Het rivm heeft toch als richtlijn dat er niet meegezongen mag worden?quote:Op zondag 13 september 2020 13:01 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Analogues, AFAS Live. Mijn laatste concert was mid-februari. Voelt nu heel lang geleden.
Bron?quote:Op zondag 13 september 2020 12:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Weet je wat ergens wel grappig is.
In het voorjaar raakten eigenlijk voornamelijk ouderen besmet. Voornamelijk ouderen op de IC. Jongeren veel minder. Met jouw redenatie waren de jongeren toen dus hartstikke braaf. En hielden de ouderen zich dus massaal niet aan de maatregelen.
Want je zegt immers dat het lage aantal besmettingen/opnames bij ouderen (in vergelijking met) bewijs is dat ouderen gewoon braaf zijn.
Jammer alleen dat je die redenatie in het voorjaar andersom niet had; toen mochten we niet generaliseren richting ouderen, want ja, jongeren deden het toen ook fout. Nu doe je niks anders dan generaliseren.
Nu is dit niet echt een meezingconcert, maar ik kan me inderdaad voorstellen dat dit snel misgaat bij een Davina Michelle (staat in Ahoy binnenkort). Zal wel een half gedoogbeleid worden. Ik las dat bij Feyenoord 15.000 toeschouwers toegelaten gaan worden. Net of die allemaal braaf hun mond gaan houden.quote:Op zondag 13 september 2020 13:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het rivm heeft toch als richtlijn dat er niet meegezongen mag worden?
Ben benieuwd hoe dat zal gaan dan.
Ik denk dat dat met generiek voor een ander thuiswerken, de thuiswerkers snel teleurgesteld zal worden voor/in dat "mooie" gebaar. Werk thuis voor jezelf in en/of de mensen die je kent. Wanneer de rest dat ook benaderd, lost het zich vanzelf goed op.quote:Op zondag 13 september 2020 10:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh begrijp me niet verkeerd, ik stoor me er niet aan dat ze samen staan te kletsen. Ik denk alleen wel: Ik werk nu al 6 maanden thuis zodat (vooral) die leeftijdscategorie veiliger is. Als ik op dat moment de keuzes voor hun moet maken om een stap opzij te zetten omdat zij het niet doen, of om niet een pad in te lopen om mijn boodschappen te halen omdat zij er staan te kletsen dan vraag ik me wel af: Waar doe ik het voor als je het zelf niet serieus neemt?
Die eenzaamheid is natuurlijk overal. Tuurlijk wil ik het feesten van jongeren niet goed praten, maar ergens kan ik het wel begrijpen. Het constante na moeten denken: "is dit slim om te doen?" word ik soms ook gek van.
Idd, wel goede testcase. Ik maak me niet eens echt zorgen over 15k fans in de kuip zelf bv maar de logistiek erom heen, wc's, indrinken in kroegen, na afloop massaal bij die restaurants erom heen eten kan ervoor zorgen dat het alsnog mis gaat.quote:Op zondag 13 september 2020 13:20 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Nu is dit niet echt een meezingconcert, maar ik kan me inderdaad voorstellen dat dit snel misgaat bij een Davina Michelle (staat in Ahoy binnenkort). Zal wel een half gedoogbeleid worden. Ik las dat bij Feyenoord 15.000 toeschouwers toegelaten gaan worden. Net of die allemaal braaf hun mond gaan houden.
Correctie, het gaat om 13.000 toeschouwersquote:Op zondag 13 september 2020 13:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Idd, wel goede testcase. Ik maak me niet eens echt zorgen over 15k fans in de kuip zelf bv maar de logistiek erom heen, wc's, indrinken in kroegen, na afloop massaal bij die restaurants erom heen eten kan ervoor zorgen dat het alsnog mis gaat.
Maar het is goed dat er weer dingen ondernomen worden.
Hopelijk gaan we dat hier ook zienquote:Duitsland heeft er in 24 uur 948 bevestigde coronabesmettingen bijgekregen, meldt het Robert Koch Instituut (RKI).
Waarom puur Feyenoord hierbij betrekken dan?quote:Op zondag 13 september 2020 13:29 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Correctie, het gaat om 13.000 toeschouwers
https://nos.nl/artikel/23(...)aten-in-de-kuip.html
We zullen het zien over een week.
Zijn het er 13.000?quote:Op zondag 13 september 2020 13:36 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Waarom puur Feyenoord hierbij betrekken dan?
Overal zitten er gewoon supporters nu bij voetbalwedstrijden.
Bij Twente zaten er bv. 8000.quote:
Concerten en films zijn heerlijk in deze tijd.quote:Op zondag 13 september 2020 12:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Lekker zitten, niet meezingen, niet dansen.
En je buren zitten op 1,5 meter of verder.
Opnames dan klopt het. Toen werd er zo weinig getest dat we toen echt het topje van de ijsberg gezien hebben. Dus er zullen toen ook genoeg jongeren besmet zijn geweest. Sowieso lopen mensen die veel sociale contacten hebben meer risico om besmet te raken wat vaak jongeren zijn. Maar ik heb al berekeningen gezien dat je niet gek moet staan te kijken dat er toen rond de 2 miljoen mensen besmet geweest zijn. Ook is uit studies gebleken dat niet iedereen anti lichamen aanmaakt en dat andere immuun cellen het virus bestrijden. Dus ja het is moeilijk te controleren dus het blijft een hoop speculatie tot nu toe.quote:Op zondag 13 september 2020 12:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Onzin. Ook vanaf de maatregelen in maart waren de meeste besmettingen/opnames toentertijd onder ouderen.
Ruimte zat, maar kennelijk ook genoeg geschreeuw en gezangquote:Op zondag 13 september 2020 13:42 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Bij Twente zaten er bv. 8000.
In de Kuip kunnen 45.000 man, dus 13.000 is gewoon dikke prima. Zijn al eerder twee oefenwedstrijden geweest met 5000 supporters in de Kuip en er was ruimte zat, alles ging prima.
Supporters komen in tijdsvakken naar het stadion toe voor om erin te komen.
Gezang en emotie kan je gewoon niet verbieden bij voetbalwedstrijden. Onmogelijk.quote:Op zondag 13 september 2020 13:49 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ruimte zat, maar kennelijk ook genoeg geschreeuw en gezang
Maakt mij verder niet uit, maar dat is dus dat gedoogbeleid waar ik het over had.
Vrij algemene kennis dat het toen vooral de ouderen raakten. Jongeren werden inderdaad minder snel getest, maar je hoefde alleen maar naar de leeftijdsverdelingen binnen ziekenhuizen te kijken om vast te stellen dat het voornamelijk ouderen waren.quote:Op zondag 13 september 2020 13:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Bron?
Er zijn amper testen afgenomen in die periode, 18.000 tegen 190.000 nu. En je werd eigenlijk alleen getest als je in het ziekenhuis terecht kwam. Dus zelfs als wat je stelt klopt is simpelweg stellen dat voornamelijk ouderen besmet raakten. natuurlijk niet per se een reëel beeld van de gang van zaken, jongeren werden simpelweg niet getest.
Uiteraard kwamen er meer ouderen in het ziekenhuis, jongeren met corona hoeven doorgaans niet opgenomen te worden.quote:Op zondag 13 september 2020 13:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vrij algemene kennis dat het toen vooral de ouderen raakten. Jongeren werden inderdaad minder snel getest, maar je hoefde alleen maar naar de leeftijdsverdelingen binnen ziekenhuizen te kijken om vast te stellen dat het voornamelijk ouderen waren.
Ik erken dat de situaties anders waren; er werd toen veel minder getest, maar de ziekenhuizen gaven toch aan dat het de ouderen enorm raakten.
Ik haalde het er alleen maar bij omdat we met de kennis die we toentertijd hadden (en dan dus voornamelijk leeftijdsverdelingen binnen ziekenhuizen) ook niet riepen dat dat bewijs was dat de jongeren allemaal super braaf waren omdat die veel minder werden opgenomen/op de IC lagen.
Je hele ''ouderen worden nu minder besmet, dus overtreden de regels niet'' is dus gewoon wat raar. Dat riepen we toentertijd andersom ook niet. Waarmee ik niet wil zeggen dat ouderen nu ook massaal de regels overtreden, voordat je dat er weer van maakt. Enkel dat er in elke leeftijdsgroep wel mensen zijn (toen, maar ook nu) die de regels niet volgen. Het zijn wellicht vooral jongeren, maar niet allemaal. Dat is alles wat ik probeer te zeggen.
Ook herkenbaar. Zeker in een creatieve besmettingssettingquote:Op zondag 13 september 2020 12:42 schreef DarkY.NL het volgende:
Nog 2 dagen en dan een half jaar niet op kantoor geweest, toen even snel een monitor, dockingstation en wat extra laptops meegenomen. Afgelopen maandag even 3 stappen in het gebouw geweest (toegangspas slagboom ophalen).
Alhoewel we alle tools hebben om met elkaar in contact te komen, mis ik soms de nutteloze gesprekken en geluid om mij heen. We hebben wel 3x per week een koffie-meeting staan en proberen ergens in de komende 2 weken een lunch meeting te plannen met ons groepje.
Het raakt nu nog steeds primair de ouderen en kwetsbaren, er is in absolute zin helemaal niks veranderd behalve het testbeleid waardoor er een completer beeld is over het wie wat waar besmet raakt. En dat ouderen veel meer risicomijdend zijn geworden. Jongeren trouwens over het algemeen trouwens ook naar ouderen toe, het is echt niet allemaal kut wat ze doen want vooralsnog besmetten ze vooral elkaar. We moeten alleen als samenleving wel uitkijken dat er straks niet weer ongewenste overlap ontstaat omdat het virus simpelweg te wijd verspreid is.quote:Op zondag 13 september 2020 13:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vrij algemene kennis dat het toen vooral de ouderen raakten. Jongeren werden inderdaad minder snel getest, maar je hoefde alleen maar naar de leeftijdsverdelingen binnen ziekenhuizen te kijken om vast te stellen dat het voornamelijk ouderen waren.
Ik erken dat de situaties anders waren; er werd toen veel minder getest, maar de ziekenhuizen gaven toch aan dat het de ouderen enorm raakten.
Ik haalde het er alleen maar bij omdat we met de kennis die we toentertijd hadden (en dan dus voornamelijk leeftijdsverdelingen binnen ziekenhuizen) ook niet riepen dat dat bewijs was dat de jongeren allemaal super braaf waren omdat die veel minder werden opgenomen/op de IC lagen.
Je hele ''ouderen worden nu minder besmet, dus overtreden de regels niet'' is dus gewoon wat raar. Dat riepen we toentertijd andersom ook niet. Waarmee ik niet wil zeggen dat ouderen nu ook massaal de regels overtreden, voordat je dat er weer van maakt. Enkel dat er in elke leeftijdsgroep wel mensen zijn (toen, maar ook nu) die de regels niet volgen. Het zijn wellicht vooral jongeren, maar niet allemaal. Dat is alles wat ik probeer te zeggen.
Wat is dan het het risico voor maatschappij?quote:Op zondag 13 september 2020 14:03 schreef Elan het volgende:
We moeten alleen als samenleving wel uitkijken dat er straks niet weer ongewenste overlap ontstaat omdat het virus simpelweg te wijd verspreid is.
In theorie meer ziekenhuisopnames en economische schade door maatregelen.quote:Op zondag 13 september 2020 14:06 schreef Fred het volgende:
[..]
Wat is dan het het risico voor maatschappij?
Zijn die maatregelen nog wel haalbaar? Ik was gisteren bij mijn grootmoeder (80+) op de koffie en die liet wel doorschemeren dat ze liever over een jaar in een kist ligt met Corona-besmetting dan dat ze nog een jaar beperkt wordt in haar bestaan zonder Corona-besmetting. Ik kreeg ook wel de indruk dat het merendeel van de bejaarden buren daar hetzelfde over denkt.quote:Op zondag 13 september 2020 14:11 schreef Elan het volgende:
In theorie meer ziekenhuisopnames en economische schade door maatregelen.
Ik vraag mij af of en hoe lang dat voor organisaties "uit" zal kunnen ? Omzet/kosten laat staan winst.quote:Op zondag 13 september 2020 13:42 schreef Randier het volgende:
[..]
Concerten en films zijn heerlijk in deze tijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |