abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195069298
quote:
Ok, dus bijna alle andere landen (op Nederland en Zweden) na doen nog steeds aan draconische maatregelen doordat mensen verplicht zijn om op enkele plaatsen een masker te dragen?
Voor de duidelijkheid: ik ben gestopt met lezen omdat je mij woorden in de mond probeert te leggen en mij in een hoekje probeert te duwen.
pi_195069312
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 11:50 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ok, dus bijna alle andere landen (op Nederland en Zweden) na doen nog steeds aan draconische maatregelen doordat mensen verplicht zijn om op enkele plaatsen een masker te dragen? Wel gek dat er dan in de rest van de wereld zoveel draagvlak is voor deze maatregel? Dat miljarden mensen het een vrij normale maatregel vinden zolang we nog met een serieuze pandemie te kampen hebben. Een maatregel die weinig moeite kost, maar wel veel oplevert :)

Het zou imo pas draconisch zijn als het verplicht is in de privésfeer.
Iedereen doet het, dus moet het wel kloppen. Wat een argument. Nog steeds geen bewijs van je gezien. Net als dat veel draagvlak ook gewoon een uit je duim gezogen aanname is, evenals dat ze het normaal zouden vinden.
pi_195069313
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 11:52 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Hoeveel weken denk jij dat Nederland op dit moment nog achterloopt op Israël?

(even een parallel maken naar de situatie in februari/maart toen veel Europese landen met een schuin oog naar Italië keken.)
Dat weet ik niet.
Een record aantal ziekenhuisopnamen, daar zijn we nu toch nog wel even vandaan?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195069330
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 11:54 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Iedereen doet het, dus moet het wel kloppen. Wat een argument. Nog steeds geen bewijs van je gezien. Net als dat veel draagvlak ook gewoon een uit je duim gezogen aanname is, evenals dat ze het normaal zouden vinden.
Ik ben er ook niet voor. Een maskerplicht.
Liever die anderhalve meter. En drukke plekken mijden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195069353
quote:
Net als dat veel draagvlak ook gewoon een uit je duim gezogen aanname is, evenals dat ze het normaal zouden vinden.
De meeste mensen hebben (gelukkig) gewoon vertrouwen in de gezaghebbende instanties. Zeker als het wetenschappelijk verdedigbaar is (en in het mondkapjesverhaal kun je het spinnen zoals je wilt).
  dinsdag 15 september 2020 @ 12:02:17 #31
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195069424
Liever 1,5 meter dan verplichte maskers overal, met dat steriele beeld dat je dan krijgt.
pi_195069433
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Liever 1,5 meter dan verplichte maskers overal, met dat steriele beeld dat je dan krijgt.
Bovendien denk ik dat mensen dan weer veel dichter op elkaar gaan staan.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 15 september 2020 @ 12:08:40 #33
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195069506
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 11:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid: ik ben gestopt met lezen omdat je mij woorden in de mond probeert te leggen en mij in een hoekje probeert te duwen.
Dat laatste is waarschijnlijk wederzijds. Laten we het er maar op houden dat we verschillende referentiekaders hebben. Jij lijkt vooral naar de Nederlandse situatie te willen kijken, ik probeer te ontdekken waarin Nederland kan leren van andere landen.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195069525
Ach ja, we hebben het maar moeilijk. Dat mondmasker is echt loodzwaar, soms weet ik gewoon niet hoe ik het vol moet houden. En je moet hem ook op zoveel plekken op in Nederland, het is van de zotte.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  dinsdag 15 september 2020 @ 12:11:47 #36
473584 Gretzl
pi_195069549
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat bleek in ieder geval niet uit de praktijkproeven die er in Rotterdam en Amsterdam zijn gedaan :) En de resultaten van een onderzoek dat gepubliceerd is in The British Medical Journal.

https://www.volkskrant.nl(...)ndkapje-op~b7754f36/
https://www.volkskrant.nl(...)oorzichtig~b51d1236/
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
  dinsdag 15 september 2020 @ 12:12:29 #37
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195069557
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:09 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ach ja, we hebben het maar moeilijk. Dat mondmasker is echt loodzwaar, soms weet ik gewoon niet hoe ik het vol moet houden. En je moet hem ook op zoveel plekken op in Nederland, het is van de zotte.
Je kan sarcastisch gaan doen, maar veel mensen vinden het een enorm vervelend ding.

Als het dus niet nodig is is een verplichting niet wenselijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 15 september 2020 @ 12:13:01 #38
473584 Gretzl
pi_195069566
Hoeveel Nederlandse reizigers die wel eens gebruik maken van het OV zouden hun mond-neusmasker een draconische maatregel vinden? Ik zou het wel interessant vinden als hier eens onderzoek naar wordt gedaan.
pi_195069572
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoef je niet te denken zie je in België en Frankrijk al.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 15 september 2020 @ 12:13:49 #40
473584 Gretzl
pi_195069578
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:13 schreef Gretzl het volgende:
Hoeveel Nederlandse reizigers die wel eens gebruik maken van het OV zouden hun mond-neusmasker een draconische maatregel vinden? Ik zou het wel interessant vinden als hier eens onderzoek naar wordt gedaan.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je kan sarcastisch gaan doen, maar veel mensen vinden het een enorm vervelend ding.
Is dat anekdotisch bewijs of is er daadwerkelijk al onderzoek gedaan naar hoe vervelend mensen een masker vinden?
pi_195069587
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:11 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Dat bleek in ieder geval niet uit de praktijkproeven die er in Rotterdam en Amsterdam zijn gedaan :) En de resultaten van een onderzoek dat gepubliceerd is in The British Medical Journal.

https://www.volkskrant.nl(...)ndkapje-op~b7754f36/
https://www.volkskrant.nl(...)oorzichtig~b51d1236/
Ik weet het. Maar mijn ervaringen in Oostenrijk en Italië geven me een andere beeld.
Maar da's persoonlijk. :)
Drukke cafés, als je maar een masker draagt.

Anderhalve meter blijft voor mij superieur.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 15 september 2020 @ 12:14:51 #42
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195069591
quote:
Ik mijd het OV zo veel mogelijk tegenwoordig.

Niet alleen vanwege de mondkapjes hoor, maar ook omdat je in je eigen auto toch beter beschermd bent tegen besmettingen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_195069608
Ik vind een mondmasker zelf ook vervelend. Dus? Er zijn wel meer dingen vervelend, relativeren noemen we dat. Laten we dat wat vaker doen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195069611
quote:
Het OV gebruik is niet voor niets gedaald. En flink ook.
Nee. Mensen vinden het niet fijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195069624
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik weet het. Maar mijn ervaringen in Oostenrijk en Italië geven me een andere beeld.

Anderhalve meter blijft voor mij superieur.
Hier zelfde ervaringen. Twee keer in Duitsland geweest en ik zie ze toch echt fout gebruikt worden. Minder afstand, verkeerde manier van dragen, continue hergebruik zonder handen te reinigen tussendoor, etc. Schijn maatregel imo.
  dinsdag 15 september 2020 @ 12:16:48 #46
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195069626
quote:

[..]

[..]

Is dat anekdotisch bewijs of is er daadwerkelijk al onderzoek gedaan naar hoe vervelend mensen een masker vinden?
Ik heb geen idee, het was meer een reactie op iemand die op kinderachtige, sarcastische manier reageerde op mensen die een mondkapje vervelend vinden. :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 15 september 2020 @ 12:17:18 #47
473584 Gretzl
pi_195069631
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:14 schreef capricia het volgende:

[..]

We zijn het absoluut eens met elkaar als we zeggen dat we vinden dat drukte en samenklonteringen van grote groep en mensen nog steeds zoveel mogelijk dient vermeden te worden, zolang het virus nog steeds rondsluimert. Het slaat compleet nergens op als mensen zich door een masker onaantastbaar gaan voelen, terwijl toch algemeen bekend is dat alleen de chirurgische maskers alle deeltjes tegenhouden.
  dinsdag 15 september 2020 @ 12:17:24 #48
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_195069635
Ik moet zo’n ding op kantoor dragen, het valt wel mee.. maar dat mijn supervisor ons dan weer niet informeert als degene in de volgende cubicle positief getest is, is dan wel weer een beetje minder...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 15 september 2020 @ 12:18:40 #49
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195069653
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:16 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ik vind een mondmasker zelf ook vervelend. Dus? Er zijn wel meer dingen vervelend, relativeren noemen we dat. Laten we dat wat vaker doen.
Als het aantoonbaar helpt én nodig is vanwege de cijfers dan is een plicht prima wat mij betreft. En dan relativeer ik dat volledig :)

Zonder noodzaak vervelende dingen verplichten is niet nodig en heeft ook niets met relativeringsvermogen te maken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 15 september 2020 @ 12:19:30 #50
473584 Gretzl
pi_195069667
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Het OV gebruik is niet voor niets gedaald. En flink ook.
Nee. Mensen vinden het niet fijn.
Of zou het OV-gebruik niet met name gedaald zijn door het feit dat thuiswerken nog altijd de norm is? Of omdat mensen begrijpen dat ze in een volle trein/bus/tram/metro een extra risico lopen en dat maskers geen volledige bescherming bieden? Ik acht het zeer aannemelijk dat er verschillende redenen aan te wijzen zijn voor de daling. Wat jij beweert kan ook enige factor van betekenis zijn, maar onduidelijk hoe groot die is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')