abonnement Unibet Coolblue
pi_195372514
Mijn kip in biersaus en tot mijn verrassing vond ik het lekker ( ik hou niet van bier in mijn eten en ook niet om te drinken)

Helft van de ingrediënten zonder de kip en uien, laurierblaadjes, runder bouillon blokjes, kruidnagels peper, zout en knoflook (was vergeten dat ik nog een foto moest maken)


Kip gebakken en uien en knoflook smoren, bord achter zit spitskool in voor spitskool soep. Bier etc erbij gedaan en toen alles overgegoten in de slowcooker en 4 uur op high gezet.


En deze staat niet lekker op de foto. Kip met gebakken bloemkool maar voor herhaling vatbaar.
pi_195372590
Dus eigenlijk is alles in drank lekker.
Ik wist het :9
pi_195372619
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:26 schreef Blues het volgende:
Dus eigenlijk is alles in drank lekker.
Ik wist het :9
Nou ik heb het wel vaker geprobeerd met bier maar dat ging altijd naar de buren toe zo smerig vond ikhet, dit is de eerste keer dat ik het lekker vind (zal wel door het biermerk komen)
pi_195374714
Nou , de portgelei is klaar. Smaak is prima, kan ook niet anders, want het enige ingrediënt is port :P
De gelatine deed wat raar, denk dat die te oud was, het is wel opgestijfd, maar voor mijn wens niet genoeg. Ik wilde eigenlijk proberen om er figuurtjes uit te snijden voor op een kaasplankje.



We have far more in common than that which devides us..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:02:49 #55
147316 crew  DJMO
#trut
pi_195382551
In deze editie mag ik natuurlijk niet ontbreken. Omdat ik komende nacht om half vier a vier uur wil vertrekken voor d de hartstoch (60 km), staat er een bordje pasta carbonara met spekjes, kastanjechampignons, ui, knoflook en witte wijn op het menu vanavond. Foto's volgen vanavond. :Y)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:02:06 #56
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195403208
Wij doen zondag nog een recept.. zelfgemaakte pasta (met dank aan de pasta figuren van kaatje *O* ) met kervel en pastis-saus :7

Als ik het recept heb losgetrocheld van K. zal ik het hier ook delen ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_195403469
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Nou , de portgelei is klaar. Smaak is prima, kan ook niet anders, want het enige ingrediënt is port :P
De gelatine deed wat raar, denk dat die te oud was, het is wel opgestijfd, maar voor mijn wens niet genoeg. Ik wilde eigenlijk proberen om er figuurtjes uit te snijden voor op een kaasplankje.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Portgelei, lijkt me heerlijk :9
pi_195403516
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 12:17 schreef Blues het volgende:

[..]

Portgelei, lijkt me heerlijk :9
Heel simpel ook. 50 ml port verwarmen, dan 3 geweekte blaadjes gelatine er door oplossen, dan 200 ml port daardoor en uitgieten in een platte schaal. Minimaal 1,5 uur in de koelkast laten opstijven.
We have far more in common than that which devides us..
pi_195406028
Sterkheidsbaas van alles.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:30:27 #60
147316 crew  DJMO
#trut
pi_195406563
Foto's vergeten. Komen morgen als ik niet vergeet
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_195409078


Met wat kaas en pasta werd het a big bowl of comfort O+

Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:10:17 #62
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195409189
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 18:03 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]

Met wat kaas en pasta werd het a big bowl of comfort O+

[ afbeelding ]
Jouw vodka O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_195409358
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 18:10 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Jouw vodka O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh! :D Gaaf.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195453148
Helemaal vergeten mijn stoofvlees te melden vorige week!


Rundvlees, uien, wortels, specerijen


Bier erbij


Afmaken met wat ontbijtkoek

En moest toen zo snel eten dat eindfoto erbij ingeschoten is ...
pi_195462420
Hier is de mijne van afgelopen vrijdag ook nog. Orzo met venkel, witte wijn, garnalen en tomatensaus. Heerlijk comfort food, dit gerecht maak ik al jaren regelmatig.

Ik heb eerst de garnalen gebakken met wat chili vlokken. Toen kwam ik er achter dat mijn venkel niet lekker meer was. Gelukkig had ik nog ingevroren venkel. Dat invriezen (na blancheren) was een experiment. Ik heb het bevroren in de pan gegooid en dat ging prima. Het behield zijn consistentie. Weer wat geleerd. Misschien ook een tip voor @gcjoel met haar venkeloverschot.

Venkel dus bakken met venkelzaad, wijn er bij.


Orzo koken. Tomaat, creme fraiche en later garnalen bij de venkel. Orzo toevoegen. En dan heb je een goddelijk edoch niet fotogeniek bordje oranje.
Spoilers!
pi_195514404
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier is de mijne van afgelopen vrijdag ook nog. Orzo met venkel, witte wijn, garnalen en tomatensaus. Heerlijk comfort food, dit gerecht maak ik al jaren regelmatig.

Ik heb eerst de garnalen gebakken met wat chili vlokken. Toen kwam ik er achter dat mijn venkel niet lekker meer was. Gelukkig had ik nog ingevroren venkel. Dat invriezen (na blancheren) was een experiment. Ik heb het bevroren in de pan gegooid en dat ging prima. Het behield zijn consistentie. Weer wat geleerd. Misschien ook een tip voor @:gcjoel met haar venkeloverschot.

Venkel dus bakken met venkelzaad, wijn er bij.
[ afbeelding ]

Orzo koken. Tomaat, creme fraiche en later garnalen bij de venkel. Orzo toevoegen. En dan heb je een goddelijk edoch niet fotogeniek bordje oranje.
[ afbeelding ]
Ergens las ik ouzo ipv orzo :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')