abonnement Unibet Coolblue
pi_195087498
UWV te laat met beslissing voor wia aanvraag* moest de titel zijn.

UWV heeft van ons (voor vriendin) een wia aanvraag gekregen eind Juni.
Goed dan hebben ze 8 weken de tijd, maar voor het einde van de periode brief gekregen dat ze meer tijd nodig hebben van “enkele weken”.

Dit was 24 augustus.

Het is onderhand 3 weken later..

Volgens het uwv kun je geen “te laat” melding doen als je zo’n brief hebt gekregen waarin ze de periode verlengen of onderbreken.. maar uh dat kan toch niet betekenen dat ze het eeuwig kunnen rekken of hoe zit dat?

Ze zijn, naar mijn mening, hun eigen gestelde extra benodigde periode al overheen gegaan.

Hoe zit het in zo’n geval? Want daar rept het uwv met geen woord over op hun site.
pi_195087576
Ik zou even bellen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195088340
Artikel 102 Wet werk en inkomen naar arbeidsvermogen, zelf even kijken wat van toepassing is. 3 weken is niet lang
pi_195098435
Bij mij waren ze ook te laat, maar toen heb ik een voorschot gekregen. Ik werd op deze mogelijkheid gewezen in de communicatie vanuit UWV, jouw vriendin niet?



Ik zou idd maar even bellen gewoon, als je op tijd was met de aanvraag moet een voorschot mogelijk zijn.
pi_195103424
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:19 schreef HetConcept het volgende:
Bij mij waren ze ook te laat, maar toen heb ik een voorschot gekregen. Ik werd op deze mogelijkheid gewezen in de communicatie vanuit UWV, jouw vriendin niet?

[ afbeelding ]

Ik zou idd maar even bellen gewoon, als je op tijd was met de aanvraag moet een voorschot mogelijk zijn.
Nee probleem ligt meer omschreven zo van door Corona hebben ze niet genoeg personeel.

Bedoel het onderzoek zelf is al afgerond, het is puur de hoogte van de wia waar je dan nu op zit te wachten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 17 september 2020 @ 08:29:12 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_195104002
Wat op zich wel goed werkt, is een bericht sturen via MijnUWV. Mijn ervaring is dat je daar al snel antwoord krijgt, vaak al de volgende werkdag.

Edit: ik heb op 9 mei mijn aanvraag ingediend, ook zo'n brief gekregen, uiteindelijk op 25 juli de beslissing. Was wel via Heerlen (kantoor buitenland) dus misschien gaat het daar wat sneller.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_195104170
Meestal kan een beslistermijn maximaal 6 weken verlengd worden. Ik weet niet of personeelstekort een legitieme reden is voor een verlenging. Dan schuift het UWV hun problemen op het bordje van de aanvragen. IND betaalde zich bijvoorbeeld ook scheel aan vergoedingen omdat ze door personeelstekorten te laat waren met hun beslissingen... Heeft ze al een voorschot ontvangen of aangevraagd? Daar heeft ze nu wel recht op namelijk. Na die 8 + 6 weken kun je het UWV in gebreke stellen en moeten ze binnen twee weken beslissen. Anders heb je recht op een schadevergoeding en kun je rechtstreeks in beroep gaan. Het niet tijdig nemen van een beslissing wordt dan gezien als een afwijzing.
pi_195104349
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 08:45 schreef Jaeger85 het volgende:
Meestal kan een beslistermijn maximaal 6 weken verlengd worden. Ik weet niet of personeelstekort een legitieme reden is voor een verlenging. Dan schuift het UWV hun problemen op het bordje van de aanvragen. IND betaalde zich bijvoorbeeld ook scheel aan vergoedingen omdat ze door personeelstekorten te laat waren met hun beslissingen... Heeft ze al een voorschot ontvangen of aangevraagd? Daar heeft ze nu wel recht op namelijk. Na die 8 + 6 weken kun je het UWV in gebreke stellen en moeten ze binnen twee weken beslissen. Anders heb je recht op een schadevergoeding en kun je rechtstreeks in beroep gaan. Het niet tijdig nemen van een beslissing wordt dan gezien als een afwijzing.
Ik wist niet eens dat je dat kon doen eerlijk gezegd.

Nu hebben we het geld ook niet nodig, gelukkig!
Vandaar dat het ook niet eens in mij opkwam toen we de aanvraag gingen invullen en de hele mikmak.
Wel betaalt de werkgever nog gewoon door. (Kan ook niet anders volgens mij)

Die 6 weken zijn wat vaag, volgens de site van de Rijksoverheid wat hier betrekking op heeft is het 6 weken of het termijn wat dan gesteld word in de verlengingsbrief zeg maar.

Nou ja een specifieke termijn is niet genoemd, 3 weken vind ik “enkele weken”, 6 is dat niet meer, maar goed.
Ik ga even kijken hoe dat zit met voorschotten als er nog niet bepaald is welke wia ze recht op heeft, want de hoogte van de wia staat dus niet vast.(of maakt dat niet uit en moet je hoogstens het verschil terug betalen?)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')