Absoluut.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:53 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel ook bij nieuwbouw en renovatie.Ik zou het echt achterlijk vinden om gewoon op dezelfde manier door te bouwen en het hele land vol te plempen met stroomvretende airco’s terwijl er genoeg alternatieven zijn.
kan je beter gelijk een combi nemen, airco en warmtepompquote:Op dinsdag 15 september 2020 09:59 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Absoluut.![]()
Mijn grootste ding tegen airco blijft een lomp herrieding aan je huis voor een paar weken.Stroom valt op zich nog mee, we wekken genoeg op met de panelen ook.
Nieuwe inverters hoor je niet meer hoor.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:59 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Absoluut.![]()
Mijn grootste ding tegen airco blijft een lomp herrieding aan je huis voor een paar weken.Stroom valt op zich nog mee, we wekken genoeg op met de panelen ook.
Daarvoor geldt ook het lomp herrieding argument, helaas. Tenminste, we hebben er naar gekeken toen de panelen in beeld kwamen, dat was toen écht geen optie voor een rijtjeshuis.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:59 schreef Koen66 het volgende:
[..]
kan je beter gelijk een combi nemen, airco en warmtepomp
Ze blijven lomp aan je huis.quote:Op dinsdag 15 september 2020 10:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nieuwe inverters hoor je niet meer hoor.
Oh rijtjeshuis, dat is wel lastig.quote:Op dinsdag 15 september 2020 10:00 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Daarvoor geldt ook het lomp herrieding argument, helaas. Tenminste, we hebben er naar gekeken toen de panelen in beeld kwamen, dat was toen écht geen optie voor een rijtjeshuis.
2100 zal het gemiddeld 50 graden zijn ofzoquote:Op dinsdag 15 september 2020 10:01 schreef bitterbal het volgende:
las dacht ik gisteren wel een artikel dat we door het veranderen van het klimaat wel naar verkoelende oplossingen moeten gaan kijken
Dat maak ik niet meer meequote:Op dinsdag 15 september 2020 10:01 schreef Koen66 het volgende:
[..]
2100 zal het gemiddeld 50 graden zijn ofzo
Mja, zit er niet op en zien we ook geen voordelen aan.quote:Op dinsdag 15 september 2020 10:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oh rijtjeshuis, dat is wel lastig.
Op een grote dakkapel zou nog kunnen.
Er bestaan ook binnenoostellingen watergekoeld.quote:Op dinsdag 15 september 2020 10:02 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Mja, zit er niet op en zien we ook geen voordelen aan.
panelen?quote:Op dinsdag 15 september 2020 10:03 schreef IJsdraakje het volgende:
Even als disclaimer: die panelen zitten er ook alweer een jaar of drie op, sindsdien heb ik me niet meer verdiept in hoeveel geluid die units produceren.
Dan nog vind ik het écht heel veel gekloot aan m'n huis voor een paar weken. De 8 jaar oude gordijnen vervangen door daadwerkelijk zonwering, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 15 september 2020 10:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Er bestaan ook binnenoostellingen watergekoeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |