Zonder steun haalt het merendeel het einde van het jaar niet.quote:Op zondag 13 september 2020 14:16 schreef Vallon het volgende:
Ik vraag mij af of en hoe lang dat voor organisaties "uit" zal kunnen ? Omzet/kosten laat staan winst.
Uiteindelijk is "ons" vermaak, keiharde business die het nu moet doen met in het allerbeste geval, de helft van vroegere omzet op de oude oppervlakte
Dat risico is wel aanwezig voor een aantal ondernemingen, maar daarom zijn er in het derde steunpakketten ook aardige sommen voor omscholing opgenomen. Bedrijven die hun verdienmodel gebouwd hebben op het zo veel mogelijk mensen op zo min mogelijk ruimte plaatsen zullen het komende jaar of anderhalf waarschijnlijk niet veel kunnen doen, dus die zullen echt wat anders moeten verzinnen.quote:Op zondag 13 september 2020 14:18 schreef Fred het volgende:
[..]
Zonder steun haalt het merendeel het einde van het jaar niet.
Ik heb misschien pech gehad... Maar persoonlijk iets te vaak shitty ervaringen gehad met naar de bioscoop gaan.quote:Op zondag 13 september 2020 14:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zelf wordt ik vrij depri in een halflege bioscoop en word thuis blijer om een (zoom)concert in de "(man)cave" te bekijken. E.e.a. is natuurlijk afhankelijk van de mogelijkheden daartoe.
Met het omscholen van een bioscoopbediende kan de bioscoop niet langer openblijven.quote:Op zondag 13 september 2020 14:21 schreef hooibaal het volgende:
Dat risico is wel aanwezig voor een aantal ondernemingen, maar daarom zijn er in het derde steunpakketten ook aardige sommen voor omscholing opgenomen.
Volgens een filmhuis waar ik regelmatig kom verdienen ze nu nagenoeg niets (dwz maken geen winst). Zolang ze open kunnen blijven, boeit het ze echter niet heel veel. Maar dan hebben we het over een filmhuis ipv een commercieler aangelegd bedrijf als Pathé...quote:Op zondag 13 september 2020 14:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of en hoe lang dat voor organisaties "uit" zal kunnen ? Omzet/kosten laat staan winst.
Uiteindelijk is "ons" vermaak, keiharde business die het nu moet doen met in het allerbeste geval, de helft van vroegere omzet op de oude oppervlakte
Kan mij voorstellen dat wanneer het gaat om het "doel"; de ruimte doorgaans als heerlijk wordt gezien.
Zelf wordt ik vrij depri in een halflege bioscoop en word thuis blijer om een (zoom)concert in de "(man)cave" te bekijken. E.e.a. is natuurlijk afhankelijk van de mogelijkheden daartoe.
Dat zeg ik toch ook niet? Het doel is om werkloosheid te voorkomen/beperken, niet om bedrijven zonder overlevingskansen overeind te houden.quote:Op zondag 13 september 2020 14:24 schreef Fred het volgende:
[..]
Met het omscholen van een bioscoopbediende kan de bioscoop niet langer openblijven.
Vorige dagen trok dat ook altijd bij rond 4 uur.quote:Op zondag 13 september 2020 14:22 schreef hooibaal het volgende:
17 nieuwe opnames. Het gaat hard nu.
Idem. Thuis kijkt veel relaxter.quote:Op zondag 13 september 2020 14:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb misschien pech gehad... Maar persoonlijk iets te vaak shitty ervaringen gehad met naar de bioscoop gaan.
Groepen jongeren die grotendeels door de film luidkeels heen zitten te praten of met hun telefoon gaan zitten. (en als je er wat van zegt riskeer je een grote bek van die hele groep)
Of een of andere freak van 3 meter lang die nét voor je gaat zitten. En natuurlijk de knie van degene die achter je zit die meerdere keren tijdens de film gratis je rug 'masseert'.
Daarom blij dat ik heb geïnvesteerd in een mooie oled tv en goed geluidssysteem zodat ik in alle relaxtheid films thuis kan kijken
Die bedrijven hebben vaak prima overlevingskansen zonder de beperkingen van de overheid. Bioscopen, theaters, horeca etc hebben er niks aan als hun personeel wat anders gaat doen. Tegen de tijd dat de beperkingen worden opgeheven is er dan geen ondernemer meer die gekwalificeerd personeel heeft om dat soort zaken weer volledig te openen.quote:Op zondag 13 september 2020 14:25 schreef hooibaal het volgende:
Dat zeg ik toch ook niet? Het doel is om werkloosheid te voorkomen/beperken, niet om bedrijven zonder overlevingskansen overeind te houden.
Heb toch een ander beeld van de realiteit, mijn moeder 60+ komt alleen nog buiten voor de noodzakelijke dingen en haar kleinkinderen. Al haar clubjes zijn tot nader orde opgeschort. Het is natuurlijk ook niet alleen de groep 80+ in verzorgingshuizen, veel ouderen durfden bijvoorbeeld amper nog op vakantie. Kan me voorstellen dat als je echt in je laatste levensfase zit het je allemaal niet zoveel meer kan schelen. Maar als de besmettingsgevallen en ziekenhuisopnames zouden blijven toenemen komen er vanzelf weer strengere bezoekregelingen.quote:Op zondag 13 september 2020 14:15 schreef Fred het volgende:
[..]
Zijn die maatregelen nog wel haalbaar? Ik was gisteren bij mijn grootmoeder (80+) op de koffie en die liet wel doorschemeren dat ze liever over een jaar in een kist ligt met Corona-besmetting dan dat ze nog een jaar beperkt wordt in haar bestaan zonder Corona-besmetting. Ik kreeg ook wel de indruk dat het merendeel van de bejaarden buren daar hetzelfde over denkt.
Dus waarom de economie dan verder toetakelen?
Ik verbaas me over het aantal opnames bij 0-60 jaar eigenlijk. Zijn er best veel.quote:Op zondag 13 september 2020 14:30 schreef _serial_ het volgende:
Het is ook weer tijd voor de leeftijdsverdeling de afgelopen 2 weken
Leeftijdgroep - Aantal besmettingen - Aantal Opnames - Aantal overleden
0-9 - 137 besmettingen - 2 opnames - 0 overleden
10-19 - 1546 besmettingen - 1 opnames - 0 overleden
20-29 - 3832 besmettingen - 5 opnames - 0 overleden
30-39 - 1959 besmettingen - 10 opnames - 0 overleden
40-49 - 1577 besmettingen - 10 opnames - 0 overleden
50-59 - 1550 besmettingen - 19 opnames - 1 overleden
60-69 - 755 besmettingen - 23 opnames - 5 overleden
70-79 - 323 besmettingen - 31 opnames - 4 overleden
80-89 - 207 besmettingen - 12 opnames - 15 overleden
90+ - 71 besmettingen - 4 -opnames - 5 overleden
Het grote probleem is draagvlak. Als je ziekenhuizen maanden lang zo goed als leegblijven, kan je simpelweg niet verkopen dat je strengere maatregelen gaat nemen.quote:Op zondag 13 september 2020 14:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb toch een ander beeld van de realiteit, mijn moeder 60+ komt alleen nog buiten voor de noodzakelijke dingen en haar kleinkinderen. Al haar clubjes zijn tot nader orde opgeschort. Het is natuurlijk ook niet alleen de groep 80+ in verzorgingshuizen, veel ouderen durfden bijvoorbeeld amper nog op vakantie. Kan me voorstellen dat als je echt in je laatste levensfase zit het je allemaal niet zoveel meer kan schelen. Maar als de besmettingsgevallen en ziekenhuisopnames zouden blijven toenemen komen er vanzelf weer strengere bezoekregelingen.
Iedereen oud en jong is er bij gebaat om de boel zo snel mogelijk weer in een dalende trend terug te krijgen.
Hmm ligt eraan wat je definitie van veel is...quote:Op zondag 13 september 2020 14:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik verbaas me over het aantal opnames bij 0-60 jaar eigenlijk. Zijn er best veel.
Bedankt trouwens voor jouw prachtige dagelijkse overzichtjes.
Eigenlijk valt het natuurlijk in het niets bij algemene opnames in ziekenhuizen:quote:Op zondag 13 september 2020 14:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik verbaas me over het aantal opnames bij 0-60 jaar eigenlijk. Zijn er best veel.
Bedankt trouwens voor jouw prachtige dagelijkse overzichtjes.
Ja, precies: alles is opgeschort. Dat maakt het leven echt niet leuker.quote:Op zondag 13 september 2020 14:34 schreef Elan het volgende:
Heb toch een ander beeld van de realiteit, mijn moeder 60+ komt alleen nog buiten voor de noodzakelijke dingen en haar kleinkinderen. Al haar clubjes zijn tot nader orde opgeschort. Het is natuurlijk ook niet alleen de groep 80+ in verzorgingshuizen, veel ouderen durfden bijvoorbeeld amper nog op vakantie. Kan me voorstellen dat als je echt in je laatste levensfase zit het je allemaal niet zoveel meer kan schelen.
Ik verneem dat, kwaliteit >>> kwantiteit, ook in mijn omgeving. Zeker bij wat fors ouderen (80+) en ondanks dat zij vaak al wat mankeren. Zelf vind ik dat meer ruimte moet zijn voor (ook die) zelfbeschikking.quote:Op zondag 13 september 2020 14:15 schreef Fred het volgende:
[..]
Zijn die maatregelen nog wel haalbaar? Ik was gisteren bij mijn grootmoeder (80+) op de koffie en die liet wel doorschemeren dat ze liever over een jaar in een kist ligt met Corona-besmetting dan dat ze nog een jaar beperkt wordt in haar bestaan zonder Corona-besmetting. Ik kreeg ook wel de indruk dat het merendeel van de bejaarden buren daar hetzelfde over denkt.
Dus waarom de economie dan verder toetakelen?
Ja, ik verwoorde het ook verkeerd. In aantal is het niet veel, ik bedoelde meer in verhouding tot het aantal opnames onder ouderen.quote:Op zondag 13 september 2020 14:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hmm ligt eraan wat je definitie van veel is...
Als ik kijk naar mijn eigen leeftijdsgroep 30-39 zie ik dat er 1959 besmettingen en 10 daarvan opgenomen zijn.
In procenten komt dat neer op plusminus 0.5 procent van alle besmettingen. Niet heel schokkend op zich vind ik persoonlijk.
Mee eens hoor.quote:Op zondag 13 september 2020 14:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het grote probleem is draagvlak. Als je ziekenhuizen maanden lang zo goed als leegblijven, kan je simpelweg niet verkopen dat je strengere maatregelen gaat nemen.
Ook daar zit nog steeds een significant verschilquote:Op zondag 13 september 2020 14:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, ik verwoorde het ook verkeerd. In aantal is het niet veel, ik bedoelde meer in verhouding tot het aantal opnames onder ouderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |