Weet je wat ergens wel grappig is.quote:Op zondag 13 september 2020 12:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou kunnen, of misschien moet jij je wereldbeeld gewoon niet laten zo bepalen door kortzichtige observaties uit je dagelijks leven maar de trends volgen in de cijfers.
Maakt nogal een geforceerde indruk hoe je de problematiek van jongeren naar ouderen probeert te verleggen, terwijl ongeveer elke relevante statistiek het tegendeel aan toont.
Dat riedeltje kennen we nu wel.
Er waren in de beginperiode geen maatregelen om rekening mee te houden.quote:Op zondag 13 september 2020 12:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Weet je wat ergens wel grappig is.
In het voorjaar raakten eigenlijk voornamelijk ouderen besmet. Voornamelijk ouderen op de IC. Jongeren veel minder. Met jouw redenatie waren de jongeren toen dus hartstikke braaf. En hielden de ouderen zich dus massaal niet aan de maatregelen.
Want je zegt immers dat het lage aantal besmettingen/opnames bij ouderen (in vergelijking met) bewijs is dat ouderen gewoon braaf zijn.
Jammer alleen dat je die redenatie in het voorjaar andersom niet had; toen mochten we niet generaliseren richting ouderen, want ja, jongeren deden het toen ook fout. Nu doe je niks anders dan generaliseren.
Onzin. Ook vanaf de maatregelen in maart waren de meeste besmettingen/opnames toentertijd onder ouderen.quote:Op zondag 13 september 2020 12:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Er waren in de beginperiode geen maatregelen om rekening mee te houden.
Waar het gros ervan opgelopen is in de periode dat er nog geen 'intelligente lockdown' was.quote:Op zondag 13 september 2020 12:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Onzin. Ook vanaf de maatregelen in maart waren de meeste besmettingen/opnames toentertijd onder ouderen.
Wellicht waren er destijds ook al hoge aantallen besmettingen onder jongeren, maar werden ze niet getest.quote:Op zondag 13 september 2020 12:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Onzin. Ook vanaf de maatregelen in maart waren de meeste besmettingen/opnames toentertijd onder ouderen.
Er werd toch alleen getest bij een opname?, en die oudjes(welke grens van leeftijd hanteren we eigenlijk?) waren echt niet op skivakantie.quote:Op zondag 13 september 2020 12:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Inderdaad, ik denk niet dat er significant veel veranderd is.quote:Op zondag 13 september 2020 12:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wellicht waren er destijds ook al hoge aantallen besmettingen onder jongeren, maar werden ze niet getest.
Dan zou je twee weken na de maatregelen dus al verbetering hebben moeten zien he.quote:Op zondag 13 september 2020 12:44 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Waar het gros ervan opgelopen is in de periode dat er nog geen 'intelligente lockdown' was.
Klopt.quote:Op zondag 13 september 2020 12:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wellicht waren er destijds ook al hoge aantallen besmettingen onder jongeren, maar werden ze niet getest.
Dat is ook zo.quote:Op zondag 13 september 2020 12:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan zou je twee weken na de maatregelen dus al verbetering hebben moeten zien he.
Zelfs als een huisgenoot in het ziekenhuis belandde kreeg je in maart/april zelden een test.quote:Op zondag 13 september 2020 12:46 schreef DarkY.NL het volgende:
[..]
Er werd toch alleen getest bij een opname?, en die oudjes(welke grens van leeftijd hanteren we eigenlijk?) waren echt niet op skivakantie.
Dat is heel spannend zeg, als je maat 1,5 meter afstand houdt.quote:Op zondag 13 september 2020 12:51 schreef Cynicio het volgende:
Ik heb kaartjes voor mijn eerste "corona-concert" volgende maand. Ben toch wel benieuwd naar die ervaring.
Lekker zitten, niet meezingen, niet dansen.quote:Op zondag 13 september 2020 12:51 schreef Cynicio het volgende:
Ik heb kaartjes voor mijn eerste "corona-concert" volgende maand. Ben toch wel benieuwd naar die ervaring.
dus we kunnen dan toch die onnodige discussie stoppen over feb-> april, over wie nu wie geïnfecteerd heeft omdat die data er niet is?quote:Op zondag 13 september 2020 12:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zelfs als een huisgenoot in het ziekenhuis belandde kreeg je in maart/april zelden een test.
Van wie?quote:Op zondag 13 september 2020 12:51 schreef Cynicio het volgende:
Dus geen mensen die constant voor m'n neus heen en weer lopen om bier te halen alsof ze op Oktoberfest zijn. Klinkt goed.quote:Op zondag 13 september 2020 12:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Lekker zitten, niet meezingen, niet dansen.
En je buren zitten op 1,5 meter of verder.
Het is voor mijn gevoel wel steeds drukker op de weg aan het worden in de spits.quote:Op zondag 13 september 2020 12:42 schreef DarkY.NL het volgende:
Nog 2 dagen en dan een half jaar niet op kantoor geweest, toen even snel een monitor, dockingstation en wat extra laptops meegenomen. Afgelopen maandag even 3 stappen in het gebouw geweest (toegangspas slagboom ophalen).
Alhoewel we alle tools hebben om met elkaar in contact te komen, mis ik soms de nutteloze gesprekken en geluid om mij heen. We hebben wel 3x per week een koffie-meeting staan en proberen ergens in de komende 2 weken een lunch meeting te plannen met ons groepje.
Analogues, AFAS Live. Mijn laatste concert was mid-februari. Voelt nu heel lang geleden.quote:Op zondag 13 september 2020 12:58 schreef Noek het volgende:
[..]
Van wie?
Lijkt me echt heel gek maar ook wel heel 2020 en dus memorabel.
Er werd al gemeld dat er ongeveer evenveel verkeer rijdt als voor Coronaquote:Op zondag 13 september 2020 12:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is voor mijn gevoel wel steeds drukker op de weg aan het worden in de spits.
Rij 3x pw op de a4/a20 naar Rotterdam en je ziet gewoon dat er steeds meer mensen onderweg zijn. Vanaf mei zit daar wel een stijgende lijn in.
Ja drm. Dat werl zo veel mogelijk thuis wordt door veel bedrijven in de wind geslagen terwijl het makkelijk kan.quote:Op zondag 13 september 2020 13:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er werd al gemeld dat er ongeveer evenveel verkeer rijdt als voor Corona
https://www.autoweek.nl/a(...)-amper-fileprobleem/
Bij ons wordt het waarschijnlijk 2 dagen thuis, 3 dagen werk, maar dat was onofficieel ook al zo.quote:Op zondag 13 september 2020 13:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja drm. Dat werl zo veel mogelijk thuis wordt door veel bedrijven in de wind geslagen terwijl het makkelijk kan.
Gewoon gebrek aan vertrouwen/controle van medewerkers en managers die zich minder belangrijk voelen.
Al mag van mij persoonlijk een situatie waarbij je zelf de vrijheid hebt en bv 3 dagen thuis werkt/ 2 op kantoor de toekomst zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |