Maar de dochter van mijn nicht die woont nog gewoon thuis.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik ben de kat van de buurvrouw van je nicht haar dochter.
Klein wereldje.
Nog kleiner wereldje.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:10 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Maar de dochter van mijn nicht die woont nog gewoon thuis.
Als je dat zelf een keer gaat verdienen kun je daar beter uitspraken over doen denk ikquote:Op zaterdag 19 september 2020 19:04 schreef DeBraad het volgende:
[..]
Onbetaalbaar?
Als je een fatsoenlijke baan hebt kan je echt dikke prima op jezelf wonen, zelfs met de huurprijzen van tegenwoordig.
Je moet niet in Amsterdam of Utrecht gaan wonen nee, maar er zijn gelukkig niet véééél meer andere steden/dorpen waar je voor niet te veel geld prima kan wonen.
Als jij met een salaris van 1800-2200 niet fatsoenlijk op je zelf kan wonen dan doe je iets foutEn als je op je 25-26e nog geen woning hebt of appartement of studio sta je nog niet lang genoeg ingeschreven bij de woningbouw. Dus ligt gewoon helemaal aan jezelf.
Kan inderdaad, maar ik mág het nu al.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:15 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Als je dat zelf een keer gaat verdienen kun je daar beter uitspraken over doen denk ik
Ja, je mag ook zeggen dat de zon en de maan niet bestaan, maar soms is het slimmer om je mond te houden over dingen waar je absoluut geen verstand van hebt.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:16 schreef DeBraad het volgende:
[..]
Kan inderdaad, maar ik mág het nu al.
Je overschat de betaalbare woningmarkt in andere steden schromelijk. In Maastricht betaal je makkelijk 600 euro exclusief gwe voor een oppervlak van 15 tot 20 vierkante meter (en die zijn snel weg, want studentenstad). Deugdelijke appartementen, dus meer dan 30 vierkante meter en in principe een volwaardige woning, kost al makkelijk 800 tot 1000 exclusief gwe. Boodschappen, verzekering, internet, gwe erbij en je hebt al zo 1400 van je salaris uitgegeven in het laatste geval. Zwijgen nog over de kosten voor je auto, kapper, werkkleding, huishoudspullen, pc, etc. Dan blijft er niet zoveel meer over aan het eind van de maand.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:04 schreef DeBraad het volgende:
[..]
Onbetaalbaar?
Als je een fatsoenlijke baan hebt kan je echt dikke prima op jezelf wonen, zelfs met de huurprijzen van tegenwoordig.
Je moet niet in Amsterdam of Utrecht gaan wonen nee, maar er zijn gelukkig niet véééél meer andere steden/dorpen waar je voor niet te veel geld prima kan wonen.
Als jij met een salaris van 1800-2200 niet fatsoenlijk op je zelf kan wonen dan doe je iets foutEn als je op je 25-26e nog geen woning hebt of appartement of studio sta je nog niet lang genoeg ingeschreven bij de woningbouw. Dus ligt gewoon helemaal aan jezelf.
Financieel zal het best aantrekkelijk zijn, maar je mist toch wel een hoop persoonlijke ontwikkeling, en dat valt later niet meer in te halen.quote:Op zaterdag 19 september 2020 08:00 schreef Harvest89 het volgende:
Ben daar stiekem wel jaloers op.
Lekker sparen totdat je een dik huis kunt kopen op je 40ste.
Wat denk je zelf?quote:Op zaterdag 19 september 2020 07:23 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik denk dat Tinder gewoon geen vetpot is.
Maar is de ‘hotel mama’ instelling die er hier soms bij hoort, daar ook zo aanwezig? Of wordt er daar wel meer wederzijds bijgedragen?quote:Op zondag 20 september 2020 08:55 schreef Ciclon het volgende:
We moeten niet vergeten dat dit voor namelijk een Westers- dingetje is. In landen als Italie, Iberia, Griekenland, Balkan en de rest van de wereld is dit eigenlijk vrij normaal.
Blijkbaar is het minder raar als de man wel op zichzelf woont en de vrouw nog niet.quote:Op zaterdag 19 september 2020 22:27 schreef Questular het volgende:
Ja hoor mijn vriendin woonde nog bij haar ouders toen we begonnen met afspreken. 10 jaar later zijn we nog steeds samen en hebben we het ouderlijk huis van mijn vriendin voor een schijntje kunnen overnemen. De 1e 3 jaar woonde zij nog thuis, had ik helemaal geen moeite mee.
Ik snap wat je bedoeld. Maar deze mensen hebben vaak niet de financiele mogelijkheden om eerder het huis uit te gaan of wordt cultureel niet geaccepteerd.quote:Op zondag 20 september 2020 09:55 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Maar is de ‘hotel mama’ instelling die er hier soms bij hoort, daar ook zo aanwezig? Of wordt er daar wel meer wederzijds bijgedragen?
En als hij een koophuis heeft maar ook een schoonmaakster. In hoeverre is iemand dan zelfstandig.quote:Op zondag 20 september 2020 11:28 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Ligt er puur aan hoeveel de ouders nog voor hem doen. Als ze alles betalen, altijd koken, z'n was doen en dergelijke vind ik het gewoon debiel eigenlijk, behalve als daar een goede reden voor is.
Daarnaast kan iemand een eigen huis hebben, maar als dan continu de ouders alsnog langskomen en alles betalen, koken, de was doen etc. is iemand alsnog niet zelfstandig. Dan had je net zo goed thuis kunnen blijven wonen.
Dus zelfstandigheid hangt niet af van of je een eigen huis hebt of niet. Zelfstandigheid is een totaalplaatje.
Dat is gewoon prima toch.quote:Op zondag 20 september 2020 12:26 schreef Mishu het volgende:
[..]
En als hij een koophuis heeft maar ook een schoonmaakster. In hoeverre is iemand dan zelfstandig.
Als het alleen voor het schoonmaakaspect is omdat iemand bijv een drukke baan heeft of zelf niet goed kan schoonmaken, niks mis mee. Zoals ik zeg, het is een totaalpakket. Ik vind bijvoorbeeld een wekelijkse schoonmaakster iets heel anders dan wanneer mamsie elke dag langskomt, kookt en wast.quote:Op zondag 20 september 2020 12:26 schreef Mishu het volgende:
[..]
En als hij een koophuis heeft maar ook een schoonmaakster. In hoeverre is iemand dan zelfstandig.
Aan de andere kant scheelt dat jou ook heel veel kosten. Ik ben nu bezig een huis te kopen. Als zo'n jongen daar wilt wonen voor huur en zijn moeder maakt elke dag schoon en kookt gratis eten wie ben ik dan om te protesteren?quote:Op zondag 20 september 2020 12:37 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Als het alleen voor het schoonmaakaspect is omdat iemand bijv een drukke baan heeft of zelf niet goed kan schoonmaken, niks mis mee. Zoals ik zeg, het is een totaalpakket. Ik vind bijvoorbeeld een wekelijkse schoonmaakster iets heel anders dan wanneer mamsie elke dag langskomt, kookt en wast.
Tsja, ik weet niet. Ik zeg niet dat er iets mis mee is en ik snap je punt, maar ik zou dat zelf echt niet willen.quote:Op zondag 20 september 2020 12:54 schreef Mishu het volgende:
[..]
Aan de andere kant scheelt dat jou ook heel veel kosten. Ik ben nu bezig een huis te kopen. Als zo'n jongen daar wilt wonen voor huur en zijn moeder maakt elke dag schoon en kookt gratis eten wie ben ik dan om te protesteren?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |