentatoren in hebben?

Volgens mij heb jij vroeger ook nog wel de vaste telefoons met draaischijf gebruikt, ook daarin hoorde je je eigen stem. Ik kan me niet voorstellen dat je toen een piep hebt gehoord.
So we just called him Fred
  zondag 20 september 2020 @ 20:26:22 #13
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195169001
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 16:45 schreef I-O het volgende:
Ik kom afentoe op plekken die zo rumoerig zijn dat ik mezelf nauwelijks kan horen als ik telefoneer. Waardoor ik automatisch onbedoeld ga schreeuwen teven de ander. Ik zoek dus oortjes met een microfoon die ook toelaten dat ik mijn eigen stem via die oortjes kan horen. Is dit laatste een instelling in android mischien?
Herkenbaar probleem. Zeker met van die oordopjes die het omgevingsgeluid isoleren. Heb helaas geen oplossing.
So we just called him Fred
  maandag 21 september 2020 @ 14:30:39 #14
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_195179546
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 03:31 schreef Oversight het volgende:

[..]

:{ voor de echte details moet je even bij beter-horen of vergelijkbaar binnenlopen, die hebben er meer verstand van.

:{ Waar het op neerkomt is dat de microfoon het geluid oppikt dat vanuit de speaker komt en dat via de microfoon opnieuw probeert te versterken.

:D Ze hebben er vast een die kan wegfilteren wat jij wil, maar je gaat 3 x de hoofdprijs betalen.
Gek _O-
pi_195181728
quote:
7s.gif Op zondag 20 september 2020 20:25 schreef Fred het volgende:

[..]

Welnee, je hoort toch ook geen piep van de monitor speakers bij concerten of van de oortjes die tv-presentatoren in hebben?

Volgens mij heb jij vroeger ook nog wel de vaste telefoons met draaischijf gebruikt, ook daarin hoorde je je eigen stem. Ik kan me niet voorstellen dat je toen een piep hebt gehoord.
Zo dacht ik dus ook

Maar hoe heet dat “systeem” dan die dit gewoon mogelijk moet maken?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')