abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195036096
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Zou kunnen, of misschien moet jij je wereldbeeld gewoon niet laten zo bepalen door kortzichtige observaties uit je dagelijks leven maar de trends volgen in de cijfers.

Maakt nogal een geforceerde indruk hoe je de problematiek van jongeren naar ouderen probeert te verleggen, terwijl ongeveer elke relevante statistiek het tegendeel aan toont.

Dat riedeltje kennen we nu wel.
Weet je wat ergens wel grappig is.

In het voorjaar raakten eigenlijk voornamelijk ouderen besmet. Voornamelijk ouderen op de IC. Jongeren veel minder. Met jouw redenatie waren de jongeren toen dus hartstikke braaf. En hielden de ouderen zich dus massaal niet aan de maatregelen.

Want je zegt immers dat het lage aantal besmettingen/opnames bij ouderen (in vergelijking met) bewijs is dat ouderen gewoon braaf zijn.

Jammer alleen dat je die redenatie in het voorjaar andersom niet had; toen mochten we niet generaliseren richting ouderen, want ja, jongeren deden het toen ook fout. Nu doe je niks anders dan generaliseren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2020 12:41:04 ]
pi_195036110
quote:
10s.gif Op zondag 13 september 2020 12:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Weet je wat ergens wel grappig is.

In het voorjaar raakten eigenlijk voornamelijk ouderen besmet. Voornamelijk ouderen op de IC. Jongeren veel minder. Met jouw redenatie waren de jongeren toen dus hartstikke braaf. En hielden de ouderen zich dus massaal niet aan de maatregelen.

Want je zegt immers dat het lage aantal besmettingen/opnames bij ouderen (in vergelijking met) bewijs is dat ouderen gewoon braaf zijn.

Jammer alleen dat je die redenatie in het voorjaar andersom niet had; toen mochten we niet generaliseren richting ouderen, want ja, jongeren deden het toen ook fout. Nu doe je niks anders dan generaliseren.
Er waren in de beginperiode geen maatregelen om rekening mee te houden.
  zondag 13 september 2020 @ 12:42:19 #153
107405 DarkY.NL
www.darky.nl
pi_195036119
Nog 2 dagen en dan een half jaar niet op kantoor geweest, toen even snel een monitor, dockingstation en wat extra laptops meegenomen. Afgelopen maandag even 3 stappen in het gebouw geweest (toegangspas slagboom ophalen).

Alhoewel we alle tools hebben om met elkaar in contact te komen, mis ik soms de nutteloze gesprekken en geluid om mij heen. We hebben wel 3x per week een koffie-meeting staan en proberen ergens in de komende 2 weken een lunch meeting te plannen met ons groepje.
pi_195036138
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Er waren in de beginperiode geen maatregelen om rekening mee te houden.
Onzin. Ook vanaf de maatregelen in maart waren de meeste besmettingen/opnames toentertijd onder ouderen.
pi_195036153
quote:
2s.gif Op zondag 13 september 2020 12:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Onzin. Ook vanaf de maatregelen in maart waren de meeste besmettingen/opnames toentertijd onder ouderen.
Waar het gros ervan opgelopen is in de periode dat er nog geen 'intelligente lockdown' was.
pi_195036175
quote:

[..]

Wellicht waren er destijds ook al hoge aantallen besmettingen onder jongeren, maar werden ze niet getest.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195036178
Hoe dan ook is nu vergelijken met toen niet echt zinvol, omdat het te verschillend is. Qua testbeleid, qua 'we weten nog niets', etc.
  zondag 13 september 2020 @ 12:46:26 #158
107405 DarkY.NL
www.darky.nl
pi_195036180
quote:

[..]

Er werd toch alleen getest bij een opname?, en die oudjes(welke grens van leeftijd hanteren we eigenlijk?) waren echt niet op skivakantie.
pi_195036181
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wellicht waren er destijds ook al hoge aantallen besmettingen onder jongeren, maar werden ze niet getest.
Inderdaad, ik denk niet dat er significant veel veranderd is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195036182
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:44 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Waar het gros ervan opgelopen is in de periode dat er nog geen 'intelligente lockdown' was.
Dan zou je twee weken na de maatregelen dus al verbetering hebben moeten zien he.
pi_195036200
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Klopt.
pi_195036202
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dan zou je twee weken na de maatregelen dus al verbetering hebben moeten zien he.
Dat is ook zo.
pi_195036261
Ik heb kaartjes voor mijn eerste "corona-concert" volgende maand. Ben toch wel benieuwd naar die ervaring.
  zondag 13 september 2020 @ 12:53:33 #164
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195036298
Weer een illegaal feest in Nederland, dit keer in Halfweg.
Bron; NOS Teletekst
Link: https://twitter.com/Teletekst/status/1305090835269251074/photo/1
Humor, serieus en vrolijk!
  zondag 13 september 2020 @ 12:54:05 #165
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195036306
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:46 schreef DarkY.NL het volgende:

[..]

Er werd toch alleen getest bij een opname?, en die oudjes(welke grens van leeftijd hanteren we eigenlijk?) waren echt niet op skivakantie.
Zelfs als een huisgenoot in het ziekenhuis belandde kreeg je in maart/april zelden een test.
  zondag 13 september 2020 @ 12:54:05 #166
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195036307
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:51 schreef Cynicio het volgende:
Ik heb kaartjes voor mijn eerste "corona-concert" volgende maand. Ben toch wel benieuwd naar die ervaring.
Dat is heel spannend zeg, als je maat 1,5 meter afstand houdt.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195036319
quote:
Lekker zitten, niet meezingen, niet dansen.
En je buren zitten op 1,5 meter of verder.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 13 september 2020 @ 12:57:38 #168
107405 DarkY.NL
www.darky.nl
pi_195036356
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zelfs als een huisgenoot in het ziekenhuis belandde kreeg je in maart/april zelden een test.
dus we kunnen dan toch die onnodige discussie stoppen over feb-> april, over wie nu wie geïnfecteerd heeft omdat die data er niet is?

Niet dat ik hiermee zeg dat het nu wel duidelijk is :)
pi_195036367
quote:
Van wie?
Lijkt me echt heel gek maar ook wel heel 2020 en dus memorabel.
Go hard or go home
pi_195036370
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:54 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Lekker zitten, niet meezingen, niet dansen.
En je buren zitten op 1,5 meter of verder.
Dus geen mensen die constant voor m'n neus heen en weer lopen om bier te halen alsof ze op Oktoberfest zijn. Klinkt goed.

Moet zeggen dat de bioscoopervaring ook is verbeterd. Jammer dat de bioscoop er zelf natuurlijk anders over denkt.
pi_195036376
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:42 schreef DarkY.NL het volgende:
Nog 2 dagen en dan een half jaar niet op kantoor geweest, toen even snel een monitor, dockingstation en wat extra laptops meegenomen. Afgelopen maandag even 3 stappen in het gebouw geweest (toegangspas slagboom ophalen).

Alhoewel we alle tools hebben om met elkaar in contact te komen, mis ik soms de nutteloze gesprekken en geluid om mij heen. We hebben wel 3x per week een koffie-meeting staan en proberen ergens in de komende 2 weken een lunch meeting te plannen met ons groepje.
Het is voor mijn gevoel wel steeds drukker op de weg aan het worden in de spits.
Rij 3x pw op de a4/a20 naar Rotterdam en je ziet gewoon dat er steeds meer mensen onderweg zijn. Vanaf mei zit daar wel een stijgende lijn in.

Ik kan me ook niet voorstellen dat we teruggaan richting het scenario in maart waarin iedereen weer non stop yhuis werkt.

Tenzij het verplicht wordt zal het echter wel een beetje zoals nu blijven. De bedrijven die van volledig thuiswerken af willen zijn er (deels) vanaf gestapt en voldoen in hun optiek aan de richtlijnen van het rivm.
De bedrijven die pro thuiswerken zijn blijven dit nu wel tot januari sowieso doen.
pi_195036407
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:58 schreef Noek het volgende:

[..]

Van wie?
Lijkt me echt heel gek maar ook wel heel 2020 en dus memorabel.
Analogues, AFAS Live. Mijn laatste concert was mid-februari. Voelt nu heel lang geleden.
pi_195036454
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Het is voor mijn gevoel wel steeds drukker op de weg aan het worden in de spits.
Rij 3x pw op de a4/a20 naar Rotterdam en je ziet gewoon dat er steeds meer mensen onderweg zijn. Vanaf mei zit daar wel een stijgende lijn in.

Er werd al gemeld dat er ongeveer evenveel verkeer rijdt als voor Corona
https://www.autoweek.nl/a(...)-amper-fileprobleem/
pi_195036547
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 13:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Er werd al gemeld dat er ongeveer evenveel verkeer rijdt als voor Corona
https://www.autoweek.nl/a(...)-amper-fileprobleem/
Ja drm. Dat werl zo veel mogelijk thuis wordt door veel bedrijven in de wind geslagen terwijl het makkelijk kan.
Gewoon gebrek aan vertrouwen/controle van medewerkers en managers die zich minder belangrijk voelen.

Al mag van mij persoonlijk een situatie waarbij je zelf de vrijheid hebt en bv 3 dagen thuis werkt/ 2 op kantoor de toekomst zijn.
pi_195036602
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 13:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja drm. Dat werl zo veel mogelijk thuis wordt door veel bedrijven in de wind geslagen terwijl het makkelijk kan.
Gewoon gebrek aan vertrouwen/controle van medewerkers en managers die zich minder belangrijk voelen.

Al mag van mij persoonlijk een situatie waarbij je zelf de vrijheid hebt en bv 3 dagen thuis werkt/ 2 op kantoor de toekomst zijn.
Bij ons wordt het waarschijnlijk 2 dagen thuis, 3 dagen werk, maar dat was onofficieel ook al zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')