Redelijk goede cijfers wanneer je zou verwachten dat met alle berichten de IC ondertussen wel vol zouden liggen.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:22 schreef miss_sly het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 1766
Totaal: 88073 (+1753 ivm -13 corr.)
Opgenomen: 14
Totaal: 12344
Opgenomen op IC*: 6
Huidig: 66
Totaal: 3161
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)
Overleden: 6
Totaal: 6266
De post waar je op reageerde ging voornamelijk over dat het bij 90+ ook hard ging. Jouw reactie: Ja, maar 65+ stond gewoon op het schoolplein. Dat is net zo onnodig als al dat gezeik over die jongeren.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik niet
Ik ga er gewoon tegenin dat alles naar jongeren geschoven wordt, zoals elke keer gebeurt hier. Je zag het net, ik suggereer dat ouderen misschien ook wel wat voorzichtiger zouden moeten zijn en er staat gelijk een peloton mensen klaar om de aandacht daarvan af te leiden. Jij ook, want alhoewel de kop over 90+ gaat wat er (nog meer) uitschiet zie je duidelijk in dat bericht (in de grafiek) dat het om alle ouderen gaat.
Heb je gelijk in, maar verwachtingen hebben we allemaal. Wat verwacht jij er van?quote:Op donderdag 17 september 2020 14:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Kunnen we niet gewoon afwachten tot we weten wat er gaat gebeuren in plaats van ze nu al halfbakken te noemen?
Maar de belasting neemt in snel tempo toe. Rutte gaf vanochtend bijvoorbeeld aan dat in sommige regio's de primaire zorg in het gedrang begint te komen en dat ze alweer in de fase zitten van spreiding van patiënten over andere regio's.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:54 schreef Collide het volgende:
[..]
De zorg is op dit moment verre van overbelast
Ik snap dat ze dat nu zeggen. Ik denk ook echt dat ze dat niet van plan zijn. Maar ik denk ook echt dat ze begin maart niet van plan waren de horeca en scholen te sluiten. Toch zagen ze zich genoodzaakt dit te doen.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alleen hebben ze dat 'verder nemen van maatregelen' of drastische maatregelen eigenlijk de afgelopen tijd al kapot gepraat door te zeggen: "nee, de situatie zoals in maart/april, dat gaan we niet meer doen.."
Sorry, maar dit is te kort door de bocht. Dit tempo gaan we niet volhouden wat betreft opnames.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Redelijk goede cijfers wanneer je zou verwachten dat met alle berichten de IC ondertussen wel vol zouden liggen.
//--//
In dit tempo komen we de winter prima door. Natuurlijk dan wel wel Zuid en Noorholland FF op slot.
Duurt niet zo lang omdat mensen doorgaans wat korter op de IC/Ziekenhuis zullen verblijven dan eerder.
Geen idee, ik zie het wel. En ik ga er liever vanuit dat het juiste maatregelen zijn in plaats van ze van tevoren al af te schieten.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, maar verwachtingen hebben we allemaal. Wat verwacht jij er van?
Ik denk ook dat we juist minder aankunnen dan met de eerste golf. Ten eerste omdat de reguliere zorg ook door moet gaan, dat kan je niet weer op z'n kont gooien. Ten tweede het personeel op covid-afdelingen en ic's. Er zijn nog een mooi aantal langdurig ziek personeel begreep ik en daarbij heeft 50% van het personeel aangegeven niet nog eens op zo'n afdeling te willen werken. Nou zal van die laatste groep nog wel een deel met de hand over het hart wrijven, vermoed ik, maar de bereidheid zoals vorige keer is er niet meer.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Maar de belasting neemt in snel tempo toe. Rutte gaf vanochtend bijvoorbeeld aan dat in sommige regio's de primaire zorg in het gedrang begint te komen en dat ze alweer in de fase zitten van spreiding van patiënten over andere regio's.
Leeftijd zegt natuurlijk niets en wanneer mensen zichzelf inschattend, gewoon hun eigen verantwoordelijkheid nemen, is er wmb niets aan de hand. Laten "dat" veronderstelde leeftijd issue als maatstaf maar in vorige topics parkeren.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nou, ik ging net de kinderen van school halen... en op het schoolplein is denk ik 20% in de 65+ leeftijd. Dus die lopen en daar op dat schoolplein, en passen gewoon nog op de kinderen.
Daar ben ik ook bang voor. Kunnen we Duitsland weer smeken of zij ze aub op willen nemen.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:01 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik denk ook dat we juist minder aankunnen dan met de eerste golf. Ten eerste omdat de reguliere zorg ook door moet gaan, dat kan je niet weer op z'n kont gooien. Ten tweede het personeel op covid-afdelingen en ic's. Er zijn nog een mooi aantal langdurig ziek personeel begreep ik en daarbij heeft 50% van het personeel aangegeven niet nog eens op zo'n afdeling te willen werken. Nou zal van die laatste groep nog wel een deel met de hand over het hart wrijven, vermoed ik, maar de bereidheid zoals vorige keer is er niet meer.
Het is wel duidelijk dat jij ook vindt dat alle jongeren het doen, dit stond er in het bericht:quote:Op donderdag 17 september 2020 14:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De post waar je op reageerde ging voornamelijk over dat het bij 90+ ook hard ging. Jouw reactie: Ja, maar 65+ stond gewoon op het schoolplein. Dat is net zo onnodig als al dat gezeik over die jongeren.
Maar goed, splinter, balk, ga vooral je gang verder hoor.
Klopt dat zei Kuipers ook al. Dat de reguliere zorg lokaal al weer in het gedrag kwam.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Maar de belasting neemt in snel tempo toe. Rutte gaf vanochtend bijvoorbeeld aan dat in sommige regio's de primaire zorg in het gedrang begint te komen en dat ze alweer in de fase zitten van spreiding van patiënten over andere regio's.
Cijfers cumuleren, mensen normaliter niet.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is te kort door de bocht. Dit tempo gaan we niet volhouden wat betreft opnames.
In maart werd het binnen 3-4 weken ineens ook penibel qua capaciteit. Niet dat we die fase nu al bereikt hebben, maar het kan bijzonder hard gaan ineens.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Cijfers cumuleren, mensen normaliter niet.
Met nu 14-Ziekenhuis en 6-IC opgenomen en zeg met een doorligduur van zeg 3 weken, moet dat geen erg groot probleem worden voor het systeem. Terecht dat je wat rekening moet houden met verdere toename maar zeker niet in e.o.a. deadmanswalking fase, als er een nul achter die getallen komt.
Waarop baseer je dat de cijfers zo laag zullen blijven de gehele herfst en winter? We weten ook nog niet welke influenza variant deze periode gaat heersen en hoe dodelijk deze is. Een cocktail van influenza en Covid 19 kan de druk om de zorg doen toenemen.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Met nu 14-Ziekenhuis en 6-IC opgenomen en zeg met een doorligduur van zeg 3 weken, moet dat geen erg groot probleem worden voor het systeem. Terecht dat je wat rekening moet houden met verdere toename maar zeker niet in e.o.a. deadmanswalking fase, als er een nul achter die getallen komt.
NB: het aantal testen zegt mij sws weinig en ik hoop voor betreffende gevallen dat ze weer rap dat kunnen gaan doen wat ze deden. Ik ben ook vooral geneigd om Covid19 als onderdeel te gaan zien van het dagelijks risico/lot des levens. Beetje aanpassen dat het niet gaat opzoeken en dan handig om vooral de eigen gezondheidssituatie daarop af te stemmen. Wel vervelend dat sommige cont(r)acten anders verlopen.
Maar dan overbelast je de zorg toch uiteindelijk wanneer je het op zijn Bolsonaro's op zijn beloop laat.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
NB: het aantal testen zegt mij sws weinig en ik hoop voor betreffende gevallen dat ze weer rap dat kunnen gaan doen wat ze deden. Ik ben ook vooral geneigd om Covid19 als onderdeel te gaan zien van het dagelijks risico/lot des levens. Beetje aanpassen dat het niet gaat opzoeken en dan handig om vooral de eigen gezondheidssituatie daarop af te stemmen. Wel vervelend dat sommige cont(r)acten anders verlopen.
Ik heb letterlijk niets gezegd over jongerenquote:Op donderdag 17 september 2020 15:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat jij ook vindt dat alle jongeren het doen, dit stond er in het bericht:
- In het totaal aantal nieuwe gevallen per dag zien je dat het aandeel van 'jongeren'(0-39) aan het afnemen is. --> Was dit 2 weken geleden nog 66%, nu is dat gezakt naar 55%.
- We zien dat de groep 90+ met covid-19 nu snel groter wordt. Ze worden nu relatief hard geraakt.
Een een plaatje met daarin duidelijk te zien dat 50+ flink toeneemt, <50 is er af geknipt (dus niet <90 is er af geknipt). Ik ga in op wat er in het bericht staat, jij moet weer de aandacht af leiden van wat er in het bericht staat, dus..........
Als het blijft doorgroeien zoals het nu doet en de klachten van mensen ernstiger worden na de zomer (zoals bij griep ook het geval is) dan liggen de ziekenhuizen zo weer vol.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Precies. De omstandigheden zijn niet bekend. Het weer, influenza, Covid zelf kan ook nog een variant ontwikkelen met meer of minder gedoe.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waarop baseer je dat de cijfers zo laag zullen blijven de gehele herfst en winter? We weten ook nog niet welke influenza variant deze periode gaat heersen en hoe dodelijk deze is. Een cocktail van influenza en Covid 19 kan de druk om de zorg doen toenemen.
Los van de cijfers: zijn de meeste mensen die vatbaar zijn voor influenza (en dan bedoel ik levensbedreigend) al niet door Covid te pakken genomen?quote:Op donderdag 17 september 2020 15:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waarop baseer je dat de cijfers zo laag zullen blijven de gehele herfst en winter? We weten ook nog niet welke influenza variant deze periode gaat heersen en hoe dodelijk deze is. Een cocktail van influenza en Covid 19 kan de druk om de zorg doen toenemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |