abonnement Unibet Coolblue
pi_195083519
Ik zit net in m'n GGZ dossier te bladeren en daar stond in dat mij met psychoeducatie bijgeleerd dient te worden om de ''grenzen van vrouwen te respecteren''. Maar kan iemand mij uitleggen waarom sommige mannen zo druk adviseren om toch druk te zetten. Zeggen dat vrouwen het zelf toch willen, dat ''nee'' niet altijd nee is.

Dan heb ik het specifiek over het uitgaan met vrienden die elkaar met een biertje een beetje opjutten. Dat is dan eigenlijk toch tegenstrijdig? Die vrienden hebben een stuk meer ervaring. Het zijn aardige gasten maar op seks een beetje losbandig.

Hoe zit het en hoe kijken jullie ertegen aan?

Dit is geen persoonlijk topic, hou het aub algemeen.

[ Bericht 16% gewijzigd door osodevo op 16-09-2020 09:34:31 ]
  woensdag 16 september 2020 @ 09:04:34 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_195083538
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 09:02 schreef osodevo het volgende:
Ik zit net in m'n GGZ dossier te bladeren en daar stond in dat mij met psychoeducatie bijgeleerd dient te worden om de ''grenzen van vrouwen te respecteren''. Maar kan iemand mij uitleggen waarom sommige mannen zo druk adviseren om toch druk te zetten. Zeggen dat vrouwen het zelf toch willen, dat ''nee'' niet altijd nee is.

Hoe zit het en hoe kijken jullie ertegen aan?
Die mannen moet ook geleerd worden ‘de grenzen van vrouwen te respecteren.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_195083545
sommige mannen sporen andere ook aan om met vliegtuigen een gebouw in te vliegen.
pi_195083547
Ik zou grenzen maar gewoon accepteren, zeker in jouw geval.
AZ
ALKMAAR
pi_195083566
Het feit dat je deze vraagt stelt, geeft wel aan dat je therapeuten het bij het juiste eind hebben.
  woensdag 16 september 2020 @ 09:07:57 #6
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_195083589
Omdat die mannen er ook weining van snappen.
pi_195083610
en de vraag is ook hoe je "druk" zet natuurlijk.
je hoeft wmb niet perse na 1 afwijzing op te geven.
Maar als je gaat stalken/fysiek wordt, slaat het nergens op.
pi_195083671
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 09:02 schreef osodevo het volgende:
Ik zit net in m'n GGZ dossier te bladeren en daar stond in dat mij met psychoeducatie bijgeleerd dient te worden om de ''grenzen van vrouwen te respecteren''. Maar kan iemand mij uitleggen waarom sommige mannen zo druk adviseren om toch druk te zetten. Zeggen dat vrouwen het zelf toch willen, dat ''nee'' niet altijd nee is.

Hoe zit het en hoe kijken jullie ertegen aan?
Sommige mensen vinden zwarte mensen inferieur.
Sommige mensen vinden het normaal anderen te slaan.
Sommige mensen vinden het normaal anderen te koeieneren.
Sommige mensen vinden dat een nee geen nee betekent en je je eigen zin moet doordrukken.

Hoe vind jij het als je ‘nee’ zegt op een voorstel (of dat nu om gezondheid, medicatie, werk gaat) en de ander probeert dat er toch bij je door te drukken?

Dat je deze vraag moet stellen betekent dat je nog veel mentaal werk te verzetten hebt.
Typisch wel, dat je benoemt dat sommige MANNEN zeggen dat een vrouwelijk nee niks betekent.
Heb je bronnen waarin vrouwen over dit thema worden bevraagd? Geven zij hetzelfde aan?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195083687
Het is weer duidelijk waar je prioriteiten liggen..


Als je een ASS diagnose hebt, dan krijg je die psycho-educatie denk ik ook met het idee om beter grenzen te leren zien. Dat helpt met ze beter te leren respecteren en is een ander doel in je communicatie.

De mensen die aandringen op meer druk zetten, geven prio aan hun zin willen krijgen. Dat is dus vooral eenzijdig signaal geven, waarbij het niet zo boeit of de persoon in kwestie het nou echt wil. Of de pusher echt wil. Zolang er maar geen afwijzing komt, zou er kans zijn op doen wat de pusher wil. Anders moet er maar duidelijk afgewezen worden, dan op naar de volgende die meegaander en makkelijker te overrompelen is.
pi_195083695
In before the lock
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_195083717
Ik heb meerdere diagnoses inderdaad. Soms zijn dagen moeilijk en kan ik alleen maar in bed liggen, zelfs typen is voor mij te zwaar. Medicijnen hebben nou eenmaal nare bijwerkingen.

Als ik er bovenop kom zal ik wel verder gaan met mijn missies maar ik zal moeten leren met een checklist of zo hoe ik die grenzen zo goed mogelijk kan respecteren.

Ik wil niemand pijn doen en wil grenzen respecteren maar dat is moeilijk als je tegenstrijdige signalen krijgt. Zowel van mannen als vrouwen.
  woensdag 16 september 2020 @ 09:21:42 #12
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_195083780
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 09:18 schreef osodevo het volgende:
Ik heb meerdere diagnoses inderdaad. Soms zijn dagen moeilijk en kan ik alleen maar in bed liggen, zelfs typen is voor mij te zwaar. Medicijnen hebben nou eenmaal nare bijwerkingen.

Als ik er bovenop kom zal ik wel verder gaan met mijn missies maar ik zal moeten leren met een checklist of zo hoe ik die grenzen zo goed mogelijk kan respecteren.

Ik wil niemand pijn doen en wil grenzen respecteren maar dat is moeilijk als je tegenstrijdige signalen krijgt. Zowel van mannen als vrouwen.
Ik zou me focussen op de signalen die je van vrouwen krijgt.
  woensdag 16 september 2020 @ 09:23:10 #13
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_195083805
Wat voor gedrag heb je laten zien dat er de bewuste gedachte kwam van "dit moeten we corrigeren"?
Nieuwsgierig bedoeld, niet met een judgemental vingertje :*
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_195083876
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 09:15 schreef Scary_Mary het volgende:
Het is weer duidelijk waar je prioriteiten liggen..

Als je een ASS diagnose hebt, dan krijg je die psycho-educatie denk ik ook met het idee om beter grenzen te leren zien. Dat helpt met ze beter te leren respecteren en is een ander doel in je communicatie.

De mensen die aandringen op meer druk zetten, geven prio aan hun zin willen krijgen. Dat is dus vooral eenzijdig signaal geven, waarbij het niet zo boeit of de persoon in kwestie het nou echt wil. Of de pusher echt wil. Zolang er maar geen afwijzing komt, zou er kans zijn op doen wat de pusher wil. Anders moet er maar duidelijk afgewezen worden, dan op naar de volgende die meegaander en makkelijker te overrompelen is.
Ik zie het gewoon zelf tijdens het uitgaan. Sommige mannen nogal drammerig zijn maar tot mijn verbazing dan toch hun zin krijgen. Dan sta je erbij te kijken/observeren en denk je dat het toch zo kan. Vreemd.
  woensdag 16 september 2020 @ 09:30:04 #15
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_195083912
TS is asielzoeker / statushouder?
  woensdag 16 september 2020 @ 09:31:21 #16
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_195083928
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 09:27 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ik zie het gewoon zelf tijdens het uitgaan. Sommige mannen nogal drammerig zijn maar tot mijn verbazing dan toch hun zin krijgen. Dan sta je erbij te kijken/observeren en denk je dat het toch zo kan. Vreemd.
En wat bedoel je dan met 'hun zin krijgen'? Dat die vrouw ze een telefoonnummer geeft ofzo?
pi_195084002
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 09:31 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

En wat bedoel je dan met 'hun zin krijgen'? Dat die vrouw ze een telefoonnummer geeft ofzo?
Ik bedoel tijdens het uitgaan met vrienden... voorbeeld is dat een kamergenoot gewoon een ONS kon krijgen, haar vanuit de disco meenam en ik haast gewoon kon toezien hoe het verover proces volgde.

Ik verbaas me erover omdat ik juist heb geleerd dat dat niet mag en fout is
pi_195084019
quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2020 09:04 schreef koemleit het volgende:
sommige mannen sporen andere ook aan om met vliegtuigen een gebouw in te vliegen.
Je moet wel het smeltpunt van staal respecteren.
pi_195084076
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 09:36 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ik bedoel tijdens het uitgaan met vrienden... voorbeeld is dat een kamergenoot gewoon een ONS kon krijgen, haar vanuit de disco meenam en ik haast gewoon kon toezien hoe het verover proces volgde.

Ik verbaas me erover omdat ik juist heb geleerd dat dat niet mag en fout is
Ik denk dat jij alleen het resultaat zag en niet het proces. Waarin wederzijdse toestemming ontstaat.

Als die wederzijdse toestemming niet ontstond dan is het iets wat inderdaad gewoon niet mag. Dan heeft die ander zijn zin doorgedreven, wat wellicht leidde tot een ONS, maar de wijze waarop zou dan haast strafbaar genoemd kunnen worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195084087
Verkrachten (m/v) kan ook, overtreffende trap van je zin doordrijven.

Waarom vindt je het doordrammen tijdens het uitgaan zo interessant om te benoemen? Is dat vanwege de effectiviteit, vindt je het een opwindende gedachte of is er iets anders waarom je liever dit aanhaalt dan de mensen die op een gelijkwaardigere manier connecten?
pi_195084189
En wat moet ik met dat youtubefilmpje? Waarom dm je dat?
  woensdag 16 september 2020 @ 09:50:03 #22
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_195084196
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 09:36 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ik bedoel tijdens het uitgaan met vrienden... voorbeeld is dat een kamergenoot gewoon een ONS kon krijgen, haar vanuit de disco meenam en ik haast gewoon kon toezien hoe het verover proces volgde.

Ik verbaas me erover omdat ik juist heb geleerd dat dat niet mag en fout is
Een eventueel proces waarbij de vrouw de volgende ochtend zich realiseert dat ze eigenlijk toch niet had gewild en baalde dat ze niet weerbaarder was om haar grenzen te blijven aan te geven zie je dan weer niet.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  woensdag 16 september 2020 @ 09:51:59 #23
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_195084224
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 09:36 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ik bedoel tijdens het uitgaan met vrienden... voorbeeld is dat een kamergenoot gewoon een ONS kon krijgen, haar vanuit de disco meenam en ik haast gewoon kon toezien hoe het verover proces volgde.

Ik verbaas me erover omdat ik juist heb geleerd dat dat niet mag en fout is
Het is natuurlijk wel een beetje een spel, zeker bij one night stands. Beetje flirten, beetje lacherig doen. Daarom is het ook van belang dat je in de gaten hoe de vrouw in kwestie precies reageert. Als het een heel duidelijk nee is, zonder lachje of geflirt of wat dan ook, dan is het signaal duidelijk zat denk ik. Maar het is geen wetenschap met vaste regels, dat maakt het natuurlijk ook wel lastig soms.
  woensdag 16 september 2020 @ 09:52:47 #24
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_195084243
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 09:50 schreef Elpis het volgende:

[..]

Een eventueel proces waarbij de vrouw de volgende ochtend zich realiseert dat ze eigenlijk toch niet had gewild en baalde dat ze niet weerbaarder was om haar grenzen te blijven aan te geven zie je dan weer niet.
En dit kan natuurlijk ook heel goed, dat ze zich toch heeft laten overwelmen terwijl ze dat eigenlijk niet wilde.
pi_195084370
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 09:43 schreef Scary_Mary het volgende:
Verkrachten (m/v) kan ook, overtreffende trap van je zin doordrijven.

Waarom vindt je het doordrammen tijdens het uitgaan zo interessant om te benoemen? Is dat vanwege de effectiviteit, vindt je het een opwindende gedachte of is er iets anders waarom je liever dit aanhaalt dan de mensen die op een gelijkwaardigere manier connecten?
Eeh Nee, ben slechts een observator. :)

Ik bedoel daarmee dat ik het nogal verwonderlijk vind dat vrouwen soort vab tegenstrijdige signalen afgaven, eerst niets willen maar uren later toch bij hem in bed eindigen. Snap jij het?

Ik heb het zelf meerdere malen gezien, mannen die een ONS regelen bij vrouwen die eigenlijk niets van hem moesten hebben.
  woensdag 16 september 2020 @ 10:03:00 #26
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_195084401
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 10:01 schreef osodevo het volgende:

[..]

Eeh Nee, ben slechts een observator. :)

Ik bedoel daarmee dat ik het nogal verwonderlijk vind dat vrouwen soort vab tegenstrijdige signalen afgaven, eerst niets willen maar uren later toch bij hem in bed eindigen. Snap jij het?

Ik heb het zelf meerdere malen gezien, mannen die een ONS regelen bij vrouwen die eigenlijk niets van hem moesten hebben.
Waarom zou je een one night stand willen met iemand die eigenlijk niets van je moet hebben, vraag ik me dan af.
pi_195084447
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 10:01 schreef osodevo het volgende:

[..]

Eeh Nee, ben slechts een observator. :)

Ik bedoel daarmee dat ik het nogal verwonderlijk vind dat vrouwen soort vab tegenstrijdige signalen afgaven, eerst niets willen maar uren later toch bij hem in bed eindigen. Snap jij het?

Ik heb het zelf meerdere malen gezien, mannen die een ONS regelen bij vrouwen die eigenlijk niets van hem moesten hebben.
Maar observeren doe je niet objectief en daarmee zegt het dus ook iets over jou.

Het staat niet ter discussie of het seks op kan leveren. De vragen zijn ten koste van wat, hoe je dat kan merken en of je dat zou moeten willen.

Waarom blijf je je liever verwonderen over de effectiviteit van opdringerigheid en over andere eveneens effectieve tactieken niet? Wat lijk je daarmee te zeggen denk je?
pi_195084450
Gastmodje op verzoek van Lenny77 Ik sluit bij deze dit topic.

Die grenzen dienen altijd gerespecteerd te worden; dit is niet de eerste keer dat je dit vraagt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')