Absoluut.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:53 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel ook bij nieuwbouw en renovatie.Ik zou het echt achterlijk vinden om gewoon op dezelfde manier door te bouwen en het hele land vol te plempen met stroomvretende airco’s terwijl er genoeg alternatieven zijn.
kan je beter gelijk een combi nemen, airco en warmtepompquote:Op dinsdag 15 september 2020 09:59 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Absoluut.![]()
Mijn grootste ding tegen airco blijft een lomp herrieding aan je huis voor een paar weken.Stroom valt op zich nog mee, we wekken genoeg op met de panelen ook.
Nieuwe inverters hoor je niet meer hoor.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:59 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Absoluut.![]()
Mijn grootste ding tegen airco blijft een lomp herrieding aan je huis voor een paar weken.Stroom valt op zich nog mee, we wekken genoeg op met de panelen ook.
Daarvoor geldt ook het lomp herrieding argument, helaas. Tenminste, we hebben er naar gekeken toen de panelen in beeld kwamen, dat was toen écht geen optie voor een rijtjeshuis.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:59 schreef Koen66 het volgende:
[..]
kan je beter gelijk een combi nemen, airco en warmtepomp
Ze blijven lomp aan je huis.quote:Op dinsdag 15 september 2020 10:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nieuwe inverters hoor je niet meer hoor.
Oh rijtjeshuis, dat is wel lastig.quote:Op dinsdag 15 september 2020 10:00 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Daarvoor geldt ook het lomp herrieding argument, helaas. Tenminste, we hebben er naar gekeken toen de panelen in beeld kwamen, dat was toen écht geen optie voor een rijtjeshuis.
2100 zal het gemiddeld 50 graden zijn ofzoquote:Op dinsdag 15 september 2020 10:01 schreef bitterbal het volgende:
las dacht ik gisteren wel een artikel dat we door het veranderen van het klimaat wel naar verkoelende oplossingen moeten gaan kijken
Dat maak ik niet meer meequote:Op dinsdag 15 september 2020 10:01 schreef Koen66 het volgende:
[..]
2100 zal het gemiddeld 50 graden zijn ofzo
Mja, zit er niet op en zien we ook geen voordelen aan.quote:Op dinsdag 15 september 2020 10:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oh rijtjeshuis, dat is wel lastig.
Op een grote dakkapel zou nog kunnen.
Er bestaan ook binnenoostellingen watergekoeld.quote:Op dinsdag 15 september 2020 10:02 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Mja, zit er niet op en zien we ook geen voordelen aan.
panelen?quote:Op dinsdag 15 september 2020 10:03 schreef IJsdraakje het volgende:
Even als disclaimer: die panelen zitten er ook alweer een jaar of drie op, sindsdien heb ik me niet meer verdiept in hoeveel geluid die units produceren.
Dan nog vind ik het écht heel veel gekloot aan m'n huis voor een paar weken. De 8 jaar oude gordijnen vervangen door daadwerkelijk zonwering, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 15 september 2020 10:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Er bestaan ook binnenoostellingen watergekoeld.
Zonnepanelen. We hebben toen meteen gekeken of verwarming van het gas af een realistische optie was middels warmtepomp.quote:
blijf het maf vinden dat van het gas af gaan alleen een NL ding isquote:Op dinsdag 15 september 2020 10:05 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Zonnepanelen. We hebben toen meteen gekeken of verwarming van het gas af een realistische optie was middels warmtepomp.
nah verwacht dat nog wel te redden hoorquote:Op dinsdag 15 september 2020 10:05 schreef Koen66 het volgende:
[..]
ik zou 2050 al een prestatie vinden
Mja, als je er al niet echt op zat.quote:Op dinsdag 15 september 2020 10:06 schreef Koen66 het volgende:
[..]
blijf het maf vinden dat van het gas af gaan alleen een NL ding is
ik alleen qua ketel nu, koken al lang niet meerquote:Op dinsdag 15 september 2020 10:06 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Mja, als je er al niet echt op zat.
Investeren en innoveren, wij zijn straks The Dutch, the energy masters of the Earth.quote:Op dinsdag 15 september 2020 10:06 schreef Koen66 het volgende:
[..]
zo ver denken ze niet eens, is hier meer de angst voor Groningse claims en Russische afhankelijkheidquote:Op dinsdag 15 september 2020 10:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Investeren en innoveren, wij zijn straks The Dutch, the energy masters of the Earth.
Koken gaan we aanpakken als we de keuken gaan doen. (Tenzij we in de tussentijd besluiten om te verhuizen, dan mag de volgende het doen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 10:07 schreef Koen66 het volgende:
[..]
ik alleen qua ketel nu, koken al lang niet meer
ketel hier is al een oude generatie, uit 2004 ofzo.quote:Op dinsdag 15 september 2020 10:09 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Koken gaan we aanpakken als we de keuken gaan doen. (Tenzij we in de tussentijd besluiten om te verhuizen, dan mag de volgende het doen.) Die zit er nu denk ik 9 jaar in in totaal, dus stond niet écht hoog op het aanpaklijstje.
Hier komt er vrijdag een nieuwe, maar eerlijk gezegd geen idee wat voor ding het precies is.quote:Op dinsdag 15 september 2020 10:10 schreef Koen66 het volgende:
[..]
ketel hier is al een oude generatie, uit 2004 ofzo.
Ik ook.quote:Op dinsdag 15 september 2020 10:06 schreef Koen66 het volgende:
[..]
gasketels verbieden, maar tegelijk oerbossen opstoken. Hoe groen zijn we in NLquote:Op dinsdag 15 september 2020 10:12 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Hier komt er vrijdag een nieuwe, maar eerlijk gezegd geen idee wat voor ding het precies is.Maar die is wel "op" tegen de tijd dat ze niet meer gaan mogen.
Gelukkig kan ik zwemmen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 10:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Stort de Noorzeebodem in en raast er een tsunami van 80 meter hoog op de Nederlandse kust af.
Tsja, beter dan kolen?quote:Op dinsdag 15 september 2020 10:13 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik ook.
Overal ter wereld gaan ze juist over op gas.
Beter dan kolen, en zeker beter dan 'groene' houtstookcentralesquote:Op dinsdag 15 september 2020 10:13 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Gelukkig kan ik zwemmen.
[..]
Tsja, beter dan kolen?
Ja, druppel-gloeiende plaat enzo.quote:Op dinsdag 15 september 2020 10:13 schreef Koen66 het volgende:
[..]
gasketels verbieden, maar tegelijk oerbossen opstoken. Hoe groen zijn we in NL
Arnhem aan Zeequote:Op dinsdag 15 september 2020 10:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Stort de Noorzeebodem in en raast er een tsunami van 80 meter hoog op de Nederlandse kust af.
Die ADHD serveerster hč?quote:Op dinsdag 15 september 2020 10:26 schreef Budapestenaar het volgende:
Toch maar eens nadenken over een huisje in de Harz
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |