abonnement Unibet Coolblue
pi_195125085


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!


Laatste cijfers, weinig spannend:
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195125098
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:25 schreef Elan het volgende:

[..]

Daarom moet je die maatregelen veel generieker maken, niet specifiek toegepast op (weer) de horeca.
En dan weer klagen dat er te weinig maatwerk geleverd wordt zeker?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195125109
TT ^O^.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 18 september 2020 @ 11:28:06 #4
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195125116
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: stel je verkiesbaar. :Z
dus kritiek mag niet want dan moet je het zelf maar doen?
pi_195125139
Goede TT ^O^
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195125150
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

dus kritiek mag niet want dan moet je het zelf maar doen?
Ik ben zelf meer een voorstander van constructieve kritiek, maar hé, doe wat je niet laten kan.

De suggestie dat men in Den Haag "totaal geen idee" heeft vind ik lachwekkend. Maar als je denkt het beter te weten of kunnen, is mijn suggestie om je verkiesbaar te stellen. Ik vind het altijd knap hoe sommigen lijken te denken dat op de een of andere vreemde manier er schijnbaar alleen maar incapabelen in Den Haag terechtkomen terwijl alle mensen met zogenaamd kennis van zaken er blijkbaar nooit terechtkomen. Heel merkwaardig.

En er zit nogal een straatlengte tussen inhoudelijke kritiek leveren en kortzichtig stellen dan "die gasten in Den Haag" ( :')) geen idee hebben hoe het werkt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195125153
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En dan weer klagen dat er te weinig maatwerk geleverd wordt zeker?
Ben ik überhaupt geen voorstander van, in die hele coronacrisis zie je ook amper landen die gebruik maken van maatwerk. Dat zou een indicatie moeten zijn voor NL om daar niet aan te willen beginnen.

Ja wel maatwerk qua locatie, Leeuwarden hoeft niet dezelfde maatregelen voor de kiezen te krijgen als Amsterdam. Maar niet in de regelgeving. Ik geloof veel meer in wat die Duitsers doen gewoon een regionale of lokale lockdown. Even helemaal geen feest
blablablabla
pi_195125174
Verder nog niks uitgelekt? Zal niet bij enkel die horeca maatregelen blijven wel?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195125193


Dit dus....

De maatregelen zijn echt bullshit
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_195125195
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:30 schreef Elan het volgende:
Ik geloof veel meer in wat die Duitsers doen gewoon een regionale of lokale lockdown. Even helemaal geen feest
Daar gaat al helemaal geen draagvlak voor zijn. Een recept voor mislukking, in goed Engels.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195125196
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik ben zelf meer een voorstander van constructieve kritiek, maar hé, doe wat je niet laten kan.

De suggestie dat men in Den Haag "totaal geen idee" heeft vind ik lachwekkend. Maar als je denkt het beter te weten of kunnen, is mijn suggestie om je verkiesbaar te stellen. Ik vind het altijd knap hoe sommigen lijken te denken dat op de een of andere vreemde manier er schijnbaar alleen maar incapabelen in Den Haag terechtkomen terwijl alle mensen met zogenaamd kennis van zaken er blijkbaar nooit terechtkomen. Heel merkwaardig.
Ze hebben hun shit inderdaad goed voor elkaar als de vakbonden de voorstellen die ze bedenken als onhaalbaar betitelen op de ochtend van de dag dat ze zullen worden afgekondigd. Om nog maar te zwijgen over die testcapaciteit. Ministers die hun eigen regels aan de laars lappen, een andere minister die verplichte quarantaine invoert waar een dag later geen draagvlak voor blijkt te zijn. Way to go Den Haag w/
blablablabla
pi_195125222
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:19 schreef Elan het volgende:
Tsjechië meldt 3130 nieuwe besmettingen (10.5 miljoen inwoners)
Hele land in lockdown.
Is de zorg al overbelast daar? Hier gaat het toch om? De eerste lockdown werd gerechtvaardigd om de ‘zorg niet te overbelasten’, zodat de IC’s niet zouden vollopen. Al maanden is het aantal Covid-19 patiënten in ziekenhuizen en op de IC’s bijzonder laag. Om de maatregelen toch te kunnen handhaven werd de focus verlegd naar het aantal veronderstelde ‘besmettingen’.

Ook wel toevallig. Weer een land dat op 18 september in een lockdown gaat of maatregelen neemt. Precies zoals vantevoren voorspeld was.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_195125227
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Ze hebben hun shit inderdaad goed voor elkaar als de vakbonden de voorstellen die ze bedenken als onhaalbaar betitelen op de ochtend van de dag dat ze zullen worden afgekondigd. Om nog maar te zwijgen over die testcapaciteit. Ministers die hun eigen regels aan de laars lappen, een andere minister die verplichte quarantaine invoert waar een dag later geen draagvlak voor blijkt te zijn. Way to go Den Haag w/
Ook voor jou: succes met je kandidaatstelling. Ook succes met het op één lijn krijgen van alle vakbonden in Nederland. Denk echt dat jou dat perfect gaat lukken en dat er niemand gaat tegenstribbelen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195125228
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Ze hebben hun shit inderdaad goed voor elkaar als de vakbonden de voorstellen die ze bedenken als onhaalbaar betitelen op de ochtend van de dag dat ze zullen worden afgekondigd. Om nog maar te zwijgen over die testcapaciteit. Ministers die hun eigen regels aan de laars lappen, een andere minister die verplichte quarantaine invoert waar een dag later geen draagvlak voor blijkt te zijn. Way to go Den Haag w/
Ja want vakbonden zullen eens positief op maatregelen reageren :D.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 18 september 2020 @ 11:34:52 #15
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195125234
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik ben zelf meer een voorstander van constructieve kritiek, maar hé, doe wat je niet laten kan.

De suggestie dat men in Den Haag totaal geen idee heeft vind ik lachwekkend. Maar als je denkt het beter te weten of kunnen, is mijn suggestie om je verkiesbaar te stellen. Ik vind het altijd knap hoe sommigen lijken te denken dat op de een of andere vreemde manier er schijnbaar alleen maar incapabelen in Den Haag terechtkomen terwijl alle mensen met zogenaamd kennis van zaken er blijkbaar nooit terechtkomen. Heel merkwaardig.
als je maatregelen aankondigt moet je wel eerst naar de haalbaarheid ervan kijken ipv de indruk wekken dat je er wat aan doet zonder dat de maatregel goed uitvoerbaar is.
Dus ja ik vind ze vaak wat wereldvreemd, niet alleen in dit geval, als je daar moeite mee hebt is het jammer voor je
  vrijdag 18 september 2020 @ 11:35:58 #16
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195125258
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Verder nog niks uitgelekt? Zal niet bij enkel die horeca maatregelen blijven wel?
Ze gaan ook strenger controleren in b.v. sportkantines heb ik al gelezen.

Wat 'strenger controleren' in praktijk dan betekent, mag iedereen zelf invullen.
  Moderator vrijdag 18 september 2020 @ 11:35:59 #17
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195125259
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:33 schreef OscarMopperkont het volgende:
[ afbeelding ]

Dit dus....

De maatregelen zijn echt bullshit
Ja ik ben erg benieuwd waar ze nog meer mee komen in de persco vanavond, want de horeca een uurtje eerder dicht is echt een zinloze flut maatregel idd.

Verder vrees ik dat we vandaag door de 2000 besmettingen grens heen gaan. Ik hoop dat ik ongelijk krijg, maar ik ben bang van niet :{
pi_195125261
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Daar gaat al helemaal geen draagvlak voor zijn. Een recept voor mislukking, in goed Engels.
Oja joh heb jij dat allemaal onderzocht? Waarom is er in Duitsland en UK dan wel begrip voor? Zijn wij een wezenlijk ander soort hier, superieur aan anderen?

Mensen zien elke dag die besmettingen oplopen dus ik gok zomaar dat er meer draagvlak voor is dan jij denkt. Waar in elk geval 100% geen draagvlak voor is is voor incompetente bestuurders, leugenaars en schijnmaatregelen.
blablablabla
pi_195125267
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:34 schreef Tarado het volgende:
als je maatregelen aankondigt moet je wel eerst naar de haalbaarheid ervan kijken ipv de indruk wekken dat je er wat aan doet zonder dat de maatregel goed uitvoerbaar is.
Ik denk inderdaad dat dit bedacht is door een stagiair tijdens de vrijdagmiddagborrel.

Maar nogmaals: wellicht dat jij de politici wat straatwijsheid kunt bijbrengen. Dan maken we samen het land een beetje beter.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195125280
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:35 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ja ik ben erg benieuwd waar ze nog meer mee komen in de persco vanavond, want de horeca een uurtje eerder dicht is echt een zinloze flut maatregel idd.

Verder vrees ik dat we vandaag door de 2000 besmettingen grens heen gaan. Ik hoop dat ik ongelijk krijg, maar ik ben bang van niet :{
Besmettingen zijn toch juist voor de groepsimmuniteit die men wilde?

Ik zie het alleen maar positief, veel besmette mensen, verwaarloosbaar aantal mensen wat er voor naar het ziekenhuis moet en nog lager aantal doden. Doden waarvan men toch al vaak iets anders onder de leden had of gewoon ook aan griep had gestorven. Want ja, griep bestaat dit jaar opeens niet meer.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 18 september 2020 @ 11:37:39 #21
408813 crew  trein2000
pi_195125284
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze gaan ook strenger controleren in b.v. sportkantines heb ik al gelezen.

Wat 'strenger controleren' in praktijk dan betekent, mag iedereen zelf invullen.
Haha.

Dat ken ik. :')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195125296
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:35 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ja ik ben erg benieuwd waar ze nog meer mee komen in de persco vanavond, want de horeca een uurtje eerder dicht is echt een zinloze flut maatregel idd.

Verder vrees ik dat we vandaag door de 2000 besmettingen grens heen gaan. Ik hoop dat ik ongelijk krijg, maar ik ben bang van niet :{
Eng he 2000 besmettingen. Kijk liever eens naar de cijfers van de ziekenhuizen. Het gaat niet om besmettingen en die PCR test is zo onbetrouwbaar als wat. Zegt geen ene drol.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_195125310
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik word vooral cynisch van het gegeven dat welke maatregel er ook genomen wordt, er altijd wel wat groepen zijn die gaan stuiteren.
Maatregelen zijn prima, maar dan wel op de juiste plek.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195125312
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja want vakbonden zullen eens positief op maatregelen reageren :D.
Ja ze moeten natuurlijk positief zijn en hun bek houden, en dan straks krijgen ze weer de schuld als alles in het honderd loopt. Waar is potdomme die handhaving??
blablablabla
pi_195125321
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:36 schreef Elan het volgende:
Oja joh heb jij dat allemaal onderzocht? Waarom is er in Duitsland en UK dan wel begrip voor? Zijn wij een wezenlijk ander soort hier, superieur aan anderen?
Heel veel begrip inderdaad:
https://nos.nl/collectie/(...)ijn-niet-van-protest
https://www.trouw.nl/buit(...)vrijheden~bc66d0942/
https://www.nporadio1.nl/(...)rlei-soorten-onvrede

Zoveel begrip zelfs dat de aantallen in het VK dusdanig oplopen dat zelfs een nationale lockdown niet van tafel is.

En ja, het Nederlandse volk is een wezenlijk ander volk dan Duitsers en Britten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195125326
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:38 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja ze moeten natuurlijk positief zijn en hun bek houden, en dan straks krijgen ze weer de schuld als alles in het honderd loopt. Waar is potdomme die handhaving??
En jij denkt dat ze bij een lokale of regionale lockdown wel stil blijven?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195125332
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Oja joh heb jij dat allemaal onderzocht? Waarom is er in Duitsland en UK dan wel begrip voor? Zijn wij een wezenlijk ander soort hier, superieur aan anderen?

Mensen zien elke dag die besmettingen oplopen dus ik gok zomaar dat er meer draagvlak voor is dan jij denkt. Waar in elk geval 100% geen draagvlak voor is is voor incompetente bestuurders, leugenaars en schijnmaatregelen.
Misschien werkt de angst en manipuleerpropaganda daar wel veel beter.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_195125335
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze gaan ook strenger controleren in b.v. sportkantines heb ik al gelezen.

Wat 'strenger controleren' in praktijk dan betekent, mag iedereen zelf invullen.
Kreeg net een update vanuit mijn voetbalclub:

* de 1,5m werd niet in acht genomen (binnen en buiten) door bezoekers en teams.
* handen werden niet gedesinfecteerd.
* de namenlijst werd niet ingevuld bij entree van de kantine.
* in de kantine schoven mensen zo maar stoelen bij elkaar..

Dit moest veel strenger gehandhaafd worden anders ging men werken met boetes of het sluiten van de kantine..

:')

Sluit dan maar meteen de boel, want als je zo naïef bent om dit als 'handhaafbaar' te zien, leef je echt in een andere wereld.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 18 september 2020 @ 11:40:31 #29
3542 Gia
User under construction
pi_195125340
Ik verwacht een hogere omzet voor de kroegen buiten de grote steden.
Tot daar de cijfers ook harder oplopen en lockdown. Dan gaan die mensen weer een dorpje verderop. Enzovoort.
pi_195125359
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Sluit dan maar meteen de boel, want als je zo naïef bent om dit als 'handhaafbaar' te zien, leef je echt in een andere wereld.
Als je zo naïef bent dat een vereniging haar kantine (één van de belangrijkste inkomstenbronnen) zomaar sluit zonder eerst flink te waarschuwen leef je echt in een andere wereld.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 18 september 2020 @ 11:41:57 #31
408813 crew  trein2000
pi_195125362
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Kreeg net een update vanuit mijn voetbalclub:

* de 1,5m werd niet in acht genomen (binnen en buiten) door bezoekers en teams.
* handen werden niet gedesinfecteerd.
* de namenlijst werd niet ingevuld bij entree van de kantine.
* in de kantine schoven mensen zo maar stoelen bij elkaar..

Dit moest veel strenger gehandhaafd worden anders ging men werken met boetes of het sluiten van de kantine..

:')

Sluit dan maar meteen de boel, want als je zo naïef bent om dit als 'handhaafbaar' te zien, leef je echt in een andere wereld.
De eerste voetbalbeststuurder die zn kantine dicht doet moet ik nog tegenkomen. Dat kost klauwen met geld.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195125375
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:40 schreef Gia het volgende:
Ik verwacht een hogere omzet voor de kroegen buiten de grote steden.
Tot daar de cijfers ook harder oplopen en lockdown. Dan gaan die mensen weer een dorpje verderop. Enzovoort.
Ik denk niet dat Amsterdam massaal naar Purmerend gaat afreizen voor een biertje.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 18 september 2020 @ 11:43:07 #33
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195125384
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Kreeg net een update vanuit mijn voetbalclub:

* de 1,5m werd niet in acht genomen (binnen en buiten) door bezoekers en teams.
* handen werden niet gedesinfecteerd.
* de namenlijst werd niet ingevuld bij entree van de kantine.
* in de kantine schoven mensen zo maar stoelen bij elkaar..

Dit moest veel strenger gehandhaafd worden anders ging men werken met boetes of het sluiten van de kantine..

:')

Sluit dan maar meteen de boel, want als je zo naïef bent om dit als 'handhaafbaar' te zien, leef je echt in een andere wereld.
Namenlijsten kun je niet verplichten. Handen desinfecteren doen de meesten hier 1x bij aankomst, maar daarna natuurlijk niet meer, wat op zich logisch is. Dat te dicht op elkaar zitten blijft denk ik het grootste probleem, zeker als de drank in de man is.
  Moderator vrijdag 18 september 2020 @ 11:43:23 #34
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195125395
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Eng he 2000 besmettingen. Kijk liever eens naar de cijfers van de ziekenhuizen. Het gaat niet om besmettingen en die PCR test is zo onbetrouwbaar als wat. Zegt geen ene drol.
Oke, ik heb hier schijnbaar met een gerenommeerde wetenschapper te maken. Bedankt voor je bijdrage.
pi_195125398
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als je zo naïef bent dat een vereniging haar kantine (één van de belangrijkste inkomstenbronnen) zomaar sluit zonder eerst flink te waarschuwen leef je echt in een andere wereld.
Dat weet ik ook wel, maar dat waarschuwen is zo achterhaald allemaal.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 18 september 2020 @ 11:43:36 #36
3542 Gia
User under construction
pi_195125401
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:

Kreeg net een update vanuit mijn voetbalclub:

* de 1,5m werd niet in acht genomen (binnen en buiten) door bezoekers en teams.
* handen werden niet gedesinfecteerd.
* de namenlijst werd niet ingevuld bij entree van de kantine.
* in de kantine schoven mensen zo maar stoelen bij elkaar..

Dit moest veel strenger gehandhaafd worden anders ging men werken met boetes of het sluiten van de kantine..

:')

Sluit dan maar meteen de boel, want als je zo naïef bent om dit als 'handhaafbaar' te zien, leef je echt in een andere wereld.
Tja, de regel is dat tafels en stoelen niet verzet mogen worden door klanten.
Terecht dat er gehandhaafd wordt.
pi_195125406
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:33 schreef OscarMopperkont het volgende:
[ afbeelding ]

Dit dus....

De maatregelen zijn echt bullshit
Ja eigenlijk moet gewoon de hele boel dicht. Maar wat doen die tokkies die per se moeten en willen blijven komen dan?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195125422
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Amsterdam massaal naar Purmerend gaat afreizen voor een biertje.
Enerzijds is de stemming dat die vervroegde sluiting geen reet gaat uitmaken maar anderzijds is het volgens velen wel een reden om massaal naar andere regio's te gaan.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 18 september 2020 @ 11:44:43 #39
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195125423
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat dit bedacht is door een stagiair tijdens de vrijdagmiddagborrel.

Maar nogmaals: wellicht dat jij de politici wat straatwijsheid kunt bijbrengen. Dan maken we samen het land een beetje beter.
je moet het niet omdraaien, zij zijn verantwoordelijk en moeten het werk doen, kritiek hoort erbij.
  vrijdag 18 september 2020 @ 11:45:29 #40
3542 Gia
User under construction
pi_195125447
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Amsterdam massaal naar Purmerend gaat afreizen voor een biertje.
Muiden, Aalsmeer?
pi_195125448
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:43 schreef dick_laurent het volgende:

[..]


[..]

Oke, ik heb hier schijnbaar met een gerenommeerde wetenschapper te maken. Bedankt voor je bijdrage.
Lekker blind blijven staren op besmettingen :') :W
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_195125450
De grootste winnaars komende maanden zijn de Playstation 5 en Xbox series. Ik verwacht een grote run op deze consoles aangezien we amper wat kunnen doen in de donkere wintermaanden.
pi_195125451
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Heel veel begrip inderdaad:
https://nos.nl/collectie/(...)ijn-niet-van-protest
https://www.trouw.nl/buit(...)vrijheden~bc66d0942/
https://www.nporadio1.nl/(...)rlei-soorten-onvrede

Zoveel begrip zelfs dat de aantallen in het VK dusdanig oplopen dat zelfs een nationale lockdown niet van tafel is.

En ja, het Nederlandse volk is een wezenlijk ander volk dan Duitsers en Britten.
Duitsland heeft 2000 besmettingen op 83 miljoen mensen, je kunt niet stellen dat daar geen begrip is voor het gevoerde beleid.
Wij luisteren graag naar de schreeuwers hier, in plaats van te kijken welke maatregelen we effectief kunnen implementeren om het virus in te dammen. We zitten midden in een tweede golf. Er is nu helemaal geen tijd om uitgebreid te kijken naar zaken als draagvlak onder god mag weten wat voor groeperingen. Totaal irrelevant.
blablablabla
pi_195125462
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:33 schreef OscarMopperkont het volgende:
[ afbeelding ]

Dit dus....

De maatregelen zijn echt bullshit
Door dit soort opmerkingen twijfel ik echt aan het analytisch vermogen van de gemiddelde Nederlander.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195125473
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Eng he 2000 besmettingen. Kijk liever eens naar de cijfers van de ziekenhuizen. Het gaat niet om besmettingen en die PCR test is zo onbetrouwbaar als wat. Zegt geen ene drol.
Gaan we weer die langspeelplaat van de onbetrouwbare PCR test afspelen? :O
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195125482
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:45 schreef Elan het volgende:

[..]

Duitsland heeft 2000 besmettingen op 83 miljoen mensen, je kunt niet stellen dat daar geen begrip is voor het gevoerde beleid.
Wij luisteren graag naar de schreeuwers hier, in plaats van te kijken welke maatregelen we effectief kunnen implementeren om het virus in te dammen. We zitten midden in een tweede golf. Er is nu helemaal geen tijd om uitgebreid te kijken naar zaken als draagvlak onder god mag weten wat voor groeperingen. Totaal irrelevant.
Dus omdat Duitsland minder besmettingen heeft is er ook direct begrip voor het gevoerde beleid? Wat worden hier toch af en toe krankzinnige conclusies getrokken.

En we zitten helemaal niet midden in een tweede golf. Overdrijf niet zo.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195125483
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:45 schreef Simmertje het volgende:
De grootste winnaars komende maanden zijn de Playstation 5 en Xbox series. Ik verwacht een grote run op deze consoles aangezien we amper wat kunnen doen in de donkere wintermaanden.
Mijn PS5 is al gereserveerd!
pi_195125484
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

je moet het niet omdraaien, zij zijn verantwoordelijk en moeten het werk doen, kritiek hoort erbij.
Het staat je vrij om ongebreidelde kritiek te leveren, ja. Het staat mij ook vrij om eerder jou wereldvreemd te vinden dan de bestuurders in Den Haag.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195125493
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Misschien werkt de angst en manipuleerpropaganda daar wel veel beter.
Of men heeft vertrouwen in de aanpak. Wie zal het zeggen. Uiteindelijk boeit het ook niet zo hoe de periferie denkt over maatregelen, je moet die cijfers terugdringen om meer schade te voorkomen.
blablablabla
pi_195125499
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Lekker blind blijven staren op besmettingen :') :W
En gisteren zei je nog dat bij 20-30k besmettingen je pas serieus zenuwachtig zou worden.. wat is het nou?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')